Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 5/11 z dnia 20 kwietnia 20011 r.

W posiedzeniu udział wzięły osoby zgodnie z załączoną listą obecności. Członkowie Komisji nieobecni na posiedzeniu: 1. Mariusz Chrzanowski 2. Zbigniew Lipski Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Witold Chludziński – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum przedstawił porządek posiedzenia. Zaproponował uzupełnienie porządku obrad, przed punktem: sprawy różne, o pkt w brzmieniu: zaopiniowanie projektu planu robót w ramach środków przeznaczonych na bieżące utrzymanie ulic. Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła innych uwag i w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie przyjęła porządek obrad ze zgłoszoną poprawką: 1. Przyjęcie protokołu nr 3/11 z dnia 10 marca 2011 roku. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie aktualizacji Wieloletniego Planu Urządzeń Wodociągowych i Kanalizacyjnych obowiązujących w latach 2009 – 2014. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie, w drodze ustnego przetargu nieograniczonego, nieruchomości miasta Łomży – druk nr 84, 84 A. 4. Wykonanie i realizacja inwestycji za I kwartał 2011 r. – druk nr 85. 5. Informacja o realizacji WPI miasta Łomża 2010-2018 w odniesieniu do 2010 r. – druk nr 75. 6. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę nr 493/LXVII/10 Rady Miejskiej Łomży z dnia 29 września 2010 roku w sprawie przyjęcia Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Miasta Łomża na lata 2010-2018 – druk nr 77, 77 A. 7. Zaopiniowanie projektu planu robót w ramach środków przeznaczonych na bieżące utrzymanie ulic. 8. Sprawy różne.
Ad. 1             Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.            Komisja nie wniosła uwag do i wyniku głosowania  8 głosami za – jednogłośnie, przyjęła protokół  nr 3/11 z dnia 10 marca 2011 r.    Ad. 2             Grzegorz Lewańczuk – Prezes MPWiK przedstawił wniosek i projekt uchwały w sprawie aktualizacji Wieloletniego Planu Urządzeń  Wodociągowych i Kanalizacyjnych obowiązujących w latach 2009 – 2014 (w załączeniu).            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.             Hanka Gałązka – radna - odnosząc się do projektu uchwały,  wniosła o zmianę terminu realizacji kanalizacji sanitarnej na Osiedlu Zawady Przedmieście z lat 2011-2016 na rok 2011 i zakończenie inwestycji w 2012 roku (wniosek w załączeniu). Uzasadniając wyjaśniła, że osiedle to jako jedyne  w mieście nie posiada kanalizacji. Ponadto pozwolenie na budowę aktualne jest do kwietnia 2011 roku. Zaproponowała, aby środki finansowe na ten cel przesunąć z modernizacji filharmonii.             Przewodniczący Komisji dodał, że mieszkańcy Osiedla Zawad Przedmieście żyją w spartańskich warunkach. Jest to najbardziej zaniedbana dzielnica w mieście. Zwrócił uwagę na zadanie - wykonanie wodociągu, które było zaplanowane w całości na 2011 rok. W chwili obecnej proponuje się 40 tys. zł prawdopodobnie na wykonanie dokumentacji, a całość zadania przekłada się na 2012 rok.             Jan Bajno – radny – ustosunkowując się do realizacji kanalizacji ul. Polnej wyjaśnił, że została przedłożona  propozycja jej wykonania na lata 2011 z kwotą 150 tys. zł i na 2012 z kwotą  184 tys. zł. Rada, w budżecie miasta, zaplanowała wykonanie nawierzchni ul. Polnej na kwotę 400 tys. zł. Uważa, że kanalizacja winna być wykonana w 2011 roku. W związku z powyższym postawił wniosek o wykonanie kanalizacji w ul. Polnej w całości w 2011 roku (wniosek w załączeniu).             Ireneusz Cieślik  - radny poparł wniosek radnego Bajno. Stwierdził, że ul. Polna miała  być robiona w ubiegłym roku, w tym roku miała być dokończona. W chwili obecnej kanalizacja zostaje ujęta w planie na 2013 rok.             Anna Armista – Naczelnik Wydziału Inwestycji odnośnie ul. Polnej wyjaśniła, że równolegle z kanalizacją deszczową i pracami drogowymi, rozpoczął projekt zakład energetyczny. Do 2010 roku nie było tego projektu.  Były wysyłane pisma o wskazanie terminu przebudowy linii komunalnej, na które do chwili obecnej nie ma odpowiedzi. Przebudowa linii energetycznej musi się rozpocząć, aby można było wybudować kanał sanitarny, deszczowy, a dopiero potem wykonać roboty drogowe.             Przewodniczący Komisji nie zgodził się z wypowiedzią Naczelnik WI. Stwierdził, że Rejon Energetyczny wyprzedza wszystkich. Jego zdaniem brak jest koordynacji służb Prezydenta.             Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta stwierdził, że zostanie przedstawiona dokumentacja , która potwierdzi fakty, o których mówi Naczelnik Wydziału Inwestycji. Nie można rozpocząć inwestycji bez przebudowy linii zasilającej. Druga sprawa to skąd wziąć pieniądze na przyspieszenie prac w tym rejonie i również w rejonie ul. Polnej. Są dwa źródła. MPWiK zaciąga kredyt lub  miasto wykłada swoje pieniądze ewentualnie przesuwamy środki finansowe na realizację wnioskowanych inwestycji, rezygnując jednocześnie z tych, ujętych w budżecie, ponieważ poruszamy się w ramach środków zaplanowanych w budżecie miasta.             Grzegorz Lewańczuk – Prezes MPWiK stwierdził, że zna  inne źródła pozyskania środków. Jednym z nich jest  zmiana taryf wody na wyższe lub zwolnienie MPWiK z  podatku płaconego do kasy miasta.             Radna Alicja Konopka stwierdziła, że  należy ustalić priorytety takie jak np. ul. Wiosenna, a Pan Prezydent razem ze swoimi służbami  zastanowili się i znaleźli środki. Uważa, że Komisja powinna taki wniosek przegłosować.             Radny Jan Bajno poparł wypowiedź radnej Konopka. Stwierdził, że zgłoszone wnioski winny być przegłosowane i skierowane do ponownego rozpatrzenia przez Pana Prezydenta i Pana Prezesa MPWiK. Dopiero na następnym posiedzeniu Komisja zaopiniowałaby projekt uchwały w sprawie aktualizacji planu. Jeżeli wnioski zostaną uwzględnione, to zmieni się kształt całego projektu i wtedy Komisja zastanowi się nad opinią. Zwrócił również uwagę, że za chwilę Komisja będzie analizowała budowę dróg gruntowych. Nie chciałby, aby była kolizja i przeciwwskazania między tymi, dwiema uchwałami i aby asfalt nie wyprzedził kanalizacji.            Grzegorz Lewańczuk – Prezes MPWiK stwierdził, że zatwierdzenie planu może nastąpić nawet w czerwcu, nie zaburzy to funkcjonowania przedsiębiorstwa  i prowadzenia inwestycji, ponieważ firmę na dzień dzisiejszy interesuje rok bieżący.             Przewodniczący Komisji w dalszej części posiedzenia poddał pod głosowanie wniosek zgłoszony przez radną Hankę Gałązka. Komisja, w wyniku głosowania 10 głosami za – jednogłośnie wniosek przyjęła.  Poddał następnie wniosek radnego Jana Bajno w sprawie  ul. Polnej. Komisja w wyniku głosowania 10 głosami za – jednogłośnie wniosek przyjęła.             Stefan Sutyniec – Przewodniczący Rady Osiedla nr 10 zabierając głos poinformował o sytuacji w jakiej znalazły się budynki po byłym PPS.  Budynkom tym zostały wypowiedziane umowy na wszystkie media i w związku z tym Rada Osiedla zgłasza problem dwóch zakładowych substancji mieszkaniowych. Miasto musi to zauważyć i sprawa ta winna znaleźć się w planie MPWiK.             Grzegorz Lewańczuk – Prezes MPWiK uzupełniając wyjaśnił, że mieszkańcy budynków przemysłowych zwrócili się do przedsiębiorstwa z prośbą o przepięcie istniejącej infrastruktury. Jest sugestia jak ten temat można rozwiązać jeśli chodzi o sprawy techniczne. MPWiK będzie starał się, po wykonaniu dokumentacji, w ramach wolnych środków, myśli, że w przyszłym roku, przebudować wodociąg i kanalizację sanitarną. Jeżeli uda się wygospodarować środki, to inwestycja mogłaby być zrealizowana w tym roku.            Bogumiła Olbryś – radna postawiła wniosek o  uwzględnienie w planie  urządzeń  wodociągowych i kanalizacyjnych budynków po byłej PPS najpóźniej do końca 2012 roku (wniosek w załączeniu).             Przewodniczący Komisji poddał wniosek radnej Olbryś pod głosowanie. Komisja w wyniku głosowania 7 głosami za - jednogłośnie wniosek przyjęła. Wyjaśnił, że  wszystkie wnioski zostaną przekazane do Prezydenta Miasta celem rozważenia możliwości ujęcia ich w projekcie planu. W związku z powyższym  bezzasadne jest procedowanie nad projektem uchwały na sesji w dniu jutrzejszym. Dlatego też postawił wniosek o zdjęcie z porządku obrad sesji pkt-u 14 – podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia Wieloletniego Planu Urządzeń  Wodociągowych i Kanalizacyjnych obowiązujących w latach 2009 – 2014. Komisja w wyniku głosowania  7 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym wniosek został przyjęty.  Ad. 3             Anna Rzędarska – Naczelnik WGN przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie,  w drodze ustnego przetargu nieograniczonego,  nieruchomości miasta Łomży (w załączeniu).             Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.             Głosów w dyskusji nie zgłoszono. Komisja w wyniku  głosowania 8 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zawarty w druku nr 84 A. Ad. 4             Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję na temat realizacji inwestycji za I kwartał 2011 roku (w załączeniu). Wyjaśnił, że na poprzednim posiedzeniu Komisja dokonała przeglądu dróg i inwestycji m.in. układu komunikacyjnego miasta. Podczas przeglądu Komisja stwierdziła, że na pewnych odcinkach ścieżki rowerowe wykonywane są na podbudowie betonowej, inne odcinki na żwirowej. Przypomniał, że na poprzednim posiedzeniu Pan Naczelnik Karwowski przedstawiał Komisji aneks naprawczy, czy harmonogram naprawczy. Stwierdził, że sprawdził wszędzie i nie istnieje coś takiego, jak aneks naprawczy. Zwracając się do Naczelnik Wydziału Inwestycji stwierdził, że występuje dużo robót dodatkowych, które są zlecane nie generalnemu wykonawcy, ale wykonawcom zewnętrznym, nie związanym z inwestycją.             Anna Armista – Naczelnik WI wyjaśniła, że funkcjonuje tylko jedna firma obca. Druga umowa zawarta jest z MPGKiM i dotyczy wycinki drzew, nasadzenia drzew, prac zieleniarskich. Roboty dodatkowe, które wystąpiły w tym roku, to usunięcie karp. Uważaliśmy, że zarówno prace zieleniarskie jak i usunięcie karp wykonywała ta sama firma, czyli MPGKiM, z uwagi na to, że nie możemy zlecać PBK robót dodatkowych, nie uwzględniających zakresu przewidzianego w projektach. Dlatego też usunięcie karp faktycznie zostało zlecone MPGKiM. Żadnych, innych prac, potraktowanych jako dodatkowe nie było. Na zadaniu pierwszym na ul. Piłsudskiego natrafiono na wodociąg, na który miały być ułożone przepusty. Z uwagi na to, że ten wodociąg był  wykonany nad kanałem  centralnego ogrzewania górą  MPWiK jako właściciel sieci, zlecił przebudowę tego fragmentu wodociągu. Koszty poniósł MPWiK. To są roboty dodatkowe, które nie obciążają budżetu miasta.             Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że zadanie było projektowane odcinkami, dla różnych celów, różnych zadań. Pojawiła się możliwość sfinansowania zadania jako całości i zostały one połączone. Dzięki jednej kwocie, jednemu programowi, jednemu projektowi mamy możliwość przebudowy aż tylu istotnych dla miasta ulic.             Komisja nie wniosła uwag do wykonania inwestycji za I kwartał 2011 r. i w wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie i przyjęła informację zawartą w druku nr 85. Ad. 5             Janina Żurkowska – Wydział Rozwoju Miasta – przedstawiła informację na temat realizacji WPI  miasta Łomża 2010-2018 w odniesieniu do 2010 r. (w załączeniu).             Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.             Głosów w dyskusji nie zgłoszono. Komisja w wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie przyjęła  informację zgodnie z drukiem nr 75.   Ad. 6             Anna Kadłubowska – Wydział Rozwoju Miasta – przedstawiła wniosek i projekt uchwały  zmieniającej uchwałę  nr 493/LXVII/10 Rady Miejskiej Łomży z dnia 29 września 2010 roku w sprawie przyjęcia Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Miasta Łomża na lata 2010-2018 (w załączeniu).             Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 77 A.  Ad. 7             Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta przedstawił  projekt planu robót w ramach środków przeznaczonych na bieżące utrzymanie ulic (projekt w załączeniu). Dodał, że w przypadku gdyby powstały oszczędności w budżecie chciałby zaproponować dodatkowe nakłady inwestycyjne dotyczących wyposażenia MPGKiM w nowy sprzęt do remontów cząstkowych nawierzchni. MPGKiM jest wyposażone w chwili obecnej w dwa recyklery, które służą do łatania dziur. Wyposażenie o którym mówi kosztowałby w granicach 1 mln. zł i zawierałoby m.in. rozściełacz, urządzenia do podgrzewania masy bitumicznej. Pozwoliłoby to nam na przeprowadzanie remontów cząstkowych, przebudowę pasów nawierzchni, a więc frezowanie  nawierzchni i układanie masy bitumicznej. Nie można by było wykonywać remontów generalnych, ale remonty cząstkowe jak najbardziej.             Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.            Radny Janusz Nowakowski stwierdził, że koncepcja jest bardzo ciekawa tylko jest jeden problem dotyczący pozyskania masy bitumicznej. Czy w związku z tym prowadzone są rozmowy, z których wynikałoby, że MPGKiM będzie miało masę bez problemu. Wyjaśnił, że produkcja masy bitumicznej jest to najbardziej zmonopolizowana branża jeśli chodzi o budowę dróg i zarówno jej pozyskanie jak i transport masy jest kosztotwórczy.             Radny Jan Bajno odnosząc się do projektu planu  robót złożył wniosek na piśmie w sprawie budowy ciągu pieszo – jezdnego łączącego ul. Wesołą z ul. Spokojną (wniosek w załączeniu).            Radna Hanka Gałązka złożyła wniosek na piśmie w sprawie remontu chodnika przy filharmonii przy ul. Zawadzkiej oraz chodnika przy cmentarzu na ul. Kopernika (wniosek w załączeniu).            Janusz Nowakowski – radny  postawił wniosek w sprawie wykonania łącznika pomiędzy ul. Szosa Zambrowska i ul. Wąską (wniosek w załączeniu).            Radny Andrzej Grzymała złożył na piśmie wniosek w sprawie wykonania chodnika  po jednej stronie  ul. Zawadzkiej pomiędzy ul. Sikorskiego i Szosą Zambrowską (wniosek w załączeniu).            Radny Andrzej Modzelewski złożył wniosek na piśmie  w sprawie realizacji chodnika przy ul. Polowej (wniosek w załączeniu).             Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie zgłoszone wnioski:-  radnego Jana Bajno – 9 głosami za – jednogłośnie Komisja wniosek przyjęła,-  radnego Janusza Nowakowskiego – 9 głosami za – jednogłośnie Komisja wniosek    przyjęła,-  radnej Hanki Gałązka – 9 głosami za – jednogłośnie Komisja wniosek przyjęła,-  radnego Andrzeja Grzymały – 9 głosami za – jednogłośnie Komisja wniosek    przyjęła,-  radnego Andrzeja Modzelewskiego – 9 głosami za – Komisja wniosek przyjęła.            Przewodniczący Komisji poinformował, że wszystkie wnioski zostaną skierowane do Prezydenta Miasta celem rozpatrzenia i rozważenia możliwości ich realizacji. Po otrzymaniu odpowiedzi, Komisja wróci do tematu projektu planu robót  w ramach środków przeznaczonych na bieżące utrzymanie ulic.  Ad. 8             Przewodniczący Komisji przekazał pisma skierowane do Komisji:- pismo Marka Makieła – Przewodniczącego RO nr 3 oraz odpowiedź Z-cy   Prezydenta Miasta na to pismo (w załączeniu),- pismo  mieszkańców miasta, użytkowników ogródków działkowych im. J. Wagi oraz   informacja Naczelnika WGKOŚiR o skierowaniu pisma wg kompetencji do   Dyrektora MPK (w załączeniu).- pismo  Diecezji Łomżyńskiej  w sprawie umieszczenia kapliczki w pasie zieleni –   Komisja, w wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie skierowała pismo do   Prezydenta Miasta celem  rozpatrzenia.                        W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.               
  • Data powstania: Data powstania: środa, 11 maj 2011 13:02
  • Data opublikowania: środa, 11 maj 2011 13:05
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej