Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Zarządzenie Nr 99/04

z dnia: 23 kwietnia 2004r.
w sprawie: powołania Komisji Przetargowej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie opracowań projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta Łomży: - terenów położonych: w rejonie ul. Dmowskiego (od ul. Sikorskiego do ul. Wojska Polskiego) - OBSZAR P 9a, - terenów byłej rezerwy pod kolej - położonych od ul. Wojska Polskiego do ul. Nowogrodzkiej - OBSZAR P 9b, - terenów byłej rezerwy pod kolej - położonych od ul. Nowogrodzkiej do Lasu Jednaczewskiego - OBSZAR P 9c, - terenów położonych przy ul. Nowogrodzkiej - OBSZAR P 10, wraz z opracowaniem koncepcji zagospodarowania przestrzennego, obejmującej obszary w/w planów, z prognozą oddziaływania w/w planów na środowisko, prognozą skutków finansowych uchwalenia planów miejscowych z uwzględnieniem art. 36 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
§ 1

Na podstawie art. 19, 20 i 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych /Dz. U. Nr 19, poz. 177 z dnia 9 lutego 2004 r./ powołuje Komisję Przetargową w następującym składzie :

1. Krzysztof Twardowski - przewodniczący
2. Barbara Staszewska - sekretarz
3. Anna Dąbrowska - członek
4. Barbara Żurkowska - członek
5. Jolanta Łapińska - członek

§ 2

Komisja Przetargowa będzie działać zgodnie z Regulaminem Pracy, stanowiącym Zał. nr 1 do niniejszego Zarządzenia i przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.

§ 3

Zakres obowiązków członków Komisji Przetargowej:

1. Obowiązki przewodniczącego Komisji Przetargowej:
l koordynuje prace komisji;
l ustala propozycje zakresu przedmiotu zamówienia i akceptuje wartość zamówienia przed ogłoszeniem o zamówieniu;
l akceptuje projekt ogłoszenia o zamówieniu;
l akceptuje projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
l akceptuje propozycje treści wyjaśnienia udzielanego wykonawcom dotyczące treści SIWZ;
l przewodzi negocjacjom z wykonawcami, w przypadkach gdy ustawa przewiduje prowadzenie takich negocjacji;
l prowadzi sesję otwarcia ofert;
l składa pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych;
l przyjmuje pisemne oświadczenie kierownika zamawiającego o którym mowa w art. 17 ust. 2 Prawo zamówień publicznych;
l przyjmuje wyjaśnienia wykonawców dotyczące treści złożonych ofert;
l dokonuje oceny ofert niepodlegających odrzuceniu;
l analizuje wnoszone protesty i akceptuje przygotowywane propozycje odpowiedzi na protest;
l akceptuje propozycje pism i dokumentów wysyłanych do wykonawców i podawanych do wiadomo[ci publicznej dotyczące prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia.

2. Obowiązki sekretarza Komisji Przetargowej:
l przygotowuje ogłoszenia o zamówieniu;
l opracowuje specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
l przygotowuje kopie SIWZ i przekazuje je wykonawcom;
l przygotowuje wyjaśnienia treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia oprócz pkt. dotyczącego opisu sposobu obliczenia ceny oferty i przekazuje je wykonawcom;
l składa pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych;
l prowadzi negocjacje z wykonawcami, w przypadkach gdy ustawa przewiduje prowadzenie takich negocjacji;
l przygotowuje wniosek do Prezydenta Miasta o wykluczeniu wykonawcy z postępowania w przypadkach określonych ustaw;
l przygotowuje wniosek do Prezydenta Miasta o odrzucenie oferty w przypadkach przewidzianych ustaw;
l dokonuje oceny ofert niepodlegających odrzuceniu;
l przygotowuje wniosek do Prezydenta Miasta z propozycji wyboru oferty najkorzystniejszej lub o unieważnieniu postępowania;
l przygotowuje dla wykonawców w zależności od okoliczności zawiadomienia o wykluczeniu z postępowania, odrzuceniu oferty, wniesionych protestach, wyniku postępowania i innej korespondencji dotyczącej prowadzonego postępowania zgodnie z SIWZ i ustaw Prawo zamówień publicznych;
l przygotowuje ogłoszenie o udzieleniu zamówienia
l analizuje wnoszone protesty i przygotowuje odpowiedzi na protest;
l sporządza pisemny protokół postępowania o udzielenie zamówienia.

3. Obowiązki członków Komisji Przetargowej:
l proponują zakres przedmiotu zamówienia,
l podają informacje do SIWZ dotyczące sposobu obliczenia ceny oferty, kryteriów spełnienia warunku udziału w postępowaniu przez wykonawców określonego w art. 22 ust1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych;
l przygotowują i udzielają wyjaśnień wykonawcom w zakresie przedmiotu zamówienia i sposobu obliczenia ceny oferty;
l składają pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych;
l prowadzą negocjacje z wykonawcami, w przypadkach gdy ustawa przewiduje prowadzenie takich negocjacji;
l dokonują oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu oraz przeprowadzają sprawdzenie ofert, poprawiają oczywiste omyłki pisarskie w tekście ofert omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny w przypadkach określonych w art. 88 ustawy;
l dokonują oceny ofert niepodlegających odrzuceniu;
l analizują wnoszone protesty i uczestniczą w przygotowaniu odpowiedzi na protest.
§ 4

Odpowiedzialność członków Komisji Przetargowej:
1. Przewodniczący Komisji Przetargowej odpowiada za sprawne przygotowanie i przeprowadzenie postępowania.
2. Pozostali członkowie Komisji Przetargowej odpowiadają indywidualnie za wykonywane czynności w zakresie powierzonych im obowiązków określonych w § 3.

§ 5

1. Komisja rozpocznie prace z dniem powołania.
2. Komisja zakończy prac w dniu podpisania umowy przez wybranego wykonawcę .

§ 6

Oddział Urbanistyki i Architektury UM w Łomży zapewni niezbędną obsługę prac Komisji.

§ 7

Ogłoszenie wyników postępowania nastąpi po ich zatwierdzeniu przez Prezydenta Miasta.

§ 8

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania .




Załącznik nr 1
do Zarządzenia nr 99/04
z dnia 23.04.2004r.
REGULAMIN PRACY

Komisji Przetargowej powołanej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego, w tym do dokonania oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu, do badania i oceny ofert oraz przedstawienia propozycji wyboru najkorzystniejszej oferty


1. Komisja działa w oparciu o Zarządzenie Nr 99/04 Prezydenta Miasta Łomży z dnia 23.04.2004r. i ustawę Prawo zamówień publicznych.
1.1. Komisja rozpoczyna działalność z dniem powołania.
1.2. Komisję obowiązują przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. zwanej dalej również "ustawą ", przepisy aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz postanowienia niniejszego regulaminu.
1.3. Pracą Komisji kieruje Przewodniczący Komisji.
1.4.Członkowie Komisji rozpoczynając prace dotyczące oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu składają pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności , o których mowa w art. 17 ust 1 ustawy.

2. Tryb pracy komisji przetargowej.

2.1. Komisja ustali z należytą starannością wartość zamówienia.

2.2. Komisja przygotowuje i przekazuje do zatwierdzenia przez kierownika jednostki:
1) ogłoszenie wymagane dla danego trybu postępowania o udzielenie zamówienia;
2) treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
3) projekty innych dokumentów.

2.3. Do zadań komisji w zakresie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego należy:
1. udzielanie wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
2. prowadzenie negocjacji z wykonawcami, w przypadku gdy ustawa przewiduje prowadzenie takich negocjacji,
3. dokonanie otwarcia ofert;
4. dokonanie oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu oraz wnioskowanie do Prezydenta Miasta o wykluczenie wykonawców w przypadkach określonych ustawą;
5. wnioskowanie do Prezydenta Miasta o odrzucenie oferty w przypadkach przewidzianych ustawą
6. ocena ofert niepodlegających odrzuceniu,
7. przygotowanie propozycji wyboru oferty zgodnie z art. 91 ustawy lub wystąpienia o unieważnienie postępowania ;
8. przyjmowanie i analizowanie wnoszonych protestów oraz przygotowanie odpowiedzi na protest;
9. przedstawienie Prezydentowi Miasta propozycji wyboru nowej oferty najkorzystniejszej spośród pozostałych ważnych ofert złożonych w postępowaniu, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy,
10. sporządzenie odpowiedniej dokumentacji postępowania wg druków ZP wprowadzonych Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 czerwca 2003 r.

2.4. Komisja zakończy swoją działalność w dniu podpisania umowy.

3. Otwarcie ofert.

3.1. Zgodnie z art. 86 pkt 3 ustawy bezpośrednio przed otwarciem ofert, Przewodniczący Komisji poda kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

3.2. Komisja dokona jawnego, publicznego otwarcia ofert w terminie określonym w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia

3.3. Przewodniczący Komisji przedstawi zebranym:
- skład Komisji Przetargowej
- nazwy wykonawców, których oferty zostały uznane za nieważne z powodu złożenia ich po wyznaczonym terminie
- oferty okazując, że złożone zostały w stanie nieuszkodzonym oraz nie noszą śladów wskazujących na próbę naruszenia ich tajemnicy

3.4. Po otwarciu każdej oferty Przewodniczący Komisji odczyta, a sekretarz odnotuje w załączniku do protokołu - druk ZP-12 poniższe dane zawarte w ofercie :
- nazwę i adres wykonawcy,
- cenę oferty,
- termin wykonania zamówienia,
- okres gwarancji,
- warunki płatności.

3.5. Przed zamknięciem części jawnej posiedzenia, Przewodniczący może również poinformować zebranych o przewidywanym terminie rozstrzygnięcia postępowania i podania wyników do publicznej wiadomości.

4. Ocena złożonych ofert.

4.1. W toku badania i oceny złożonych ofert Komisja stwierdzi, czy wszystkie oferty:

- odpowiadają warunkom i zasadom określonym w ustawie Prawo zamówień publicznych i SIWZ,
- w toku badania i oceny ofert komisja może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie między zamawiającym a wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz z zastrzeżeniem o którym mowa w art. 87 ust 2 ustawy, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści,
- Komisja poprawia w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny zgodnie z art. 88, niezwłocznie zawiadamiając o tym wszystkich wykonawców, którzy złożyli oferty,
- Komisja dokona oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia i odnotuje wyniki w druku ZP-13,
4.2. Komisja wykluczy z ubiegania się o udzielenie zamówienie wykonawców :
a) których dotyczą okoliczności wymienione w art. 24 ust 1 pkt 1-9 ustawy Prawo zamówień publicznych,
b) którzy wykonywali czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności,
c) którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania,
d)którzy nie złożyli oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnienie tych warunków określonych w ustawie prawo zamówień publicznych, specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub ogłoszeniu,
e)którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust.1 pkt 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych,
f)którzy nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie związania ofertą.
4.3 Zamawiający zawiadomi niezwłocznie wykonawcę o wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
4.4 Ofertę wykonawcy wykluczonego z postępowania uznaje się za odrzuconą.
Lista wykonawców wykluczonych z postępowania zostanie sporządzona na druku ZP-14.
4.5 Komisja odrzuci ofertę (art.89 ustawy Prawo zamówień publicznych), jeżeli:
a) jest niezgodna z ustawą,
b) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
c) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
d) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
e) została złożone przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
f) zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 88 lub błędy w obliczeniu ceny,
g) wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny,
h) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

4.6 Lista ofert odrzuconych zostanie sporządzona na druku ZP-15. Oferty odrzucone nie będą brały udziału w dalszej części niniejszego postępowania.
a) w oparciu o kryteria oceny ofert i ich znaczenie, członkowie komisji dokonają oceny złożonych ofert i wyniki wpiszą w karcie indywidualnej oceny - druk ZP-16;
b) wykorzystując wyniki indywidualnej oceny, Komisja sporządzi streszczenie i porównanie złożonych ofert na druku ZP-17;
c) po porównaniu wyników, Komisja przygotuje wniosek do Prezydenta Miasta z propozycją wyboru oferty najkorzystniejszej .

5. W przypadku wniesienia protestu, po upływie terminu składania ofert Komisja poinformuje niezwłocznie wykonawców, którzy złożyli oferty o zawieszeniu biegu terminu związania ofertą do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia protestu.
Komisja sporządzi informację o wniesionych protestach i odwołaniach na druku ZP-18.

6. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, komisja wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 93 ust 1.

7. Komisja wezwie wykonawców, którzy w wyznaczonym terminie nie złożyli dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, do uzupełnienia tych dokumentów w określonym terminie, jeżeli ich nie uzupełnienie skutkowałoby unieważnieniem postępowania.

8. O wyborze oferty Komisja zawiadomi niezwłocznie wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia.

9. Komisja zakończy swoją działalność po podpisaniu Protokołu postępowania druk ZP-1, jego zatwierdzeniu przez Prezydenta Miasta i w dniu podpisania umowy. Wyniki postępowania podaje się do publicznej wiadomości.

10. Komisja pracuje przy obecności co najmniej trzech jej członków.



  • Data dodania:
  • Data upublicznienia: poniedziałek, 26 kwi 2004 10:51
  • Opublikował(a): Andrzej Zajkowski
  • Zaakceptował(a): Andrzej Zajkowski
  • Artykuł był czytany: 2113 razy