Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

UCHWAŁA NR 25/VII/11

z dnia: z dnia 23 lutego 2011 r.
w sprawie: w sprawie budżetu miasta Łomży na 2011 rok
Na podstawie art.18, ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit „d” i „i”, ustawy z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami), art.12 pkt 5, pkt 8 lit. „c” oraz lit. „d” ustaw z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie powiatowym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1592; z zm.), art. 121 ust 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240) ustala się:

§ 1

Dochody budżetu miasta w wysokości 278 834 535 zł, z tego:
- bieżące w wysokości 219 459 344 zł,
- majątkowe w wysokości 59 375 191 zł, zgodnie z zapisami § 12 Uchwały.

§ 2

Wydatki budżetu miasta w wysokości 313 755 111zł, z tego:
- bieżące w wysokości 211 211 921zł,
- majątkowe w wysokości 102 543 190 zł, zgodnie z zapisami § 13 Uchwały.

§ 3

W budżecie tworzy się rezerwy w wysokości 1 747 276 zł, z tego:
1) ogólną w wysokości – 310 400 zł,
2) celową w wysokości – 1 436 876 zł,
z przeznaczeniem na:
a) oświatę – 646 787 zł,
b) dla instytucji kultury – 200 000 zł,
c) na zarządzanie kryzysowe – 490 000 zł,
d) na zadania zgłoszone do Funduszy Strukturalnych – 100 089 zł.

§ 4

1. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2011 – 2013 zgodnie z załącznikiem Nr 1( Nr 1a – zadania inwestycyjne w 2011roku).
2. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności, zgodnie z załącznikami Nr 2 i 2a.

§ 5

Deficyt budżetu miasta w wysokości 34 920 576 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 34 920 576 zł.


§ 6

Łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 42 473 846 zł, oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 7 553 270zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3.

§ 7

Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 5 000 000zł,
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 34 920 576zł,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 7 553 270 zł.

§ 8

1. Ustala się dochody w kwocie 750 000zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 750 000zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 10 000zł na realizację zadań określonych w miejskim programie przeciwdziałania narkomanii.
3. Ustala się dochody w kwocie 593 000zł oraz wydatki w kwocie 593 000 zł związane z realizacją zadań określonych ustawą Prawo ochrony środowiska.

§ 9

Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Miasta, zgodnie z załącznikami Nr 4 i 4a.

§ 10

1) Plan przychodów i kosztów dla:
a) samorządowych zakładów budżettowych: przychody – 32 928 925 zł, koszty – 32 829 401 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5.

§ 11

Upoważnia się Prezydenta do:
1) zaciągania zobowiązań oraz spłat zobowiązań w granicach kwot określonych w tabeli Nr 2 /Plan wydatków budżetu miasta/ oraz w załączniku Nr 3 /Plan przychodów i rozchodów/,
2) zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załącznikach Nr 2 i Nr 2a,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działalnia gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy
3) do dokonywania zmian w planie wydatków w zakresie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy – z wyłączeniem przeniesień pomiędzy działami,
4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu miasta,
5) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków,
6) przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków,
7) przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym jednostki samorządu terytorialnego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
8) zaciągania kredytów i pożyczek na:
a) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 5 000 000 zł,
b) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 34 920 576 zł,
c) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 7 553 270 zł.

§ 12

Określa się szczegółowy plan dochodów – tabela Nr 1.

§ 13

Okresla się szczegółowy plan wydatków – tabela Nr 2.

§ 14

Wykonanie Uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.

§ 15

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2011 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urządowym Województwa Podlaskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.

Przewodniczący
Rady Miejskiej Łomży
Maciej Andrzej Borysewicz





  • Data dodania:
  • Data upublicznienia: poniedziałek, 28 lut 2011 10:42
  • Opublikował(a): Śleszyńska Dorota
  • Zaakceptował(a): Śleszyńska Dorota
  • Artykuł był czytany: 2074 razy
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej