Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Zarządzenie Nr 164/09

z dnia: 31 sierpnia
w sprawie: przeprowadzenia inwentaryzacji w roku 2009.
Na podstawie Rozdz. III ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości
(Tekst jednolity Dz. U.z 2002 r Nr 76 poz.694 z późniejszymi zmianami) oraz INSTRUKCJI SŁUŻBOWEJ „INWENTARYZACJA” wydanej zarządzeniem Nr 192
z dnia 30.10.2003 r

zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji wszystkich aktywów i pasywów w roku
obrotowym 2009 .
§ 1



1. Inwentaryzację sald rozrachunkowych, podatkowych kont szczegółowych , środków
pieniężnych na rachunkach bankowych, sald kredytów i pożyczek należy przeprowadzić
metodą potwierdzenia sald wg stanu ewidencji księgowej na dzień 31 grudzień 2009 r
w zakresie jednostki budżetowej oraz organu .
2. Za prawidłowe przeprowadzenie w/w inwentaryzacji odpowiedzialność ponosi
Pani Teresa Morawska Kierownik Oddz. Budżetu i Pani Barbara Supińska
Kierownik Oddziału Podatków .
3. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do dnia
20.03.2010 r

§ 2

1. Przeprowadzenie inwentaryzacji metodą weryfikacji (uzgadniania) sald aktywów
i pasywów, które nie podlegają inwentaryzacji metodą ich potwierdzania lub spisowi
z natury w jednostce budżetowej :
- składników majątku trwałego przejściowo znajdujące się poza jednostką
(wydzierżawione lub przekazane w nieodpłatne lub odpłatne użytkowanie ) ,
oraz środki trwale trudno dostępne tj. urządzenia infrastruktury technicznej ( sieci
\wodno- kanalizacyjne , energetyczne , przyłącza sieci ciepłowniczej, drogi ), podlegające na
sprawdzeniu stanu ewidencji na podstawie dokumentów umów , PT , OT
- placów, gruntów i terenów stanowiących składniki majątku trwałego , podlegające
na sprawdzeniu stanu ewidencyjnego ( tytuł własności lub wieczystej dzierżawy ) ,
- wartości niematerialnych i prawnych ( programy komputerowe , inne programy )
polegające na sprawdzeniu wysokości i terminowości odpisów , oraz zgodność z
obowiązując przepisami ,
- udziałów w spółkach i stowarzyszeniach - podlegających na sprawdzeniu
prawidłowości wprowadzenia do ewidencji pod datą nabycia ,
-roszczeń wątpliwych z tytułu szkód oraz roszczeń spornych przez
sprawdzenie zasadności ich wykazywania ,
- funduszy jednostki - w tym : fundusz w środkach trwałych , fundusz w środkach
inwestycyjny , fundusz w środkach obrotowych , fundusz inwestycyjny środków
pomocowych przez sprawdzenie prawidłowości ewidencji i wysokości salda,
- innych aktywów i pasywów występujących w ewidencji księgowej w roku 2009
przez szczególne sprawdzenia prawidłowości ewidencji i wysokości salda na dzień
inwentaryzacji w tym :
- nakłady inwestycyjne ( środki trwale w budowie )
- wyposażenie w użytkowaniu ,
- umorzenie środków trwałych , umorzenie wyposażenia ,
- rozrachunki z odbiorcami i dostawcami inwestycji
- rozrachunki z odbiorcami i dostawcami ,
- należności z tytułu dochodów budżetowych w tym podatku od nieruchomości ,
podatków lokalnych , należności z tytułu nieruchomości gminnych , opłaty skarbowej
opłat lokalnych przypisanych i nieprzypisanych , z tytułu dochodów budżetowych
Skarbu Państwa ,
- rozliczenia dotacji budżetowych ,
-rozrachunki z budżetami ,
długoterminowe należności budżetowe ,
pozostałe rozrachunki cywilno – prawne
rozrachunki z tytułu wynagrodzeń ,
pozostałe rozrachunki z pracownikami
pozostałe rozrachunki ,
odpisy aktualizujące należności ,
rozliczenie między okresowe kosztów ,
rezerwy i przychody przyszłych okresów
Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych ,
pozostałe fundusze Specjalne
wynik finansowy
2 Przeprowadzenie inwentaryzacji metodą weryfikacji (uzgadniania) sald aktywów
i pasywów, które nie podlegają inwentaryzacji metodą ich potwierdzania lub spisowi
z natury w organie .

3.Weryfikacji podlegają salda na dzień 31 grudnia. 2009 r

3. Odpowiedzialność za prawidłowe przeprowadzenie w/w inwentaryzacji ponosi
Pani/ Teresa Morawska
Pani Barbara Supińska
Pan Kazimierz Prószyński
Pan Andrzej Karwowski
Pani Ewa Grygo
Pani Anna Rzędarska
4. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do dnia
20.03.2010 r.

§ 3

1.Na Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej powołuję Panią Krystynę Zapert .




2.Przewodniczący Komisji powołuje zespoły spisowe, którym wyznacza zakres oraz tryb
pracy.

3.Inwentaryzacja podlega rozliczeniu wg stanu księgowego (ewidencyjnego)na dzień:
a/ 31 XII 2009 r dla środków trwałych obcych , których ewidencja prowadzona jest
wyłącznie ilościowa,
b/ 31.XII. 2009 r dla stanu majątku obrotowego , który w momencie zakupu
odnoszony jest w koszty ( materiały biurowe ) , oraz konto 310 - materiały
promocyjne , i inne materiały )
c/ 31.XII.2009 r aktywów w zakresie środków pieniężnych i pozostałych
wartości kasowych
d/ 31.XII.2009 r paliwo.
e/ 31.XII. 2009r środków trwałych - budynków wraz z wyposażaniem stanowiącym środki trwale , budowli , obiektów sportowych , środki transportowe , maszyny i urządzenia
f ) 31.XII.2009 r wyposażenie Urzędu Miejskiego tj.
- przedmioty o wartości jednostkowej ponad 2000 do 3 500 zł - jako „ Pozostałe środki trwale „
- przedmioty o okresie użytkowania dłuższym niż rok , o wartości początkowej
nie przekraczającej jednostkowo kwoty 2000 zł .

Wycenę oraz ustalenie różnic inwentaryzacyjnych wszystkich rzeczowych składników majątkowych należy dokonać w terminach
do 20.02.2010r.

4.Sporządzenie i przedłożenie protokołu przez Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej z przeprowadzonej inwentaryzacji metodą spisu z natury wraz z wnioskami co do sposobu rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych należy przedłożyć
w terminach do 5.03.2010 Protokół oraz wnioski podlegają uprzednio zaopiniowaniu (potwierdzeniu) przez głównego księgowego, a w przypadku wniosku o obciążenie pracownika opinię swoją winien wyrazić radca prawny.

§ 4
Decyzja Kierownika Jednostki w sprawie rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych podlega
ewidencji w księgach rachunkowych 2009 roku.


§ 5

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.







  • Data dodania:
  • Data upublicznienia: wtorek, 1 wrz 2009 11:04
  • Opublikował(a): Aldona Zientalska
  • Zaakceptował(a): Aldona Zientalska
  • Artykuł był czytany: 1738 razy
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej