Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 11/12 z dnia 14 maja 2012 roku

W posiedzeniu udział wzięły osoby zgodnie z załączoną listą obecności. Posiedzenie Komisji otworzyła i obradom przewodniczyła Pani Alicja Agata Gołaszewska – Przewodnicząca Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, która po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum przedstawiła porządek obrad (w załączeniu). Poprosiła o uwagi do zaproponowanego porządku. Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie, przyjęła następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 10/12 z dnia 12 marca 2012 r. 2. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2011 rok w działach merytorycznie podległych Komisji – druk nr 289. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie miasta Łomża”. 4. Sprawy różne.

Ad. 1             Przewodnicząca Komisji poprosiła o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.            Członkowie Komisji nie wnieśli uwag i w wyniku głosowania 4 głosami za – jednogłośnie przyjęli protokół nr 10/12 z dnia 12 marca   2011 roku. 

Ad. 2             Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję na temat wykonania budżetu miasta za 2011 rok ( w załączeniu) w działach merytorycznie podległych Komisji. Poprosiła o pytania i uwagi.            Radny Maciej Głaz poprosił o  wyjaśnienie jak wygląda wykonanie budżetu w działach merytorycznie podległych Komisji.            Grażyna Kołodziejska – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że plan po stronie dochodów  w dziale 754 został wykonany w 100,12 %, a po stronie wydatków – 99,45 %.            Radny Zbigniew Lipski poprosił o wyjaśnienie gdzie płyną środki finansowe uzyskane z opłaty od posiadania psów. Zakładając, że w 2011 roku było 80 tys. zł z tytułu opłat od posiadania psów, na co zostały przeznaczone te środki.             Grażyna Kołodziejska – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że wpływają one na dochody miasta. W świetle ustawy o finansach publicznych konkretne dochody nie mogą przejść na konkretnie wskazane cele. Środki te wpłynęły do ogólnej puli budżetu.             Radny Zbigniew Lipski stwierdził, ze pytanie to kieruje dlatego, że nie możemy sobie poradzić z rozwiązaniem problemu psów, a dokładniej z zanieczyszczaniem miasta przez psy. Różne rozwiązania były stosowane i będziemy do tego dążyć, aby wreszcie ten problem w mieście rozwiązać. Poinformował, że na osiedlu SM Perspektywa rozpoczęta została akcja ustawiania koszy tylko  na psie odchody. Chcemy zobaczyć czy to zostanie przyjęte i jeśli ludzie tego nie zniszczą, to będzie prosił, poprzez Komisję i radnych, aby podjąć takie działania w całym mieście. Przypomniał, że w poprzednich latach spółdzielnie mieszkaniowe dostarczały wykazy właścicieli psów i dochody z tytułu opłaty od posiadania psów były znacznie wyższe.             Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK stwierdził, że zaplanowana w 2011 roku kwota na schronisko została w całości wykonana w tym na utrzymanie schroniska wydatkowano 178.571  tys. zł, odłowy psów 9.065 zł, interwencja lekarzy – 3.222 zł i zakup znaczków rejestracyjnych – 1.230 zł. Wydatki na psy są o ponad 100 tys. zł wyższe niż dochody z tytułu opłat od  posiadania psów. Dodał, że w chwili obecnej na ulicach miejskich pojawiły się oznakowania koszy, do których właściciele mogą  wrzucać psie odchody. Wyjaśnił również, że ustawa o utrzymaniu czystości i porządku mówi wyraźnie do kogo należy utrzymanie porządku  i na jakim terenie. Wejście  na tereny spółdzielni mieszkaniowej rodziłoby naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Ustawienie jednego kosza to kwota 200-300 zł, a poza tym pojemnik należy opróżnić co najmniej 100 razy w roku, co daje dodatkowe 300 zł. Należy się więc z tym liczyć, że jeżeli ustawiamy w mieście 100 koszty to potrzebujemy na to 30 tys. zł na utrzymanie plus koszt koszy i ich ustawienie.             Przewodnicząca Komisji zaproponowała, aby Komisja wystosowała wniosek do Prezydenta Miasta, aby zwrócił się do wszystkich spółdzielni mieszkaniowych, z prośbą o podjęcie działań i ustawienie koszy na psie odchody.             Radny Zbigniew Prosiński stwierdził, że taki wniosek nie jest potrzebny. Prezesi spółdzielni wiedzą o problemie i działania są w tym zakresie prowadzone. ŁSM czeka na efekty akcji rozpoczętej w SM Perspektywa.             Radny Zbigniew Lipski stwierdził, że musi rozwiązać ten problem, żeby nie powtarzała się sytuacja jaka powstaje na osiedlu po zimie, kiedy stopnieje śnieg. Nie ukrywa, ze liczył na to, że spółdzielni uda się od miasta wyegzekwować wyłożone środki na ten cel pieniądze, ponieważ członkowie  spółdzielni nie mogą być podwójnie karani. Raz opłatą z tytułu posiadania psa, która wpływa do kasy Urzędu Miejskiego  i drugi raz „wydzieraniem” pieniędzy z eksploatacji na zakup pojemników.             Radny Maciej Głaz stwierdził, że jego zdaniem, pojemniki zaczną oddziaływać na właścicieli psów i przypominać o obowiązku sprzątnięcia po psie, natomiast oznakowanie kosza na śmieci nie zmusi w żaden sposób właściciela psa do posprzątania. Uważa, że nalepkami na kosze sprawy nie załatwimy.             Przewodnicząca Komisji, po wyjaśnieniach radnego Prosińskiego, wycofała wcześniej zgłoszony wniosek. Dodała, że wróci do tego wniosku po wakacjach. Następnie zamknęła dyskusję i poddała pod głosowanie sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za 2011 rok.            Komisja, w wyniku głosowania 5 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, zaopiniowała pozytywnie sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za 2011 rok w działach merytorycznie podległych Komisji.  

Ad. 3             Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK przedstawił wniosek i projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie miasta Łomża” (w załączeniu).  Dodał, że konieczność ponownego podjęcia uchwały wynika z rozstrzygnięcia nadzorczego  z dnia 25 kwietnia 2012 wydanego przez Wojewodę Podlaskiego i zmiany zapisu § 3 projektu uchwały.                          Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję.            Głosów w dyskusji nie zgłoszono i Komisja, w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem 318 A.  

Ad. 4             Nie zgłoszono. 

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodnicząca zamknęła posiedzenie Komisji.

  

                                                                                                          Przewodnicząca

                                                                                          Komisji Bezpieczeństwa i Porządku

                                                                                                    Alicja Agata Gołaszewska

  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 18 cze 2012 08:29
  • Data opublikowania: poniedziałek, 18 cze 2012 08:33
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej