Zarządzenie Nr 10/24
Na podstawie art. 31, art. 33 ust. 4, art. 39 ust. 2 i art. 46 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40, 572, 1463, 1688), art. 268a ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2023 r. poz. 775) oraz art. 31 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465) w związku z art. 5 ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530) oraz art. 52 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1605, 1720) zarządzam, co następuje:
§ 1. Powierzam Panu Piotrowi Serdyńskiemu– pierwszemu Zastępcy Prezydenta Miasta Łomża – prowadzenie spraw Miasta Łomża oraz upoważniam do wykonywania określonych czynności w imieniu Prezydenta Miasta, w tym do wydawania decyzji administracyjnych oraz do reprezentowania Miasta i Urzędu Miejskiego w Łomży w stosunkach zewnętrznych, w zakresie powierzonych spraw.
§ 2. 1. PowierzamPanu Piotrowi Serdyńskiemu prowadzenie spraw Miasta Łomża i realizację wszystkich zadańprzypisanych do zakresu komórek organizacyjnych Urzędu wymienionych w § 3 ust. 1 oraz zadań jednostek organizacyjnych wymienionych w § 3 ust. 2 niniejszego zarządzenia, a w szczególności sprawy:
1) inicjowania, koordynowania i monitorowania opracowania i realizacji okresowych i wieloletnich planów, projektów, programów, polityk i strategii w obszarach inwestycji i rozwoju społeczno-gospodarczego,
2) planowania, realizacji, rozliczania inwestycji realizowanych przez Miasto lub z udziałem Miasta, w tym komunalnego budownictwa mieszkaniowego,
3) komunalizacji mienia, przekształceń własnościowych, organizacyjnych i prywatyzacji mienia komunalnego,
4) pozyskiwania środków pozabudżetowych, w tym funduszy europejskich na realizację inwestycji miejskich, wspomaganie zarządzania projektami w zakresie ich koordynowania i monitorowania,
5) dialogu z mieszkańcami, współpracy Miasta z organizacjami przedsiębiorców oraz partycypacji społecznej w zakresie realizacji powierzonych zadań,
6) obsługi inwestorów, wspierania biznesu i aktywizacji gospodarczej,
7) ochrony środowiska, przyrody, zwierząt oraz gospodarki wodnej, a w tym kształtowanie proekologicznej polityki Miasta, współpraca z organizacjami i instytucjami działającymi na rzecz ochrony środowiska, przygotowywanie i wdrażanie nowych rozwiązań w zakresie ochrony środowiska, inicjowanie zmian
w projekcie planu zagospodarowania przestrzennego związanych z ochroną środowiska,
8) rolnictwa, leśnictwa i rybactwa śródlądowego,
9) parków, placów zabaw, stref aktywnego odpoczynku, utrzymania i konserwacji zieleni miejskiej,
10) utrzymania i rozwoju infrastruktury miejskiej - dróg, ulic, mostów, placów, sieci, monitoringu,
11) zarządzanie drogami publicznymi, organizacji ruchu na drogach publicznych i wewnętrznych,
12) utrzymania dróg i urządzeń bezpieczeństwa ruchu na drogach publicznych,
13) zajęcia pasa drogowego i utrzymania bieżącego oświetlenia ulic i terenów publicznych,
14) organizacji biegów ulicznych,
15) organizacji parkowania w mieście, w tym strefy płatnego parkowania,
16) wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych,
17) zaopatrzenia w energię cieplną, elektryczną i gaz oraz infrastruktury telekomunikacyjnej,
18) gospodarki odpadami komunalnymi, utrzymania porządku i czystości w Mieście, w tym nadzór nad przestrzeganiem zasad i form gospodarowania odpadami komunalnymi, ich utylizacją oraz uzyskiwanych poziomów odzysków, nadzór w zakresie składowisk odpadów,
19) funkcjonowania handlu, usług, targowisk i hal targowych oraz reklam na terenie Miasta, w tym kształtowanie podatków i opłat lokalnych – w zakresie targowisk i reklam,
20) cmentarzy komunalnych, miejsc pamięci narodowej,
21) remontów, inwestycji i utrzymania miejskich obiektów i urządzeń użyteczności publicznej,
22) komunikacji publicznej,
23) rozbudowy ścieżek rowerowych i systemu komunikacji rowerowej,
24) architektury, budownictwa i urbanistyki,
25) rewitalizacji Miasta i ochrony zabytków,
26) planowania i zagospodarowania przestrzennego, w tym nadzór nad aktualizacją studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz nad opracowywaniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
27) geodezji i katastru,gospodarki nieruchomościami w zakresie wywłaszczenia, scaleń i podziałów gruntu, regulacji stanów oraz nabywania i zamiany nieruchomości przeznaczonych pod inwestycje publiczne, opłat adiacenckich, taksacji nieruchomości,
28) gospodarowania mieniem gminnym, powiatowym i Skarbu Państwa w zakresie nabywania, sprzedaży, oddawania w użytkowanie i w użytkowanie wieczyste, przekształceń prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, trwałego zarządu, dzierżawy, użyczenia, najmu, zamiany, wykonywania uprawnień właścicielskich związanych z własnością lokali mieszkalnych, lokali użytkowych, garaży oraz udziałów gminy, przeprowadzenia zwrotów nieruchomości,
29) ewidencji gruntów, budynków i ulic,
30) informatyzacji Urzędu i rozwoju e-usług,
31) koordynowania służb miejskich i jednostek organizacyjnych Miasta w przypadkach klęsk żywiołowych, zdarzeń losowych lub awarii technicznych, które wymagają współdziałania różnych służb i jednostek.
2. Pan Piotr Serdyński ponosi odpowiedzialność za realizację zadań wymienionych w ust. 1 i na bieżąco informuje Prezydenta o istniejących problemach i zagrożeniach związanych z ich realizacją.
§ 3. 1. Pan Piotr Serdyński prowadzi powierzone sprawy przy pomocy następujących komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego w Łomży, których działalność bezpośrednio nadzoruje:
1) Centrum Obsługi Przedsiębiorców,
2) Wydziału Inwestycji, Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych,
3) Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska,
4) Wydziału Gospodarowania Nieruchomościami,
5) Wydziału Architektury,
6) Wydziału Informatyki,
7) Biura ds. Budownictwa.
2. Pan Piotr Serdyńskirealizuje powierzone zadania przy pomocy jednostek organizacyjnych Miasta:
1) Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej ZB,
2) Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Sp. z o.o.,
3) Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.,
4) Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej Sp. z o.o.,
5) Parku Przemysłowego Łomża Sp. z o.o.,
6) Zakładu Gospodarowania Odpadami Sp. z o.o.
3. Pan Piotr Serdyńskinadzoruje pracęjednostek organizacyjnych Miasta:
1) przy pomocy Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska:
a) Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Z.B.
§ 4. Ogólne zadania i kompetencje Zastępców Prezydenta określa Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Łomży oraz inne regulacje wewnętrzne Urzędu Miejskiego w Łomży.
§ 5. 1. W zakresie spraw powierzonych do prowadzenia, udzielam Panu Piotrowi Serdyńskiemuupoważnienia do:
1) wydawania decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej i innych decyzji, postanowień i zaświadczeń z zakresu zadań własnych, zleconych oraz powierzonych Miastu w ramach zawartych porozumień realizowanych przez podporządkowane komórki organizacyjne,
2) podpisywania w imieniu Prezydenta wszystkich zaświadczeń, pism i dokumentów, w tym także korespondencji przekazującej odwołania/zażalenia od decyzji/postanowień, kierowane przez strony do organu odwoławczego,
3) udzielania odpowiedzi na zapytania i interpelacje radnych,
4) udzielania odpowiedzi na petycje, skargi i wnioski obywateli,
5) udzielania odpowiedzi w sprawach o udzielenie informacji publicznej,
6) przedkładania Radzie Miejskiej Łomży projektów uchwał,
7) nadzorowania wydawania decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej przez podległych pracowników posiadających stosowne upoważnienia Prezydenta.
2. W zakresie spraw powierzonych do prowadzenia, udzielam Panu Piotrowi Serdyńskiemupełnomocnictwa do samodzielnego składania oświadczeń woli w imieniu Miasta Łomża.
- W zakresie spraw powierzonych do prowadzenia udzielam Panu Piotrowi Serdyńskiemupełnomocnictwa do samodzielnego składania w imieniu Miasta Łomża oświadczeń woli w zakresie zarządu mieniem, zawierania umów, zaciągania zobowiązań i rozporządzania prawami majątkowymi Miasta Łomża i dysponowania środkami pieniężnymi na rachunku bankowym Miasta Łomża.
4. W zakresie spraw, o których mowa w ust. 3 dotyczących wydawania decyzji w indywidualnych sprawach w zakresie administracji publicznej dotyczących umorzeń należności budżetu Miasta Łomża, określam wysokość upoważnienia do 10.000 zł.
5. Udzielam Panu Piotrowi Serdyńskiemu w zakresie powierzonych spraw upoważnienia i pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli i podpisywania dokumentów w imieniu Miasta Łomża dotyczących programów i projektów finansowanych z funduszy Unii Europejskiej, programów i funduszy krajowych oraz innych programów.
6. Upoważniam Pana Piotra Serdyńskiego do zawierania w imieniu Urzędu Miejskiego w Łomży umów pożyczki na cele mieszkaniowe z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych oraz umów poręczenia spłaty takich pożyczek.
7. Udzielam Panu Piotrowi Serdyńskiemupełnomocnictwado wykonywania wszystkich czynności kierownika zamawiającego związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w sprawach powierzonych do prowadzenia, w tym w formie zarządzeń Prezydenta Miasta.
8. Jeżeli czynność prawna Pana Piotra Serdyńskiego może spowodować powstanie zobowiązania pieniężnego, do jej skuteczności niezbędna jest kontrasygnata Skarbnika Miasta Łomża.
§ 6. Upoważniam Pana Piotra Serdyńskiego do wykonywania czynności z zakresu prawa pracy wobec kierowników nadzorowanych komórek organizacyjnych Urzędu i dyrektorów nadzorowanych miejskich jednostek organizacyjnych, dotyczących:
1) podpisywania polecenia wyjazdu służbowego,
2) udzielania urlopów wypoczynkowych, okolicznościowych, szkoleniowych,
3) wyrażania zgody na wyjścia prywatne w godzinach służbowych i ich odpracowywanie,
4) wydawanie poleceń wykonywania pracy w godzinach nadliczbowych,
5) ustalania zakresów czynności kierownikom nadzorowanych komórek organizacyjnych Urzędu.
§ 7. 1. Upoważnienia określone w niniejszym zarządzeniu nie wyłączają możliwości udzielenia Panu Piotrowi Serdyńskiemu odrębnych pełnomocnictw i upoważnień.
2. W zakresie spraw powierzonych do prowadzenia upoważniam Pana Piotra Serdyńskiegodo przetwarzania danych osobowych, w tym ich udostępniania na zasadach prawnie określonych.
§ 8. Udzielam Panu Piotrowi Serdyńskiemuogólnego pełnomocnictwa procesowego oraz upoważnienia do reprezentowania Miasta Łomża i Urzędu Miejskiego w Łomży przed sądami oraz organami administracji publicznej.
§ 9. 1. Pan Piotr Serdyńskizastępuje Prezydenta Miasta w czasie jego nieobecności wykonując uprawnienia i obowiązki Prezydenta Miasta (z wyłączeniem spraw wyraźnie zastrzeżonych przez Prezydenta do swojej wyłącznej kompetencji), a w szczególności posiada wszelkie umocowania do zawierania umów, porozumień, podpisywania zarządzeń i pism procesowych, udzielania dalszych pełnomocnictw, przedkładania projektów uchwał Radzie Miejskiej.
2. Pan Piotr Serdyńskizastępuje Pana Andrzeja Stypułkowskiego – drugiego Zastępcę Prezydenta
i Panią Tamarę Alicję Małachowską - Sekretarza Miasta w czasie ich nieobecności wykonując odpowiednio ichwszystkie uprawnienia i obowiązki, w tym wynikające z posiadanych przez nich odrębnych imiennych upoważnień.
§ 10. Powierzenie prowadzenia spraw, upoważnienia i pełnomocnictwa określone w niniejszym zarządzeniu ważne są do odwołania lub do chwili odwołania Pana Piotra Serdyńskiego ze stanowiska pierwszego Zastępcy Prezydenta Miasta Łomża.
§ 11. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miasta i Panu Piotrowi Serdyńskiemu.
§ 12. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
PREYDENT MIASTA
dr Mariusz Chrzanowski