Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 16/11 z dnia 27 grudnia 2001 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Witold Chludziński – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 10 głosami za – jednogłośnie, przyjęła następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 15/11 z dnia 6 grudnia 2011 r. 2. Zaopiniowanie wniosków, po rozpatrzeniu przez Prezydenta Miasta, złożonych do projektu budżetu miasta na 2012 rok. 3. Przyjęcie planu pracy Komisji Gospodarki Komunalnej oraz propozycji tematów do planu pracy Rady Miejskiej Łomży na 2012 rok 4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wydatków niewygasających dot. inwestycji. 5. Sprawy różne.
Ad. 1              Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.            Komisja nie wniosła uwag i wyniku głosowania  11 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym,  przyjęła protokół  nr 15/11 z dnia 6 grudnia  2011 r.  Ad. 2              Przewodniczący Komisji przypomniał, że w dniu 6 grudnia br. Komisja skierowała do Prezydenta Miasta  wnioski dotyczące  budowy, przebudowy, remontów ulic i chodników, złożone do projektu budżetu miasta na 2012 rok. Po rozpatrzeniu wszystkich wniosków Z-ca Prezydenta Miasta udzielił odpowiedzi, którą wszyscy radni otrzymali ( odpowiedź w załączeniu).Otworzył dyskusję.            Radny Zbigniew Lipski stwierdził, że Pan Prezydent ustosunkował się do wszystkich wniosków, sytuację finansową miasta każdy zna i uważa, że prowadzenie w chwili obecnej debaty nad odpowiedzią jest bezzasadne.            Innych głosów w dyskusji nie zgłoszono. W związku z powyższym Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie odpowiedź na wnioski Komisji złożonych do projektu budżetu miasta na 2012 rok.   Komisja w wyniku głosowania 14 głosami za – jednogłośnie przyjęła odpowiedź Z-cy Prezydenta Miasta z dnia 20 grudnia 2012 r . Ad. 3              Przewodniczący Komisji przedstawił projekt planu pracy Komisji na 1012 oraz propozycje tematów do planu pracy Rady Miejskiej na 2012 rok (w załączeniu). Poprosił o uwagi, wnioski oraz propozycje tematów, którymi Komisja powinna zająć się w 2012 roku.            Członkowie Komisji nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu planu i w wyniku głosowania 14 głosami za – jednogłośnie przyjęli plan pracy Komisji Gospodarki Komunalnej oraz propozycje tematów do planu pracy Rady Miejskiej na 2012 rok. Ad. 4              Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta              przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie wydatków, które nie wygasają z upływem 2011 roku (w załączeniu). Poinformował, że w dniu dzisiejszym wpłynęła autopoprawka Prezydenta Miasta do wniosku w sprawie wydatków niewygasających z upływem 2011 roku (w załączeniu).       Przewodniczący Komisji zaproponował, aby Komisja zajęła się tylko niewygasającymi wydatkami inwestycyjnymi. Następnie otworzył dyskusję. Odnosząc się do pkt-u 8 w dziale oświata i wychowanie zwrócił uwagę na pomyłkę w terminie wykorzystania środków. Jest zapisany 2011 rok, a powinien być 2012 rok. Zwrócił również uwagę na zadanie  w pkt-e 5 - tereny sportowo-rekreacyjne nad Narwią i poprosił o wyjaśnienie, jak przenoszona kwota na wydatki niewygasające ma się do harmonogramu realizacji tego zadania.             Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta potwierdziła, że we wniosku jest  pomyłka. Termin wykorzystania środków to 30 czerwiec 2012 roku. Odnośnie drugiego pytania wyjaśniła, że są to środki, które były w budżecie. Harmonogram na 2011 rok, który opracował wykonawca, opiewał na mniejszą kwotę. W związku z tym, że środki są zabezpieczone, będą wykorzystywane w roku 2012 jako udział miasta. Środki przekazywane z UE mogą być wykorzystane wtedy, kiedy zadanie będzie zrealizowane. Zapewniła, że środki będą wykorzystane w zakładanym terminie.             Radny  Andrzej Wojtkowski odnosząc się do pkt 6, dział -  turystyka, poprosił o wyjaśnienie czy rozstrzygnięty jest już  przetarg  na budowę budynku szatni przy boisku bocznym.            Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że przetarg nie jest jeszcze rozstrzygnięty. Zostanie rozstrzygnięty w tym roku i nie będzie problemów z dotrzymaniem terminu wykorzystania środków na dzień 30 czerwca 2012 rok.            Radny Andrzej Grzymała poprosił o odpowiedź na pytanie dlaczego kwota  ujęta w pkt-e 11 na budowę kanalizacji deszczowej  (…) w ul. Wąskiej wraz z połączeniem z ul. Kierzkową, nie została wykorzystana i przenosi się  tę kwotę na wydatki niewygasające w 2011 roku.            Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że dotyczy to dokumentacji, a rozstrzygnięcia przetargowe dawały szansę na wykonanie  dokumentacji projektowej na początek roku 2013. Taka była umowa z wykonawcą.             Innych uwag nie zgłoszono.            Komisja w wyniku głosowania  14 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem 235 A w części dotyczącej niewygasających wydatków inwestycyjnych.  Ad. 5              Przewodniczący Komisji przedstawił pisma skierowane do Komisji do wiadomości:1.    Pismo Społecznego Komitetu Budowy ul. Piwnej (w załączeniu).2.    Pismo B. Wądołowskiego i J. Dziekońskiej w sprawie wykonania nawierzchni chodnika  przy ul. Wiejskiej (w załączeniu).3.    Pismo K. Pogroszewskiej Skura w sprawie ul. Jana z Kolna (w załączeniu).             Radna Hanka Gałązka poinformowała, że otrzymała pismo MPWiK będące odpowiedzią na jej interpelację, innych radnych oraz Rady Osiedla nr 13. Odpowiedź ta nie zadawala składających interpelację. Ciągle krążymy w tym samym miejscu, a jedyna odpowiedzią jest to, że nie ma środków. Stwierdziła, że jest to sprawa bardzo pilna dotycząca wielu mieszkańców, całego osiedla Zawad Przedmieście. Dodała, że ostatnie stwierdzenie Prezydenta Dobosza było jednoznaczne, że środki te przedsiębiorstwo powinno znaleźć. Zwróciła się z prośbą o uwzględnienie tej inwestycji w budżecie miasta i zabezpieczenie 1 mln. zł na ten cel.            Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że jest to jedyna inwestycja w mieście w takim zakresie rzeczowym, wzbudza ogromne emocje i uważa, że sprawę tę należy załatwić. Prezes MPWiK miał ciekawy pomysł zainicjowania postępowania przetargowego zewnętrznego, które  pozwoliłoby na uzyskanie ceny rynkowej zadania.  Istnieje duża szansa, że taki przetarg doprowadzi do obniżenia cen wykonawstwa i wtedy przedsiębiorstwo mogłoby samo sfinansować inwestycje bez oglądania się na środki z budżetu miejskiego. Uważa, że miasto nie powinno realizować zadania w ramach budżetu miasta, ponieważ przykłady wielu, wielu miast pokazują, że przedsiębiorstwa komunalne samoistnie w ramach swoich środków, czy też kredytów inwestują z dobrym skutkiem, nie obciążając wskaźników budżetu miejskiego. Dodał, że pod koniec stycznia przyszłego roku dojdzie do przyjęcia planu finansowo-rzeczowego MPWiK-u i sprawa będzie rozstrzygnięta definitywnie, ponieważ sprawa jest oczywista i kanalizacja musi powstać.             Radny Ireneusz Cieślik przypomniał, że przy ustalaniu nowych stawek za wodę i odprowadzenie ścieków Prezes MPWiK argumentował, że każde dodatkowe pieniądze pójdą na inwestycje. W związku z powyższym większość radnych uważała, łącznie z nim, że jeśli będzie szło to na inwestycje, czy też realizację tej konkretnej inwestycji, głosowali za podjęciem uchwały. Gdyby wiedział, że Pan Prezes napisze takie pismo, na pewno byłby przeciw.             Radny Zbigniew Lipski stwierdził, że wierzy w to, co mówi Pan Prezydent Dobosz. Jeśli ten sam pogląd konkretnie na tę inwestycję ma Prezydent Czerniawski, to nie wyobraża sobie, żeby przedsiębiorstwo nie wykonało tej inwestycji.            Radny Andrzej Modzelewski przedstawił pismo przedsiębiorców z ul. Giełczyńskiej w sprawie realizacji parkingu przy tej ulicy po stronie apteki do ul. Dwornej.             Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że uważa to za bardzo dobry pomysł tym bardziej, że w roku 2012 zamykamy dwie pierzeje  Starego Rynku.            Radny Zbigniew Lipski zgodził się z wypowiedzią Prezydenta Dobosza. Uważa jednak, że wykonanie projektu technicznego parkingu  winni sfinansować przedsiębiorcy, a na realizację zadania Pan Prezydent wygospodaruje środki finansowe z budżetu miasta.   Dodał, że na pewno jest potrzeba i chęć, ale trzeba również upewnić się czy można zrealizować w tym miejscu parking.             Radny Andrzej Grzymała stwierdził, że jest potrzeba również wykonania parkingu przy Powiatowym Urzędzie Pracy. Zwrócił się z prośbą, aby mieć to na względzie i gdyby w przyszłym roku znalazły się środki finansowe, zrealizować w tym miejscu parking.            Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że rozmawiał z Dyrektorem PUP na ten temat i uznali, że w 2013 roku podejdą do tego zadania. Trzeba jednak powiedzieć, że będzie to dość poważna inwestycja łącznie wjazdem, zmiana organizacją ruchu na ul. Nowogrodzkiej.             W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.               
  • Data powstania: Data powstania: piątek, 3 lut 2012 10:59
  • Data opublikowania: piątek, 3 lut 2012 11:01
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej