Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 22/12 z dnia 19 czerwca 2012 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Witold Chludziński – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Radny Zbigniew Lipski wniósł o uzupełnienie porządku obrad o punkt dotyczący poszerzenia składu Zespołu ds. dostosowania systemu gospodarki odpadami komunalnymi w mieście Łomża do wymagań znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Innych uwag nie zgłoszono. Komisja, w wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie, przyjęła następujący porządek obrad wraz ze zgłoszoną poprawką: 1. Przyjęcie protokołu nr 21/12 z dnia 15 maja 2012 r. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Wieloletniego Planu Rozwoju i Modernizacji Urządzeń Wodociągowych i Kanalizacyjnych na terenie miasta Łomży w latach 2012-2017 – druk nr 330, 330 A. 3. Plan wydatków w ramach środków na utrzymanie ulic na 2012 rok – druk nr 319. 4. Poszerzenie składu Zespołu ds. dostosowania systemu gospodarki odpadami komunalnymi w mieście Łomża do wymagań znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 5. Sprawy różne.

Ad. 1              Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.            Komisja nie wniosła uwag i wyniku głosowania  9 głosami za - jednogłośnie,  przyjęła protokół  nr 21/12  z dnia 15 maja  2012 r. 

Ad. 2                         Gilbert Okulicz – Wiceprezes Zarządu MPWiK przedstawił wniosek i projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Wieloletniego Planu Rozwoju i Modernizacji Urządzeń Wodociągowych i Kanalizacyjnych na terenie miasta Łomży w latach 2012-2017 (w załączeniu). Dodał, że zadanie otrzyma dofinansowanie w wysokości 40 %, na co jest  już zgoda Marszałka. Pozostaje kwestia uchwały Rady  Miejskiej i stąd wniosek do Rady Miejskiej o jej podjęcie.             Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi.            Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 10 głosami za – jednogłośnie, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zawarty w druku nr 330 A.  

Ad. 3             Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK przedstawił plan wydatków w ramach środków na utrzymanie ulic na 2012 rok ( załączeniu). Dodał, że  w paragrafie 4300 – utrzymanie bieżące, wykorzystano już 691 tys. zł, co oznacza, że wykorzystano już  ponad 50 % przeznaczonych środków i ponad 68 % środków remontowych. Wykorzystanie sumaryczne, we wszystkich 4 pozycjach, jest na wysokości 45 %. Trzeba szukać oszczędności w pozostałych miesiącach. W roku bieżącym środki na utrzymanie dróg są mniejsze niż w roku ubiegłym dlatego, że w budżecie miasta po stronie inwestycji zostały wpisane dwie pozycje dot. budowy chodników i te środki zostały przesunięte do inwestycji. Na dziś prognozy nie są optymistyczne i nie pozwalają na zaplanowanie  remontów. Poinformował, że na sesji w dniu 4 lipca zostanie przedłożony plan remontów.            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.            Radny Andrzej Wojtkowski odnosząc się do oznakowania poziomego i pionowego poprosił o wyjaśnienie dlaczego jest taka rozbieżność w sumach w zadaniach gminy, w miesiącach styczeń, luty marzec.            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK wyjaśnił, że prace dotyczące oznakowania poziomego rozpoczynają się dopiero w maju, kiedy warunki atmosferyczne są sprzyjające tego typu pracom. Jeśli chodzi o oznakowanie pionowe, prace prowadzone są na bieżącą.  Materiały do utrzymania letniego zakupywane są w miesiącach, kiedy te materiały    najtańsze i stąd te skoki cenowe.             Radny Zbigniew Lipski stwierdził, że sprawa, którą chce podnieść nie dotyczy utrzymania bieżącego, ale chciałby zwrócić uwagę na system włączania i wyłączania oświetlenia ulicznego. Wie, że ten system jest zaprogramowany, ale czy nad tym systemem nie można by było popracować, ponieważ lampy włączana są za wcześnie. Rano i wieczorem świecą się kiedy już albo jeszcze jest widno.             Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK wyjaśnił, że wszystkie lampy sterowane są zegarami, które mają zaprogramowane w skali roku wschody i zachody słońca. Załączanie oświetlenia ustawione jest na 20 min. po zachodzie słońca, natomiast wyłącza się oświetlenie 15 min. przed wschodem słońca. System ten z jednej strony jest dobry, a z drugiej ma swoje wady. Polega to na tym, że przy słonecznej pogodzie jest jasno, a lampy potrafią się zapalić, ponieważ po zachodzie słońca jest dość jasno pół godziny. Natomiast kiedy jest dzień pochmurny lampy zapalają się jak jest już zupełnie ciemno. Dodał, że oświetlenie w ciągu roku działa ok. 3.500  godzin. Godzina świecenia w całym mieście kosztuje 600 zł.             Radna Bogumiła Olbryś poprosiła o wyjaśnienie  o wysokości kosztów utrzymania fontanny na Starym Rynku szczególnie w miesiącu kwietniu br.            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK wyjaśnił, że trzeba było naprawić fontannę po zimie, ponieważ skradzione zostały poszczególne elementy. Poza tym taka fontanna generuje koszty związane z wykorzystaniem energii i zniszczeniami spowodowanymi przez mieszkańców.             Przewodniczący zamknął dyskusję, a następnie poddał pod głosowanie plan w ramach środków na utrzymanie ulic na 2012 rok. Komisja w wyniku głosowania 12 głosami za  - jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie plan wydatków na poszczególne zadania realizowane w 2012 roku zgodnie z drukiem nr 319.  

Ad. 4             Przewodniczący Komisji przedstawił pismo Z-cy Prezydenta Miasta Pana Beniamina Dobosza z dnia  31 maja 2012 r. w sprawie umożliwienia udziału radnym Rady Miejskiej w pracach Zespołu ds.  dostosowania systemu gospodarki odpadami komunalnymi w mieście Łomża do wymagań znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz zarządzenie nr 12/2012 Prezydenta Miasta z dnia 17 stycznia 2012 w sprawie powołania w/w zespołu (w załączeniu). Otworzył dyskusję.             Radny Zbigniew Lipski zabierając głos w dyskusji stwierdził, że temat włączony dzisiaj do porządku obrad Komisji jest tematem bardzo ważnym. W momencie powołania tego zespołu rozmawiał z Prezydentem Miasta  i prosił, aby w skład zespołu włączyć administratorów największych osiedli mieszkaniowych i radnych Rady Miejskiej. W piśmie Prezydent zwraca się o włączenie do zespołu członków Rady Miejskiej. Wiele spraw będzie zależało od Rady Miejskiej m.in. czy mieszkańcy będą płacili od metra, czy od osoby, czy podzielimy miasto na sektory, czy będzie to jeden podmiot gospodarczy. Od Rady Miejskiej będzie też zależało jaka będzie struktura zarządzania grupą ludzi, która powstanie, a także czy w formie nakazu płatniczego będą odprowadzane opłaty, czy tak, jak do tej pory. Dlatego też zabiegał o to, aby włączyć administratorów największych osiedli. Poprosił o poważne podejście do tematu i uzupełnienie składu zespołu  o 2-3 członków Rady Miejskiej. To Rada Miejska weźmie za to odpowiedzialność. Nie mamy żadnego przekazu nad czym pracuje zespół od kilku miesięcy. Następnie zgłosił swoją kandydaturę do składu zespołu. Zgłosił również kandydaturę radnego Witolda Chludzińskiego. Uważa, że radny Chludziński jako Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej powinien być w składzie zespołu.             Radna Bogumiła Olbryś zgłosiła kandydaturę radnego Janusza Mieczkowskiego.            Radny Andrzej Grzymała  stwierdził, że został powołany zespół, rozpoczęte zostały prace dużo wcześniej. Uważa, że dotychczasowi członkowie zespołu powinni przedstawiać na jakim etapie są prace. Jego zdaniem udział radnych w pracach zespołu spowoduje, że odpowiedzialność spadnie na Radę Miejską.             Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK stwierdził, że  ostateczne ustalenia podejmie Rada Miejska. Wyjaśnił, że ustawa narzuca, że od 1 lipca 2013 r. posiadaczem odpadów staje się gmina. Gmina ma obowiązek odebrać te odpady i zagospodarować je, a mieszkaniec musi za to zapłacić. Nie wolno dzielić miasta na sektory, w całym mieście musi obowiązywać ta sama zasada odpłatności.             Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie zgłoszone kandydatury.           Komisja w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie przyjęła do składu Zespołu ds.  dostosowania systemu gospodarki odpadami komunalnymi w mieście Łomża do wymagań znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach  kandydatury n/w radnych:1.    Zbigniew Lipski2.    Witold Chludziński3.    Janusz Mieczkowski.             

Ad. 5             Nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.                                                                                                                                                   Przewodniczący                                                                                                       

Komisji Gospodarki Komunalnej                                                                                                                     

Witold Chludziński  

  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 16 lip 2012 09:21
  • Data opublikowania: poniedziałek, 16 lip 2012 09:23
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej