Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 19/12 z dnia 28 grudnia 2012 r.

Posiedzenie Komisji otworzyła i obradom przewodniczyła Pani Alicja Agata Gołaszewska – Przewodnicząca Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, która po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum przedstawiła porządek obrad (w załączeniu). Poprosiła o uwagi do zaproponowanego porządku. Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie, przyjęła następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 18/12 z dnia 27 listopada 2012 r. 2. Przyjęcie planu pracy Komisji na 2013 oraz propozycji tematów do planu pracy Rady Miejskiej Łomży na 2013 rok. 3. Przyjęcie sprawozdania z działalności Komisji za 2013 rok. 4. Sprawy różne.

Ad. 1

 

            Przewodnicząca Komisji poprosiła o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

            Członkowie Komisji nie wnieśli uwag i w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie,  przyjęli protokół nr 18/12 z dnia 27 listopada  2012 roku.

 

Ad. 2

 

            Przewodnicząca Komisji przedstawiła projekt planu pracy Komisji na 2013 rok (w załączeniu). Poprosiła o uwagi.

            Radny Zbigniew Lipski zaproponował, aby Komisja dokonała analizy działalności, w tym kosztów utrzymania, efektów funkcjonowania  Straży Miejskiej i wypracowała wnioski, czy Straż Miejska potrzebna jest w mieście, czy nie.

            W wyniku dyskusji Komisja ustaliła, że zaproponowany temat będzie przedmiotem obrad w miesiącu marcu jako pkt 2 planu pracy Komisji oraz zostanie zaproponowany  do planu pracy Rady Miejskiej na miesiąc marzec 2013 r.

            Przewodnicząca Komisji odnosząc się do projektu planu pracy Komisji zaproponowała  przeniesienie tematu z maja  na miesiąc lipiec-sierpień, natomiast w miesiącu  maju,  ujęcie tematu dotyczącego funkcjonowania monitoringu w mieście. Zaproponowała również, aby w tej sprawie odbyło się wyjazdowe posiedzenie Komisji.

            Radny Zbigniew Lipski zaproponował  następnie na miesiąc październik 2013 roku temat, które przedmiotem będzie analiza wykorzystania środków finansowych z tytułu opłat od posiadania psów  w kontekście porządku w mieście i sprzątania po psach.

            Innych uwag i propozycji nie zgłoszono.

            Komisja w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie przyjęła plan pracy Komisji na 2013 rok wraz ze zgłoszonymi propozycjami tematów oraz propozycje tematów do planu pracy Rady Miejskiej na 2013 rok.

Ad. 3

 

            Przewodnicząca Komisji przedstawiła sprawozdanie z działalności Komisji za 2012 rok (w załączeniu). Poprosiła o uwagi.

            Członkowie Komisji  nie wnieśli uwag i w wyniku głosowania  6 głosami za – jednogłośnie przyjęli  sprawozdanie z działalności Komisji za 2012 rok.

 

 

Ad. 4

 

            Radny Konrad Haponik przypomniał, że Komisja w miesiącu wrześniu br. wystąpiła do Komendanta Miejskiego Policji w Łomży z wnioskiem o zwiększenie ilości bądź wprowadzenia stałych patroli na Al. Legionów w godzinach nocnych, kiedy odbywają się dyskoteki w lokalach usytuowanych przy Al. Legionów. Przedstawił następnie sytuacje jakie miały miejsce  w dniu 25 grudnia od godz. 23.00 i w dniu 27 grudnia w godzinach od 2.00-3.00 w nocy. Zwrócił uwagę, że były zgłoszenia na policję. W odpowiedzi słyszano stały tekst, że jak będzie wolny patrol, to przyjedzie. Osobiście również dzwonił na policję i usłyszał to samo, że wszystkie patrole są zajęte na terenie miasta, a miasto nie ogranicza się tylko do Al. Legionów. Przejechał więc całe miasto i nigdzie nie spotkał żadnego patrolu. Ponadto zwrócił uwagę, że teren stacji STATOIL jest monitorowany. Kamery nagrywały całe  zdarzenie. Powstaje pytanie, po co jest monitoring, kamery skoro policja czeka na zgłoszenie. Od pierwszego telefonu pracownika stacji do przyjazdu patrolu minęło 25 minut, ale było już po bójce. Uważa, że takie działanie policji powoduje, że spada zaufanie do tej instytucji.

            Radny Maciej Głaz stwierdził, że Komisja winna wystąpić z oficjalnym wnioskiem do Komendanta Policji o sprawdzenie i poinformowanie Komisji o przebiegu zdarzeń, jakie miały miejsce w dniach 25 i 27 grudnia, ilość zgłoszeń o zdarzeniu, jakie działania zostały podjęte przez policję od chwili zgłoszenia.

            Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie przyjęła powyższy wniosek, który zostanie skierowany do Miejskiego Komendanta Policji do wiadomości do Prezydenta Miasta.

 

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodnicząca zamknęła posiedzenie Komisji.

 

  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 28 lut 2013 08:01
  • Data opublikowania: czwartek, 28 lut 2013 08:03
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej