Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół 12 z dnia 24 listopada 2015 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad:
  1. Przyjęcie protokołu nr 11/15 z dnia 22 października 2015 roku
  2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2015 – druk nr 236, 236A
  3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Rocznego Programu Współpracy Miasta Łomży z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na rok 2016 – druk nr 233, 233A
  4. Sprawy różne i wolne wnioski

 

 

Ad. 1

 

Przyjęcie protokołu nr 11/15 z dnia 22 października 2015 roku

 

            Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 11/15 z poprzedniego posiedzenia. Komisja protokół przyjęła.

 

Ad. 2

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2015 – druk nr 236, 236A

 

            Wniosek Prezydenta Miasta w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2015 w działach merytorycznie podległych Komisji przedstawiła Pani Elżbieta Parzych – Skarbnik Miasta, zgodnie z drukiem nr 236 – w załączeniu do protokołu.

            Radny Dariusz Domasiewicz poprosił Dyrektora MOSiR o wyjaśnienie zasadności zakupu dmuchanych urządzeń wodnych do parku Wodnego.

            Pan Andrzej Modzelewski – Dyrektor MOSiR wyjaśnił, że zakup dmuchanych urządzeń wodnych uatrakcyjni nie tylko łomżyńskie pływalnie, ale pozwoli też na ich wynajem na inne tego typu obiekty. Z informacji jakie uzyskał od firmy od której planowany jest zakup w/w urządzeń wynika, że na pół roku ma zarezerwowane terminy. Cena wynajmu to kwota 2tys.zł za tydzień. Sprzęt powyższy na obiektach, które go posiadają cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem zarówno wśród dzieci, młodzieży, jak też osób dorosłych. Jest to sprzęt rozkładany, nie stale zamontowany.

            Radny Dariusz Domasiewicz poprosił o wyjaśnienie czy korzystanie z w/w urządzeń będzie dodatkowo płatne, czy też będzie się odbywać w ramach wejściówki na basen.

Pan Andrzej Modzelewski – Dyrektor MOSiR wyjaśnił, że korzystanie z urządzeń będzie możliwe w ramach wejściówki do Parku Wodnego. Dodał, że rozstawienie urządzeń będzie się odbywać np. w konkretne, wyznaczone dni, czy w weekendy. Dyrektorzy obiektów na których taki sprzęt został zamontowany informowali go, że zwiększyła się liczba osób korzystających z pływalni, a przez to wielkość wpływów.

Radny Dariusz Domasiewicz stwierdził, że skoro istnieje możliwość wynajmu w/w urządzeń, to może należy dokonać jego zakupu a za zarobione w ten sposób pieniądze dokonywać dopiero kolejnych zakupów, np. samochodu osobowo-ciężarowego czy pozostałych, proponowanych w omawianych zmianach w budżecie miasta.

Pan Andrzej Modzelewski – Dyrektor MOSiR wyjaśnił, że zakup samochodu jest dla MOSiR niezbędny. Obecnie MOSiR ma samochód z 1993 roku i jeśli on się zepsuje, MOSiR stanie. MOSiR ma obecnie bardzo dużo sprzętu, ma scenę, kajaki itd. i posiadanie odpowiedniego środka transportu jest niezbędne. MOSiR jest zaangażowany w organizację wielu imprez, do których również samochód jest niezbędny. Brak odpowiedniego samochodu powoduje, że ośrodek nie może organizować spływów kajakowych, bo obecnie użytkowany pojazd przewozi kajaki, a nie przewozi osób. To bardzo dezorganizuje wiele działań.

Radny Dariusz Domasiewicz ponownie zabierając głos w dyskusji stwierdził, że gdyby MOSiR w ramach zaoszczędzonych 220tys.zł chciał dokonać zakupu np. dwóch z czterech proponowanych zadań inwestycyjnych, to byłby w 100% na tak. Jednak w tej sytuacji tak nie jest. Dodał, że w związku z trudną sytuacją finansową miasta była mowa o oszczędzaniu, a w tym przypadku MOSiR zaoszczędził to fakt, ale proponowane zakupy inwestycyjne opiewają na kwotę dwukrotnie wyższą niż zaoszczędzone środki.

Pan Andrzej Modzelewski – Dyrektor MOSiR wyjaśnił, że przedstawione zakupy są oszczędnością, gdyż MOSiR zaoszczędził na ponoszonych kosztach, a inwestycje które miały być wpisane na następny rok są możliwe do zrealizowania w roku bieżącym. Dodał, że wniosek dotyczący zakupu maszyny do pielęgnacji boisk o sztucznej nawierzchni wypłynął z miasta.

Pani Agnieszka Muzyk – Zastępca Prezydenta Miasta potwierdziła, że wniosek dot. zakupu maszyny do pielęgnacji boisk o sztucznej nawierzchni wypłynął z miasta, a wynika z tego, że tych boisk na terenie miasta jest coraz więcej. Kwestię konserwacji nawierzchni tych boisk należ y w jakiś sposób rozwiązać i właśnie zakup urządzenia do MOSiR byłby tym rozwiązaniem. MOSiR na konserwacji nawierzchni boisk będzie mógł zarabiać. Będzie to wewnętrzny obrót finansowy pomiędzy jednostkami podległymi miastu, ale będzie to też praca na rzecz podmiotów podległych miastu. Aby boisko ze sztuczną nawierzchnią prawidłowo utrzymać, to trzeba co dwa tygodnie je konserwować. Brak odpowiedniego sprzętu do konserwacji boisk spowoduje ich zniszczenie. Szkoły nie mają środków na zakup sprzętu, a zakupiony sprzęt dla MOSiR posłużyłby wszystkim obiektom które na swoim stanie mają boiska ze sztuczną nawierzchnią, stąd pomysł, inicjatywa i wniosek dotyczący zakup urządzenia.

Pan Andrzej Modzelewski – Dyrektor MOSiR wyjaśnił, że brak konserwacji boiska przy SP nr 7 spowodował, że boisko to jest do wymiany. Ponadto stwierdził, że MOSiR będzie również mógł wypożyczać czy świadczyć usługi podmiotom z zewnątrz i dzięki temu pozyskiwać dodatkowe środki. W ościennych gminach też istnieje wiele boisk ze sztuczną nawierzchnią, one wymagają konserwacji i będzie można na rzecz tych gmin świadczyć usługi zakupionym sprzętem. Gminy już dopytywały w mieście o takie urządzenie.

Radny Dariusz Domasiewicz stwierdził, że jego zdaniem wniosek MOSiR jest bardzo mocno życzeniowy. Uważa, że część zakupów powinna być wykonana za zaoszczędzone środki, a część należy odłożyć w czasie.

Radny Jan Olszewski stwierdził, że we wniosku MOSiR napisał, że planuje zakup maszyny do pielęgnacji boisk wraz z lawetą. Poprosił o wyjaśnienie ile kosztuje laweta, a ile maszyna do pielęgnacji boisk.

Pan Andrzej Modzelewski – Dyrektor MOSiR wyjaśnił, że koszt lawety to kwota ok. 16tys.zł. Dodał, że pewne oszczędności na proponowanych zakupach po rozpoznaniu runku mogą się pojawić. Być może nie cała kwota proponowana w omawianym wniosku ma zadania inwestycyjne zostanie wydatkowana. Dodał, że maszyna do pielęgnacji Boisk kosztuje ok. 90tys.zł brutto.

Radny Jan Olszewski stwierdził, że podane we wniosku do Rady wielkości środków powinny być wcześniej przeanalizowane. Powinno nastąpić przed napisaniem wniosku rozpoznanie rynku. Radni powinni otrzymać pełną informacje, pełną specyfikację i analizę kosztów, wydatków, dochodów, itd. Ponadto poprosił o wyjaśnienie czy MOSiR rozważał możliwość wynajęcia lawety do przewozu sprzętu, czy dokonał kalkulacji opłacalności takiego rozwiązania. Dodał, że w związku z oszczędnościami zakup lawety nie jest uzasadniony. Warto się zastanowić nad wynajmem lawety. Należy przeanalizować ile przewozów ma MOSiR w ciągu roku, ile kosztuje km tego typu usługi, jaki byłby jej roczny koszt oraz jaki byłby czas amortyzacji lawety w przypadku jej zakupu. Stwierdził, że wyjaśnienia dyrektora MOSiR nie satysfakcjonują go. Najważniejsza jest kalkulacja zysków i strat, a taka również komisji nie została szczegółowo przedstawiona. Wyjaśnienie, że może środków wystarczy, a może zakupy będą tańsze i środki zostaną w sytuacji gdy miasto szuka oszczędności nie jest wyjaśnieniem wystarczającym. Wszystkie planowane zakupy powinny być dobrze, z należytą starannością wyliczone, skalkulowane.

Radny Zbigniew Prosiński odniósł się do zakupu maszyny do konserwacji boisk. Maszyna ważąca 3,5 tony to duży ciężarowy samochód. Czy aż taki sprzęt jest MOSiR-owi potrzebny?

Pan Andrzej Modzelewski – Dyrektor MOSiR wyjaśnił, że maszyna którą ośrodek planuje kupić to sprzęt najwyższej klasy, tzw. kombajn, który wykonuje wszystkie prace związane z konserwacją boisk.

            Radny Zbigniew Prosiński poprosił o wyjaśnienie jaki jest koszt wykonania konserwacji boiska przez firmę zewnętrzną.

            Pan Andrzej Modzelewski – Dyrektor MOSiR wyjaśnił, że roczny koszt konserwacji jednego boiska ze sztuczną nawierzchnią to kwota ok. 5-6tys.zł. plus zakup granulatu na koszt właściciela boiska.

            Radny Zbigniew Prosiński stwierdził, że boisk ze sztuczną nawierzchnią w Łomży jest sporo, koszt roczny konserwacji jest wysoki. W związku z tym zakupiona maszyna po 3, 4 latach zarobi na siebie. Warto jednak się zastanowić nad tym czy aż tak duża maszyna jest potrzebna, bo ciągnie to za sobą konieczność kupienia lawety. Następnie odnosząc się do zakupu dmuchanych urządzeń wodnych stwierdził, że zajmują one dużo miejsca. Przypuszcza, że jedynym miejscem w którym w Parku Wodnym można byłoby to urządzenie wstawić jest duża niecka basenowa. Na stałe nie da się tego urządzenia zamontować, bo pływalnia ma dość duże obłożenie. W ciągu tygodnia na tej pływalni ciągle odbywają się zajęcia, więc ewentualnie urządzenia mogłyby być montowane w weekendy. Pomysł jest bardzo ciekawy, ale jeśli mieszkańcy mieliby z tego korzystać tylko kilka razy w roku, to zakup dmuchanych urządzeń nie jest zasadny. Opłacalniejsze byłoby wypożyczenie urządzeń od innych podmiotów. Ponadto urządzenie to trzeba będzie gdzieś magazynować, a to też są koszty. Do tego dojdzie obsługa urządzenia, więc choć bardzo interesujący pomysł, to nie wie czy do końca uzasadniony.

Pan Andrzej Modzelewski – Dyrektor MOSiR wyjaśnił, że koszt zakupu dmuchanych urządzeń to kwota 20tys.zł, a kwotę 80tys.zł MOSiR planuje wydatkować na zakup urządzeń do sali zabaw dla dzieci do parku Wodnego. MOSiR planuje urządzenie sali zabaw dla dzieci w miejscu gdzie w tej chwili znajduje się punkt gastronomiczny. Dodał, że punkt gastronomiczny już złożył wypowiedzenie. Otwarcie Sali dla dzieci wiąże się z zakupem całego sprzętu i wyposażenia. W Sali tej planuje także utrzymać niewielki punkt gastronomiczny – jest to wymóg utrzymania trwałości projektu. Odnosząc się do kwestii dmuchanych urządzeń wodnych wyjaśnił, że urządzenia te czasowo będą mogły być montowane i rozmontowywane. Zajmują one tylko dwa tory dużej niecki basenu. Będzie można rozważyć kwestię ich cyklicznego montowania, np. w wyznaczone dni czy w weekendy. Jest to kwestia do przeanalizowania, do rozważenia. Uważa, że zakup urządzeń przyczyni się do zwiększenia ilości osób korzystających z Parku Wodnego, co zwiększy wpływy MOSiR. Wpływy zwiększyć też będzie można poprzez wynajem urządzeń. Uważa, że inwestycja ta w ciągu roku powinna się zwrócić.

            Radny Zbigniew Prosiński odnosząc się do kwestii Sali zabaw planowanej do uruchomienia w MOSiR stwierdził, że w mieście jest kilka takich sal zabaw dla dzieci i wszystkie one doskonale prosperują. Jednak zatrudniają one menagerów, którzy biznesu pilnują, zajmują się organizacją różnego typu imprez.

            Pan Andrzej Modzelewski – Dyrektor MOSiR zapewnił, że pracownicy Działu Imprez zajmą się właściwym funkcjonowaniem sali zabaw. Wszystko odbywać się będzie na bazie zatrudnionych osób. Chodzi przede wszystkim o zwiększenie dochodów ośrodka.

            Radny Zbigniew Prosiński poprosił o wyjaśnienie czy MOSiR zrobił symulację kosztów, czy utworzenie sali zabaw zbilansuje się, tj. jeśli nawet nie będzie przynosiło dochodów, to czy przynajmniej na siebie zarobi.

            Pan Andrzej Modzelewski – Dyrektor MOSiR wyjaśnił, że przeprowadzona została kalkulacja kosztów. Wzięto za cenę wyjściową ceny niższe nawet niż w salach zabaw już w mieście funkcjonujących. Dodał, że MOSiR chce wprowadzić w Sali zabaw usługę opiekuńczą dla dzieci, których rodzice w tym czasie korzystają z Parku Wodnego. Sala zabaw powinna na siebie zarobić.

            Radny Adam Zwierzyński stwierdził, że być może rzeczywiście inwestycje zaplanowane przez MOSiR są inwestycjami na wyrost, ale są bardzo potrzebne. Zakup lawety pozwoli MOSiR-owi na sprawne działanie i dobrą organizację pracy. Wynajmowanie lawety za każdym razem przy takiej ilości usług i obiektów jakimi dysponuje MOSiR nie jest właściwym rozwiązaniem i uważa, że bardziej kosztochłonnym. Zakup środka transportu również uważa za bardzo zasadny, spowoduje możliwość organizacji spływów kajakowych, transport uczestników i sprzętu, z którego dziś nikt nie korzysta.

Pani Agnieszka Muzyk – Zastępca Prezydenta Miasta stwierdziła, że dmuchane urządzenia wodne można też rozstawić na pływalni nr 1 gdzie jest znacznie mniej korzystających. Urządzenia uatrakcyjnią obiekt i być może zwiększą ilość osób korzystających z tego obiektu.

Radny Dariusz Domasiewicz stwierdził, że już na wczorajszym posiedzeniu Komisji Finansów dużo dyskutowano na temat wydatków inwestycyjnych MOSiR. Liczył na to, że na dzisiejsze posiedzenie komisji Dyrektor MOSiR uszczegółowi wniosek, przedstawi pełną kalkulację, analizę, parametry sprzętu, itd. Dodał, że Komisja generalnie nie jest przeciwna przedstawionym zakupom, chce jednak znać szczegóły, bo są to zakupy za środki publiczne. W tym przypadku jedno jest pewne – wnioskowana kwota prawie pół miliona zł., która przy obecnym stanie finansów miasta wydatkowana być nie powinna. Środki zaoszczędzone przez MOSiR powinny trafić do budżetu miasta, powinny uzupełnić rezerwę i być przeznaczone na ważne, niezbędne cele. Z wyjaśnień dyrektora MOSiR wynika, że część środków na zakupy być może nie będzie wydatkowana. Można to odebrać w ten sposób, że kwoty wskazane we wniosku są kwotami „z sufitu”, kwotami bez rozeznania rynku. Dodał, że ta kwestia, kwestia małej staranności przy opracowywaniu wniosków inwestycyjnych dotyczy niemal wszystkich wydatków budżetowych. Podaje się zawyżone kwoty, a potem dumnie się obwieszcza „oszczędziliśmy”. Żadna to oszczędność, a po prostu źle przygotowany materiał.

Pani Elżbieta Parzych – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że jeśli chodzi o inwestycje to zasadą jest, że ceną wyjściową którą należy wpisać do budżetu jest wartość kosztorysowa zadania. Dodała, że kwoty pozostałe z przetargów potocznie nazywane są oszczędnościami. Osobiście nie ma wpływu na kosztorys. Od tego są merytoryczne wydziały urzędu. Otrzymuje z wydziałów i podległych jednostek masę wniosków i wszystkich nie jest w stanie pod kątem kosztorysu sprawdzić. Zwraca uwagę wszystkim wnioskodawcom na staranne opracowywanie wniosków, jednak nie zawsze jak widać ta staranność jest dotrzymana. Już otrzymała „po głowie” za to, że wnika w kosztorysy. Usłyszała, że to nie jest rolą Skarbnika Miasta. Następnie przyznała radnemu Dariuszowi Domasiewiczowi rację, że kosztorysy często są niedopracowane, opracowane niestarannie, nierzetelnie. Zwraca na to uwagę, ale nie zawsze przynosi to skutek.

Pani Agnieszka Muzyk – Zastępca Prezydenta Miasta stwierdziła, że przed jutrzejszą sesją komisja otrzyma komplet materiałów dot. wniosku MOSiR. Zobowiązała dyrektora MOSiR do dostarczenia radnym kompletu dokumentów przed jutrzejszą sesją Rady Miejskiej. Dodała, że rozumie pytania radnych. Są to normalne, gospodarskie pytania związane z planowanymi wydatkami. Zapewniła, że analizy kosztowe dotyczące planowanych zakupów były przeprowadzone, wszystkie pytania zadawane przez radnych dziś na komisji padły także w gabinecie Prezydenta. Wszystkie te materiały radni otrzymają jutro przed sesją.

Radny Jan Olszewski ponownie zabierając głos w dyskusji stwierdził, że materiały jakie otrzymał w sprawie planowanych wydatków inwestycyjnych MOSiR nie przekonują go do głosowania za proponowanymi zakupami. Brakuje analizy kosztów, brakuje uzasadnienia wydatków. Są to wydatki za środki publiczne. Nie wyobraża sobie żeby dalej tak miasto funkcjonowało tym bardziej, że powołany został zespół oszczędnościowy, który pracuje nad zmniejszeniem wydatków, którego praca pokazuje, że władze miasta i Rada Miejska rzeczywiście dbają o publiczne pieniądze. Nie przekonuje go także wypowiedź Prezydent Mzyk, że w gabinecie Prezydenta padły wszystkie pytania, że analizy kosztowe wykonano, itd. To materiały przedstawione do projektu uchwały mają go przekonać do głosowania na tak za proponowanymi wydatkami, a wnioskodawca zapytany przez radnych o szczegóły powinien zapewnić, że tak skalkulowano wydatki, że są one najtańsze, najlepsze, niezbędne do właściwego funkcjonowania jednostki którą reprezentuje. Materiał omawiany nie przekonuje go do głosowania za przeznaczeniem środków na wymienione w nim zakupy inwestycyjne.

Pani Agnieszka Muzyk – Zastępca Prezydenta Miasta raz jeszcze zapewniła, że w dniu jutrzejszym przed sesją radni otrzymają pełną dokumentację dot. omawianych, planowanych przez MOSiR wydatków. Odnosząc się do wypowiedzi radnego Jana Olszewskiego zapewniła, że władze miasta dbają o właściwe wydatkowanie środków publicznych. Podkreśliła, że analiza kosztowa planowanych wydatków MOSiR została wykonana ale faktem też jest, że radni jej nie otrzymali. Dział zamówień publicznych MOSiR przygotował różne alternatywne możliwości odnośnie planowanych zakupów, wszystko zostało przeanalizowane, dopracowane. Materiały zostaną radnym przekazane, bo radni powinni mieć możliwość się z nimi zapoznać, przeanalizować.

Pan Andrzej Modzelewski – Dyrektor MOSiR wyjaśnił, że nie dotarło do niego zaproszenie na komisję, dlatego nie ma przy sobie kompletu dokumentów. Zapewnił, że nad wnioskiem pracowało wiele osób, zakupy są uzasadnione, przemyślane i posłużą wzbogaceniu atrakcyjności usług świadczonych przez MOSiR, usprawnią organizację pracy oraz przyczynią się do zwiększenia dochodów.

Przewodniczący obrad – radny Andrzej Wojtkowski stwierdził, że niejednokrotnie na posiedzeniach komisji była mowa o staranności przy opracowywaniu projektów inwestycyjnych, zamówień, wniosków na realizację zadań, itd. Bardzo często zdarza się tak, że niedokładnie sporządzone kosztorysy powodują konieczność zwiększenia środków na zadania, bo w trakcie ich realizacji okazuje się, że na etapie projektowania nie wszystko zostało uwzględnione. Wniosek omawiany na dzisiejszym posiedzeniu również jest przykładem na to, że zawarte w nim kwoty na realizację zadań już na etapie planowania nie są do końca przeanalizowane, brak jest analizy kosztów. Następnie odniósł się do planowanego zakupu maszyny do konserwacji boisk ze sztuczną nawierzchnią i stwierdzenia Dyrektora MOSiR, że świadcząc usługi tym urządzeniem ośrodek będzie zarabiał. Osobiście w to zarabianie bardzo wątpi, gdyż boiska ze sztuczną nawierzchnią w większości przynależą do szkół. Szkoły na pewno wystąpią do Prezydenta Miasta z prośbą o dodatkowe środki na konserwację boisk. Takie rozwiązanie spowoduje, że jedna jednostka miejska – MOSiR będzie zarabiała, a inne jednostki miejskie – szkoły będą występować o dodatkowe środki. Byłby to obrót wewnętrzny tymi samymi, publicznymi pieniędzmi.

Pani Elżbieta Parzych – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że nie wyobraża sobie takiego sposobu rozliczania środków za konserwację boisk. Usługa ta powinna zostać wpisana w budżecie miasta jako zadanie. Obciążanie szkół kosztami usługi nie jest dobrym rozwiązaniem.

Przewodniczący obrad – radny Andrzej Wojtkowski kontynuując wypowiedź odniósł się do zakupu samochodu. Stwierdził, że w tej sprawie rozmawiał już wcześniej z Dyrektorem MOSiR, tj. aby ośrodek kupił większy pojazd, nie 9-cio, a 20-to osobowy, bo taki pojazd jest potrzebny. Na tym samochodzie MOSiR mógłby zarobić, świadcząc nim usługi przewozowe np. klubom sportowym na zawody, itp. Ponadto stwierdził, że uważa, że MOSiR zamiast tworzyć i od nowa wyposażać salę zabaw dla dzieci z małą gastronomią powinien rozważyć możliwość wynajęcia pomieszczenia po małej gastronomii na plac zabaw z małą gastronomią podmiotowi zewnętrznemu. Takie rozwiązanie przynosiłoby ośrodkowi czyste pieniądze, bez potrzeby ponoszenia wydatków na urządzenie sali zabaw, na opłacanie pracowników, itd.

Radny Dariusz Domasiewicz zaproponował aby MPGKiM podjęło się konserwacji boisk ze sztuczną nawierzchnią, a MPK świadczeniem usług busem. Takie rozwiązanie spowoduje zmniejszenie planowanych zakupów inwestycyjnych przez MOSiR.

Przewodniczący obrad – radny Andrzej Wojtkowski stwierdził, że MOSiR musi mieć własny środek transportu do obsługi imprez, organizacji spływów, itd.

Radny Zbigniew Prosiński zwrócił się do Dyrektora MOSiR z zapytaniem ile czasu ma MOSiR na dokonanie planowanych zakupów. Uważa, że w tym roku nie uda się tych zakupów zrobić. Dokonanie zakupów musi się odbyć w oparciu o procedury, przetargi.

Pan Andrzej Modzelewski – Dyrektor MOSiR wyjaśnił, że zakupy są planowane na ten rok. Dostarczenie niektórych rzeczy może się przesunąć na rok kolejny, ale zakupy w tym roku chce wykonać.

Radny Zbigniew Prosiński opowiedział się za dokonaniem zakupu maszyny do pielęgnacji boisk, zakupem środka transportu oraz dmuchanych urządzeń wodnych. Pomysł wydatkowania 80tys.zł na salę zabaw dla dzieci uważa za mało zasadny. Uważa, że MOSiR powinien ogłosić przetarg na to zadanie.

Więcej uwag i zapytań w tym temacie nie zgłoszono.

W wyniku głosowania Komisja stosunkiem głosów: 0 głosów za, 1 głos przeciw, 5 głosów wstrzymujących negatywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2015 w działach merytorycznie podległych komisji.

 

Ad. 3

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Rocznego Programu Współpracy Miasta Łomży z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na rok 2016 – druk nr 233, 233A

 

            Wniosek Prezydenta Miasta w powyższej sprawie przedstawiła Pani Agnieszka Muzyk – Zastępca Prezydenta Miasta, zgodnie z drukiem nr 233 – w załączeniu do protokołu.

            Radny Adam Zwierzyński poprosił o wyjaśnienie z czego wynikają kwoty zapisane w § 9, przypisane do poszczególnych zadań.

            Pani Elżbieta Parzych – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że kwoty te wynikają z projektu budżetu miasta na rok 2016.

            Radny Adam Zwierzyński stwierdził, że kwota zapisana na zadania w zakresie kultury i dziedzictwa narodowego jest zbyt mała w stosunku do zakresu prac planowanych do wykonania w ramach tego zadania w roku 2016.

            Pani Agnieszka Muzyk – Zastępca Prezydenta Miasta zgodziła się z wypowiedzią radnego Adama Zwierzyńskiego. Dodała, że planowaną kwotę osobiście także by zwiększyła. Dodała, że kwota zaplanowana na 2016 rok jest i tak wyższa od kwoty, jaka na zadania z zakresu kultury była przyznana na rok 2015. Wyjaśniła, że są to środki przeznaczone na konkursy dla organizacji pozarządowych. Miasto również te zadania będzie realizowało za pośrednictwem Centrum Współdziałania Społecznego, poprzez działania Domku Pastora i wielu innych instytucji kultury, szkół, itd. - z innej puli środków, ze środków przeznaczonych w budżecie miasta ogólnie na kulturę.

            Radny Łukasz Kacprowski zwrócił się do Prezydent Muzyk z zapytaniem czy miasto liczy na sponsoring przy organizacji obchodów 600-lecia nadania Łomży praw miejskich.

Pani Agnieszka Muzyk – Zastępca Prezydenta Miasta stwierdziła, że miasto bardzo liczy na sponsorów, na zaangażowanie w obchody wszystkich mieszkańców, firm, instytucji.

Przewodniczący obrad – radny Andrzej Wojtkowski stwierdził, że w omawianym programie na sport jest niższa kwota niż podał ją dziś Prezydent Miasta na Łomżyńskiej Radzie Sportu. Dodał, że kwoty należy poprawić, bo jutro omawiany program będzie głosowany na sesji Rady Miejskiej.

Pani Ewa Sznejder – Naczelnik Centrum Współdziałania Społecznego wyjaśniła, że program był pisany wcześniej niż projekt budżetu. Jakieś kwoty należało w nim przyjąć. Zapis rozdziału 5 pkt. 2 jasno mówi: Ostateczne określenie wysokości środków przeznaczonych na realizację Rocznego Programu zawiera uchwała budżetowa Rady Miejskiej na 2016 rok”. Nie ma więc potrzeby poprawiania kwot.

Więcej uwag i zapytań w tym temacie komisja nie zgłosiła.

W wyniku głosowania Komisja 8 głosami za – jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie.

 

Ad. 4

Sprawy różne i wolne wnioski

 

Przewodniczący obrad – radny Andrzej Wojtkowski poinformował zebranych, że dnia 10 grudnia br. o godz. 15.30 odbędzie się kolejne posiedzenie komisji, którego tematem będzie zaopiniowanie projektu budżetu miasta na rok 2016 oraz przyjęcie Planu Pracy Komisji na rok 2016. W związku z powyższym poprosił o przygotowanie wniosków, uwag i propozycji do w/w tematów.

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie komisji.

  • Data powstania: Data powstania: piątek, 11 gru 2015 07:37
  • Data opublikowania: piątek, 11 gru 2015 07:39
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej