Prezydent Miasta Pan Mariusz Chrzanowski
pok. nr 101, tel. SEKRETARIAT I (86) 216 33 89, fax (86) 216 45 56
Obsługa Sekretariatu - Marta Rzepnicka
Obsługa Sekretariatu - Marta Rzepnicka
§ 13 Regulaminu organizacyjnego UM w Łomży
Do kompetencji Prezydenta należy:
- kierowanie bieżącymi sprawami Miasta i Urzędu,
- nadzór nad funkcjonowaniem Urzędu i wykonywaniem przez Urząd zadań,
- reprezentowanie Miasta na zewnątrz i składanie oświadczeń woli w imieniu Miasta w granicach prawnie określonych,
- reprezentowanie Urzędu na zewnątrz i składanie oświadczeń woli dotyczących jego funkcjonowania oraz gospodarowanie mieniem Urzędu,
- wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej i pełnienie funkcji organu podatkowego stosownie do określonej ustawowo właściwości,
- wydawanie aktów prawa miejscowego w formie zarządzeń,
- wydawanie aktów kierownictwa wewnętrznego (zarządzenia, regulaminy, instrukcje itp.),
- przedkładanie Radzie projektów uchwał i sprawozdań z ich wykonania, udzielanie odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych,
- określanie sposobu i realizacja uchwał Rady,
- wykonywanie uprawnień i obowiązków zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu i kierowników miejskich jednostek organizacyjnych,
- kształtowanie polityki kadrowej, dbanie o należyty dobór kadry Urzędu, jej ocena, umożliwienie podnoszenia kwalifikacji i skuteczności pracy,
- gospodarowanie środkami finansowymi w granicach ustalonych w budżecie Miasta na bezpośrednie funkcjonowanie Urzędu,
- rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między członkami Kierownictwa Urzędu oraz kierownikami jednostek organizacyjnych,
- nadzorowanie wykonywania zadań dotyczących ochrony informacji niejawnych,
- organizowanie, nadzorowanie i określanie zadań pracowników w zakresie kontroli i sprawozdawczości,
- pełnienie funkcji administratora danych osobowych, terenowego organu obrony cywilnej i obowiązków szefa miejskiego zespołu zarządzania kryzysowego,
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Prezydenta w przepisach szczegółowych.
Prezydent może upoważnić do wydawania decyzji administracyjnych w swoim imieniu Zastępców Prezydenta, Sekretarza, Skarbnika lub innych pracowników, jeżeli przepisy szczególne tak stanowią.
Prezydent może upoważnić Zastępców Prezydenta, Sekretarza, Skarbnika lub innych pracowników do składania w imieniu Miasta oświadczeń woli, w tym w zakresie zarządu mieniem.