Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Zarządzenie Nr 220/10

z dnia: 1 grudnia
w sprawie: przeprowadzenia inwentaryzacji na dzień 31.12 2010 r .
Na podstawie Rozdz. III ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości
(Tekst jednolity Dz. U.z 2002 r Nr 76 poz.694 z późniejszymi zmianami) oraz INSTRUKCJI SŁUŻBOWEJ „INWENTARYZACJA” wydanej zarządzeniem Nr 192
z dnia 30.10.2003 r

zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji wszystkich aktywów i pasywów w roku
obrotowym 2010 .
§ 1



1. Inwentaryzację sald rozrachunkowych, podatkowych kont szczgółowych , środków
pieniężnych na rachunkach bankowych, sald kredytów i pożyczek należy przeprowadzić
metodą potwierdzenia sald wg stanu ewidencji księgowej na dzień 31 grudzień 2010 r
w zakresie jednostki budżetowej oraz organu .
2. Za prawidłowe przeprowadzenie w/w inwentaryzacji odpowiedzialność ponosi
Pani Teresa Morawska Kierownik Oddz. Budżetu i Pani Barbara Supińska
Kierownik Oddziału Podatków .
3. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do dnia
15.03.2011 r

§ 2

1. Przeprowadzenie inwentaryzacji metodą weryfikacji (uzgadniania) sald aktywów
i pasywów, które nie podlegają inwentaryzacji metodą ich potwierdzania lub spisowi
z natury w jednostce budżetowej :
- składników majątku trwałego przejściowo znajdujące się poza jednostką
(wydzierżawione lub przekazane w nieodpłatne lub odpłatne użytkowanie ) ,
oraz środki trwale trudno dostępne , podlegające na sprawdzeniu stanu
ewidencji na podstawie dokumentów umów , PT , OT )
- placów, gruntów i terenów stanowiące składniku majątku trwałego , podlegające na
sprawdzeniu stanu ewidencyjnego ( tytuł własności lub wieczystej dzierżawy ) ,
- wartości niematerialne i prawne ( programy komputerowe , inne programy )
polegające na sprawdzeniu wysokości i terminowości odpisów , oraz zgodność z
obowiązując przepisami ,
- udziałów w spółkach i stowarzyszeniach - podlegające na sprawdzeniu
prawidłowości wprowadzenia do ewidencji pod datą nabycia ,
-roszczeń wątpliwych z tytułu szkód oraz roszczeń spornych przez
sprawdzenie zasadności ich wykazywania ,
- funduszy jednostki - w tym : w środkach trwałych , inwestycyjny, zasadniczy ,
strukturalny przez sprawdzenie prawidłowości ewidencji i wysokości salda,
- innych aktywów i pasywów występujących w ewidencji księgowej w roku 2010 przez szczególne sprawdzenia prawidłowości ewidencji i wysokości salda na dzień
31.12. 2010 inwentaryzacji w tym :
- nakłady inwestycyjne ( środki trwale w budowie )
- wyposażenie w użytkowaniu ,
- umorzenie środków trwałych , umorzenie wyposażenia ,
- rozrachunki z odbiorcami i dostawcami inwestycji
- rozrachunki z odbiorcami i dostawcami ,
- należności z tytułu dochodów budżetowych w tym podatku od nieruchomości , podatków lokalnych , należności z tytułu nieruchomości gminnych , opłaty skarbowej , opłat lokalnych przypisanych i nieprzypisanych ,
- należności z tytułu dochodów budżetowych Skarbu Państwa ,
-rozliczenia dotacji budżetowych ,
rozrachunki z budżetami ,
długoterminowe należności budżetowe ,
pozostałe rozrachunki cywilno – prawne
rozrachunki z tytułu wynagrodzeń ,
pozostałe rozrachunki z pracownikami
pozostałe rozrachunki ,
odpisy aktualizujące należności ,
rozliczenie między okresowe kosztów ,
rezerwy i przychody przyszłych okresów
Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych ,
Pozostałe Fundusze Specjalne ,
Fundusz PFRON
Wynik finansowy

2 Przeprowadzenie inwentaryzacji metodą weryfikacji (uzgadniania) sald aktywów
i pasywów, które nie podlegają inwentaryzacji metodą ich potwierdzania lub spisowi
z natury w organie .

3. Weryfikacji podlegają salda na dzień 31 grudnia. 2010 r

4. Odpowiedzialność za prawidłowe przeprowadzenie w/w inwentaryzacji ponosi
Pani/ Teresa Morawska
Pani Barbara Supińska
Pan Kazimierz Prószyński
Pan Andrzej Karwowski
Pani Ewa Grygo
Pani Anna Rzędarska

5. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do dnia
15.03.2011 r.

§ 3

1.Na Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej powołuję Panią Krystynę Zapert

2.Przewodniczący Komisji powołuje zespoły spisowe, którym wyznacza zakres oraz tryb
pracy.
3.Inwentaryzacja podlega spisie z natury i rozliczeniu wg stanu księgowego (ewidencyjnego)na dzień:
a/ 31.12 2010 r wartości pieniężnych w parkomatach w strefie ograniczonego postoju ,
b/ 31.12.2010r aktywów w zakresie środków pieniężnych i pozostałych wartości
kasowych ,
c/ 31.XII.2010 paliwo.
Wycenę oraz ustalenie różnic inwentaryzacyjnych wszystkich rzeczowych składników majątkowych należy dokonać w terminach do 20.01.2011r.

4.Sporządzenie i przedłożenie protokołu przez Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej z przeprowadzonej inwentaryzacji metodą spisu z natury wraz z wnioskami co do sposobu rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych należy przedłożyć
w terminach do, 25.01.2011 Protokół oraz wnioski podlegają uprzednio zaopiniowaniu (potwierdzeniu) przez głównego księgowego, a w przypadku wniosku o obciążenie pracownika opinię swoją winien wyrazić radca prawny.

§ 4
Decyzja Kierownika Jednostki w sprawie rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych podlega
ewidencji w księgach rachunkowych 2010 roku.


§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.



Sporządziła: Jadwiga Kozłowska - Skarbnik Miasta














  • Data dodania:
  • Data upublicznienia: piątek, 3 gru 2010 08:12
  • Opublikował(a): Aldona Zientalska
  • Zaakceptował(a): Aldona Zientalska
  • Artykuł był czytany: 1623 razy
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej