Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 9 z dnia 23 czerwca 2015 r.

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

 

 

 

  1. Przyjęcie protokołu nr 8/2015 z ostatniego posiedzenia Komisji
  2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2015 – druk nr 127, 127A
  3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy wewnętrznej – druk nr 118, 118A
  4. Informacja o przygotowaniu obiektów oświatowych do remontów w czasie wakacji – druk nr 128
  5. Sprawy różne i wolne wnioski

 

Ad. 1

Przyjęcie protokołu nr 8/15 z dnia 22 maja 2015 roku

            Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 8/15 z ostatniego posiedzenia Komisji z dnia 22 maja 2015 roku. Komisja protokół przyjęła.

Ad. 2

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2015 – druk nr 127, 127A

            Wniosek w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2015 - w działach merytorycznie podległych komisji przedstawiła Pani Bożena Szypulska – Kierownik Oddziału Budżetu, zgodnie z drukiem nr 127 – w załączeniu do protokołu.

            Przewodnicząca obrad – radna Hanka Gałązka stwierdziła, że większość proponowanych w omawianym wniosku zadań dotyczy zadań oświatowych. Stwierdziła, że bardzo dobrze, że tyle się dzieje w zakresie remontów i inwestycji oświatowych. Z wyliczeń wynika, że remonty szkół i przedszkoli, które zostaną w tych placówkach wykonane w czasie wakacji będą miasto kosztowały ok. 4mln.zł. Źródeł finansowania w/w zadań jest kilka, w tym m.in. PRFON i środki unijne. Następnie poprosiła o wyjaśnienie czy jest szansa na realizację trzeciego, planowanego do wykonania boiska przy szkole.

Pani Bożena Szypulska – Kierownik Oddziału Budżetu wyjaśniła, że w tym roku nie ma szans na wykonanie trzeciego boiska. W tym roku miasto skupi się na opracowaniu nowych dokumentacji na nowe zadania inwestycyjne, w tym m.in. na termomodernizację budynków oświatowych.

Następnie Przewodnicząca obrad poprosiła o wyjaśnienie ile środków z rezerwy budżetowej zostało na oświatę i czy tych środków wystarczy na zmiany, które czekają oświatę jak co roku we wrześniu /dot. ruchu kadrowego/.

Pani Bożena Szypulska – Kierownik Oddziału Budżetu wyjaśniła, że w rezerwie oświatowej zostało już niedużo środków. W dniu dzisiejszym nie odpowie na pytanie czy środków tych do końca roku wystarczy czy nie. Na bieżąco wnioski wpływające z placówek oświatowych będą analizowane i w miarę potrzeb i możliwości będą realizowane.

Radny Andrzej Wojtkowski stwierdził, że zarówno z proponowanych zmian w budżecie miasta, jak i z informacji o przygotowaniu obiektów oświatowych do remontów w czasie wakacji wynika, że bardzo dużo dobrego się dzieje w budynkach oświatowych. Podziękował za wszystkie prace na rzecz oświaty dodając, że działania miasta na rzecz oświaty są zaprzeczeniem informacji medialnych, że władze miasta na oświacie chcą oszczędzać.

Radna Bogumiła Olbryś nawiązując do wypowiedzi związanych z remontami obiektów oświatowych stwierdziła, że Zespół Szkół Ekonomicznych i Zespół Szkół Weterynaryjnych to są najstarsze placówki oświatowe w mieście, z ogromnym dorobkiem edukacyjnym, z tradycjami. Przy remontach o tych placówkach nie należy zapominać tym bardziej, że przyciągają one młodzież niemal z całej Polski

W wyniku głosowania Komisja jednogłośnie pozytywnie - 11 głosami za zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2015 w działach merytorycznie podległych komisji, zgodnie z drukiem nr 127A.

Ad. 3

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy wewnętrznej – druk nr 118, 118A

            Wniosek Prezydenta Miasta w powyższej sprawie przedstawiła Pani Henryka Pezowicz – Naczelnik Wydziału Gospodarowania Nieruchomościami, zgodnie z drukiem nr 118 – w załączeniu do protokołu.

            Radna Bogumiła Olbryś opowiedziała się za wnioskiem właściciela działki. Stwierdziła, że proponowana nazwa ulicy jest bardzo trafiona, nawiązuje do nazw ulic przyległych. Dodała, że w kwestii uporządkowania nazw ulic w mieście wnioskuje od kilku lat.

            Radny Ireneusz Waldemar Cieślik stwierdził, że wniosek o nadanie nazwy ulicy powinien być skonsultowany i poddany pod opinię rady osiedla działającej w tym rejonie miasta.

            Radny Andrzej Wojtkowski stwierdził, że również jest zdania, że właściwa rada osiedla powinna otrzymać do zaopiniowania wniosek o nadanie nazwy omawianej ulicy wewnętrznej.

            Pani Henryka Pezowicz – Naczelnik Wydziału Gospodarowania Nieruchomościami wyjaśniła, że wnioskodawca – firma NEGRESKO jest właścicielem całego terenu wokół omawianej ulicy, tj. – budynków, działek, dróg. Zgodnie z ustawą o drogach publicznych podjęcie przez radę gminy uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy wymaga zgody właściciela, a taka zgoda jest. Jest nią wniosek właściciela o nadanie nazwy ulicy.

            Następnie radny Ireneusz Waldemar Cieślik zwracając się do Naczelnik WGN stwierdził, że rozumie, że będzie to droga wewnątrz osiedla i miasto nie będzie zmuszone przejąć tej drogi ani na utrzymanie ani na wybudowanie. Obawia się tego, bo tak było na innych osiedlach, że były drogi wewnętrzne i trzeba je było przejmować.

Pani Henryka Pezowicz – Naczelnik Wydziału Gospodarowania Nieruchomościami wyjaśniła, że jest to ulica wewnętrzna. Ona już stanowi drogę i jest własnością firmy NEGRESKO. Na tym etapie nie ma takiej obawy, że miasto będzie musiało drogę przejąć.

            Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła.

            W wyniku głosowania komisja jednogłośnie pozytywnie - 11 głosami za zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie.

Ad. 3

Informacja o przygotowaniu obiektów oświatowych do remontów w czasie wakacji – druk nr 128

            Informację w powyższej sprawie przedstawił Pan Andrzej Piechociński – Naczelnik Wydziału Oświaty, zgodnie z drukiem nr 128 – w załączeniu do protokołu.

            Radny Adam Zwierzyński poprosił o wyjaśnienie czy wszystkie prace, o których mowa w informacji będą realizowane, czy żadne z zadań „nie wypadło”?

            Pan Andrzej Piechociński – Naczelnik Wydziału Oświaty wyjaśnił, że wszystkie podane w informacji zadania będą realizowane. Uda się nawet kilka rzeczy więcej niż w podanym Radzie materiale zrobić.

            Przewodnicząca obrad – radna Hanka Gałązka poprosiła o wyjaśnienie czy na wszystkie zadania przetargi zostały już rozstrzygnięte i prace rozpoczęte.

Pan Andrzej Piechociński – Naczelnik Wydziału Oświaty wyjaśnił, że przetargi i prace są na różnych etapach. Staraniem władz miasta jest osiągnięcie takiego poziomu, aby wszystkie prace do 15 września br. zostały zakończone, aby szkoły mogły normalnie, bez zakłóceń funkcjonować.

Więcej uwag i zapytań w tym punkcie obrad Komisja nie zgłosiła.

Komisja informację przyjęła.

Ad. 4

Sprawy różne i wolne wnioski:

Przewodnicząca obrad – radna Hanka Gałązka poprosiła o wyjaśnienie jaki jest nabór do Szkoły Drzewnej.

Pan Andrzej Piechociński – Naczelnik Wydziału Oświaty wyjaśnił, że na dzień dzisiejszy w Szkole Drzewnej, w technikum są trzy klasy o trzech różnych kierunkach zawodowych. Liczba chętnych do nauki poszczególnych zawodów przedstawia się następująco: technik geodeta – 18 osób ale tylko 6 osób z pierwszych referencji, technik technologii drewna – 18 osób, z tego 13 osób z pierwszych referencji oraz technik ochrony środowiska – chętnych 21 osób, w tym 12 z pierwszych referencji. Wydział Oświaty czeka w tej chwili na potwierdzenie przez w/w osoby swojego wcześniejszego wyboru poprzez dostarczenie do szkoły oryginału świadectwa ukończenia szkoły. Nie ma więc uzasadnienia utworzenia jednej klasy w technikum drzewnym przy w/w licznie zgłoszonych uczniów. Jest to nieekonomiczne i niezasadne. Dodał, że ostateczne wyniki naboru do wszystkich szkół ponadpodstawowych będą znane dopiero w momencie, kiedy wszyscy uczniowie swoje zgłoszenie potwierdzą oryginałami świadectw ukończenia szkoły.

Radny Andrzej Modzelewski stwierdził, że ukazała się informacja, że w PG nr 2 powstaje klasa sportowa dziewcząt o profilu piłka nożna. Od znajomego z PZPN wie, że wniosek w tej sprawie jeszcze nie został złożony. Poprosił o bliższe informacje w tej sprawie.

Pani Agnieszka Muzyk – Zastępca Prezydenta Miasta wyjaśniła, że z przyczyn rodzinnych dyrektora PG nr 2 wniosek do PZPN jeszcze nie został złożony. Ustalono z PZPN, że w najbliższy czwartek wniosek zostanie złożony. Ponadto stwierdziła, że do klasy sportowej o profilu piłka nożna trwa jeszcze proces rekrutacji, który idzie dość opornie. Podjęto jednak decyzję, że wniosek będzie złożony. Utworzenie szkółki piłki nożnej dziewcząt przy PG nr 2 wiąże się z bardzo dużymi środkami ale też z bardzo dużymi problemami. Dzieci na etapie nauczania gimnazjalnego już nie są tak bardzo zainteresowane sportem, lecz nauką, pozyskiwaniem jak najlepszych wyników w nauce, a potem na egzaminach gimnazjalnych.

Przewodnicząca obrad, radny Andrzej Wojtkowski oraz radny Ireneusz Cieślik poparli wniosek dot. utworzenia szkółki sportowej przy PG nr 2. Stwierdzili jednak, że szkoła sportowa powinna już od szkoły podstawowej się zaczynać i mieć kontynuację po gimnazjum w szkole średniej. To są bardzo ważne elementy w szkoleniu sportowców. Sam etap szkoły gimnazjalnej na początek jest dobrym rozwiązaniem ale w przyszłości należy pomyśleć nad utworzeniem szkółki sportowej na etapie szkoły podstawowej i szkoły średniej.

Radny Janusz Mieczkowski poprosił o wyjaśnienie czy gimnazjum o profilu sportowym już jest utworzone, czy na razie dopiero będzie próba jego utworzenia, na jakiej zasadzie jest prowadzony do niego nabór, czy nie przypadkiem sądowaniu tylko możliwości – na jakim etapie jest to zadanie – czy jest już szkoła, czy nie, itp.

Pan Andrzej Piechociński – Naczelnik Wydziału Oświaty wyjaśnił, że miasto Łomża jako organ prowadzony jest gotowe do otwarcia klasy sportowej o profilu piłka nożna i pod tą klasę trwa nabór dziewcząt. Pomyślne załatwienie spraw organizacyjnych pozwoli złożyć wniosek do programu PZPN. Nabór do klasy sportowej jest sensowny. Jest perspektywa, że w momencie kiedy będzie minimalna liczba dziewcząt, taka klasa ruszy.

Przewodnicząca obrad – radna Hanka Gałązka poprosiła o wyjaśnienie czy projekty organizacyjne szkół zostały już zatwierdzone i jakie odbicie w nich ma Łomżyński Program Wspierania Dzieci Uzdolnionych – czy dyrektorzy szkół program w swoich szkołach ujęli. Ponadto poprosiła o informację dot. medialnej sprawy dzieci uczęszczających w gimnazjum im. Jańskiego – co tam się dzieje i jak się wszystko zakończy.

Pan Andrzej Piechociński – Naczelnik Wydziału Oświaty wyjaśnił, że odbyło się spotkanie z dyrektorami szkół na temat arkuszy organizacyjnych. Dodał, że majowe arkusze są arkuszami wstępnymi. Nabory do przedszkoli i szkół jeszcze się nie skończyły. Arkusze złożone przez szkoły będą analizowane po zakończeniu naboru. Dodał, że właśnie rozpoczął się bardzo intensywny cykl wdrażania arkusza elektronicznego. Aplikacja ta stanowi tylko aneks, ale tak naprawdę ten aneks stanowi arkusz organizacyjny, z którym dyrektorzy szkół i przedszkoli ruszą 1 września do pracy. Do 15 sierpnia szkoły muszą złożyć właściwą organizację, opartą o faktyczną liczbę uczniów, którzy zgłoszą się do szkół poprzez dostarczenie oryginałów świadectw.

Pani Agnieszka Muzyk – Zastępca Prezydenta Miasta odnosząc się do zapytania dot. dalszego funkcjonowania gimnazjum im. Jańskiego wyjaśniła, że Pełnomocnik Zarządu Szkół im. Jańskiego w terminie przewidzianym przepisami zawiadomił władze miasta i Wydział Oświaty o zamiarze likwidacji. Ponadto wyjaśniła, że rodzicom dzieci uczęszczających do przedmiotowego gimnazjum samorząd miasta przedstawił dwie propozycje rozwiązania. Były to wstępne rozmowy, zabezpieczające sprawy dzieci, jednak ostateczne rozwiązanie na dzień dzisiejszy nie jest znane. Dodała, że jest w stałym kontakcie z rodzicami. Ostateczna decyzja jeszcze w sprawie nie zapadła.

 

Więcej spraw różnych nie zgłoszono.

            W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodnicząca obrad zamknęła posiedzenie Komisji.

  • Data powstania: Data powstania: środa, 26 sie 2015 07:40
  • Data opublikowania: środa, 26 sie 2015 07:43
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej