Zarządzenie Nr 158/10
z dnia: 16 sierpnia 2010 r.
w sprawie: powołania Komisji przetargowej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie negocjacji bez ogłoszenia na: Wykonanie koncepcji zagospodarowania 9 placów zabaw oraz dostawa i montaż urządzeń zabawowych w placówkach przedszkolnych w Łomży
§1
Na podstawie Art. 19, 20 i 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2007, Nr 223, póz. 1655 z późniejszymi zmianami), zwanej dalej „ustawą" powołuję Komisję przetargową w następującym składzie:
1.Elżbieta Kawalec - przewodniczący
2.Maria Gołaszewska - zastępca przewodniczącego
3.Adam Szymański - sekretarz
4. Zbigniew Malinowski - członek
5. Janusz Krajewski - członek
§2
Komisja przetargowa będzie działać zgodnie z Regulaminem pracy, stanowiącym Zał. nr 2 do Zarządzenia Nr 23/10 Prezydenta Miasta Łomży z dnia 08.02.2010 r. w sprawie stosowania zasad udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim w Łomży i przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.
§3
Zakres obowiązków członków Komisji przetargowej 1) Przewodniczący Komisji w szczególności:
a) koordynuje pracę Komisji, w tym:
wyznacza terminy posiedzeń Komisji,
• nadzoruje prawidłowy i terminowy przebieg postępowania oraz prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia,
b) akceptuje wybór trybu postępowania udzielenie zamówienia i dokumentację,
związaną z przygotowaniem postępowania pod względem zgodności z przepisami
ustawy Prawo zamówień publicznych, a w szczególności:
c) projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz dokumentów,
właściwych dla prowadzonego postępowania;
d) przewodniczy posiedzeniom Komisji;
e) składa pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa
w art. 17 ust. 1 ustawy oraz odbiera takie oświadczenia od pozostałych członków
Komisji przetargowej i Kierownika zamawiającego -zgodnie z art. 17 ust. 2 ustawy;
f) informuje Kierownika zamawiającego o problemach, związanych z pracami
Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia;
g) wnioskuje w uzasadnionych przypadkach o dokonanie zmian w składzie Komisji;
h) wnioskuje w uzasadnionych przypadkach o powołanie biegłego;
i) wnioskuje w uzasadnionych przypadkach o wydanie opinii radcy prawnego w
związku z toczącym się postępowaniem;
j) dokonuje analizy i oceny ofert; w szczególności oceny wykonawców pod kątem
spełnienia wymagań formalnoprawnych;
k) dokonuje oceny ofert nie podlegających odrzuceniu w oparciu o kryteria oceny
ofert i ich znaczenie, określone w siwz;
l) analizuje: wnoszone informacje o niezgodnej z przepisami ustawy czynności
Zamawiającego / wnoszone odwołania;
m) aprobuje propozycje pism i dokumentów, wysyłanych do wykonawców, Urzędu
Zamówień Publicznych i podawanych do wiadomości publicznej, dotyczące
prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia.
2) Zastępca przewodniczącego Komisji przetargowej w szczególności:
a) zastępuje i wykonuje zadania przewodniczącego Komisji podczas jego nieobecności;
b) odpowiada za przygotowanie merytorycznej części dokumentacji postępowania i
akceptuje pod względem merytorycznym:
. wzór umowy,
. propozycję zakresu przedmiotu zamówienia i dokumenty, wymagane do opisu
przedmiotu zamówienia oraz wartość zamówienia przed ogłoszeniem o
zamówieniu,
. projekt ogłoszenia o zamówieniu,
. projekt siwz,
. dokumenty, właściwe dla prowadzonego postępowania, np. propozycję
wyjaśnienia udzielanego wykonawcom, dotyczącego treści siwz, modyfikacje
siwz
. zaproszenie wykonawcy do podpisania umowy i wniesienia zabezpieczenia
należytego jej wykonania - w przypadku żądania - najpóźniej w dniu jej
zawarcia;
c) składa pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w
art. 17 ust. 1 ustawy;
d) przyjmuje wyjaśnienia wykonawców, dotyczące treści złożonych ofert;
e) dokonuje analizy i oceny ofert, w szczególności oceny spełniania przez wykonawców
warunków udziału w postępowaniu, zwłaszcza w zakresie o którym mowa w art. 22
ust.1 ustawy oraz przeprowadza sprawdzenie ofert, w szczególności kosztorysów
ofertowych, poprawia w ofercie oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki
rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek
oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych
warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty ;
f) dokonuje oceny ofert, nie podlegających odrzuceniu w oparciu o kryteria oceny ofert i
ich znaczenie, określone w siwz;
g) przyjmuje i analizuje wnoszone: informacje o niezgodnej z przepisami ustawy
czynności Zamawiającego / odwołanie i opiniuje przygotowywane propozycje
odpowiedzi.
3) Sekretarz Komisji w szczególności:
a) opracowuje projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
b) przygotowuje kopie siwz i przekazuje je wykonawcom;
c) przygotowuje wyjaśnienia treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia
i przekazuje je wykonawcom;
d) składa pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w
art. 17 ust 1 ustawy;
e) dokonuje analizy i oceny ofert;
f) przygotowuje wniosek do Prezydenta Miasta o wykluczeniu wykonawcy z
postępowania, w przypadkach określonych ustawą;
g) przygotowuje wniosek do Prezydenta Miasta o odrzucenie oferty, w przypadkach
przewidzianych ustawą;
h) dokonuje oceny ofert nie podlegających odrzuceniu w oparciu o kryteria oceny ofert i
ich znaczenie, określone w siwz;
i) przygotowuje wniosek do Prezydenta Miasta z propozycją wyboru oferty
najkorzystniejszej lub o unieważnieniu postępowania;
j) przygotowuje dla wykonawców w zależności od okoliczności zawiadomienia o
wykluczeniu z postępowania, odrzuceniu oferty, wniesionych odwołaniach, wyniku
postępowania i inną korespondencję, dotyczącą prowadzonego postępowania,
zgodnie z siwz i ustawą;
k) dokonuje upublicznienia, zgodnie z wymogami ustawy, dokumentów, zawiadomień i informacji, dotyczących prowadzonego postępowania, np. ogłoszenie o zamówieniu, siwz, ogłoszenie o wyborze najkorzystniejszej oferty, ogłoszenie o zawarciu umowy;
l) przyjmuje i analizuje wnoszone: informacje o niezgodnej z przepisami ustawy
czynności Zamawiającego / odwołania i przygotowuje ewentualne odpowiedzi;
m) opracowuje projekty wszelkich innych dokumentów, przygotowywanych przez
Komisję;
n) sporządza pisemny protokół postępowania o udzielenie zamówienia oraz dokumentację postępowania w sprawie udzielenia zamówienia;
o) wykonuje czynności obsługowo -biurowe.
4) Pozostali członkowie Komisji przetargowej w szczególności:
a) proponują zakres przedmiotu zamówienia, przygotowują na ten zakres
przedmiary robót, kosztorysy inwestorskie i ustalają wartość zamówienia
odpowiedniej branży, w której sprawują funkcję inspektora nadzoru;
b) podają informacje do siwz, dotyczące sposobu obliczenia ceny oferty, kryteriów
spełnienia warunku udziału w postępowaniu przez wykonawców, określonych w art.
22 ust. 1 ustawy;
c) przygotowują i udzielają wyjaśnień wykonawcom w zakresie przedmiotu
zamówienia i sposobu obliczenia ceny oferty;
d) składają pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których
mowa w art. 17 ust 1 ustawy;
e) dokonują oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu
oraz przeprowadzają sprawdzenie ofert, w szczególności sprawdzenie ofert pod
względem rachunkowym, w tym terminów i warunków realizacji umowy, gwarancji i
płatności, poprawiają oczywiste omyłki pisarskie w tekście ofert, oczywiste omyłki
rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek
oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych
warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty;
f) dokonują oceny ofert, nie podlegających odrzuceniu w oparciu o kryteria oceny
ofert i ich znaczenie, określone w siwz;
g) analizują wnoszone: informacje o niezgodnej z przepisami ustawy czynności
Zamawiającego / odwołania i uczestniczą w przygotowaniu ewentualnych
odpowiedzi.
§4
Odpowiedzialność członków Komisji przetargowej:
1) Przewodniczący Komisji przetargowej odpowiada za sprawne przygotowanie i
przeprowadzenie postępowania.
2) Wszyscy członkowie Komisji przetargowej odpowiadają indywidualnie za
wykonywane czynności w zakresie powierzonych im obowiązków, określonych w § 3.
§5
1. Komisja rozpocznie pracę z dniem powołania / publikacji ogłoszenia o zamówieniu /
otwarcia ofert*.
2. Komisja zakończy pracę z dniem prawomocnego wyboru najkorzystniejszej oferty lub
unieważnienia postępowania.
3. Wydział Inwestycji zapewni niezbędną obsługę prac Komisji.
§6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania
Na podstawie Art. 19, 20 i 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2007, Nr 223, póz. 1655 z późniejszymi zmianami), zwanej dalej „ustawą" powołuję Komisję przetargową w następującym składzie:
1.Elżbieta Kawalec - przewodniczący
2.Maria Gołaszewska - zastępca przewodniczącego
3.Adam Szymański - sekretarz
4. Zbigniew Malinowski - członek
5. Janusz Krajewski - członek
§2
Komisja przetargowa będzie działać zgodnie z Regulaminem pracy, stanowiącym Zał. nr 2 do Zarządzenia Nr 23/10 Prezydenta Miasta Łomży z dnia 08.02.2010 r. w sprawie stosowania zasad udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim w Łomży i przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.
§3
Zakres obowiązków członków Komisji przetargowej 1) Przewodniczący Komisji w szczególności:
a) koordynuje pracę Komisji, w tym:
wyznacza terminy posiedzeń Komisji,
• nadzoruje prawidłowy i terminowy przebieg postępowania oraz prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia,
b) akceptuje wybór trybu postępowania udzielenie zamówienia i dokumentację,
związaną z przygotowaniem postępowania pod względem zgodności z przepisami
ustawy Prawo zamówień publicznych, a w szczególności:
c) projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz dokumentów,
właściwych dla prowadzonego postępowania;
d) przewodniczy posiedzeniom Komisji;
e) składa pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa
w art. 17 ust. 1 ustawy oraz odbiera takie oświadczenia od pozostałych członków
Komisji przetargowej i Kierownika zamawiającego -zgodnie z art. 17 ust. 2 ustawy;
f) informuje Kierownika zamawiającego o problemach, związanych z pracami
Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia;
g) wnioskuje w uzasadnionych przypadkach o dokonanie zmian w składzie Komisji;
h) wnioskuje w uzasadnionych przypadkach o powołanie biegłego;
i) wnioskuje w uzasadnionych przypadkach o wydanie opinii radcy prawnego w
związku z toczącym się postępowaniem;
j) dokonuje analizy i oceny ofert; w szczególności oceny wykonawców pod kątem
spełnienia wymagań formalnoprawnych;
k) dokonuje oceny ofert nie podlegających odrzuceniu w oparciu o kryteria oceny
ofert i ich znaczenie, określone w siwz;
l) analizuje: wnoszone informacje o niezgodnej z przepisami ustawy czynności
Zamawiającego / wnoszone odwołania;
m) aprobuje propozycje pism i dokumentów, wysyłanych do wykonawców, Urzędu
Zamówień Publicznych i podawanych do wiadomości publicznej, dotyczące
prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia.
2) Zastępca przewodniczącego Komisji przetargowej w szczególności:
a) zastępuje i wykonuje zadania przewodniczącego Komisji podczas jego nieobecności;
b) odpowiada za przygotowanie merytorycznej części dokumentacji postępowania i
akceptuje pod względem merytorycznym:
. wzór umowy,
. propozycję zakresu przedmiotu zamówienia i dokumenty, wymagane do opisu
przedmiotu zamówienia oraz wartość zamówienia przed ogłoszeniem o
zamówieniu,
. projekt ogłoszenia o zamówieniu,
. projekt siwz,
. dokumenty, właściwe dla prowadzonego postępowania, np. propozycję
wyjaśnienia udzielanego wykonawcom, dotyczącego treści siwz, modyfikacje
siwz
. zaproszenie wykonawcy do podpisania umowy i wniesienia zabezpieczenia
należytego jej wykonania - w przypadku żądania - najpóźniej w dniu jej
zawarcia;
c) składa pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w
art. 17 ust. 1 ustawy;
d) przyjmuje wyjaśnienia wykonawców, dotyczące treści złożonych ofert;
e) dokonuje analizy i oceny ofert, w szczególności oceny spełniania przez wykonawców
warunków udziału w postępowaniu, zwłaszcza w zakresie o którym mowa w art. 22
ust.1 ustawy oraz przeprowadza sprawdzenie ofert, w szczególności kosztorysów
ofertowych, poprawia w ofercie oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki
rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek
oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych
warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty ;
f) dokonuje oceny ofert, nie podlegających odrzuceniu w oparciu o kryteria oceny ofert i
ich znaczenie, określone w siwz;
g) przyjmuje i analizuje wnoszone: informacje o niezgodnej z przepisami ustawy
czynności Zamawiającego / odwołanie i opiniuje przygotowywane propozycje
odpowiedzi.
3) Sekretarz Komisji w szczególności:
a) opracowuje projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
b) przygotowuje kopie siwz i przekazuje je wykonawcom;
c) przygotowuje wyjaśnienia treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia
i przekazuje je wykonawcom;
d) składa pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w
art. 17 ust 1 ustawy;
e) dokonuje analizy i oceny ofert;
f) przygotowuje wniosek do Prezydenta Miasta o wykluczeniu wykonawcy z
postępowania, w przypadkach określonych ustawą;
g) przygotowuje wniosek do Prezydenta Miasta o odrzucenie oferty, w przypadkach
przewidzianych ustawą;
h) dokonuje oceny ofert nie podlegających odrzuceniu w oparciu o kryteria oceny ofert i
ich znaczenie, określone w siwz;
i) przygotowuje wniosek do Prezydenta Miasta z propozycją wyboru oferty
najkorzystniejszej lub o unieważnieniu postępowania;
j) przygotowuje dla wykonawców w zależności od okoliczności zawiadomienia o
wykluczeniu z postępowania, odrzuceniu oferty, wniesionych odwołaniach, wyniku
postępowania i inną korespondencję, dotyczącą prowadzonego postępowania,
zgodnie z siwz i ustawą;
k) dokonuje upublicznienia, zgodnie z wymogami ustawy, dokumentów, zawiadomień i informacji, dotyczących prowadzonego postępowania, np. ogłoszenie o zamówieniu, siwz, ogłoszenie o wyborze najkorzystniejszej oferty, ogłoszenie o zawarciu umowy;
l) przyjmuje i analizuje wnoszone: informacje o niezgodnej z przepisami ustawy
czynności Zamawiającego / odwołania i przygotowuje ewentualne odpowiedzi;
m) opracowuje projekty wszelkich innych dokumentów, przygotowywanych przez
Komisję;
n) sporządza pisemny protokół postępowania o udzielenie zamówienia oraz dokumentację postępowania w sprawie udzielenia zamówienia;
o) wykonuje czynności obsługowo -biurowe.
4) Pozostali członkowie Komisji przetargowej w szczególności:
a) proponują zakres przedmiotu zamówienia, przygotowują na ten zakres
przedmiary robót, kosztorysy inwestorskie i ustalają wartość zamówienia
odpowiedniej branży, w której sprawują funkcję inspektora nadzoru;
b) podają informacje do siwz, dotyczące sposobu obliczenia ceny oferty, kryteriów
spełnienia warunku udziału w postępowaniu przez wykonawców, określonych w art.
22 ust. 1 ustawy;
c) przygotowują i udzielają wyjaśnień wykonawcom w zakresie przedmiotu
zamówienia i sposobu obliczenia ceny oferty;
d) składają pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których
mowa w art. 17 ust 1 ustawy;
e) dokonują oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu
oraz przeprowadzają sprawdzenie ofert, w szczególności sprawdzenie ofert pod
względem rachunkowym, w tym terminów i warunków realizacji umowy, gwarancji i
płatności, poprawiają oczywiste omyłki pisarskie w tekście ofert, oczywiste omyłki
rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek
oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych
warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty;
f) dokonują oceny ofert, nie podlegających odrzuceniu w oparciu o kryteria oceny
ofert i ich znaczenie, określone w siwz;
g) analizują wnoszone: informacje o niezgodnej z przepisami ustawy czynności
Zamawiającego / odwołania i uczestniczą w przygotowaniu ewentualnych
odpowiedzi.
§4
Odpowiedzialność członków Komisji przetargowej:
1) Przewodniczący Komisji przetargowej odpowiada za sprawne przygotowanie i
przeprowadzenie postępowania.
2) Wszyscy członkowie Komisji przetargowej odpowiadają indywidualnie za
wykonywane czynności w zakresie powierzonych im obowiązków, określonych w § 3.
§5
1. Komisja rozpocznie pracę z dniem powołania / publikacji ogłoszenia o zamówieniu /
otwarcia ofert*.
2. Komisja zakończy pracę z dniem prawomocnego wyboru najkorzystniejszej oferty lub
unieważnienia postępowania.
3. Wydział Inwestycji zapewni niezbędną obsługę prac Komisji.
§6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania