Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 16/12 z dnia 22 października 2012 r.

Posiedzenie Komisji otworzyła i obradom przewodniczyła  Alicja Agata Gołaszewska – Przewodnicząca Komisji Bezpieczeństwa i Porządku. Poinformowała, że tematem wspólnego posiedzenia Komisji jest ocena Stadionu Miejskiego w Łomży po przeglądach gwarancyjnych. Poinformowała również, że zgodnie z wnioskiem Komisji Bezpieczeństwa i Porządku z poprzedniego posiedzenia, dostarczone zostały i są do wglądu protokoły w przeglądów gwarancyjnych, wydane zalecenia i informacja na temat realizacji tych zaleceń. Zaproponowała, aby Komisje rozpoczęły posiedzenie od wizyty na stadionie i obiektach towarzyszących.           

Członkowie obu Komisji przyjęli powyższą propozycję.           

Po dokonanym przeglądzie stadionu miejskiego,  Przewodnicząca Komisji Bezpieczeństwa i Porządku zaproponowała uzupełnienie porządku posiedzenia Komisji o pkt. Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie wysokości stawek podatków i opłat lokalnych. W związku z brakiem quorum Komisji Bezpieczeństwa i Porządku,  porządek obrad nie został uzupełniony. W związku z powyższym Przewodnicząca  zaproponowała, aby temat ten został rozpatrzony na następnym posiedzeniu w dniu 30 października o godz. 9.30.            Przypomniała następnie , że obie Komisje, niezależnie od siebie, wskazały listę usterek do naprawy stwierdzonych na stadionie miejskim. Otworzyła dyskusję. Dodała, że protokół z dzisiejszego posiedzenia wraz z uwagami dot. funkcjonowania stadionu,  zostanie przekazany Prezydentowi Miasta.             Andrzej Wojtkowski – Przewodniczący Komisji Sportu, Turystyki i Rekreacji odnosząc się do stanu technicznego stadionu miejskiego stwierdził, że z tego co zauważono po przeglądzie stadionu, część wniosków Komisji Sportu została zrealizowana. Trwało to trochę długo, ale lepiej późno, niż wcale.  Dodał, że są jeszcze zadania do wykonania. Pierwszą sprawą są łazienki i brak w nich odpływu wody.  Następny temat to trybuny dla VIP-ów i za wysoko usytuowane siedziska  na tych trybunach.  Rzutnia do pchnięcia kulą, gdzie zbiera się woda i konieczne jest wykonanie drenażu. Zwrócił również uwagę na stojące na bieżni reklamy. Uważa, że reklamy niszczą bieżnię i należy albo ustawić je na innych   podstawkach albo zmienić ich lokalizację.            

 Agata Gołaszewska – Przewodnicząca Komisji Bezpieczeństwa i Porządku  zwróciła uwagę na zły stan ogrodzenia stadionu.  Uważa, że należy zająć się tym ogrodzeniem.           

Ryszard Podsiad – MOSIR odnosząc się do ogrodzenia stwierdził, że  ogrodzenie stadionu  planowane jest do realizacji w  2014 rok w połączeniu z zadaszeniem trybuny.            

Ryszard Klimek – Inspektor Nadzoru UM zabierając głos stwierdził, że kwestia łazienek została zgłoszona w ramach gwarancji jako usterka. Gwarancja minie w przyszłym roku, natomiast termin usunięcia tej usterki firma miała do 19 października br. Odbyło się w tej sprawie spotkanie, a kolejne ma odbyć się w dniu jutrzejszym. Wykonawca w ramach gwarancji na pewno nie wykona  ścianki oddzielającej.  Nie do przyjęcia jest również wykonanie spadku podłogi. Nie jest to taka prosta sprawa, ponieważ wykonawca podpiera się projektem.             Zdaniem radnej Bernadety Krynickiej  rynienka odprowadzająca wodę została wykonana odwrotnie.             

 W związku z powyższym Andrzej Wojtkowski – Przewodniczący Komisji Sportu, Turystyki i Rekreacji zwrócił się z zapytaniem, czy naprawienie istniejącego stanu rzeczy w łazienkach może wykonać tylko wykonawca. Co może w tej sprawie zrobić miasto ?           

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że wykonawca wykonał to, co się dało wykonać ze swej strony i zgodnie z dokumentacją. Żaden sąd nie przyzna nam racji. Propozycja jest tylko jedna, należy sfinansować takie rozwiązanie, które spełni nasze oczekiwania. Uważa, że ścianka oddzielająca byłaby najtańszym rozwiązaniem. Można rozważać inne warianty, ale wg niego oddzielenie pryskającej wody z pryszniców od reszty pomieszczenia, dałoby oczekiwane efekty. Optowałby za tym, aby Pan Dyrektor policzył koszty zrealizowania takiej ścianki. Jej wykonanie to kwestia tygodnia i można byłoby sprawdzić ściankę w użytkowaniu. Jeżeli rozwiązanie przyniesie oczekiwane efekty, to mamy problem rozwiązany.            

Andrzej Modzelewski – radny poprosił o wyjaśnienie, czy można robić zmiany w projekcie, finansowanym ze środków unijnych.            

 Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że jest to nieistotna zmiana i nie sądzi, żebyśmy musieli uzyskiwać zgodę Urzędu Marszałkowskiego na tego typu zmiany. Po pierwsze nie naruszy to efektów projektu, bo nic nie ubywa, a po drugie nie wiąże się z niebezpieczeństwem osób korzystających z obiektu.           

Radna Bernadeta Krynicka stwierdziła, że ma wrażenie i nie daje jej to spokoju, że zostało to zrobione zgodnie z projektem. Uważa, że należałoby się zapoznać z projektem i chciałaby ten projekt zobaczyć.                

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że jego zdaniem na stadionie jest więcej sytuacji, w których powinniśmy się zastanawiać nad zasadnością takich, a nie innych rozwiązań projektowych.            

Ryszard Klimek – Inspektor Nadzoru UM stwierdził, że projekt stadionu w każdej chwili  jest do wglądu zarówno w ratuszu jak i w siedzibie MOSiR.           

Następnie Agata Gołaszewska – Przewodnicząca Komisji Bezpieczeństwa i Porządku stwierdziła, że członkowie Komisji w trakcie przeglądu stadionu zgłaszali usterki występujące za trybuną kibiców. Poprosiła o wyjaśnienie, czy w projekcie było takie wykończenie i jeżeli tak, kto to odebrał, a jeżeli nie, to dlaczego nie usunięto tej usterki. Zwracając się do Naczelnika Wydziału Inwestycji poprosiła o odpowiedź w tej sprawie na piśmie jeszcze przed sesją Rady Miejskiej. Następnie podziękowała za poprawienie stanu i prawidłowe ułożenie kostki brukowej na stadionie. Podziękowała również za usprawnienia ułatwiające poruszanie się po stadionie osobom niepełnosprawnym. Zwróciła uwagę, że radni nie tylko są na nie, ale również na tak. Widzą, że tartan, trawa  są w porządku i od czasu ostatniej wizyty Komisji bardzo dużo się zmieniło na lepsze.            

Zbigniew Malinowski – Inspektor Nadzoru UM wyjaśnił, że przy „zjechaniu w dół”  i przygotowaniu podbudowy pod ułożenie polbruku ten kawałek został. Jest to niewielka „robota”. Kwestia domówienia się i zasypania żółtym piaskiem. Nie można zasypać tego czarnoziemem, ponieważ będzie on przenoszony na chodniki.                  

Andrzej Wojtkowski – Przewodniczący Komisji Sportu, Turystyki i Rekreacji stwierdził, że Komisja skupiła się na jednym kawałku, nie przeszła wzdłuż trybun, ale podejrzewa, że taka sytuacja panuje na całej długości trybun kibiców. Stwierdził, że wyjaśnienie inspektora nadzoru nie jest dla niego satysfakcjonujące. Cieszy się, że do tej pory nic się tam nie wydarzyło, ale uważa, że w trosce o bezpieczeństwo kibiców należy o to zadbać i prawidłowo wykonać. Poprosił następnie o informację na temat rzutni do pchnięcia kulą.           

Ryszard Podsiad - MOSiR wyjaśnił, że wykonano odwierty, szukano sposobu na poprawienie sytuacji, aby woda schodziła. Jeżeli będzie taka wola, żeby MOSiR dokonał naprawy to ktoś             musi doradzić i pomóc w tym przedsięwzięciu.            

Radna Bernateda Krynicka stwierdziła, że stadion jest na gwarancji i ten kto to źle zrobił, niech to naprawi. Ktoś to odbierał.            

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta zwrócił uwagę, że inspektorzy Urzędu Miejskiego stwierdzają zgodność wykonania obiektu z projektem i nie mogą narzucać wykonawcy czegoś, co nie zostało zatwierdzone w projekcie.            

Jerzy Kuciel – Inspektor Nadzoru UM wyjaśnił, że nie było przesłanek, że będą problemy z zatrzymywaniem się wody na powierzchni rzutni. Został wykonany  drenaż, ale żeby naprawić istniejący stan należałoby wykonać dodatkowy drenaż. Tak się szczęśliwie składa, że przebiega w tym miejscu rura odprowadzająca wodę z korytek odwadniających bieżnie, do której można się włączyć z drenażem. Wykonanie dodatkowego drenażu to kwestia 3 dni. Dodał, że wszelkie prace spowodują, że rzutnię trzeba będzie wyłączyć z gwarancji, ponieważ  każda rurka wymaga projektu.

                Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta zwrócił uwagę, że będzie to istotna ingerencja w projekt i w grę może wchodzić zgoda na tego typu zmiany.

                Ryszard Klimek – Inspektor Nadzoru UM odnosząc się do siedzisk na trybunach VIP-ów stwierdził, że są one za wysoko i siedzący ma nogi w powietrzu. Najprostszym sposobem jest zamontowanie podnóżków  bądź rur, podobnie jak jest w barach,  na całej długości trybun, na których będzie można oprzeć stopy.  Jest to jakby robota dodatkowa poza  zakresem  inwestycji i miasto musiałoby to zrobić na własny koszt.             Andrzej Wojtkowski – Przewodniczący Komisji Sportu, Turystyki i Rekreacji zwracając się do Z - cy Naczelnika WIN Magdy Mrugacz poprosił o udzielenie odpowiedzi na pismo MOSiR z ujęciem w odpowiedzi konkretnej propozycji odnośnie sposobu rozwiązania problemu siedzisk na trybunach VIP-ów. Sprawa ciągnie się od 2 lat i powinna być raz na zawsze zamknięta tym bardziej, że przez rok czasu nie było odpowiedzi na pismo MOSiR.            

Magda Mrugacz – Z-ca Naczelnika WIN stwierdziła, że taka inwestycja jak stadion, realizowana była pod pewną presją. Odbiór nastąpił w grudniu i to nie był dobry termin na odbieranie robót budowlanych, a odbiór wiązał się ze sprawą finansowania.            

Kontynuując Andrzej Wojtkowski – Przewodniczący Komisji Sportu, Turystyki i Rekreacji przypomniał, że jeden z wniosków Komisji dotyczył boiska bocznego i piłko - chwytaków od strony ul. Zjazd. Były zdarzenia, że piłka „leciała na ulicę”. Wniosek pozostał bez odpowiedzi. Wie, że jest to dodatkowy koszt, ale nie bardzo rozumie, czy mamy czekać, aż coś się wydarzy. Nie wie też czy zabezpieczenie od strony WORD jest tak bardzo potrzebne, czy nie lepiej zacząć od ul. Zjazd lub zrobić tu i tu, tym bardziej, że od strony ul. Zjazd  piłko-chwytaki są za niskie.           

Zbigniew Malinowski – Inspektor Nadzoru UM wyjaśnił, że wykonawca szatni, w swoim zakresie robót ma uzupełnienie brakującego piłko-chwytu od strony WORD-u. Natomiast jeżeli chodzi o podwyższenie o 2 m od strony ul. Zjazd wykonawca ma złożyć ofertę ile takie podwyższenie będzie kosztowało. Wycena zostanie przedstawiona po wykonaniu zabezpieczenia od strony WORD-u. Termin zakończenia szatni przy boisku mija z końcem miesiąca i do tego czasu wykonawca powinien uzupełnić piłko-chwyt od strony WORD-U. Po tym czasie zostanie przedstawiona wycena.            

Radny Andrzej Modzelewski zwrócił się z zapytaniem, czy nie byłoby możliwości wykonania przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną na wprost  boiska bocznego.             

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta zwrócił uwagę, że ul, Zjazd jest to droga krajowa i tego typu działania na drodze krajowej wymagają zgody, a poza tym są to koszty.

Na tym protokół zakończono i podpisano.

                                                                                                          

             
  • Data powstania: Data powstania: piątek, 23 lis 2012 08:58
  • Data opublikowania: piątek, 23 lis 2012 09:05
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej