Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 11 z dnia 25 sierpnia 2015 r.

Komisja realizowała następujący porządek dzienny:

 

  1. Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń komisji:

1)    nr 9/15 z dnia 23 czerwca 2015 roku

2)    nr 10/15 z dnia 7 lipca 2015 roku

  1. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2015 – druk nr 165, 165A
  2. Informacja o przygotowaniu szkół i placówek oświatowych do rozpoczęcia roku szkolnego 2015/2016 - druk nr 171
  3. Sprawy różne i wolne wnioski.

 

Ad. 1

Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń komisji:

  1. nr 9/15 z dnia 23 czerwca 2015 roku
  2. nr 10/15 z dnia 7 lipca 2015 roku

 

Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 9/15 z dnia 23 czerwca 2015 roku. Komisja protokół przyjęła.

Komisja nie wniosła również uwag do protokołu nr 10/15 z dnia 7 lipca 2015 roku. Komisja protokół przyjęła.

 

Ad. 2

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2015 – druk nr 165, 165A

 

            Wniosek w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2015 w działach merytorycznie podległych Komisji przedstawiła Pani Elżbieta Parzych – Skarbnik Miasta oraz Pan Andrzej Piechociński – Naczelnik Wydziału Edukacji, zgodnie z drukiem nr 165 – w załączeniu do protokołu.

            Przewodnicząca obrad – Radna Hanka Gałązka podziękowała Pani Prezydent za dostrzeżenie potrzeb szkół i placówek oświatowych, za wpisanie tak wielu zadań z zakresu oświaty w omawianych zmianach w budżecie. Dodała, że w zadaniu termomodernizacja placówek oświatowych zabrakło dwóch placówek, tj. PP nr 5 i Bursy Szkolnej nr 3, ale uważa, że taka decyzja władz miasta jest uzasadniona.

            Pani Agnieszka Muzyk – Zastępca Prezydenta Miasta po wysłuchaniu stwierdziła, że we wniosku dot. zmian w budżecie placówki wymienione przez Przewodniczącą obrad powinny się także znaleźć, że nastąpiło przeoczenie czy błąd w druku. W związku z powyższym w formie autopoprawki zgłosiła uzupełnienie zadań w dziale 801 o termomodernizację PP nr 5 i Bursy szkolnej nr 3.

            Kolejno Przewodnicząca obrad zwróciła uwagę, że PP nr 1, PP nr 4 i PP nr 8 posiadają już dokumentację techniczną. Należy więc podjąć działania mające na celu szybką realizację w/w obiektów aby dokumentacje techniczne nie straciły na ważności.

            Radny Tadeusz Zaremba zabierając głos w dyskusji stwierdził, że przy zlecaniu projektów na prace remontowe szkół i obiektów szkolnych miasto powinno zachować szczególną ostrożność, bo są firmy, które sporządzają nierzetelne projekty i w chwili wejścia wykonawcy na plac budowy okazuje się, że należy wykonać wiele prac dodatkowych, co opóźnia realizację zadań i podraża ich koszty. Dodał, że na ten fakt zwrócili uwagę radni na wczorajszym posiedzeniu Komisji Finansów.

            Radny Waldemar Cieślik stwierdził, że w przedłożonych zmianach w budżecie miasta zabrakło remontu i termomodernizacji budynku CKPiU. Dodał, że budynek zajmowany przez CKPiU ma już swoje lata i warto poddać go remontowi.

            Pan Andrzej Piechociński – Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśnił, że poddanie obiektu CKPiU termomodernizacji wymaga innego działania, i można to zrobić oddzielnie, nie przy okazji termomodernizacji zapisanych w omawianym projekcie uchwały.

            Więcej uwag i zapytań w w/w temacie komisja nie zgłosiła.

            W wyniku głosowania komisja 9 głosami za - jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2015 w działach merytorycznie podległych wraz z autopoprawką zgłoszoną na posiedzeniu komisji przez Panią Prezydent, polegającą na uzupełnieniu planu wydatków majątkowych na 2015 rok w dziale w dziele 801 o termomodernizację Przedszkola Publicznego nr 5 i Bursę Szkolną nr 3.

 

Ad. 3

Informacja o przygotowaniu szkół i placówek oświatowych do rozpoczęcia roku szkolnego 2015/2016 - druk nr 171

 

            Informację w powyższej sprawie przedstawił komisji Pan Andrzej Piechociński – Naczelnik Wydziału Edukacji, zgodnie z drukiem nr 171 – w załączeniu do protokołu.

            Radny Tadeusz Zaremba zwrócił się z zapytaniem czy w tym roku zostały wdrożone mechanizmy, które spowodowały, że nauczyciele w wieku emerytalnym nie byli traktowani wyjątkowo, priorytetowo w stosunku do nauczycieli, którzy wchodzą na rynek, czy też pracują „na kawałkach” etatów w różnych szkołach oraz czy jest forma, która byłaby „bankiem” kandydatów do zatrudnienia.

            Pani Agnieszka Muzyk – Zastępca Prezydenta Miasta stwierdziła, że jeśli chodzi o emerytów, to w momencie, kiedy tworzone były arkusze organizacyjne szkół do dyrektorów wszystkich szkół została skierowana prośba aby unikali zatrudniania emerytów. Pojedyncze przypadki zatrudnieni miały być uzgadniane z Prezydentem Miasta. Kilka takich przypadków było uzgodnionych. Wyraziła nadzieję, że do tego polecenia wszyscy dyrektorzy szkół się zastosowali. W pojedynczych przypadkach nauczyciele w wieku emerytalnym zostali zatrudnieni, np. w sytuacji kiedy nauczyciel na prośbę uczniów ma przepracować jeszcze rok, by trzecioklasistów z LO uczyć do matury. Jeśli chodzi o bazę nauczycieli wyjaśniła, że baza ruszyła, jednak wymaga nauczenia się korzystania z niej i wyciągania tych informacji, które są miastu jako organowi prowadzącemu szkoły potrzebne.

            Radny Tadeusz Zaremba odnosząc się do wypowiedzi Pani Prezydent stwierdził, że dyrektor szkoły ma prawo doboru pracowników, bo to on ponosi konsekwencje i odpowiada za jakość pracy szkoły.

Pani Agnieszka Muzyk – Zastępca Prezydenta Miasta odnosząc się do w/w wypowiedzi radnego stwierdziła, że Prezydent Miasta powinien dbać o wszystkich mieszkańców miasta i dać szansę młodym ludziom na podjęcie pracy. Dodała, że w uzasadnionych przypadkach nauczyciele w wieku emerytalnym zostali zatrudnieni.

Pan Andrzej Piechociński – Naczelnik Wydziału Edukacji poinformował komisję, że w dniu wczorajszym zakończony został wstępny etap wdrażania elektronicznego arkusza organizacyjnego. Dodał, że ten elektroniczny arkusz niesie za sobą bardzo dużo informacji i w dziedzinie kadrowej jest naprawdę bazą o nauczycielach zatrudnionych. Do tego dodana zostanie baza nauczycieli oczekujących na pracę. Ponadto wyjaśnił, że baza danych opracowywana na podstawie elektronicznego arkusza organizacyjnego pokazała inny problem – wieloetatowość, z którym miasto będzie musiało się zmierzyć.

Radna Wanda Mężyńska zwróciła się z zapytaniem czy już wiadomo ilu nauczycieli straci pracę od nowego roku szkolnego, ilu nauczycieli przejdzie na urlop zdrowotny.

Pan Andrzej Piechociński – Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśnił, że trzydziestu nauczycieli będzie miało ograniczenie etatów, natomiast 9 nauczycieli nie dostanie w ogóle zatrudnienia od nowego roku szkolnego, w tym 7 nauczyciel z Zespołu Szkół Drzewnych i Gimnazjalnych oraz 2 nauczycieli z Zespołu Szkół Weterynaryjnych

Radny Waldemar Cieślik zwrócił się z zapytaniem czy Wydział Edukacji ma informacje dotyczące połączenia etatów przez nauczyciela w kilku szkołach, ale nie uzupełniania etatu. Ponadto zwrócił się do Pani Skarbnik z zapytaniem co stanie się ze środkami tych szkół, które w wyniku naboru pozyskały mniej dzieci, będą miały mniej klas? Czy zaplanowane tym szkołom środki na rok 2015 pozostaną w budżetach tych szkół, czy szkoły nadwyżkę środków będą musiały zwrócić?

Pani Elżbieta Parzych – Skarbnik Miasta odnosząc się do zapytania radnego wyjaśniła, że ma nadzieję, że szkoły środków nie wykorzystają, że się z nich rozliczą, a nadwyżka zostanie zwrócona do budżetu miasta. Wraz z Naczelnikiem Wydziału Edukacji będzie musiała przejrzeć po naborze budżety wszystkich jednostek oświatowych, przeanalizować je i tam gdzie środków będzie za mało trzeba będzie dofinansować, a tam gdzie nadwyżka, jednostka środki do budżetu miasta będzie musiała zwrócić.

Następnie Przewodnicząca obrad – radna Hanka Gałązka poprosiła wyjaśnienie jak od nowego roku szkolnego zmieni się stopień organizacji Zespołu Szkół Drzewnych i Gimnazjalnych /ile będzie oddziałów szkolnych, kierunków, itp./.

Pan Andrzej Piechociński – Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśnił, że pełne dane dotyczące organizacji szkół w nowym roku szkolnym będą znane na początku września i na wrześniowym posiedzeniu komisja takie informacje otrzyma.

Kolejno radny Janusz Mieczkowski poprosił o wyjaśnienie czy został dokonany nabór do Zespołu Szkół Drzewnych. Odnosząc się do kwestii polityki kadrowej w oświacie stwierdził, że jest ona sprawą bardzo trudną i skomplikowaną. W gestii dyrektora szkoły leży bardzo często rozstrzyganie wielu ważnych spraw i nie jest to prosta sprawa. Poprosił także o przedstawienie na następne posiedzenie komisji informacji jak zmieniło się zatrudnianie emerytów w poszczególnych szkołach w stosunku do roku ubiegłego – czyli co jakościowo się zmieniło w stosunku do roku szkolnego 2014/2015.

Następnie radny Andrzej Wojtkowski poprosił o wyjaśnienie co się stanie jeśli w wyniku referendum zapadnie decyzja, że sześciolatki nie pójdą do szkół. Dodał, że miasto dyrektorzy szkół zatrudniają obecnie dużo młodych nauczycieli nauczania początkowego, a nauczyciele starsi, którzy do wieku emerytalnego mają jeszcze wiele lat pracy obawiają się, że z chwilą nie przejścia sześciolatków do szkół stracą pracę. Ponadto poprosił o wyjaśnienie czy nauczyciele wychowania przedszkolnego zatrudniani w szkołach są zatrudniani na takich samych zasadach jak nauczyciele pozostali, czy wg innych przepisów.

Pan Andrzej Piechociński – Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśnił, że dzięki temu, że sześciolatki są w szkołach podstawowych trzy i dwu i pół latki zostały przyjęte do przedszkoli. Ponadto w szkołach podstawowych zbudowana jest dobra baza dla najmłodszych dzieci. Jeśli nie będzie obowiązku dla sześciolatków do klasy pierwszej, w miejscach gdzie pracują obecnie klasy pierwsze będą pracowały zerówki dla sześcio i pięciolatków. Ponadto wyjaśnił, że jest spór prawny o to kim jest nauczyciel oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej. Jedna z wersji jest taka, że jest to jednak nauczyciel szkoły podstawowej, inna że pracownik przedszkola.

 

Ad. 4

Sprawy różne i wolne wnioski

 

            Spraw różnych nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodnicząca obrad zamknęła posiedzenie Komisji.

  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 29 wrz 2015 07:39
  • Data opublikowania: wtorek, 29 wrz 2015 07:42
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej