Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Zarządzenie Nr 226/08

z dnia: 21 listopada
w sprawie: przeprowadzenia inwentaryzacji w roku 2008.
Na podstawie Rozdz. III ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości
(Tekst jednolity Dz. U.z 2002 r Nr 76 poz.694 z późniejszymi zmianami) oraz INSTRUKCJI SŁUŻBOWEJ „INWENTARYZACJA” wydanej zarządzeniem Nr 192
z dnia 30.10.2003 r

zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji wszystkich aktywów i pasywów w roku
obrotowym 2008 .
§ 1



1. Inwentaryzację sald rozrachunkowych, podatkowych kont szczgółowych , środków
pieniężnych na rachunkach bankowych, sald kredytów i pożyczek należy przeprowadzić
metodą potwierdzenia sald wg stanu ewidencji księgowej na dzień 31 grudzień 2008 r
w zakresie jednostki budżetowej oraz organu .
2. Za prawidłowe przeprowadzenie w/w inwentaryzacji odpowiedzialność ponosi
Pani Teresa Morawska Kierownik Oddz. Budżetu i Pani Barbara Supińska
Kierownik Oddziału Podatków .
3. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do dnia
20.02.2009 r

§ 2

1. Przeprowadzenie inwentaryzacji metodą weryfikacji (uzgadniania) sald aktywów
i pasywów, które nie podlegają inwentaryzacji metodą ich potwierdzania lub spisowi
z natury w jednostce budżetowej :
- składników majątku trwałego przejściowo znajdujące się poza jednostką
(wydzierżawione lub przekazane w nieodpłatne lub odpłatne użytkowanie ) ,
oraz środki trwale trudno dostępne , podlegające na sprawdzeniu stanu
ewidencji na podstawie dokumentów umów , PT , OT )
- placów, gruntów i terenów stanowiące składniku majątku trwałego , podlegające na
sprawdzeniu stanu ewidencyjnego ( tytuł własności lub wieczystej dzierżawy ) ,
- wartości niematerialne i prawne ( programy komputerowe , inne programy )
polegające na sprawdzeniu wysokości i terminowości odpisów , oraz zgodność z
obowiązując przepisami ,
- udziałów w spółkach i stowarzyszeniach - podlegające na sprawdzeniu
prawidłowości wprowadzenia do ewidencji pod datą nabycia ,
-roszczeń wątpliwych z tytułu szkód oraz roszczeń spornych przez
sprawdzenie zasadności ich wykazywania ,
- funduszy jednostki - w tym : w środkach trwałych , inwestycyjny, zasadniczy ,
strukturalny przez sprawdzenie prawidłowości ewidencji i wysokości salda,
- innych aktywów i pasywów występujące w ewidencji księgowej w roku 2008 przez szczególne sprawdzenia prawidłowości ewidencji i wysokości salda na dzień inwentaryzacji w tym :
- nakłady inwestycyjne ( środki trwale w budowie )
- wyposażenie w użytkowaniu ,
- umorzenie środków trwałych , umorzenie wyposażenia ,
- rozrachunki z odbiorcami i dostawcami inwestycji
- rozrachunki z odbiorcami i dostawcami ,
- należności z tytułu dochodów budżetowych w tym podatku od nieruchomości , podatków lokalnych , należności z tytułu nieruchomości gminnych , opłaty skarbowej , opłat lokalnych przypisanych i nieprzypisanych , z tytułu dochodów budżetowych
Skarbu Państwa ,
-rozliczenia dotacji budżetowych ,
rozrachunki z budżetami ,
długoterminowe należności budżetowe ,
pozostałe rozrachunki cywilno – prawne
rozrachunki z tytułu wynagrodzeń ,
pozostałe rozrachunki z pracownikami
pozostałe rozrachunki ,
odpisy aktualizujące należności ,
rozliczenie między okresowe kosztów ,
rezerwy i przychody przyszłych okresów
Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych ,
Pozostałe fundusze Specjalne ,
Fundusz PFRON
Wynik finansowy
2 Przeprowadzenie inwentaryzacji metodą weryfikacji (uzgadniania) sald aktywów
i pasywów, które nie podlegają inwentaryzacji metodą ich potwierdzania lub spisowi
z natury w organie .

2. Weryfikacji podlegają salda na dzień 31 grudnia. 2008 r

3. Odpowiedzialność za prawidłowe przeprowadzenie w/w inwentaryzacji ponosi
Pani/ Teresa Morawska
Pani Barbara Supińska
Pan Kazimierz Prószyński
Pan Andrzej Karwowski
Pani Ewa Grygo
Pani Anna Rzędarska
4. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do dnia
20.02.2008 r.

§ 3



1.Na Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej powołuję Pana W. Stanisławskiego



2.Przewodniczący Komisji powołuje zespoły spisowe, którym wyznacza zakres oraz tryb
pracy.

3.Inwentaryzacja podlega rozliczeniu wg stanu księgowego (ewidencyjnego)na dzień:
a/ 31 XII 2008 r dla środków trwałych obcych , których ewidencja prowadzona jest wyłącznie ilościowa,
b/ 31.XII. 2008 r dla stanu majątku obrotowego , który w momencie zakupu
odnoszony jest w koszty ( materiały biurowe ) , oraz konto 310 - materiały
promocyjne , i inne materiały )
c/ 31.12.2008 r aktywów w zakresie środków pieniężnych i pozostałych
wartości kasowych
d/ 31.XII.2008 paliwo.

Wycenę oraz ustalenie różnic inwentaryzacyjnych wszystkich rzeczowych składników majątkowych należy dokonać w terminach
do 20.01.2009r.

4.Sporządzenie i przedłożenie protokołu przez Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej z przeprowadzonej inwentaryzacji metodą spisu z natury wraz z wnioskami co do sposobu rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych należy przedłożyć
w terminach do, 25.01.2009 Protokół oraz wnioski podlegają uprzednio zaopiniowaniu (potwierdzeniu) przez głównego księgowego, a w przypadku wniosku o obciążenie pracownika opinię swoją winien wyrazić radca prawny.

§ 4
Decyzja Kierownika Jednostki w sprawie rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych podlega
ewidencji w księgach rachunkowych 2008roku.


§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.













  • Data dodania:
  • Data upublicznienia: czwartek, 27 lis 2008 08:22
  • Opublikował(a): Aldona Zientalska
  • Zaakceptował(a): Aldona Zientalska
  • Artykuł był czytany: 1928 razy
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej