Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Zarządzenie Nr 15/24

z dnia: 19 stycznia
w sprawie: zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Łomży

Na postawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559, 583, 1005, 1079, 1561) zarządzam, co następuje: 

§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Łomży stanowiącym Załącznik do Zarządzenia Nr 163/22 Prezydenta Miasta Łomży z dnia 5 maja 2022 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Łomży (ze zmianami wprowadzonymi Zarządzeniem Nr 311/22 Prezydenta Miasta Łomży z dnia 11 października2022 r.) wprowadzam następujące zmiany:

1)      w § 40 ust. 2 pkt 12 przyjmuje brzmienie: „12) koordynowanie procesu rewitalizacji w Mieście Łomża,
w tym opracowanie, aktualizowanie i monitorowanie realizacji Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Łomża,”;

2)      § 42 przyjmuje brzmienie:

„ § 42. Wydział Edukacji

1. Wydział składa się z:

1) Referatu Funduszy Nieinwestycyjnych

2) wieloosobowych stanowisk pracy.

2. Do zadań Referatu Funduszy Nieinwestycyjnych należy inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz wzrostu kompetencji społecznych i zawodowych mieszkańców Miasta i w tym zakresie:

1) podejmowanie działań w celu pozyskania środków zewnętrznych w ramach projektów „miękkich”, przygotowywanie wniosków o dofinansowanie wraz z niezbędnymi załącznikami,

2) podejmowanie działań w celu pozyskania środków zewnętrznych w ramach projektów rządowych związanych z edukacją, wychowaniem, opieką żłobkową,

3) gromadzenie danych niezbędnych do właściwego opracowania dokumentacji aplikacyjnej programów,

4) realizacja zadań oświatowych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych,

5) weryfikowanie kwalifikowalności wydatków, poprawności harmonogramu rzeczowo – finansowego, wniosków o zaliczkę, o płatność częściową i końcową, rozliczanie projektów,

6) prowadzenie ewidencji projektów realizowanych przez jednostki organizacyjne Miasta, które korzystają
z finansowania ze środków funduszy europejskich na tzw. projekty „miękkie”,

7) współpraca z krajowymi i regionalnymi instytucjami zarządzającymi, pośredniczącymi, wdrażającymi programy w procesie uzgodnień dofinansowania i realizacji umów oraz podmiotami zaangażowanymi w proces realizacji projektów,

8) współpracy z komórkami organizacyjnymi, jednostkami organizacyjnymi z terenu Miasta oraz pracownikami innych urzędów i instytucji w celu realizacji projektów, w tym projektów partnerskich,

9) przygotowywanie i realizacja postępowań o zamówienie publiczne do 130 tys. zł. dotyczących realizowanych projektów, bądź projektów będących w opracowywaniu,

10)  zapewnienie obsługi organizacyjno – technicznej wszystkich zespołów zadaniowych powołanych do realizacji projektów „miękkich” zgodnie z zarządzeniami Prezydenta Miasta w okresie ich obowiązywania,

11) inne nie umieszczone w/w zadaniach czynności związane z realizacją projektów „miękkich”.

3. Do zadań Wydziału w zakresie spraw edukacji należy w szczególności:

1) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem żłobków, przedszkoli, szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Miasto,

2) sprawowanie nadzoru nad działalnością żłobków, przedszkoli, szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Łomża,

3) sporządzanie materiałów i analiz z dziedziny oświaty dla organów Miasta,

4) współpraca z organami nadzoru pedagogicznego w zakresie określonym w przepisach prawa oświatowego
i wykonywanie zaleceń Kuratora Oświaty,

5) prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów żłobków, przedszkoli, szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Miasto w zakresie określonym przez właściwe przepisy prawa, przyjmowanie
i przechowywanie ich oświadczeń majątkowych oraz przekazywanie jednego egzemplarza do właściwego urzędu skarbowego,

6) dokonywanie cząstkowych ocen pracy dyrektorów przedszkoli, szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Miasto, w tym występowanie z wnioskami o przyznanie nagród lub udzielenie nagany,

7) prowadzenie postępowań wyjaśniających na wniosek rady pedagogicznej o odwołanie dyrektora szkoły, przedszkola i placówki oświatowej, dla której organem prowadzącym jest Miasto Łomża,

8) wykonywanie zadań Miasta wynikających z przepisów prawa oświatowego w stosunku do dyrektorów
i nauczycieli przedszkoli, szkół i placówek oświatowych,

9) przeprowadzanie postępowań egzaminacyjnych na stopień zawodowy nauczyciela mianowanego,

10) rozpatrywanie wniosków o nadanie imienia szkołom i placówkom oświatowym, dla których organem prowadzącym jest Miasto Łomża,

11) prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, przekształcaniem, łączeniem (konsolidacją) lub likwidacją żłobków, przedszkoli, szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Miasto,

12) przyjmowanie i opiniowanie wniosków o środki w budżecie w zakresie utrzymywania miejskich żłobków, przedszkoli, szkół i placówek oświatowych oraz zapewnienia im materialnych warunków do realizacji programów dydaktyczno – wychowawczych i innych zadań statutowych składanych przez te jednostki,

13) tworzenie warunków do realizacji obowiązkowego wychowania przedszkolnego,

14) kontrolowanie spełniania obowiązku szkolnego oraz obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16 – 18 lat
i prowadzenie w tym zakresie ewidencji,

15) prowadzenie ewidencji żłobków, przedszkoli, szkół i placówek oświatowych działających na terenie Miasta,

16) przygotowywanie dokumentów związanych z nadaniem niepublicznym szkołom i placówkom oświatowym uprawnień szkoły lub placówki publicznej,

17) obsługa funduszu zdrowotnego dla nauczycieli przedszkoli, szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Łomża,

18) współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie oświaty i wychowania,

19) kierowanie uczniów do szkół specjalnych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii,

20) prowadzenie systemu informacji oświatowej,

21) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem stypendiów uczniom za osiągnięcia naukowe, sportowe oraz nagród edukacyjnych,

22) prowadzenie cząstkowego rejestru podatku VAT oraz cząstkowej deklaracji VAT żłobków, przedszkoli, szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Łomża,

23) realizacja rządowych programów pomocowych skierowanych do uczniów,

24) dofinansowywanie pracodawcom kosztów kształcenia pracowników młodocianych,

25) współpraca w systemowych działaniach Miasta w zakresie wychowania i profilaktyki zagrożeń dzieci
i młodzieży,

26) obsługa i koordynacja programu rekrutacyjnego do przedszkoli, szkół podstawowych iszkół ponadpodstawowych oraz burs,

27) przygotowywanie informacji dotyczących żłobków, przedszkoli, szkół i placówek oświatowych umieszczanych na stronie internetowej Miasta,

28) wprowadzanie do BIP informacji z zakresu pracy wydziału oraz oświadczeń majątkowych dyrektorów żłobków, przedszkoli, szkół i placówek oświatowych,

29) prowadzenie spraw dotyczących dowozu dzieci do szkół,

30) uczestniczenie w naradach i uroczystościach przygotowywanych przez przedszkola, szkoły i placówki oświatowe,

31) nadzór i organizacja konkursów na stanowisko dyrektora żłobka, przedszkola, szkoły i placówki oświatowej, dla których organem prowadzącym jest Miasto Łomża,

32) analiza projektów organizacyjnych żłobków, przedszkoli, szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Łomża,

33) obsługa programu ODPN – Obsługa dotacji dla placówek niepublicznych i rejestr szkół i placówek niepublicznych,

34) wsparcie informatyczne, w zakresie programów zarządzających, żłobków, przedszkoli, szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Łomża.

4. Do zadań Wydziału w zakresie spraw dotyczących budżetu oświaty należy w szczególności:

1) wykonywanie prac związanych z przygotowaniem projektu budżetu Miasta w zakresie oświaty, wykonywaniem budżetu oraz przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych,

2) przygotowywanie materiałów niezbędnych do dokonywania korekt i zmian uchwały budżetowej oraz planów finansowych podległych jednostek organizacyjnych,

3) prowadzenie analizy poziomu wydatków w podległych jednostkach organizacyjnych,

4) przygotowywanie materiałów opisowych w zakresie działania wydziału do projektów uchwał budżetowych, informacji i sprawozdania z wykonania uchwały budżetowej,

5) prowadzenie spraw dotacji dla publicznych i niepublicznych placówek, prowadzonych przez inne niż Miasto podmioty oraz prowadzenie kontroli w zakresie sposobu naliczania, wykorzystania i rozliczenia dotacji,

6) weryfikowanie sprawozdań finansowych podległych jednostek organizacyjnych,

7) ocena skutków finansowych arkuszy organizacyjnych przed ich zatwierdzeniem,

8) sporządzanie, w zakresie oświaty, analiz niezbędnych do oceny sytuacji finansowej Miasta.

5. Wydział wykonuje nadzór i kontrolę nad żłobkami, przedszkolami, szkołami prowadzonymi przez Miasto, bursami szkolnymi oraz Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną Nr 2 w Łomży.

6. Wydział wykonuje także inne zadania zlecone doraźnie przez Prezydenta lub właściwego Zastępcę Prezydenta.”

3)      w § 43 ust. 2 pkt 2 po wyrazie „realizacji” dodaje się: „Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Łomża,”.

§ 2. Wykonanie Zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miasta.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 PREZYDENT MIASTA

dr Mariusz Chrzanowski

 

 

  • Data dodania:
  • Data upublicznienia: poniedziałek, 22 sty 2024 07:59
  • Wytwarzający informację: Prezydent Miasta Mariusz Chrzanowski
  • Opublikował(a): Aldona Zientalska
  • Zaakceptował(a): Aldona Zientalska
  • Artykuł był czytany: 215 razy
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej