Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 6/11 z dnia 10 maja 2011 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Witold Chludziński – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum przedstawił porządek posiedzenia. Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Radny Zbigniew Lipski zaproponował przesuniecie pkt-u 3 w miejsce pkt-u 2. Komisja nie wniosła innych uwag i w wyniku głosowania 10 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, przyjęła porządek obrad ze zgłoszoną poprawką: 1. Przyjęcie protokołów: nr 4/11 z dnia 15 kwietnia 2011 r. oraz nr 5/11 z dnia 20 kwietnia 2011 r. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie aktualizacji Wieloletniego Planu Urządzeń Wodociągowych i Kanalizacyjnych obowiązujących w latach 2009 – 2014. 3. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2010 rok w działach merytorycznie podległych Komisji – druk nr 71 4. Sprawy różne.
Ad. 1             Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołów z poprzednich posiedzeń Komisji.            Komisja nie wniosła uwag do protokołów z poprzednich posiedzeń Komisji i wyniku głosowania  11 głosami za – jednogłośnie, przyjęła protokół  nr 4/11 z dnia 15 kwietnia  2011 r. oraz 11 głosami za – jednogłośnie przyjęła protokół nr 5/11 z dnia 20 kwietnia 2011 r. Ad. 2             Przewodniczący Komisji przedstawił  odpowiedź Prezesa MPWiK na wnioski Komisji Gospodarki Komunalnej do Wieloletniego Planu Rozwoju i Modernizacji Urządzeń  Wodociągowych i Kanalizacyjnych, przyjęte na posiedzeniu w dniu 20 kwietnia 2011 r. (odpowiedź w załączeniu). Przedstawił również projekt skorygowanego projektu planu po uwzględnieniu w części wniosków Komisji (projekt planu w załączeniu). Otworzył dyskusję.              Radna Hanka Gałązka stwierdziła, ze podtrzymuje swój wniosek, złożony na poprzednim posiedzeniu Komisji, a dotyczący zmiany terminu realizacji kanału  sanitarnego na Osiedlu Zawady Przedmieście na 2011 rok z zakończeniem inwestycji w 2012 roku. Zwróciła się z prośbą do Komisji o zwrócenie uwagi na fakt, że jest to jedyne osiedle w mieście zaniedbane pod tym względem.             Radny Ireneusz Cieślik poprosił o wyjaśnienie odnośnie ul. Polnej, czy na dzień dzisiejszy jest już dokumentacja techniczna w zakresie elektryki. Dodał, że „jest za pozostawieniem tego zapisu. Uważa, że inwestycja powinna  pójść w tym roku”.            Anna Armista – Naczelnik WI stwierdziła, że po ostatnim posiedzeniu Komisji poszło kolejne pismo do rejonu energetycznego, aby ostatecznie określili termin realizacji swojej inwestycji. Do chwili obecnej nie ma odpowiedzi. Na ten czas tej dokumentacji nie ma. Z informacji telefonicznej wynika, że dokumentacja będzie do końca czerwca.             Przewodniczący Komisji zabierając głos w dyskusji przedstawił uchwałę Rady Miejskiej z dnia 28 grudnia  2005 roku, w której budowa kanalizacji w dzielnicy Zawady Przedmieście była ujęta na lata 2008-2009-2010 oraz uchwałę Rady Miejskiej z dnia 29 października 2008 roku, w której budowa kanalizacji sanitarnej w dzielnicy Zawady Przedmieście była zaplanowana na lata 2008-2009-2010, a także uchwałę Rady Miejskiej z dnia 28 grudnia 2009 roku, budowa kanalizacji sanitarnej w dzielnicy Zawady Przedmieście zostaje przesunięta na lata 2012-2013. Rozumie, że uchwały nr 386 z 2005 r. i nr 234 z 2008 r. nie zostały zrealizowane.             Grzegorz Lewańczuk – Prezes MPWiK stwierdził, że nikt nie zaprzecza, że takie uchwały były. To radni poprzedniej kadencji zmienili uchwały. Politykę inwestycyjną tworzy Prezydent, a nie spółka, a Rada podejmuje decyzje. Jako przykład podał Kraskę, której nie było w planie, a mimo to została zrealizowana. Spółka jednak była zobowiązana do wykonana urządzeń, ponieważ miasto otrzymało środki. Podobna sytuacja była z ul. Mickiewicza.             Radny Janusz Mieczkowski zabierając głos stwierdził, że wieloletni plan obowiązuje na jakiś okres. W związku z tym nie wie, czy Rada uchwala nowy plan, czy wprowadza zmiany do obowiązującego. Rozumie, że  plan powinien być elastyczny, wykonalny, ale powinien być też realny. Jego zdaniem jeżeli plan jest wieloletni, to ustala się go np. na 10 lat i dąży się do jego wykonania, a nie co roku przesuwa się wykonanie zadań o 1 rok. Uważa, że powinny być ustalone priorytety, które powinny być uczciwie realizowane i rozliczane i jeżeli priorytetem w roku bieżącym miałaby być ul. Wiosenna, to w przyszłym roku należałoby się z tego zadania rozliczyć.             Przewodniczący Komisji przedstawił pismo – odpowiedź na wniosek Komisji Gospodarki Komunalnej do budżetu miasta na 2011 rok dot. budowy ul. Wiosennej.            Radny Jan Bajno odnosząc się do realizacji ul. Polnej stwierdził, że jeszcze raz będzie prosił, aby rozpocząć inwestycję od początku do końca. Wg niego brak planu na prace elektryczne nie jest dla niego żadnym tłumaczeniem. Początek  inwestycji sięga roku 1994 i w dalszym ciągu brak jest projektu.             Radna Bogumiła Olbryś poparła wypowiedź radnego Bajno. Następnie przedstawiła pismo w sprawie wykonania projektu planu w I kwartale br. i wykonania inwestycji w II kwartale br. przez rejon energetyczny. Dodała, że wykonanie tej inwestycji to kwestia 6-8 miesięcy.            Radny Zbigniew Lipski odnosząc się do wniosku radnej Gałązka stwierdził, że należy wskazać źródło skąd będą pochodziły środki finansowe na realizację kanału sanitarnego na osiedlu Zawady Przedmieście. Jeśli chcemy wykonać więcej, musimy zabezpieczyć odpowiednie środki. Dodał, że będzie głosował nad wnioskiem radnej Gałązka jeżeli będzie drugi wniosek zobowiązujący Prezydenta do wyasygnowania środków na realizację inwestycji. Poinformował, że MPEC wypracował ogromny zysk i 400 tys. zł z nadwyżki podziału finansowego ma być przekazane do kasy miasta. Uważa, że właśnie takie pieniądze powinny iść na tak ważne zadanie jak kanalizacja w Zawadach Przedmieście.             Radny Andrzej Grzymała poprosił o wyjaśnienie, czy będzie remontowana filharmonia.             Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że na zadanie pn. filharmonia łącznie zaplanowano 500 tys. zł z tego  100 tys. zł  pochodzi z budżetu miasta, a 400 tys. zł jest to kredyt.            Radny Jan Bajno odnosząc się do wypowiedzi radnego Lipskiego wyjaśnił, że 400 tys. zł Pan Prezydent zaoferował, zgodnie z wcześniejszymi rozmowami na sesji, przekaże na zakup tomografu.             Przewodniczący Komisji poprosił o wyjaśnienie, czy spółka MPEC posiada jakiś dłużników, którzy są winni pieniądze spółce.             Grzegorz Lewańczuk – Prezes MPEC wyjaśnił, że w stosunku do zadłużonych klientów indywidualnych stosowane są zapisy ustawy, zgodnie z którymi po 3 miesiącach nie płacenia informowany jest sanepid oraz Prezydent Miasta i odcinany zostaje dopływ wody. Większym klientom, takim jak np. szpital, który zalega 150 tys. zł, również odcinany jest dopływ wody, a dług egzekwowany w większości przypadków poprzez sąd.             Radny Jan Bajno wyjaśniając  skalę zadłużenia szpitala stwierdził, że szpital za wodę i ścieki miesięcznie płaci 50 tys. zł.            Przewodniczący zamknął dyskusję. Poddał następnie pod głosowanie – kto jest za podtrzymaniem wniosku przyjętego przez Komisję na posiedzeniu w dniu 20 kwietnia 2011 roku w sprawie realizacji kanalizacji sanitarny za rok 2011 – 2012. Komisja w wyniku głosowania  11 głosami za – jednogłośnie podtrzymała powyższy wniosek. Następnie Komisja w wyniku głosowania 10 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zawarty w druku nr 88 B wraz z powyższym wnioskiem.   Ad. 3             Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta przedstawiła sprawozdanie z wykonania  budżetu miasta za 2010 rok w zakresie realizacji planu inwestycji miasta za dzień 31.12.2010 r. ( w załączeniu).             Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję. Odnosząc się do przedstawionego wykonania finansowego zadania – usprawnienia drogowych połączeń regionalnych, poprosił o wyjaśnienie jak to się ma do harmonogramu robót.            Anna Armista – p.o. Naczelnika WIN wyjaśniła, że w roku ubiegłym inwestycja została wykonana 28 % z zakładanych 50 % inwestycji. Zadanie I zostało wykonane w 50 %, zadanie VII – w 98 % i zadanie VIII – w 40 %. Ogółem w porównaniu do kosztów całości inwestycji  wykonano 28 %.             Przy omawianiu zadania – budowa systemu gospodarki odpadami komunalnymi, Przewodniczący Komisji poprosił o wyjaśnienie, czy w ramach tych środków  ujęta jest wartość wykonania niecki do utylizacji azbestu.             Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że wszystkie zadania, które są realizowane mieszczą się w tym zadaniu. Dodała, że zadanie finansowane jest z 4 źródeł.  Środki Urzędu Miasta, dotacja z porozumień z gminami, pożyczka z WFOŚ i środki unijne. Obejmują one również wykonanie niecki.             Następnie Przewodniczący Komisji poprosił o wyjaśnienie, czy przy realizacji ul. Łąkowej były ujęte sięgacze: ul. Torfowa, Zaułek i Stawowa.            Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta odpowiadając wyjaśniła, że w projekcie rzeczywiście tak było. Projekt był opracowany łącznie z sięgaczami. W momencie kiedy była przygotowana umowa, w założeniu nie było żadnych sięgaczy, była sama ulica powiatowa.             Anna Armista – p.o. Naczelnika WIN dodała, że dokumentacja zawierała sięgacz 1,2,3. W między czasie Rada nadała tym sięgaczom nazwy. Nie można było wówczas zwiększyć środków i podjęto decyzję, że będzie realizowana ul. Łąkowa, natomiast ul. Torfowa, Zaułek i Stawowa wprowadzono jako oddzielne zadanie. To, co było możliwe, a więc tam, gdzie była zabudowa rodzinna, zostało ogłoszone w przetargu. Ilość środków i napowietrzne linie energetyczne uniemożliwiły zakończenie tych inwestycji i wykonanie zadania w całości.             Radna Bogumiła Olbryś zwróciła uwagę, że krawężniki układane wzdłuż ścieżek rowerowych na ul. Spokojnej, przy wjazdach do poszczególnych instytucji są wysokie i  nie mają łagodnego spadku.            Andrzej Wojtkowski – radny – stwierdził, że konieczne jest wykonanie przebieralni, pomieszczeń socjalnych,  na boisku sztucznym. Poprosił o wyjaśnienie, czy są zagwarantowane środki na ten cel w ramach realizacji stadionu. Jeżeli nie można wykonać pomieszczeń uważa, że powinny być przynajmniej ustawione kontenery, które umożliwiłyby dzieciom w roku bieżącym przebieranie i możliwość skorzystania z wc.             Anna Armista – p.o. Naczelnika WIN wyjaśniła, że w związku z tym, że wartość kosztorysowa przewyższała wartość zawnioskowaną na to boisko, podjęto decyzję, że ogłoszony zostanie przetarg na taki zakres, który umożliwi  prowadzenie zajęć przy oświetleniu sztucznym i ograniczono inwestycje o parking przy ul. Zjazd od strony MPWiK i nie wykonanie szatni z natryskami, co było szacowane na ok. 240 tys. zł.             Przewodniczący Komisji zgodził się z wypowiedzią radnego Wojtkowskiego. Stwierdził, że boisko bez oświetlenia może funkcjonować, nie może natomiast bez pomieszczeń socjalnych.            Radny Zbigniew Lipski odnosząc się do wypowiedzi radnego Wojtkowskiego i Przewodniczącego Komisji stwierdził, że nasuwa się pytanie – kto odebrał i dopuścił to boisko do użytkowania bez zabezpieczenia zaplecza socjalnego. Odnosząc się do krawężników poprosił o wyjaśnienie, czy wymiary krawężników są zgodne z dokumentacją i czy  zgodne są z polskimi normami.             Anna Armista – p.o. Naczelnika WIN wyjaśniła, że były przewidziane krawężniki betonowe. Na etapie ogłoszenia przetargu zostały wprowadzone krawężniki kamienne o wymiarach takich, jak krawężniki betonowe. Krawężniki są zgodne z dokumentacją i dokumentacja je przewiduje. Na dzień dzisiejszy zmiany nie są naniesione w dokumentacji technicznej, ale nie  traktuje się tego jako istotnej zmiany. Dodała odnośnie odbioru, że zostały zawiadomione  straż pożarna, sanepid, inspekcja pracy i oczekujemy na decyzję. Po otrzymaniu pisma zgłosimy to do nadzoru budowlanego. Na dzień dzisiejszy boisko jest odebrane, natomiast zgłoszona jest kwestia zaplecza socjalnego.             Radny Janusz Nowakowski potwierdził, że jest to rzeczywiście nieistotna zmiana. Nie ma więc żadnego problemu i każdy projektant podpisze się pod tym. Na etapie jednak analizy przez Urząd Marszałkowski mogą być wątpliwości z punktu formalnego. Jeśli była akceptacja, problemu nie ma. Jeśli nie było akceptacji, może być problem.             Innych uwag nie zgłoszona. Komisja w wyniku głosowania 5 głosami za, przy braku głosów przeciw i 7 głosach wstrzymujących zaopiniowała pozytywnie wykonanie budżetu miasta za 2010 rok w działach merytorycznie podległych Komisji.  Ad. 4             Nie zgłoszono.W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.  
  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 20 cze 2011 13:40
  • Data opublikowania: poniedziałek, 20 cze 2011 13:43
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej