Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Zarządzenie Nr 25/24

z dnia: 25 stycznia
w sprawie: powołania Miejskiej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej.

Na podstawie art. 8 ust. 3 i ust. 6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r. poz. 977, 1506, 1597, 1688, 1890, 2029, 2739) w zw. z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40, 572, 1463, 1688), Prezydent Miasta Łomża zarządza, co następuje: 

§1. Powołuje się Miejską Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną, zwaną dalej "Komisją", jako organ doradczy w sprawach zagospodarowania przestrzennego.


  1. Komisja składa się z członków powołanych przez Prezydenta Miasta Łomża.
  2. W skład Komisji wchodzą osoby o wykształceniu i przygotowaniu fachowym związanym bezpośrednio z teorią i praktyką planowania przestrzennego.
  3. Skład osobowy Komisji określono w załączniku Nr 1 do niniejszego zarządzenia. 

§2. Na przewodniczącego Komisji powołuję Panią mgr inż. arch. Katarzynę Kuźniak


  1. Na zastępcę przewodniczącego Komisji powołuję Pana mgr inż. arch. Tomasza Walczuka. 

§3. Organizację oraz zasady działania Komisji określa regulamin stanowiący załącznik Nr 2 do niniejszego zarządzenia. 

§4. Wydatki związane z działalnością Komisji pokrywane są z budżetu Miasta Łomża.  

§5. Wykonanie zarządzenia powierza się Architektowi Miejskiemu. 

§6. Traci moc Zarządzenie Nr 91/2020 Prezydenta Miasta Łomża z dnia 30.03.2020 r. w sprawie powołania Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej. 

§7. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

PREZYDENT MIASTA

dr Mariusz Chrzanowski                                                                                                 

 

ZAŁĄCZNIK Nr 1

do Zarządzenia Nr 25/2024

Prezydenta Miasta Łomża

z dnia 25.01.2024 roku 

 

SKŁAD OSOBOWY

Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej w Łomży 





 


 

Imię i nazwisko


 

Przynależność do organizacji zawodowych lub specjalność


 

Stanowisko

 


1


mgr inż. arch.

Katarzyna Kuźniak

 


Urbanistyka


Przewodniczący


2


mgr inż. arch.

Tomasz Walczuk

 


Podlaska Okręgowa Izba Architektów


Zastępca

Przewodniczącego


3


mgr inż. arch.

Zenon Witold Zabagło

 


Dolnośląska Okręgowa Izba Architektów


Członek

 


4


mgr Irena Iwaniuk

 


Ochrona zabytków


Członek


5


mgr inż. Mirosław Anaszko


Ochrona środowiska

 


Członek


6


inż. Przemysław Chełstowski

 


Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska


Członek


7


mgr Anna Żelachowska


Administracja Architektoniczno- Budowlana


Członek

 Załącznik Nr 2

do Zarządzenia Nr 25/2024

Prezydenta Miasta Łomża

z dnia 25.01.2024 roku 

REGULAMIN Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej w Łomży 

Rozdział I

Postanowienia wstępne 

§ 1. Regulamin Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej w Łomży zwanej dalej „Komisją” określa:


  1. organizację Komisji
  2. tryb jej działania.

§ 2. Komisja jest organem doradczym Prezydenta Miasta Łomża, w sprawach związanych z planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym. 

§ 3. Komisja może pełnić funkcję organu doradczego w innej gminie w drodze porozumienia zawartego z odpowiednim wójtem lub burmistrzem. 

§ 4. Podstawowym zadaniem Komisji jest opiniowanie opracowań urbanistycznych dotyczących planowania i zagospodarowania przestrzennego, w tym szczególnie:

1)    projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i ich zmian,

2)    projektów studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i ich zmian,

3)    analiz i ocen dotyczących zagospodarowania przestrzennego gminy,

4)    innych opracowań i projektów mających wpływ na zagospodarowanie przestrzenne gminy.

Rozdział II

Zasady powoływania i organizacji pracy Komisji 

§ 5. Komisję powołuje Prezydent Miasta Łomża.


  1. Komisja składa się z 7 osób: specjalistów z dziedziny planowania przestrzennego, urbanistyki, architektury, budownictwa, ochrony zabytków, gospodarki komunalnej i ochrony środowiska.

3. W skład Komisji wchodzą: Przewodniczący, Zastępca Przewodniczącego oraz   członkowie Komisji.

4. Przewodniczący Komisji oraz Zastępca Przewodniczącego Komisji powoływani są przez Prezydenta Miasta Łomża.

5. W sytuacji określonej w § 3 niniejszego regulaminu, skład Komisji będzie uzupełniony
o przedstawiciela danej gminy.

6. Członkostwo w Komisji ustaje na skutek:

- rezygnacji członka Komisji,

- odwołania przez Prezydenta Miasta Łomża;

- można odwołać członka Komisji, jeżeli nie weźmie udziału w trzech kolejnych      

posiedzeniach Komisji.

Rozdział III

Tryb działania Komisji 

§ 6. Komisja rozpatruje sprawy zgłaszane przez Prezydenta Miasta Łomża, uprawnionych organów, o których mowa w § 3 niniejszego regulaminu lub osób działających w ich imieniu. 

§ 7. Komisja pracuje na posiedzeniach, z zastrzeżeniem § 13 niniejszego regulaminu. Posiedzenia Komisji zwoływane są stosownie do potrzeb wynikających z prowadzonych prac planistycznych lub składanych opinii, wniosków i innych opracowań.


  1. Komisja może pracować na posiedzeniach, jeśli obecnych jest minimum 4 członków.
  2. W przypadku nieobecności Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego posiedzeniu Komisji przewodniczy członek Komisji wskazany przez Prezydenta Miasta Łomża lub osobę upoważnioną przez Prezydenta Miasta Łomża.
  3. W przypadkach szczególnie uzasadnionych specyfiką tematu skład osobowy Komisji może ulec zwiększeniu za zgodą organu, którego dotyczy rozpatrywana sprawa.
  4. Stanowisko Komisji wyrażane jest w formie opinii.
  5. Na jednym posiedzeniu Komisja może opiniować jedną bądź kilka spraw.
  6. Przewodniczący posiedzeniu Komisji odpowiada za formułowanie ustaleń z posiedzeń Komisji oraz reprezentuje ją na zewnątrz.
  7. Obsługę techniczną w tym sporządzanie protokołów z posiedzeń przy tematach dotyczących Miasta Łomża prowadzi pracownik Wydziału Architektury Urzędu Miejskiego w Łomży wyznaczony przez Architekta Miejskiego. 

§ 8. Komisję zwołuje Przewodniczący lub jego Zastępca na 7 dni przed terminem posiedzenia, ustalając:

- tematykę posiedzenia, uwzględniającą zgłoszone problemy, w szczególności tematy wynikające z bieżącej pracy urzędu właściwej gminy,

     - termin posiedzenia,

     - listę osób zaproszonych,

     - skład Komisji.


  1. O zwołaniu Komisji Przewodniczący informuje jednocześnie osobę merytorycznie odpowiedzialną za rozpatrywane zagadnienia we właściwej gminie.
  2. Przewidziane do rozpatrzenia przez Komisję projekty dokumentów powinny być udostępnione wszystkim członkom Komisji w uzgodnionej formie, co najmniej na 5 dni przed wyznaczonym terminem posiedzenia.
  3. Powiadomienie o terminie i porządku obrad posiedzenia Komisji wraz z projektami dokumentów może nastąpić pisemnie, faksem lub pocztą elektroniczną. 

§ 9. W posiedzeniach Komisji mogą brać udział autorzy opracowań rozpatrywanych na tych posiedzeniach.


  1. Na posiedzenia Komisji mogą być zapraszani specjaliści, przedstawiciele właściwych samorządów terytorialnych oraz inne osoby – w zależności od poruszanej problematyki.

   § 10. 1. Posiedzenia Komisji prowadzi Przewodniczący Komisji, a razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego lub prowadzący posiedzenie Komisji członek Komisji w sytuacji określonej w § 7 ust. 3 niniejszego regulaminu.

2. Komisja przyjmuje opinie w drodze głosowania jawnego zwykłą większością głosów członków komisji obecnych na posiedzeniu. W razie równej liczby głosów, decyduje głos prowadzącego posiedzenie Komisji.

3. W sytuacji, gdy członek Komisji jest jednocześnie członkiem zespołu autorskiego rozpatrywanego opracowania, podlega wyłączeniu z prac Komisji i nie bierze udziału w głosowaniu.

§ 11. Tryb pracy Komisji jest następujący:

1) Prezydent Miasta Łomża lub w sytuacji określonej w § 3 niniejszego regulaminu właściwy wójt, burmistrz, zwraca się do Komisji o zaopiniowanie projektu opracowania urbanistycznego, o którym mowa w § 4 niniejszego regulaminu, ustalając termin
na przedstawienie opinii przez Komisję nie krótszy niż 21 dni od dnia udostępnienia Komisji tego projektu.

2) Komisja na posiedzeniu omawia przedłożony projekt opracowania oraz formułuje ustalenia z posiedzenia Komisji.

3) Po uzgodnieniu przez Komisję ostatecznej treści opinii, zostaje ona przyjęta w drodze głosowania.

4) Członkowie Komisji wyrażający odmienną opinię mogą sporządzić własne uwagi, które podlegają załączeniu do opinii Komisji.

5) Protokół i opinię z posiedzenia Komisji, po skonsultowaniu z członkami Komisji, podpisuje prowadzący dane posiedzenie Komisji: Przewodniczący, Zastępca Przewodniczącego lub członek Komisji prowadzący posiedzenie na podstawie
§ 7 ust. 3 niniejszego regulaminu.

6) W przypadku gdy Komisja na posiedzeniu rozpatruje więcej niż jedno opracowanie, opinię sporządza się dla każdego oddzielnie.

7) Opinię ostateczną wraz z kopią protokołu przewodniczący posiedzeniu Komisji przedstawia Prezydentowi Miasta Łomża lub właściwemu wójtowi, burmistrzowi zgodnie z § 3 niniejszego regulaminu.

§ 12. 1. Komisja może korzystać z pomocy ekspertów uczestniczących w posiedzeniach Komisji lub wykonujących opracowania zamawiane na podstawie umów realizowanych przez Architekta Miejskiego lub w sytuacji określonej w § 3 niniejszego regulaminu przez właściwego wójta, burmistrza.

2. O potrzebie skorzystania z pomocy ekspertów decyduje Architekt Miejski lub właściwy wójt, burmistrz w sytuacji określonej w § 3 niniejszego regulaminuna wniosek Przewodniczącego Komisji.

3. Ekspertem Komisji nie może być osoba uczestnicząca w projektowaniu aktu planistycznego, którego dotyczy ekspertyza lub konsultacja.

4. Członkowie Komisji mogą być wykonawcami opracowań na jej potrzeby, za odrębnym wynagrodzeniem. 

§ 13. W przypadkach szczególnie uzasadnionych, uniemożliwiających przeprowadzenie posiedzenia Komisji dopuszcza się możliwość prowadzenia prac Komisji (w tym głosowań) w trybie korespondencyjnym (obiegowym). Sposób uzgodnienia ostatecznej opinii, szczegóły dotyczące przeprowadzenia głosowania oraz sporządzenia listy udziału w pracach stanowiącej podstawę rozliczenia prac Komisji ustala Przewodniczący Komisji po akceptacji Architekta Miejskiego. 

Rozdział IV

Zasady finansowania Komisji 

§ 14. Wynagrodzenie członków Komisji, biorących udział w jej posiedzeniu lub pracach, o jakich mowa w § 13 niniejszego regulaminu, wynosi 20 % lub w przypadku zadań realizowanych zgodnie z § 3 niniejszego regulaminu - 30% najniższego wynagrodzenia ogłaszanego na dany rok w Monitorze Polskim, za rozpatrzenie każdego z tematów objętych opinią Komisji.


  1. Wysokość wynagrodzenia Przewodniczącego, za rozpatrzenie każdego
    z tematów objętych opinią Komisji, wynosi 37% lub w przypadku zadań realizowanych zgodnie z § 3 niniejszego regulaminu - 47% najniższego wynagrodzenia, o którym mowa w § 14 ust.1 niniejszego regulaminu.
  2. Wynagrodzenie Zastępcy Przewodniczącego stanowi:

a)    wysokość wynagrodzenia Przewodniczącego w przypadku jego zastępowania w czasie nieobecności na posiedzeniu Komisji,

b)    wysokość wynagrodzenia pozostałych Członków Komisji.


  1. Wynagrodzenie członka Komisji prowadzącego posiedzenie Komisji
    w przypadku określonym w § 7 ust. 3 niniejszego regulaminu stanowi wysokość wynagrodzenia Przewodniczącego Komisji.
  2. Wszyscy członkowie Komisji, będący jednocześnie pracownikami urzędu, którego sprawa jest przedmiotem rozpatrywania, biorący udział w pracach Komisji w godzinach jego urzędowania, nie otrzymują wynagrodzenia.
  3. Obsługę administracyjno - finansową oraz techniczno - organizacyjną Komisji zapewnia Wydział Architektury Urzędu Miejskiego w Łomży lub właściwy wójt, burmistrz
    w przypadku zadań realizowanych zgodnie z § 3 niniejszego regulaminu
    wraz z dostarczeniem kompletu materiałów we właściwej ilości w uzgodnionej formie zapisu.
  4. Wydatki związane z działalnością Komisji, w tym wynagrodzenia członków Komisji
    oraz koszty ekspertyz, pokrywane są z budżetu Miasta Łomża w ramach środków zaplanowanych na działalność Miejskiej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej
    lub z budżetu właściwej gminy w przypadku zadań realizowanych zgodnie z § 3 niniejszego regulaminu.
  5. Wynagrodzenie wypłacane jest w terminie do 30 dni od przedstawienia przez Komisję opinii. Podstawą do rozliczeń prac Komisji są podpisane listy obecności z posiedzeń Komisji lub listy udziału w pracach Komisji, o jakich mowa w § 13 niniejszego regulaminuoraz zbiorcze zestawienie tabelaryczne kosztów poszczególnych posiedzeń.
  6. Koszty dodatkowych opracowań (ekspertyz, koreferatów) określają odrębne umowy. 

Rozdział V

Postanowienia końcowe 

§ 15. 1. Wszelkie wątpliwości wynikłe w trakcie działalności Komisji, nie objęte zasadami zawartymi w niniejszym regulaminie, będą regulowane przez Przewodniczącego Komisji w porozumieniu z Prezydentem Miasta Łomża lub właściwym wójtem, burmistrzem w przypadku zadań realizowanych zgodnie z § 3 niniejszego regulaminu.

2. Zmiany w niniejszym regulaminie wymagają Zarządzenia Prezydenta Miasta Łomża.

 

 

  • Data dodania:
  • Data upublicznienia: czwartek, 25 sty 2024 12:32
  • Wytwarzający informację: Zastępca Prezydenta Andrzej Stypułkowski
  • Opublikował(a): Aldona Zientalska
  • Zaakceptował(a): Aldona Zientalska
  • Artykuł był czytany: 147 razy
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej