Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 15/12 z dnia 24 września 2012 r.

Posiedzenie Komisji otworzyła i obradom przewodniczyła Pani Alicja Agata Gołaszewska – Przewodnicząca Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, która po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum przedstawiła porządek obrad (w załączeniu). Zaproponowała, ze względów organizacyjnych i uwzględniając prośbę Pani Skarbnik, zmianę kolejności realizacji punktów porządku, a mianowicie pkt 3 jako pkt 2, a pkt 2 jako pkt 6. Poprosiła o uwagi do zaproponowanego porządku. Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie, przyjęła propozycję Przewodniczącej Komisji oraz następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 14/12 z dnia 4 lipca 2012 r. 2. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta Łomża za I półrocze 2012 r. – druk nr 374. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie założeń polityki społeczno-gospodarczej miasta Łomża na 2013 r. – druk nr 377, 377 A. 4. Ocena stanu bezpieczeństwa w szkołach i placówkach oświatowych – druk nr 383. 5. Informacja o stanie oznakowania przejść dla pieszych w rejonie placówek oświatowych przed rozpoczęciem roku szkolnego . 6. Zapoznanie się z funkcjonowaniem i problemami KM PSP w Łomży. 7. Sprawy różne.

Ad. 1            

Przewodnicząca Komisji poprosiła o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.            Członkowie Komisji nie wnieśli uwag i w wyniku głosowania 5 głosami za, przy braku głosów przeciw  i 1 głosie wstrzymującym,  przyjęli protokół nr 14/12 z dnia 4 lipca  2012 roku.  

Ad. 2            

Przewodnicząca Komisji poprosiła o uwagi i pytania do sprawozdania z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2012 roku ( w załączeniu). Zabierając głos w dyskusji odniosła się do ujętych w budżecie miasta środków finansowych na budowę 15 wiat przystankowych MPK. Okazuje się, że realizacja tego zadania jest bardzo skromna w postaci ok. tylko 5 wiat. Zastanawia się, gdzie tkwi problem, bo jej zdaniem problem nie do końca tkwi w braku środków finansowych na wiaty, a sposobu zapisania tego zadania w budżecie. Wiaty zostały zapisane razem z monitoringiem i oświetleniem.             Grażyna Kołodziejska – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że problem polega na tym, iż w budżecie została przyjęta kwota 300 tys. zł na oświetlenie, monitoring i na wykonanie wiat. Pierwszy przetarg był ogłoszony i kwota znacznie przekraczała kwotę 300 tys. zł w związku z czym przetarg został unieważniony. MPK wystąpiło o zwiększenie dotacji o 75 tys. zł na ten cel. W tej kwocie zmieściłoby się wykonanie 5 wiat, a nie 15.             Zbigniew Lipski stwierdził, że ktoś, kto przygotowywał budżet, nie zrobił tego dobrze, bo wykonanie 15 wiat, oświetlenie i monitoring nie uda się wykonać za 300 tys. zł. Stwierdził następnie, że po mieście  jeździ coraz mniej autobusów i nie wie, czy potrzeba tyle wiat przystankowych. Uważa, że inaczej trzeba ba to zadanie popatrzeć i podejść z pełną rozwagą. Należy dokładnie przewidzieć i dokonać zmian w budżecie z przeznaczeniem określonych środków na oświetlenie, monitoring, a jeśli coś zostanie, wykonać wiaty.             Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK zwrócił uwagę, że  kwota 300 tys. zł zaplanowana została na inwestycje MPK, oświetlenie i monitoring bazy. Odnosząc się do monitoringu miejskiego wyjaśnił, że tak jak mówił i odpowiadał na wniosek Komisji dot. zakupu dwóch kamer, kamery obrotowe zostaną zakupione po III kwartale br. Podchodzimy do tematu z pewną dozą ostrożności, ponieważ może się okazać, że centrum nadzoru „rozsypie się”, a poza tym żebyśmy poradzili sobie do końca roku z pieniędzmi w ramach środków zaplanowanych na utrzymanie monitoringu.             Przewodnicząca Komisji poprosiła, aby przy budowie budżetu miasta na przyszły rok, jeśli Prezydent nie zawnioskuje, to Komisja Bezpieczeństwa to zrobi, aby znalazły się środki na realizację wiat przystankowych i rozdzielić środki na poszczególne zadania.             Zbigniew Prosiński – radny poprosił Naczelnika WGK o wyjaśnienie stwierdzenia, że jest ryzyko, że centrum monitoringu „się rozwieje”.            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK wyjaśnił, że zawsze jest takie ryzyko i zawsze może się coś takiego wydarzyć.             Przewodnicząca Komisji odniosła się następnie do środków w wysokości 100 tys. zł zaplanowanych na piesze patrole policji. Ze sprawozdania wynika, że wykonano 33 tys. zł, a z tego co wie, pula ta cały czas sukcesywnie rośnie. Niedługo będzie opracowywany budżet miasta na 2013 rok i Komisja Bezpieczeństwa będzie wnioskowała o co najmniej utrzymanie tej kwoty na podobne zadania.             Radny Zbigniew Lipski stwierdził, że środki na patrole nie są zbyt wysokie i gdyby się okazało, że nie zostały one wykorzystane, to pierwszy zadałby pytanie, dlaczego środki nie zostały wykorzystane. Patrole  szczególnie te dodatkowe są bardzo potrzebne. Uważa też wykorzystanie środków na patrole powinno przebiegać szczególnie w okresach czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień. Zimą aktywność młodych ludzi zmniejsza się. Należy dopilnować, aby budżet na patrole został wykorzystany, żebyśmy mieli argument jako Komisja przy wnioskowaniu środków na przyszły rok.             Przewodnicząca Komisji poprosiła następnie o wyjaśnienie jak przebiega wykonanie budżetu przez Państwową Straż Pożarną.            Grażyna Kołodziejska – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że wykonanie na koniec czerwca br. wynosiło 52, 8 %. Dodała, że kłopoty z wykorzystaniem środków, które miasto przekazało na zakup środków trwałych.            Ireneusz Denysiuk – Komendant KMP wyjaśnił, że środki przekazywane z Urzędu Miasta powinny trafić na fundusz wsparcia, który działa  przy Komendzie Wojewódzkiej. Przepis mówi, że należy złożyć dokumentacje do Komendy Głównej PSP, Komenda Główna do Ministra Spraw Wewnętrznych, a minister  MSW do Ministra Finansów. Po uzyskaniu zgody na wykorzystanie tych środków musi to wszystko wrócić i w chwili obecnej jesteśmy na etapie, że wszyscy w Komendzie Wojewódzkiej czekają na informację z Ministerstwa Finansów. Jeżeli ten dokument przyjdzie, wszystko jest przygotowane, ale bez zgody ministerstwa nie można tych środków wydatkować.             Radny Zbigniew Lipski stwierdził, że wszyscy czują kryzys, który dociera wszędzie, również do Łomży. Czy sytuacja straży pożarnej będzie lepsza, gorsza, czy sytuacja finansowa będzie na poziomie bieżącego roku.            Ireneusz Denysiuk – Komendant KMP wyjaśnił, że budżet Komendy Miejskiej PSP nie zmienia się, od lat jest taki sam. Ceny paliwa, gazu, ropy poszły w górę. W chwili obecnej mamy dyrektywę Komendanta Głównego, aby ze względu na bezpieczeństwo ludzi na terenie Polski, do niektórych zdarzeń wysyłać większe ilości sił i środków, co wiąże się automatycznie z użyciem większej ilości paliwa. Jeszcze pół roku temu płaciliśmy za paliwo 3,5 tys. zł. W chwili obecnej jest to kwota 7 tys. zł. Podobna sytuacja jest we wszystkich strażach pożarnych w województwie i komendy zwracają się o pomoc. Przed nami jest też sezon grzewczy. Wystąpiliśmy z wnioskiem do Prezydenta o kwotę 20 tys. zł na paliwo. Dodał następnie w ubiegłym roku została wymieniona kadra, odeszły 23 doświadczone osoby jednocześnie. Na ich miejsce przyszli młodzi ludzie, których trzeba przygotować, przeszkolić. Wszystko to związane jest z kosztami.             Przewodnicząca Komisji zamknęła dyskusję. Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie realizację budżetu miasta za I półrocze 2012 roku w działach merytorycznie podległych Komisji.  

Ad. 3            

Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję na temat założeń polityki społeczno-gospodarczej miasta Łomża na 2013 rok (wniosek i projekt uchwały w załączeniu do protokołu).            Głosów w dyskusji nie zgłoszono. Komisja w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 377 A.  

Ad. 4            

Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję na temat  stanu bezpieczeństwa w szkołach i placówkach oświatowych (w załączeniu).            Konrad Haponik – radny zabierając głos stwierdził, ze temat nie jest mu obcy, ponieważ sam pracuje w instytucji jaką jest szkoła. Po zapoznaniu się  z przedłożonym materiałem był niemile zaskoczony tym, co się dzieje w gimnazjach. Obiegowa opinia zaczyna sprawdzać się, że gimnazja to tworzenie w pewnym sensie patologii w zakresie wychowania. Młodzież w tych szkołach ma tylko i wyłącznie prawa i zero obowiązków. Jedynym obowiązkiem jest nauka, ale młodzież z tego obowiązku nic sobie nie robi, a środki, którymi można by było działać są zerowe. Uważa, że nad tym problemem będziemy musieli się pochylić.            Przewodnicząca Komisji dodała, że działania profilaktyczne trzeba szeroko rozbudować, bo nie chodzi o to, żeby tylko karać. Problemy patologiczne pojawiają się w momencie, kiedy dzieci idą do gimnazjum, co w pewnej części związane jest z dojrzewaniem, dorastaniem młodzieży. Jest nagminne palenie papierosów właśnie w gimnazjach, gdzie uczy się młodzież w wieku 12-13-14 lat.             Radny Zbigniew Lipski stwierdził, że  w szkołach nr 9, 10 jest ok. 100 nauczycieli, którzy mogliby wyjść w czasie przerwy i popatrzeć co młodzież robi. Kiedyś mówiono, że wychowuje kościół, szkoła, a dziś nie wychowuje kościół, szkoła, jedynie trochę wychowują rodzice, ale tam gdzie rodzice są niewydolni wychowawczo i nie maja wpływu na to, co robią ich dzieci, to zaczyna być bardzo źle. Zaczyna mówić się  o likwidacji gimnazjów i powrotu do poprzedniego systemu  8 – letnich szkól podstawowych i 4-5 letnie szkoły średnie. Uważa się, że kamery w szkołach wszystko zabezpieczą, a same kamery bezpieczeństwa nie załatwią.  Uczestniczył w spotkaniu organizowanym przez policję, w trakcie którego przeprowadzono anonimową ankietę. Jednym z pytań było - czy zażywasz narkotyki? 95 % młodzieży odpowiedziało tak. Uważa, że bezpieczeństwo w szkołach poprawi się pod warunkiem zmodyfikowania systemu szkolenia i motywacji nauczycieli do pracy z młodzieżą po godzinach.            Konrad Haponik radny dodał, że dopóki młodzi ludzie nie będą czuli szacunku i respektu do rodziców i  nauczycieli, zwracanie uwagi  niewiele pomoże. Jako przykład podał szkołę w Suwałkach, w której nauczyciele złożyli wniosek do prokuratora przeciwko  uczniom o naruszenie dóbr osobistych jako funkcjonariuszy publicznych. Jego zdaniem dopóki nie będzie solidnej kary i przede wszystkim dialogu pomiędzy rodzicem, a uczniem, nic innego nie pomoże.            Radny Maciej Głaz zgodził się z wypowiedziami radnych. Uważa, że gimnazjum jest to najgorszy okres dla młodzieży. Zwrócił  uwagę, że kiedyś młodzież w szkołach miała różnego rodzaju koła zainteresowań, sportowe zajęcia pozalekcyjne, a teraz nie ma na to pieniędzy. Wydawane są środki finansowe na profilaktykę „miękką”, ale profilaktyka ta nie przynosi efektów. Jego zdaniem pieniądze do szkól powinny trafiać, ale właśnie na  zajęcia pozalekcyjne.             Przewodnicząca Komisji zaproponowała, aby Komisja wystosowała wniosek do Prezydenta Miasta, aby uwzględnił w podziale środków przeznaczonych na zadania profilaktyczne,  środki na pozalekcyjne zajęcia szkolne. Dodała, że dochodzimy do konsensusu, że w szkołach jest wiele do zrobienia odnośnie bezpieczeństwa.            Radny Zbigniew Lipski stwierdził, że jeden wniosek Komisja winna wystosować do Prezydenta odnośnie środków finansowych, natomiast drugi do Rady Miejskiej, aby wystosowała wniosek do Posła RP Lecha Kołakowskiego o podjęcie działań celem których będzie  likwidacja gimnazjów i przywrócenie systemu 8-letnich szkól podstawowych oraz 4-5 letnich szkół średnich.             Przewodnicząca Komisji poddała po głosowanie opinię Komisji w sprawie stanu bezpieczeństwa w szkołach i placówkach oświatowych, w której Komisja wyraża swoje zaniepokojenie sytuacją panującą w szkołach, a szczególnie w gimnazjach. Zdaniem Komisji przedłożona informacja nie uwzględnia wszystkich zjawisk zachodzących w szkołach i placówkach oświatowych, a ocena stanu bezpieczeństwa jest niezadawalająca. Dodała, że w opinii znajdą się również wniosek radnego Macieja Głaz  do Prezydenta Miasta i wniosek radnego Zbigniewa Lipskiego do Rady Miejskiej Łomży.             Komisja jednogłośnie -  5 głosami za , przyjęła powyższe stanowisko.      

Ad. 5            

Przewodnicząca Komisji przedstawiła informację o stanie oznakowania przejść  dla pieszych  w rejonie placówek oświatowych przed rozpoczęciem roku szkolnego (w załączeniu). Stwierdziła, że protokół był sporządzony w dniu 27 sierpnia br. Jej zdaniem przegląd powinien odbywać się na początku sierpnia i aby przed rozpoczęciem roku szkolnego był czas na ewentualne naprawy.            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK uzupełniając wyjaśnił, że 3 przejścia zostały oznakowane  znakiem tzw. „Agatka” , natomiast  odnośnie ostatniego punktu protokołu stwierdził, że są inne ustalenia z dyrekcjami obu szkół. Nie będzie znaku „Agatka”, a zostanie zmieniona organizacja ruchu, której projekt jest już przygotowany. Dodał, że przed rozpoczęciem roku szkolnego wszystkie ustalenia z protokołu zostały zrealizowane.            Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie przyjęła powyższą informację.  

Ad. 7            

Przewodnicząca Komisji zaproponowała, aby Komisja zrealizowała punkt – sprawy różne, a na zakończenie punkt dotyczący PSP w Łomży.            Komisja przyjęła propozycje Przewodniczącej Komisji.             W związku z powyższym Przewodnicząca Komisji przedstawiła  pismo w sprawie przystosowania stadionu miejskiego w Łomży do potrzeb osób niepełnosprawnych (w załączeniu).            Radny Zbigniew Lipski stwierdził, że skoro omawiamy sprawy związane ze stadionem, warto byłoby zadać pytanie, czy wykonywane są przeglądy gwarancyjne, czy spisywane są protokoły z zaleceniami i  czy te zalecenia są realizowane. Zwrócił uwagę, że każda zgłaszana usterka przedłuża gwarancję. Postawił wniosek, aby Komisja na najbliższym posiedzeniu zajęła się przeglądami gwarancyjnymi stadionu, a związku z tym zwróciła się z wnioskiem do Prezydenta Miasta o przedłożenie wszystkich protokołów z przeglądów gwarancyjnych stadionu miejskiego, wydanych zaleceń podczas  przeglądów oraz informacji dot. realizacji tych zaleceń.                       Przewodnicząca Komisji zaproponowała, aby w tej sprawie odbyło się wspólne, wyjazdowe  posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa oraz Komisji Sportu, Turystyki i Rekreacji.            Komisja nie wniosła uwag i jednogłośnie przyjęła wniosek radnego Lipskiego oraz propozycję Przewodniczącej Komisji.             Następnie Przewodnicząca Komisji przedstawiła odpowiedź Prezydenta Miasta na wnioski Komisji Bezpieczeństwa skierowane po wizycie w Centrum Nadzoru Monitoringu (w załączeniu). Przytoczyła zapis pkt-u 4 odpowiedzi. Przypomniała, że 4 osoby, które obsługują monitoring i monitorują całe miasto, mają umowy na czas określony i dobrze by było, aby te osoby po pierwsze, miały w końcu umowy na czas nieokreślony, a po drugie, aby miały podniesione wynagrodzenie miesięczne, bo jest ono bardzo niskie i od wielu lat nie było podnoszone. Zaproponowała, aby Komisja skierowała wniosek do Prezydenta Miasta odnośnie  uwzględnienia zawarcia umów na czas nieokreślony oraz zabezpieczenie środków finansowych w budżecie miasta na 2013 rok z przeznaczeniem na podwyżki wynagrodzenia miesięcznego 4 pracownikom Centrum Monitoringu.            Komisja nie wniosła uwag i przyjęła powyższy wniosek jednogłośnie.              Konrad Haponik – radny zabierając głos w imieniu mieszkańców Al. Legionów do skrzyżowania z ul. Piłsudskiego zwrócił się z prośbą o wystąpienie z wnioskiem do Komendanta Miejskiego Policji o zwiększenie ilości patroli, bądź  wprowadzenie stałych patroli, na Alei Legionów do skrzyżowania z ul. Piłsudskiego w nocy z czwartku na piątek, z piątku na sobotę i z  soboty na nadzielę, w godzinach od 20.00 do 4.00 rano, kiedy odbywają się dyskoteki w lokalach usytuowanych przy Al. Legionów. Wyjaśnił, że czasami na tym odcinku odbywa się gehenna. Naprzeciwko stacji Statoil jest kamera obrotowa, wielokrotnie, a raz osobiście był świadkiem zdarzenia, gdzie doszło do bójki, było zgłoszenie z lokalu, a patrol policji przyjechał po 30 minutach. Zdarzają się sytuacje, że przejeżdżający patrol nie zatrzyma się. Jeżeli jeden patrol nie jest w stanie sobie poradzić, to powinien wezwać wsparcie.              Komisja przyjęła jednogłośnie wniosek radnego Konrada Haponika.             W dalszej części Przewodnicząca Komisji przedstawiła odpowiedź Komendy Miejskiej Policji w Łomży na wniosek Komisji w sprawie kontroli policji na plaży miejskiej (w załączeniu) oraz pismo  SM Perspektywa i anonim od mieszkańca Łomży w sprawie funkcjonowania Straży Miejskiej Łomża (w załączeniu). Stwierdziła, że temat funkcjonowania Straży Miejskiej będzie przedmiotem obrad jednego z posiedzeń Komisji, natomiast w chwili obecnej chciała poruszyć dwie ważne kwestie. Pierwsza, że nie możemy tego anonimu pozostawić sobie samemu sobie, bo wszyscy dokładnie wiemy, że od mieszkańców docierają sygnały na temat funkcjonowania Straży Miejskiej. Otworzyła dyskusję. Stwierdziła, że nie chciałaby sprowadzić dyskusji do tego, czy straż miejska ma być, czy ma jej nie być, ale w tym kształcie  w jakim  straż miejska funkcjonuje jest tak wiele  zastrzeżeń, że należy zacząć coś w tym kierunku robić.             Radny Zbigniew Lipski stwierdził, że problem ten zaczyna dojrzewać nie tylko w Łomży, ale również w całym kraju. Ludzie zaczynają się przyglądać, czy potrzebna jest straż miejska, w jakim celu i do czego została powołana. Do Pana Prezydenta i funkcjonariuszy straży miejskiej  musi dotrzeć, a szczególnie komendanta, że jeśli nie zmieni się  styl pracy, to tak się nie da funkcjonować. Musi pójść sygnał do Prezydenta i komendanta, że nie tylko mandaty, ale jest wiele innych obowiązków do wykonania. Zaproponował, aby Prezydent w I kwartale 2013 roku  przedstawił analizę funkcjonowania i koncepcję działań, które poprawią wizerunek straży miejskiej.            Maciej Głaz – radny stwierdził, że straż miejska „odpuszczając” inne problemy i skupiając się tylko na mandatach  więcej traci, niż zyskuje z mandatów. Miasto wygląda, jak wygląda, mieszkańcy się skarżą. Nie uciekniemy przed dyskusją nad funkcjonowaniem straży miejskiej.   

Ad. 6            

 Ireneusz Denysiuk – Komendant PSP w Łomży przedstawił prezentację multimedialną na temat funkcjonowania straży pożarnej na terenie miasta i powiatu łomżyńskiego. Dodał, że cieszy się że samorząd zawsze rozumiał potrzeby straży pożarnej, zawsze pomaga i w chwili obecnej straż również czeka na zgodę  ministra finansów dot. wykorzystania przekazanych przez miasto 75 tys. zł. Z tych pieniędzy miały być zakupione specjalne latarki na hełmy, dzięki którym strażak ma dwie ręce wolne i może prowadzić skuteczne działania. Miały być również  zakupione maski zakładane na hełm, ale czekamy na wspomnianą zgodę ministra finansów. Sprawy dot. latarek, masek mielibyśmy załatwione już dawno, gdyby zgoda ta wpłynęła.              Przewodnicząca Komisji stwierdziła, że pomimo całej tej procedury finansowej, straż pożarna, potrafi złotówka do złotówki zebrać i nie mówić, prosząc o środki finansowe, że mi się należy, ale że zabrakło na te, czy inne sprawy, które pomogą jeszcze bardziej zapewnić  bezpieczeństwo mieszkańcom. Poprosiła Komendanta PSP o informacje na temat problemów od strony finansowej.            Ireneusz Denysiuk – Komendant PSP w Łomży wyjaśnił, że straż pożarna płaci podatek od nieruchomości. Zwracaliśmy się o umorzenie, ale okazało się, że zgodnie z prawem nie jest to możliwe. W straży pożarnej jest tak, że większość prac wykonywanych jest własnymi siłami,  dzięki czemu potrafimy zaoszczędzić płacąc za materiały, a nie za robociznę. Pieniądze samorządowe przeznaczane są tylko i wyłącznie na sprzęt. Brak rozliczenia środków przekazanych straży pożarnej w ubiegłym roku, nie z jego winy, powoduje, że nie może prosić o pomoc finansową, chociaż ta pomoc jest bardzo  potrzebna na zakup sprzętu ratującego życie i zwiększającego bezpieczeństwo strażaków i mieszkańców.              Radny Maciej Głaz stwierdził, że my mamy obowiązek pomagać straży pożarnej, bo straż pożarna pracuje dla bezpieczeństwa naszych mieszkańców. Musimy zrobić wszystko, żeby tę pomoc zagwarantować w miarę możliwości budżetu miasta.            Zbigniew Lipski – radny stwierdził, że budżet 2013 roku nie będzie łatwym budżetem i musimy patrzeć realnie. Jeżeli już coś, to należy sprecyzować najważniejsze, najpilniejsze sprawy, aby Komisja i Rada Miejska była przekonana, że musimy znaleźć środki i pomóc straży. Komisja zrobi wszystko, żeby pomóc straży pożarnej w najtrudniejszych sprawach.             Jan Chludziński – Z-ca  Komendanta PSP stwierdził, że zajmuje się w większości działaniami operacyjnymi. Odnosząc się do bezpieczeństwa w szkołach stwierdził, że chciałby radnych uspokoić, że jeżeli chodzi o bezpieczeństwo w zakresie p.poż. szkoły zostały skontrolowane. Na dzień dzisiejszy nie mamy większych zastrzeżeń, uwag. Przeprowadzono cykliczne ewakuacje, dyrektorzy szkół współpracują i sytuacja w szkołach jest dobra. Oddzielną sprawą są przedszkola, ale na chwilę obecną nie jest źle.

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodnicząca zamknęła posiedzenie Komisji.

  

                                                                                                          Przewodnicząca

                                                                                          Komisji Bezpieczeństwa i Porządku

                                                                                                    Alicja Agata Gołaszewska

 
  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 11 paź 2012 07:43
  • Data opublikowania: czwartek, 11 paź 2012 07:48
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej