Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Zarządzenie Nr 35/03

z dnia: 31 marca
w sprawie: zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Łomży.
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, póz. 1591 z późniejszymi zmianami) w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Łomży (tekst jednolity: załącznik do Uchwały Nr 169/36/99 Zarządu Miasta Łomży z dnia 3 sierpnia 1999 roku ) -wprowadza się następujące zmiany:


§1


W § 3 dodaje się:
- w ust. 1 - p.pkt. 21 w brzmieniu: „WYDZIAŁ OŚWIATY - Oś"
- w ust. 2 w pkt. 1 „ - Oddział budżetu Oświaty".


§2


W § 5 dodaje się:
- w pkt. II - p.pkt. 27 w brzmieniu:
27. Prowadzenie spraw budżetu oświaty, w tym:
1. Weryfikowanie projektów budżetów jednostek oświaty i przedstawianie propozycji podziału środków z Budżetu Miasta Łomży na działalność pozalekcyjną i organizację imprez oraz przygotowywanie zbiorczego planu budżetu na dany rok.
2. Przygotowywanie założeń budżetu w zakresie oświaty
3. Realizacja budżetu miasta w zakresie Oświaty w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
4. Wnioskowanie o środki finansowe na wyposażenie w pomoce dydaktyczne i sprzęt niezbędny do wypełniania zadań statutowych publicznych przedszkoli, szkół i placówek oświatowo-wychowawczych,
5. Obsługa finansowo - księgowa przedszkoli,
6. Naliczanie wynagrodzenia pracownikom przedszkoli,
7. Prowadzenie rozliczeń towarów używanych do sporządzania posiłków w przedszkolach
- pkt. XXI w brzmieniu:
Wydział Oświaty.
1. Prowadzenie spraw i przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do podejmowania decyzji lub uchwał organu prowadzącego związanych z:
a) prowadzeniem, zakładaniem lub likwidacją (przekształcaniem) publicznych przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych, placówek oświatowe - wychowawczych, szkół specjalnych, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, poradni psychologiczno - pedagogicznej, szkół dla dorosłych; w tym przygotowywanie pierwszego statutu zakładanym placówkom oświatowym;
b) ustalaniem sieci publicznych przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponad gimnazjalnych, szkół specjalnych prowadzonych przez gminę i powiat, a także określanie granic obwodów publicznych szkół podstawowych i gimnazjów;
c) opiniowaniem pod względem prawnym i merytorycznym statutów oraz zmian do statutów publicznych przedszkoli, szkół i innych placówek oświatowo-wychowawczych;
d) zapewnieniem kształcenia, wychowania i opieki w publicznych przedszkolach, szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych;
e) organizacją zróżnicowanych form kształcenia dzieci i młodzieży niepełnosprawnej na wszystkich poziomach kształcenia;
f) kierowaniem dzieci i młodzieży niepełnosprawnej do szkół specjalnych, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych i ośrodków szkolno-wychowawczych oraz zapewnieniem odpowiednich form kształcenia specjalnego.
2. Sprawowanie nadzoru nad publicznymi przedszkolami, szkołami i innymi placówkami oświatowo-wychowawczymi w zakresie określonym przez obowiązujące przepisy dotyczące oświaty, a w szczególności:
a) organizacji pracy dydaktyczno - wychowawczej i opiekuńczej,
b) realizacji zadań statutowych,
c) polityki kadrowej prowadzonej przez dyrektorów podległych placówek.
3. Realizacja zmian strukturalnych i organizacyjnych w publicznych przedszkolach, szkołach i innych placówkach oświatowe -wychowawczych w związku z reformą systemu edukacji.
4. Kontrola spełniania obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16-18 lat, w tym prowadzenie ewidencji spełniania obowiązku szkolnego oraz obowiązku nauki tej grupy młodzieży.
5. Nadzór nad zapewnieniem dzieciom 6 - letnim prawa do jednorocznego wychowania przedszkolnego lub odmowa zrealizowania tego uprawnienia w formie decyzji.
6. Współpraca z Podlaskim Kuratorem Oświaty w zakresie:
a) nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektorów publicznych przedszkoli, szkół podstawowych i innych placówek oświatowo-wychowawczych,
b) opiniowania pod kątem zgodności z prawem arkuszy organizacji pracy publicznych przedszkoli, szkół i innych placówek oświatowo-wychowawczych,
c) dokonywania oceny pracy nauczycieli publicznych przedszkoli, szkół i innych placówek oświatowo-wychowawczych,
d) rejestracji i nadawania uprawnień niepublicznych szkołom i placówkom oświatowe - wychowawczym.
7. Współpraca ze związkami zawodowymi pracowników oświaty w zakresie przewidzianym przepisami prawa.
8. Koordynacja samorządowych obchodów Dnia Edukacji Narodowej.
9. Przygotowywanie niezbędnej dokumentacji do rozpatrywania interwencji, skarg i wniosków dotyczących działalności publicznych przedszkoli, szkół i innych placówek oświatowo-wychowawczych.
10. Archiwizacja dokumentacji dotyczącej zakresu działania Oddziału Oświaty.
11. Zbieranie i przetwarzanie informacji niezbędnych do przygotowywania diagnoz i analiz w zakresie przewidzianym kompetencjami Oddziału Oświaty,
12.Popularyzowanie i wspieranie programów wychowawczych, sportowych, zdrowotnych, ekologicznych, w tym programu wychowawczego „Bezpieczna Szkoła".
13.Prowadzenie spraw związanych ze współpracą władz miasta ze szkołami wyższymi działającymi na terenie miasta.
14.Prowadzenie spraw związanych z niepublicznymi szkołami i placówkami oświatowe - wychowawczymi:
a) prowadzenie rejestru niepublicznych szkół i placówek oświatowe - wychowawczych działających na terenie miasta;
b) wydawanie (odmowa) zaświadczeń o wpisie do ewidencji niepublicznych szkół i placówek oświatowo - wychowawczych i aneksów do zaświadczeń;
c) wydawanie decyzji administracyjnych o nadanie uprawnień szkoły publicznej placówkom niepublicznym;
d) wydawanie decyzji administracyjnych o wykreśleniu z ewidencji niepublicznych szkół i placówek
oświatowo - wychowawczych.
15.Zapewnienia prawidłowych warunków funkcjonowania publicznych przedszkoli, szkół i innych placówek oświatowo-wychowawczych, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki; 16.Składanie propozycji wysokości dodatku motywacyjnego dla nauczycieli,
17.Konstruowanie rocznych planów dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli, ustalania maksymalnej rocznej kwoty dofinansowania i przyznawania tych środków,
18.Przygotowywanie dokumentacji związanej z przeprowadzaniem i obsługą administracyjną konkursów na stanowiska dyrektorów przedszkoli, szkół i innych placówek oświatowo-wychowawczych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Łomża,
19.Przygotowywanie wniosków o przyznanie nagród Ministra Edukacji Narodowej i Sportu, Podlaskiego Kuratora Oświaty oraz odznaczeń państwowych i resortowych dla dyrektorów publicznych przedszkoli, szkół i innych placówek oświatowo-wychowawczych,
20.Przygotowywanie wniosków o przyznanie nagród Prezydenta Miasta Łomży oraz dokumentacji związanej z przeprowadzaniem i obsługą administracyjną komisji opiniującej wnioski o przyznanie nagród Prezydenta Miasta Łomży z okazji Dnia Edukacji Narodowej,
21.Rejestracja ofert zawodowych nauczycieli i prowadzenie tzw. „Banku ofert".
22.Wymiana informacji dotyczących wielkości statystycznych i sprawozdawczych przedszkoli, szkół i placówek oświatowo-wychowawczych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Łomża,
23.Realizacja zadań w zakresie uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczycieli:
24.Przeprowadzanie postępowań kwalifikacyjnych na stopień nauczyciela mianowanego zakończonych egzaminem (przygotowywanie dokumentacji związanej z powoływaniem komisji, obsługą administracyjną i finansową, przeprowadzanie egzaminów, rejestr zaświadczeń o zdanych egzaminach, rejestr wydanych aktów),
25.Przygotowywanie w formie decyzji administracyjnych aktów nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego lub odmowy ich wydania,
26.Prowadzenie dokumentacji związanej z uzyskiwaniem stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego (teczki indywidualne nauczycieli, rejestr wydanych aktów),
27.Udział w pracach komisji na stopień nauczyciela kontraktowego i dyplomowanego.
28.Nadzór nad prowadzeniem spraw BHP pracowników oświaty.


§3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2003 roku.
  • Data dodania:
  • Data upublicznienia: środa, 5 lis 2003 10:50
  • Opublikował(a): Aldona Zientalska
  • Zaakceptował(a): Aldona Zientalska
  • Artykuł był czytany: 2725 razy
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej