Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Centrum Obsługi Mieszkańców /COM/

Kierownik Adam Maciejewski

 

§ 34 Regulaminu Organizacyjnego UM

Centrum obsługi MIESZKAŃCÓW

1. Centrum Obsługi Mieszkańców składa się z:

1) Oddziału Komunikacji

2) Oddziału Ewidencji Ludności

2. Do zadań Oddziału Komunikacji należą:

1) sprawy określone w ustawie prawo o ruchu drogowym w szczególności dotyczące:

a) współpracy z organami rejestrującymi pojazdy w kraju, państwach Unii Europejskiej oraz państwach trzecich,

b) rejestrowania, wyrejestrowywania i ewidencjonowania pojazdów oraz wydawania pozwoleń czasowych, dowodów rejestracyjnych i ich wtórników,

c) zamawiania tablic rejestracyjnych ich wydawania, ewidencjonowania, złomowania,

d) wydawania kart pojazdów i dokonywania w nich wpisów,

e) wydawania decyzji o nadaniu cech identyfikacyjnych,

f) czasowego wycofywania pojazdów z ruchu,

g) kierowania pojazdów na dodatkowe badania techniczne,

h) przejmowania na własność Miasta porzuconych pojazdów,

i) wyznaczania jednostki do usuwania pojazdów z drogi oraz opłat za usunięcie i parkowanie pojazdu,

j) prowadzenia rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów,

k) sprawowania nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów i przeprowadzanie ich kontroli,

l) wydawania i cofania uprawnień diagnostom,

2) sprawy określone w ustawie o kierujących pojazdami, w szczególności dotyczące:

a) wydawania praw jazdy i międzynarodowych praw jazdy oraz ich wtórników,

b) prowadzenia rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców oraz ewidencji innych podmiotów prowadzących działalność w zakresie szkolenia osób ubiegających się o uzyskanie uprawnień do kierowania pojazdami silnikowymi,

c) sprawowania nadzoru w zakresie zgodności prowadzenia szkolenia osób ubiegających się o uzyskanie uprawnień do kierowania motorowerem lub pojazdami silnikowymi, kursu dla kandydatów na instruktorów i kandydatów na wykładowców oraz dla instruktorów i wykładowców, zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach ustawy,

d) przeprowadzania kontroli ośrodków szkolenia kierowców,

e) prowadzenia ewidencji instruktorów,

f) wpisywania i skreślania instruktorów z ewidencji,

g) wydawania i przedłużania okresu ważności legitymacji instruktora,

h) współpracy z Policją, wojewódzkimi ośrodkami ruchu drogowego, administratorem centralnej ewidencji kierowców innymi organami sprawującymi nadzór nad ośrodkami szkolenia kierowców,

i) sprawowania nadzoru w zakresie spełniania wymagań określonych dla uzyskania i posiadania dokumentu stwierdzającego posiadanie uprawnienia do kierowania pojazdem,

j) zatrzymywania i zwracania praw jazdy,

k) cofania i przywracania uprawnień do kierowania pojazdami,

l)wydawania i przedłużania zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne,

ł) współpracy z organami wydającymi uprawnienia do kierowania pojazdami w kraju, państwami członkowskim Unii Europejskiej oraz państwami trzecimi,

m) bieżącej współpracy z Sądami, Policją, Prokuraturą, Wojewódzkim Ośrodkiem Medycyny Pracy w zakresie spraw związanych z uprawnieniami do kierowania pojazdami,

n) kierowania osób posiadających uprawnienie do kierowania pojazdem na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji, na wniosek komendanta wojewódzkiego Policji,

o) kierowania kierowców lub osób posiadających pozwolenie na kierowanie tramwajem na: badania lekarskie, badania psychologiczne, kurs reedukacyjny w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego, kurs reedukacyjny w zakresie problematyki przeciwalkoholowej i przeciwdziałania narkomanii,

3) sprawy określone w ustawie o transporcie drogowym, w szczególności dotyczące:

a) udzielenia, odmowy udzielenia, zmiany oraz zawieszenia, cofnięcia lub stwierdzania wygaśnięcia zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,

b) udzielenia, odmowy udzielenia, zmiany, cofnięcia lub stwierdzenia wygaśnięcia licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób samochodem osobowym, pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą, taksówką lub licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy,

c) udzielenia, odmowy udzielenia, zmiany lub stwierdzenia wygaśnięcia zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych i przewozów regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym,

d) wydawania zaświadczenia potwierdzającego zgłoszenie przez przedsiębiorcę prowadzenia przewozów drogowych jako działalności pomocniczej w stosunku do jego podstawowej działalności gospodarczej,

e) stwierdzania niezdolności i przywracania zdolności do kierowania operacjami transportowymi zarządzającemu transportem,

f) współdziałania z Inspekcją Transportu Drogowego,

g) przeprowadzania analizy sytuacji rynkowej w zakresie regularnego przewozu osób,

h) przeprowadzania kontroli przedsiębiorców wykonujących transport drogowy,

i) wydawanie wypisów na dodatkowe pojazdy zgłoszone do udzielonych zezwoleń i licencji,

j) naliczanie opłat za udzielone zezwolenia i licencje na transport drogowy osób, rzeczy,

3. Do zadań Oddziału Ewidencji Ludności należy w szczególności:

1) prowadzenie ewidencji ludności:

a) rejestracja danych w Powszechnym Elektronicznym Systemie Ewidencji Ludności (PESEL),

b) rejestracja danych w rejestrze mieszkańców,

2) przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych,

3) wprowadzanie zmian do rejestrów ewidencji ludności na podstawie zgłoszeń meldunkowych,

4) nadawanie numeru PESEL,

5) wydawanie z urzędu zaświadczeń o zameldowaniu na pobyt stały,

6) wydawanie na wniosek zaświadczeń o zameldowaniu na pobyt czasowy i wymeldowaniu z pobytu stałego lub pobytu czasowego,

7) wydawanie na wniosek zaświadczeń zawierających pełny odpis przetwarzanych danych danej osoby,

8) sprawdzanie z urzędu lub na wniosek danych zawartych w rejestrze PESEL lub w rejestrze mieszkańców oraz usuwanie niezgodności,

9) prowadzenie postępowań oraz przygotowywanie projektów decyzji w przypadku, gdy dane do zameldowania lub wymeldowania budzą wątpliwości oraz wydawanie decyzji w sprawach meldunkowych,

10) udostępnianie danych osobowych z rejestru mieszkańców, rejestru dowodów osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi,

11) wydawanie dowodów osobistych i prowadzenie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi,

12) wydawanie decyzji administracyjnych z zakresu dowodów osobistych,

13) wydawanie zaświadczeń z rejestru dowodów osobistych,

14) sporządzanie wykazu dzieci objętych obowiązkiem szkolnym,

15) sporządzanie sprawozdań dotyczących osób zameldowanych na pobyt czasowy dla urzędu statystycznego,

16) udział w organizowaniu referendów oraz wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, do Parlamentu Europejskiego, do Sejmu i Senatu, do organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego oraz Prezydenta Miasta, w tym:

a) prowadzenie i aktualizacja rejestru wyborców, sporządzanie i aktualizacja spisów wyborców oraz wydawanie decyzji administracyjnych w tym zakresie,

b) sporządzanie sprawozdań z rejestru wyborców,

c) sporządzanie aktów pełnomocnictwa do głosowania i prowadzenie ich wykazu,

d) wykonywanie zadań związanych z głosowaniem korespondencyjnym,

e) wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania,

17) prowadzenie spraw związanych z repatriacją,

18) przyjmowanie zawiadomień o planowanych zgromadzeniach oraz orzekanie w sprawie zgromadzeń,

19) sprawowanie nadzoru nad stowarzyszeniami i fundacjami działającymi na terenie Miasta i wykonywanie w tym zakresie wszystkich czynności określonych we właściwych przepisach,

20) prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zwykłych.  

4. Centrum wykonuje także inne zadania zlecone doraźnie przez Prezydenta lub Sekretarza Miasta.

 

 

  • Data powstania: Data powstania: środa, 4 maj 2011 13:18
  • Data opublikowania: środa, 4 maj 2011 13:44
  • Data edycji: środa, 5 sie 2015 12:25
  • Wytwarzający informację: Prezydent Miasta Łomża Mariusz Chrzanowski
  • Opublikował(a): Aldona Zientalska
  • Zaakceptował(a): Aldona Zientalska
  • Artykuł był czytany: 11717 razy
  • Ilość edycji: 2
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej