Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 38/13 z dnia 22 października 2013 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Witold Chludziński – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum stwierdził prawomocność obrad, a następnie przedstawił porządek obrad ( w załączeniu) . Zaproponował, na prośbę Pani Naczelnik Henryki Pezowicz, przesunięcie pkt-ów 4 i 5 w miejsce pkt-ów 2 i 3. Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku. Komisja nie wniosła innych uwag i w wyniku głosowania 11 głosami za – jednogłośnie przyjęła, następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 37/13 z dnia 24 września 2013 r. z poprzedniego posiedzenia Komisji. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie bezprzetargowym, nieruchomości stanowiącej własność Miasta Łomży, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – druk nr 605, 605 A. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie bezprzetargowym, nieruchomości stanowiącej własność Miasta Łomży, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – druk nr 606, 606 A. 4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia założeń polityki społeczno – gospodarczej na rok 2014 - druk nr 598, 598 A. 5. Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie: a) określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2014 rok – druk nr 600, 600 A, b) opłaty od posiadania psów – druk nr 600, 600 B, c) określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2014 rok - druk nr 600, 600 C. 6. Informacja na temat wdrożenia i funkcjonowania nowego systemu zagospodarowania odpadów komunalnych w mieście Łomża – druk nr 603. 7. Sprawy różne.

Ad. 1

Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 11 głosami za - jednogłośnie, przyjęła protokół nr 37/13 z dnia 24 września 2013 r.

Ad. 2

Henryka Pezowicz – Naczelnik WGN przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie bezprzetargowym, nieruchomości stanowiącej własność Miasta Łomży, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej ( w załączeniu).

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

Głosów w dyskusji nie zgłoszono. Komisja, w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zawarty w druku nr 605 A.

Ad. 3

Henryka Pezowicz – Naczelnik WGN przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie bezprzetargowym, nieruchomości stanowiącej własność Miasta Łomży, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej ( w załączeniu).

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

Głosów w dyskusji nie zgłoszono. Komisja, w wyniku głosowania 11 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zawarty w druku nr 606 A.

Ad. 4

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta przedstawił wniosek i projekt uchwały w sprawie założeń polityki społeczno-gospodarczej na 2014 rok (w załączeniu).

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

Radny Zbigniew Lipski odnosząc się do pkt-u 8 w dziale Gospodarka komunalna i ochrona środowiska poprosił o wyjaśnienie na czym będzie polegała organizacja systemu. System został wdrożony, funkcjonuje, a jeśli organizacja systemu, to co w zamyślę ma autor tego punktu. Czy będzie to ocena funkcjonującego systemu i wprowadzenie ewentualnych poprawek. Poprosił również o wyjaśnienie zapisu pkt-u 11 w tym samym dziale. Jego zdaniem wprowadzenie tego punktu do założeń ma na celu, że MPGKiM zostanie wyposażone w taki sprzęt, który będzie utrzymywał w należytym stanie chodniki i ciągi rowerowe.

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że pojawia się po raz kolejny kwestia zamiatarki, która miałaby by zastąpić istniejącą zdegradowaną. Dodatkowo MPGKiM zgłosiło potrzebę zakupu sprzętu do utrzymania zieleni miejskiej. Wpisuje się to w to, o czym mówi Pan radny Lipski i zakup sprzętu, który zastąpi pracę ludzką. Wszystkie ulice, które są obecnie budowane wyposażane są w ciągi pieszo – rowerowe i powierzchnia do odśnieżania, zamiatania stale wzrasta.

Radny Andrzej Wojtkowski poprosił o wyjaśnienie na czym będzie polegała edukacja ekologiczna mieszkańców, w jaki sposób będzie się to odbywało, a także jakie przewidujemy zakupy inwestycyjne na potrzeby KMP oraz PSP. Ponadto poprosił o odpowiedź jak będzie przebiegała przebudowa ul. Wojska Polskiego.

Anna Kadłubowska – Naczelnik WRF wyjaśniła, że edukację ekologiczną prowadzi MPGKiM, również szkoły prowadzą taką edukację. Ulotki, plakaty i ogłoszenia to elementy edukacji ekologicznej. Odnosząc się do zakupów inwestycyjnych wyjaśniła, że dokonywane są one zgodnie z wnioskami Komendy Miejskiej Policji i Państwowej Straży Pożarnej.

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta odpowiadając na pytanie dot. przebudowy ul. Wojska Polskiego wyjaśnił, że posiadamy stosowną dokumentację techniczną tzw. projekty budowlane wykonawcze. Kosztorys prac na odcinku od ul. Zamiejskiej do ul. Tkackiej wynosi ponad 80 mln. zł. Budżet miasta nie jest w stanie uczestniczyć w takim projekcie i dlatego mówmy o I etapie modernizacji, który będzie polegał na zdjęciu wierzchniej warstwy , frezowaniu nawierzchni. Na odcinku od parku Jakuba Wagi będzie wykonana nowa podbudowa, czyli zostanie zerwana nawierzchnia i wykonana nowa podbudowa. Na całości projektowanego odcinka, który będzie podlegał modernizacji będzie położona nowa warstwa ścieralna i będą wyregulowane i wypoziomowane studzienki kanalizacyjne. W kilku miejscach, tam, gdzie nastąpiło bardzo istotne zniszczenie krawężników, będą również wymienione krawężniki. Planujemy całość odcinka od ronda Kościuszki do ul. Wesołej wykonać za kwotę w granicach 4 mln. zł, a więc to działanie nie obejmuje żadnych przebudów skrzyżowań, sygnalizacji świetlnej itd. Będą to tylko działania o charakterze doraźnym. Gdybyśmy określili działania jako remont ul. Wojska Polskiego uznane by zostały przez RIO jako wydatki bieżące. Wydatki bieżące stanowią jeden z elementów wskaźnika Rostkowskiego tj. art. 243 ustawy o finansach publicznych, zgodnie z którym, im wyższe wydatki bieżące, tym mniejsze możliwości inwestycyjne. Inwestycje możemy zapisywać jako modernizacja, przebudowa. Nie wszystko jest modernizacja i przebudową, natomiast w przypadku ul. Wojska Polskiego możemy trzymać się tego określenia, ponieważ nastąpi przebudowa.

Radna Bogumiła Olbryś zwróciła uwagę na zapis dotyczący rewitalizacji parku J.P.II. Mamy w mieście park i. J. Wagi najstarszy w Łomży i zabrakło jej w materiale zapisu dotyczącego właśnie tego parku. Postawiła wniosek o wprowadzenie do założeń zapisu dot. rewitalizacji parku Jakuba Wagi ( wniosek w załączeniu). Odnosząc się do zapisu dot. realizacji programu usuwania azbestu stwierdziła, że dochodzą do radnych informację, że jedni korzystają z tego programu i dostają na to, a inni nie. Może wprowadzić jakiś regulamin, zasady korzystania z tego programu. Uważa, że sprawa jest nie do końca jasna. Zgodziła się z wypowiedzią radnego Lipskiego.

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że ze zdziwieniem słuchał głosu radnej Olbryś, że komuś odmawia się uczestnictwa w programie. Są to środki z funduszu ochrony środowiska, jest określona pula na dany rok i jeśli ktoś zgłosił się z odpowiednim wyprzedzeniem, to uzyskuje dofinansowanie. Nie ma żadnych podstaw, aby kogoś faworyzować, a kogoś nie. Działamy w ramach posiadanych środków.

Przewodniczący Komisji stwierdził, że szkopuł tkwi w tym, że firma, która wygrała przetarg na odbiór azbestu, nie wywiązuje się ze swoich obowiązków.

Radna Bernadeta Krynicka stwierdziła, że ma pytanie, co miasto zrobiło, aby pozyskać środki z zewnątrz na remont ul. Wojska Polskiego, która jest drogą krajową. Jest przeciwna realizacji ulicy, która jest przejezdna, na bieżąco były prowadzone remonty, a teraz wyrzucimy tyle pieniędzy, kiedy są ważniejsze rzeczy niż ta ulica. Co zrobił Prezydent, żeby zdobyć na remont tej ulicy biorąc pod uwagę, że Pan Prezydent ma ogromne możliwości, znajomości w Warszawie i okolicy.

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że programy operacyjne, które były do tej pory oferowane na szczeblu krajowym nie dawały możliwości remontu, czy przebudów dróg krajowych w miastach na prawach powiatu. Jedynie dawały możliwości jeżeli drogi krajowe były częścią obwodnicy, wtedy były możliwości ubiegania się o wsparcie. Nie zgodził się z wypowiedzią radnej Krynickiej. Stwierdził, że jeżeli na remonty cząstkowe ul. Wojska Polskiego, co roku, przeznaczamy ok. 600 tys. zł i jeżeli sobie założymy, że droga przetrwa 5 lat bez remontów cząstkowych, to wydanie 3 mln. zł nie jest wyrzuceniem pieniędzy. Zyskujemy przez 5 lat wysoką, podwyższoną jakość ulicy. Gdybyśmy mogli zmienić kategorie ulicy z krajowej na wojewódzką, czy gminną, to wtedy moglibyśmy korzystać z programów operacyjnych regionalnych. Remontujemy drogę Sikorskiego, ponieważ jest to droga powiatowa i niższej kategorii. Uważa, że mogą to być ostatnie dotacje drogowe w najbliższych latach, to się powoli kończy. Europa uznaje, że Polska ma drogi, to przestaje ich interesować. Chcą żebyśmy byli innowacyjni, technologiczni, wydawali mnóstwo pieniędzy na konferencje, posiedzenia, szkolenia, a infrastruktura – Europa to ma, my to mamy rzekomo i ich to nie interesuje. Będziemy ubiegali się o środki z rezerwy ogólnej Ministerstwa Finansów, która jest przeznaczona na drogi. Z rezerwy tej remontowana są np. mosty. Uważa również, że w roku bieżącym powinniśmy postawić wymóg, że 1/3 środków, które przeznaczane są z budżetu miasta na ponadnormatywne patrole piesze policji, powinna być przeznaczona na patrol, który będzie patrolował ul. Wojską Polskiego od godz. 0.00 do 5.00 rano, co będzie skutkowało ograniczeniem przejazdu pojazdów przez miasto.

Radna Bernadeta Krynicka zwróciła się z zapytaniem, czy nie warto jednak zawalczyć o środki w Warszawie. Może warto zablokować drogę, nie przepuścić ruchu, podjąć działania radykalne i wymóc na rządzie, żeby dał pieniądze. Wg niej jest to wyrzucenie pieniędzy w błoto. Odnosząc się do projektu założeń poprosiła o wyjaśnienie gdzie zapisana jest budowa hali gimnastycznej przy LO II. Wie, że inwestycja jest w trakcie realizacji i powinna być ujęta.

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że inwestycja jest w planie finansowym miasta, inwestycyjnym, mamy podpisaną umowę z wykonawcą i wpisywanie tego do założeń jest zbędne.

Radny Jan Bajno stwierdził, że jest bezwzględnie za tym, aby ul. Wojska Polskiego była zapisana w założeniach, a jednocześnie znalazła się w budżecie miasta na 2014 rok. Uważa, że jeśli wykonane zostanie jeszcze jedno frezowanie, to nie ma ul. Wojska Polskiego. Można sobie walczyć o środki, ale inwestycja musi się znaleźć i zapis musi być. Zwrócił uwagę, że subwencja ogólna jest m.in. przeznaczona na obsługę dróg krajowych, a miasto ma subwencję ogólną. Ul. Wojska Polskiego jest ważną ulicą komunikacyjną miasta.

Radny Henryk Piekarski poprosił o wyjaśnienie w jakiej części planuje się budowę budynku komunalnego.

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że nie ma jeszcze podziału jeśli chodzi o budowę budynku komunalnego. Zakładamy, że może to być 30-40 % budowy w przyszłym roku.

Radna Alicja Konopka stwierdziła, że ma ogólna uwagę do projektu założeń. Przedstawiony materiał przedstawia zadania od bardzo szczegółowych do bardzo ogólnych zwłaszcza jeśli chodzi o gospodarkę komunalną. Przykładem jest zapis dotyczący zakupów inwestycyjnych na potrzeby policji i straży pożarnej. Można to odczytać, że miasto będzie wszystkie zakupy dokonywało. Jej zdaniem zapisy powinny być bardziej ogólne, a założenia to powinny być założenia bez zapisywania szczegółowych zadań.

Radny Jan Bajno stwierdził, że jego zdaniem w założeniach powinny być hasłowe zadania, natomiast tylko te , które stają się inwestycjami strategicznymi, mogłyby się znaleźć w założeniach. Nie mogą być jednak wyszczególniane inwestycje np. sala sportowa przy SP nr 7.

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że spróbujemy w następnej edycji przygotować założenia bez takich szczegółów. Zamiast hali sportowej byłoby hasło – wsparcie działań zmierzającej do zwiększenia bazy sportowej, które obejmowałoby budowę hali sportowej przy LO II, sala gimnastyczna przy SP nr 7 , ścieżki rowerowe itd. Zgodził się, że założenia maja wytyczać kierunek działań, natomiast budżet jest działaniem operacyjnym.

Radny Janusz Mieczkowski poprosił o wyjaśnienie co kryje się pod sformułowaniem pkt-u 2 w dziale gospodarka nieruchomościami i planowanie przestrzenne i jak to przełoży się na budżet.

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że jest to hasło ogólne. Jest to kontynuacja działania statutowe prowadzone przez miasto związane z gospodarowaniem nieruchomościami tak, jak robiliśmy to do tej pory. Wydział Skarbu przygotowuje założenia operacyjne na bazie doświadczeń z poprzednich lat szacując np. z tytułu dzierżawy w 2012 roku była określona kwota itd. Taka informacja ma charakter szczegółowy i jest uwzględniona w budżecie miasta po stronie dochodów.

Radny Andrzej Grzymała postawił wniosek, aby w założeniach znalazł się zapis – kontynuacja działań na rzecz budowy obwodnicy miasta Łomży w drodze nr 61 (wniosek w załączeniu).

Przewodniczący Komisji zakończył dyskusję. Poddał pod głosowanie założenia polityki społeczno – gospodarczej miasta na 2014 rok wraz z wnioskami złożonymi przez radną Bogumiłę Olbryś w sprawie uzupełnienia założeń i zadanie – rewitalizacja parku Jakuba Wagi przy ul. Wojska Polskiego oraz radnego Andrzeja Grzymały w sprawie uzupełnienia założeń o zapis – kontynuacja działań na rzecz budowy obwodnicy miasta Łomży w drodze nr 61. Komisja, w wyniku głosowania 7 głosami za, przy 1 głosie przeciw i 1 głosie wstrzymującym zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 598 A wraz z w/w wnioskami.

Ad. 3 a, b, c

Barbara Supińska – Kierownik Oddziału Podatków UM przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2014 rok (w załączeniu).

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

Radny Ireneusz Cieślik stwierdził, że skoro są tak nieznaczące podwyżki stawek podatku, to może zostawmy to bez zmian, bo może być więcej strat niż korzyści z tej podwyżki.

Radny Andrzej Grzymała stwierdził, że jest przeciwny podnoszeniu podatków, z tego względu, że w ubiegłym roku podnieśliśmy 3-krotnie więcej, niż zakłada inflacja w tym roku.

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że są to pieniądze, które wydajemy na cele miejskie. Mówimy o niewielkim wpływie z racji podwyżki, ale jednocześnie nie podnosząc podatków, możemy 700 tys. zł nie mieć.

Radny Jan Bajno uważa, że zawsze o ten wskaźnik inflacji podatki powinny wzrosnąć. Pamięta takie działania, że w którymś roku zablokowaliśmy całkowicie wzrost podatków i stworzyliśmy tak niekomfortową sytuacje następnej Radzie, że następna Rada musiała podnieść stawki o 15 %. Uważa, że 0, 9 % jest niewielkim wskaźnikiem, ale dla budżetu jest to jakaś kwota. Nie możemy wiązać wydatków osób fizycznych z wydatkami miasta.

Radna Bogumiła Olbryś poprosiła o informację ile osób skorzystało z ulg jeśli chodzi o podatki.

Barbara Supińska – Kierownik Oddziału Podatków UM wyjaśniła, że skorzystała 1 osoba jeśli chodzi o osoby fizyczne. Natomiast w przypadku podatku od nieruchomości od osób prawnych też był 1 wniosek i była to kontynuacja zwolnienia z ubiegłego roku.

Innych uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie projekty uchwał w sprawie wysokości stawek podatków i opłat lokalnych na 2014 rok.

Komisja, w wyniku głosowania 7 głosami za, przy 1 głosie przeciw i 1 głosie wstrzymującym, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości za 2014 rok zgodnie z drukiem nr 600 A.

Barbara Supińska – Kierownik Oddziału Podatków UM przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie opłaty od posiadania psów na 2014 rok (w załączeniu).

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Komisja, w wyniku głosowania 8 głosami za, przy 1 głosie przeciw i braku głosów wstrzymujących Komisja zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały w sprawie opłaty od posiadania psów, terminów płatności oraz zwolnień na 2014 rok zgodnie z drukiem nr 600 B.

Barbara Supińska – Kierownik Oddziału Podatków UM przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2014 rok (w załączeniu).

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania , 8 głosami za, przy 1 głosie przeciw i braku głosów wstrzymujących, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2014 rok zawarty w druku nr 600 C.

Ad. 4

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta przedstawił informację na temat wdrożenia i funkcjonowania nowego systemu zagospodarowania odpadów komunalnych w mieście Łomża (w załączeniu).

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

Radny Zbigniew Lipski stwierdził, że ustawa obowiązuje już kilka miesięcy i myśli, że Pan Prezydent, jako nadzorujący ten dział i MPGKiM dokonywali oceny tego systemu, firmy, która podpisała umowę i realizuje to zadania. Jak Pan Prezydent ocenia realizację umowy, a jak ocenia to MPGKiM, czy ta ocena jest zbieżna.

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że MPGKiM ma zająć się kontrolowaniem jakości świadczonych usług, transportu, ilości, czy jest to zgodne z umową, specyfikacją. W ocenie MPGKiM ocena wypada dobrze. Osobiście pozytywnie ocenia funkcjonowanie firmy Błysk mimo zastrzeżeń co do pewnych elementów związanych np. wyposażeniem technicznym, załadunkiem i wyładunkiem. Były w tej sprawie spotkania, były zastrzeżenia i firma została zobowiązana do usunięcia niedociągnięć. MPGKiM prowadzi te sprawy i na podstawie GPS ustala trasy, ustala gdzie pojazd był itd. Nie ma zastrzeżeń co do uwag zgłaszanych przez użytkowników, czyli mieszkańców. Właściciel firmy w pewnym sensie się uczy, poddany jest presji nadzoru MPGKiM do niedawna firmy konkurencyjnej.

Radny Janusz Mieczkowski stwierdził, że z informacji wynika, że nie złożono 10 % deklaracji. Czy miasto prowadzi jakieś działania w tym zakresie. Uważa, że nie ma zagrożenia, ale należałoby się temu przyjrzeć. Poprosił również o wyjaśnienie z czego wynika, że np. w lipcu zebrano 410 tys. zł, a w sierpniu 360 tys. zł.

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że brak złożenia deklaracji wynika z różnych przyczyn, często z niewiedzy, zapomnienia. Straż Miejska była u tych ludzi. Zwrócił uwagę, że Rada Miejska przyjęła niższe stawki od proponowanych i bardzo dobrze się stało, że firma Błysk zastosowała taką, a nie inną propozycję cenową, bo gdyby to była firma, to miasto by dopłacało. Za rok okaże się jaka jest sytuacja. Jego zdaniem konieczny będzie wzrost stawek, ponieważ system jest na styk.

Radny Ireneusz Cieślik poprosił o zmianę godziny wywozu śmieci z godz. 6.00 na godz. 7.00 na osiedlu Maria. Zwrócił uwagę, że nie każdy dostał 3 worki na początku funkcjonowania systemu. Ma również prośbę, aby firma zabierała wszystkie worki.

Innych uwag nie zgłoszono. Komisja w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie przyjęła informacje zawarta w druku nr 603.

Ad. 5

Przewodniczący Komisji przedstawił pisma skierowane do Komisji Gospodarki Komunalnej:

1. Powiatowego Urzędu Pracy do Prezydenta Miasta, w sprawie utwardzenia parkingu przy ul. Nowogrodzkiej – a/a,

2. Polskiego Związku Działkowców w sprawie miejsc parkingowych. Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że działkowcy mają swój teren, który jest ich własnością. Do tego terenu zostały zaprojektowane wjazdy i tereny pełniące funkcję parkingów. Teraz działkowcy postulują, aby na terenach zielonych robić równolegle parkingi, nie zwracając uwagi na kwestię bezpieczeństwa. Poinformował, że odbędzie się spotkanie w tej sprawie i poprosił o uczestnictwo w tym spotkaniu celem wyjaśnienia ważnych kwestii m.in. bezpieczeństwa. Nie może być punktem odniesienia parkowanie kilkudziesięciu samochodów działkowców „na rowie”. Poza tym to wszystko jest za późno, co nie zmienia faktu, że chcemy się spotkać i porozmawiać o tej sprawie. Komisja 8 głosami za – jednogłośnie skierowała pismo do Prezydenta Miasta,

3. Rady Osiedla nr 5 w sprawie remontu ulic na terenie osiedla – Komisja 8 głosami za – jednogłośnie, skierowała pismo do Prezydenta celem rozpatrzenia i rozważenia możliwości realizacji.

4. Łomżyńskiego Klubu Karate o poparcie inicjatywy przekazania naszemu klubowi pawilonów po byłym przedszkolu przy ul. Reymonta 4 – a/a,

5. Federacji dla Łomży wnioski do projektu Rocznego programu współpracy miasta Łomży z organizacjami pozarządowymi na 2014 rok – a/a.

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 21 lis 2013 09:48
  • Data opublikowania: czwartek, 21 lis 2013 09:50
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej