Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Zarządzenie Nr 75/08

z dnia: 25 kwietnia
w sprawie: zmiany Zarządzenia Nr 89/07 Prezydenta Miasta Łomża z dnia 27 kwietnia 2007 roku w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Łomży.
Na podstawie art. 33, ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. Z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) zarządza się co następuje:

§ 1

W Zarządzeniu Nr 89/07 Prezydenta Miasta Łomża z dnia 27 kwietnia 2007 roku w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Łomży wprowadza się następujące zmiany:
1. W § 12 dodaje się punkt 16. „16. Biuro do Spraw Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych - ŚR.”
2. W § 21 dodaje się punkt XIX . „XIX. Biuro do Spraw Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych.
1) Prowadzenie postępowań w sprawach przyznawania świadczeń rodzinnych, tj.
zasiłków rodzinnych, dodatków do zasiłków rodzinnych oraz postępowań w sprawach
przyznawania świadczeń opiekuńczych , a w tym:
a) przyjmowanie i weryfikacja wniosków,
b) ustalanie dochodu uprawniającego do świadczeń,
c) ustalanie prawa do świadczeń rodzinnych,
d) przygotowywanie decyzji o przyznaniu świadczeń.
2) Prowadzenie postępowań w sprawach wstrzymywania lub zawieszania wypłaty tych świadczeń,
3) Prowadzenie postępowań w sprawie zmian mających wpływ na prawo do świadczeń
rodzinnych,
4) Wydawanie decyzji w sprawie nienależnie pobranych świadczeń oraz prowadzenie postępowań
w sprawie odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty bądź umorzenia w części lub w
całości nienależnie pobranych świadczeń,
5) Prowadzenie dokumentacji dotyczącej wypłat świadczeń rodzinnych i opiekuńczych,
6) Współpraca z Urzędem Marszałkowskim w sprawie świadczeń rodzinnych przyznanych w
ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
7) Występowanie do urzędów oraz innych jednostek w sprawach mających wpływ na przyznanie
świadczeń rodzinnych,
8) Prowadzenie postępowań wobec osób zobowiązanych do świadczenia alimentacyjnego na
podstawie tytułu wykonawczego, jeżeli egzekucja prowadzona przez komornika jest
bezskuteczna w tym: współpraca z komornikami sądowymi w toku postępowań prowadzonych
przeciwko osobom zobowiązanym do alimentacji i do zwrotu należności z tytułu zaliczki
alimentacyjnej.
9) Współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w zakresie przeprowadzenia wywiadów
środowiskowych u dłużników alimentacyjnych,
10) Współpraca z Urzędem Pracy w celu aktywizacji zawodowej dłużnika alimentacyjnego,
11) Współpraca z organami samorządu terytorialnego w celu skierowania dłużnika do prac
organizowanych na zasadach robót publicznych,
12) Występowanie z wnioskiem o zatrzymanie prawa jazdy dłużnika alimentacyjnego w sytuacji
uchylania się od pracy i uniemożliwiania przeprowadzenia wywiadu przez MOPS,
13) Występowanie z wnioskiem o przywrócenie prawa jazdy dłużnikowi, jeżeli ustaną przyczyny
zatrzymania.
14) Przyznawanie świadczeń alimentacyjnych dla osób samotnie wychowujących dzieci,
uprawnionych do świadczenia alimentacyjnego na podstawie tytułu wykonawczego, którego
egzekucja jest bezskuteczna, a w tym:
a) przyjmowanie i weryfikacja wniosków,
b) ustalanie dochodu uprawniającego do zaliczki alimentacyjnej,
c) ustalanie prawa do zaliczki alimentacyjnej,
d) przygotowywanie decyzji o przyznaniu zaliczki alimentacyjnej.
15) Przekazywanie komornikowi decyzji przyznającej zaliczkę,
16) Nadzór nad zwrotem przez dłużnika należności wynikających z wypłaconych zaliczek
alimentacyjnych,
17) Dokonywanie kwartalnych rozliczeń zaliczek alimentacyjnych tj. wypłaconych zaliczek
a wyegzekwowanych przez komornika świadczeń alimentacyjnych,
18) Wstrzymywanie wypłat zaliczek oraz dokonywanie zmian wysokości zaliczek na skutek
zmiany wysokości świadczenia alimentacyjnego,
19) Egzekwowanie zwrotu nienależnie pobranych świadczeń,
20) Prowadzenie postępowań w sprawie umarzania należności dłużnika alimentacyjnego z tytułu
wypłaconych zaliczek, a także wierzyciela z tytułu nienależnie pobranych zaliczek w związku
z sytuacją dochodową i rodzinną tych osób,
21) Sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych o zadaniach zrealizowanych ze środków
budżetu w zakresie świadczeń rodzinnych oraz alimentacyjnych,
22) Uzgadnianie sprawozdań z Wydziałem Skarbu i Budżetu Urzędu Miejskiego oraz terminowe
przekazywanie ich do Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w/g wzorów zawartych w
rozporządzeniu.
23) Ustalanie zapotrzebowania środków niezbędnych do wypłaty świadczeń rodzinnych oraz
alimentacyjnych, bieżące śledzenie tych wydatków, współpraca w tym zakresie z Wydziałem
Skarbu i Budżetu Urzędu Miejskiego oraz Podlaskim Urzędem Wojewódzkim,
24) Opracowywanie ”wycinkowo„ planu budżetu miasta oraz sprawozdań w tym temacie,
25) Opracowywanie założeń polityki społecznej w zakresie świadczeń rodzinnych oraz
alimentacyjnych,
26) Prowadzenie ewidencji przyjmowanych wniosków oraz wydanych decyzji,
27) Współpraca w sprawach dłużników alimentacyjnych z Miejskim Ośrodkiem Pomocy
Społecznej, Powiatowym Urzędem Pracy, Policją, Wydziałem Komunikacji, Wydziałem Spraw
Obywatelskich oraz komornikami,
28) Przygotowywanie list wypłat zgodnie z wydanymi decyzjami.”

§ 2

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 maja 2008 roku.

§ 3

Wykonanie Zarządzenie powierza się Sekretarzowi Miasta.







  • Data dodania:
  • Data upublicznienia: wtorek, 29 kwi 2008 10:13
  • Opublikował(a): Aldona Zientalska
  • Zaakceptował(a): Aldona Zientalska
  • Artykuł był czytany: 1335 razy
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej