zaproszenie na sesję XVII
Proponowany porządek obrad:
- Przyjęcie protokołu z obrad XV sesji.
- Informacja o pracy Prezydenta w miesiącu wrześniu 2015 r. /druk nr 200/
- Składanie interpelacji i zapytań.
- Analiza zagrożeń bezpieczeństwa w ruchu drogowym na ulicach miasta, działania zapobiegawcze podejmowane i planowane, ocena i prognozy skuteczności:
a) Informacja Komendanta Miejskiego Policji w Łomży /druk nr 213/
b) Informacja Prezydenta Miasta o działaniach Straży Miejskiej w zakresie współdziałania ze służbami na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym /druk nr 213/1/
c) Informacja Inspekcji Transportu Drogowego o działaniach bieżących i planowanych na terenie miasta /druk nr 213/2 / - wiodąca Komisja Bezpieczeństwa i Porządku
- Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2015 /druk nr 214, 214A/ - wiodąca Komisja Finansów i Skarbu Miasta
- Podjęcie uchwał:
a) w sprawie określenia stawek podatków od nieruchomości na 2016 rok /druk nr 203, 203A/
b) w sprawie opłaty od posiadania psów, terminów płatności oraz zwolnień na 2016 r./druk nr 203,
203C/
c) w sprawie określenia stawek podatków od środków transportowych na 2016 rok /druk nr 203, 203B/
- wiodąca Komisja Finansów i Skarbu Miasta
- Podjęcie uchwał:
a) w sprawie ustalenia stawek jednostkowych dotacji przedmiotowej dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej ZB w Łomży /druk nr 215, 215A/
b) w sprawie ustalenia stawek jednostkowych dotacji przedmiotowej do kosztów 1 wozokilometra dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji ZB w Łomży /druk nr 215, 215B/ - wiodąca Komisja Finansów i Skarbu Miasta
- Podjęcie uchwał:
a) w sprawie zgłoszenia kandydata na ławnika, które pozostawia się bez dalszego biegu /druk nr 205, 205A/
b) w sprawie wyboru ławników do Sądu Okręgowego w Łomży na kadencję 2016-2019 /druk nr 205, 205B/
c) w sprawie wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Łomży na kadencję 2016-2019 /druk nr 205, 205C/- wiodący Zespól ds. Opiniowania Kandydatów na Ławników
- Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia „Planu gospodarki niskoemisyjnej dla Miasta Łomża” /druk nr 206, 206A/ - wiodąca Komisja Rozwoju Przedsiębiorczości i Zagospodarowania Przestrzennego
10.Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Łomża /druk nr 212, 212A/ - wiodąca Komisja Rozwoju Przedsiębiorczości i Zagospodarowania Przestrzennego
11. Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy ulicom /druk nr 202, 202A/ - wiodąca Komisja Edukacji, Kultury i Dziedzictwa Kulturowego
12. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie bezprzetargowym, nieruchomości stanowiących własność Miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej /druk nr 199, 199A/ - wiodąca Komisja Gospodarki Komunalnej
13. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia obowiązujących w 2016 roku stawek opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu /druk nr 204, 204A/ - wiodąca Komisja Bezpieczeństwa i Porządku
14. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawki opłaty za korzystanie przez operatorów i przewoźników z dworca przy ul. Gen. Władysława Sikorskiego w Łomży /druk nr 209, 209A/ - wiodąca Komisja Finansów i Skarbu Miasta
15. Podjęcie uchwały w sprawie nadania tytułu „Honorowy Obywatel Miasta Łomża” /druk nr 210, 210A/ - wiodąca Komisja Doraźna do Rozpatrzenia Wniosku ?
16. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany składu osobowego Komisji Rewizyjnej / druk nr 188, 188A/
17. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany składów osobowych stałych komisji /druk nr 187, 187A/
18. Informacja Prezydenta Miasta o stanie organizacyjnym i finansowym MOSiR /druk nr 216/ - wiodąca Komisja Sportu, Turystyki i Rekreacji
19. Analiza realizacji inwestycji do 30.09.2015 r. w zakresie Programu Budowy ulic w Łomży na lata 2012 – 2016 i Programu Remontów Ulic w Łomży na lata 2013 – 2017 /druk nr 207/ - wiodąca Komisja Gospodarki Komunalnej
20. Przyjęcie Raportu z wykonania Programu ochrony środowiska na lata 2012 – 2015 z perspektywą na lata 2016 – 2019 /druk nr 208/ - wiodąca Komisja Gospodarki Komunalnej
21. Informacja o oświadczeniach majątkowych /druk nr 211, 211/1, 211/2, 211/3, 211/4/.
22. Odpowiedź na interpelacje i zapytania.
23. Zajęcie stanowiska w sprawie pism skierowanych do Rady.
24. Sprawy różne.
Informując o powyższym proszę o wzięcie udziału w obradach.
Nadmieniam, że protokół z obrad XV sesji Rady Miejskiej Łomży jest do wglądu Państwa Radnych w Biurze Rady.
Przewodnicząca
Rady Miejskiej Łomży
Bernadeta Krynicka