Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokól nr 7/11 z dnia 22 listopada 2011 r.

Posiedzenie Komisji otworzyła i obradom przewodniczyła Pani Alicja Agata Gołaszewska – Przewodnicząca Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, która po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum przedstawiła porządek obrad (w załączeniu). Poprosiła o uwagi do zaproponowanego porządku. Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 4 głosami za – jednogłośnie, następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 6/11 z dnia 26 września 2011 r. 2. Ocena przygotowań firm komunalnych do sezonu zimowego - druk nr 209. 3. Zaopiniowanie projektu budżetu miasta na 2012 rok w działach merytorycznie podległych Komisji – druk nr 205. 4. Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie ustalenie stawek podatków obowiązujących w 2012 roku: a) od nieruchomości - druk nr 198, 198A b) od środków transportowych - druk nr 198, 198B c) opłat od posiadania psów - druk nr 198, 198C 5. Sprawy różne.
Ad. 1             Przewodnicząca Komisji poprosiła o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.            Członkowie Komisji nie wnieśli uwag i w wyniku głosowania 4 głosami za – jednogłośnie przyjęli protokół nr 6/11 z dnia 26 września 2011 roku.  Ad. 2             Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję na temat przygotowań firm komunalnych do sezonu zimowego (informacja w załączeniu). Poprosiła o wyjaśnienie czy zabezpieczona jest odpowiednia ilość  piasku, a także w jakich godzinach pracują samochody odpowiedzialne za utrzymanie porządku w mieście. Poinformowała, że na ul. Niemcewicza zamiatarka pracuje o godz. 1.00-2.00 w nocy  i regularnie budzi mieszkańców.             Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK wyjaśnił, że zimą używa się głównie soli i w chwili obecnej zgromadzono zapas soli w ilości ok. 950 ton. Skrzynie na mieszankę piaskowo-solną są już ustawione przy przejściach dla pieszych.  Dodał, że najgorsze są temperatury poniżej od -7 stop. C do – 10 stop. C. Poniżej – 10 problemu wielkiego nie ma, ponieważ wiatr zwiewa śnieg. Przy – 6-7 stop. C śnieg przykleja się i jest problem. Sypie się wówczas sól, żeby rozpuszczać śnieg.             Marek Olbryś – Z-ca Dyrektora MPGKiM wyjaśnił, że ze względu na bezpieczeństwo wskazane jest, aby zamiatarka poruszała się w godzinach, kiedy jest najmniej ruchu.             Innych uwag nie zgłoszono.            Komisja w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie przyjęła informację firm komunalnych o przygotowaniu do sezonu zimowego 2011/2012 zgodnie z drukiem nr 209.  Ad. 3             Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję na temat projektu budżetu miasta na 2012 rok (w załączeniu). Korzystając z obecności Komendanta Miejskiego Policji podziękowała za akcję ujęcia sprawców napadu i zamordowania Prezydenta Choińskiego.            Andrzej Ryński – Komendant KMP w Łomży wyjaśnił, że było to piąte zabójstwo w tym roku, a w sumie było 5 zabójstw i 2 pobicia ze skutkiem śmiertelnym. Wykrywalność 100 %. Najdłużej policja szukała sprawców przez ok. 48 godzin. Zakupiony sprzęt dla wydziału kryminalistyki za ciężkie pieniądze i to procentuje. Jest to także zasługa miasta, które widzi potrzeby policji.             Przewodnicząca Komisji poprosiła o przedstawienie środków finansowych na potrzeby policji.             Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta przedstawiła kwotę zaplanowaną w  projekcie budżetu na potrzeby policji w wysokości 100 tys. zł na fundusz prewencyjny. Wyjaśniła, że innej formy nie ma i jest to zgodne z ustawą. Dodała, że nie można środków przekazywać bezpośrednio. Środki przekazywane są na fundusz prewencyjny ze wskazaniem na zadanie  ponadnormatywne patrole policji.             Przewodnicząca Komisji poprosiła również o wyjaśnienie zapisów dot. realizacji wydatków bieżących związanych z monitoringiem miasta.            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK wyjaśnił, że kamery się psują, twarde dyski padają i te środki finansowe wykorzystywane są na bieżące wydatki.             Mariusz Chrzanowski odniósł się do kwestii budowy ul. Akademickiej. Stwierdził, że sprawa dotyczy bezpieczeństwa na tej ulicy. Uważa, że należy rozważyć rozwiązania powodujące spowolnienie ruchu. Poprosił również o informacje dotyczące realizacji ul. chodnika na ul. Śniadeckiego z bieżącego utrzymania dróg.            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK wyjaśnił, że na dzień dzisiejszy ruch na ul. Akademickiej jest znikomy. Na pewno w momencie, kiedy będzie budowana ul. Akademicka na odcinku od ul. Spokojnej do ul. Poznańskiej, trzeba będzie zrobić ścieżkę rowerową i ciągi piesze. W chwili obecnej jest już uruchomiona sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu z ul. Poznańską. Odnośnie chodnika na ul. Śniadeckiego stwierdził, że nie sądzi, aby chodnik ten udało się zrealizować w ramach środków z bieżącego utrzymania. Środków na bieżącego utrzymanie jest coraz mniej, ponieważ takie są realia budżetu, a koszty utrzymania są coraz bardziej kosztowne.             Andrzej Ryński – Komendant KMP w Łomży stwierdził, że szczerze liczył na to, że uda mu się skończyć informatyzację komend, ale biorąc pod uwagę proponowane środki, niestety nie uda się. Zwrócił się z prośbą do radnych, aby pamiętali, że policja realizuje programy prewencyjne w szkołach. Był np. zorganizowany konkurs „Dobra rada, podaj dalej”. Nagrody kosztowały 600 zł. To też jest aspekt pracy policji. Jest realistą, ma świadomość, że jest trudna sytuacja nie tylko miasta i dlatego stara się pozyskiwać środki np. ze starostwa i dlatego poprosił, aby wziąć pod uwagę działania na rzecz dzieci i młodzieży, gdyby pojawiły się jakieś perspektywy.              Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta stwierdziła, że policja może korzystać również ze środków w ramach  programów przeciwalkoholowych.            Radny Maciej Głaz postawił wniosek o przeniesienie z dz. promocja jednostek samorządu terytorialnego z ppkt-u – udział miasta w targach i wystawach krajowych i zagranicznych (…) kwoty 20 tys. zł na działania prewencyjne KMP w Łomży . Uzasadniając wyjaśnił, że działania policji przy udziale dzieci i młodzieży to działania podobne jak promocja jednostek samorządu terytorialnego.            Przewodnicząca Komisji poddała wniosek pod głosowanie. Komisja w wyniku głosowania  3 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym przyjęła powyższy wniosek.             Innych  uwag i wniosków nie zgłoszono.            Komisja w wyniku głosowania 3 głosami za przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym zaopiniowała pozytywnie projekt budżetu miasta na 2012 rok w działach merytorycznie podległych Komisji wraz z przyjętym wnioskiem.  Ad. 4             Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta przedstawiła wniosek  w sprawie wysokości stawek podatków i opłat lokalnych na 2012 rok (w załączeniu).             Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2012 rok.            Głosów w dyskusji nie zgłoszono i Komisja, w wyniku głosowania 3 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem 198 A (w załączeniu).            Komisja nie wniosła  również uwag do projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2012 rok (w załączeniu) i w wyniku głosowania 3 głosami za przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zawarty w druku nr 198 B.            Przewodnicząca Komisji odnosząc się do propozycji opłat od posiadania psów poprosiła o wyjaśnienie, czy opłata ta przeznaczona jest na określony cel, czy tez można ją przeznaczyć np. na zakup pojemników na odchody psów.            Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że opłata za psy jest to kwota rzędu 96 tys. zł. Miasto  realizuje zadanie pod nazwą schronisko dla zwierząt, którego koszt obsługi plus koszt opieki weterynaryjnej wynosi 195 tys. zł.             Innych uwag nie zgłoszono. Komisja w wyniku głosowania 3 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących zaopiniowała pozytywnie projekt  uchwały zgodnie z drukiem nr 198 C (w załączeniu).             W dalszej części posiedzenia  Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta przedstawiła wniosek  w sprawie podjęcia  uchwały dot.  określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych. Wyjaśniła, że jest to zmiana ustawowa i polega na tym, że osoby prowadzące działalność medyczną do tej pory płaciły za prowadzenie działalności gospodarczej, a teraz zapis otrzymuje brzmienie: związane z udzielaniem świadczeń zdrowotnych w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej.             Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania  5 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały zawarty w druku nr  199 A.   Ad. 5             Przewodnicząca Komisji przedstawiła pisma skierowanie do Komisji Bezpieczeństwa i Porządku:1.    Ryszarda Rutkowskiego z dnia 2.11.2011 r. w sprawie trudnej sytuacji policjantów KMP w Łomży– do wiadomości (w załączeniu).2.    Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego z dnia 14.11.2011 w sprawie uwzględnienia w planach wydatków finansowych na rok 2012 zakupu 1 zestawu wag przenośnych do ważenia samochodów – do wiadomości. Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że zakup wag jest to wydatek ok. 150-180 tys. zł. Ewentualne kary jeśli zostają nałożone na terenie miasta, trafiają do budżetu miasta. Jeśli natomiast poza miastem, idą do budżetu państwa. Radny Maciej Głaz stwierdził, że miasto ze względu na koszt, mogłoby dofinansować zakup wagi, ale na pewno nie zakup (w załączeniu) 3.    Odpowiedź Z-cy Prezydenta B. Dobosza na wniosek Komisji z dnia 1 września 2011 roku – do wiadomości. (w załączeniu).              Radny Zbigniew Prosiński zabierając głos zwrócił się z prośbą do Komisji o wsparcie, aby w  budżecie znalazło się zadanie  - remont ul. Śniadeckiego. W projekcie budżetu tego zadania nie ma. Dodał, że złoży taki wniosek do Komisji Finansów  i prosi Komisje Bezpieczeństwa o poparcie. W związku z wyczerpaniem porządku Przewodnicząca zamknęła posiedzenie Komisji.
  • Data powstania: Data powstania: piątek, 23 gru 2011 07:47
  • Data opublikowania: piątek, 23 gru 2011 07:49
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej