Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 33/16 dnia 11 maja 2016 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Witold Chludziński – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Poinformował, że w związku z pomyłką w numeracji druków w punktach 4, 5, 6, 7 porządku obrad, członkowie Komisji otrzymali projekt porządku z właściwymi numerami druków (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła uwag i przyjęła następujący porządek posiedzenia: 1. Przyjęcie protokołu Komisji Gospodarki Komunalnej nr 32/16 z dnia 18 kwietnia 2016 r. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości położonych w Łomży, przy ul. Sybiraków - druk nr 358, 358 A. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie przetargu, nieruchomości położonej w Łomży przy Kalinowej - druk nr 359, 359 A. 4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości - druk nr 360, 360 A. 5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów - druk nr 360, 361 A. 6. Zaopiniowanie uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Łomża - druk nr 360, 362 A. 7. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - druk nr 360, 363 A. 8. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2015 rok w działach merytorycznie podległych Komisji – druk nr 338. 9. Sprawy różne.

Ad. 1

 

Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

Komisja, w wyniku głosowania 6 głosami za, przy braku głosów przeciw i 3 głosach wstrzymujących,  przyjęła protokół nr 32/16 z dnia 18 kwietnia 2016 r.

 

Ad. 2

 

Henryka Pezowicz – Naczelnik WGN – przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości położonych w Łomży, przy ul. Sybiraków ( w załączeniu).

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

Radny Tadeusz Zaremba postawił wniosek o negatywne zaopiniowanie przedstawionego wniosku. Uzasadniając stwierdził, że po pierwsze teren proponowany do zamiany nie posiada żadnego planu miejscowego i jest zagospodarowywany na zasadzie „wcinania się” coraz bardziej w grunty rolne, które są gruntami rolników i momentami nosi to znamiona wykorzystywania tamtych właścicieli i zmuszania ich później do różnych działań. Po drugie wystąpienie w chwili obecnej jest podyktowane uzyskaniem warunków zabudowy na wybudowanie drogi, a właściwie parkingu przy bloku na osiedlu developerskim i wcale z tego nie będzie droga miejska. Mamy jeszcze dużo takich terenów, gdzie tereny nie są miejskie, ktoś buduje osiedle i wprowadza drogi, a potem jest kwestia uzbrojenia i paru innych jeszcze rzeczy, które powodują dodatkowe koszty. W związku z tym ze względu na niewyjaśnioną sytuację, a usytuowanie tej działki jest „prawie że to samo co Lidl”, więc nie chciałby, aby CBA wołało go za jakiś czas. Poprosił o zaprotokołowanie, że to nie jest tak, że „lekką rączką” dokonał zamiany, czy też głosował za zamianą tej działki, bo to jest to samo, co działo się przy Wyższej Szkole Agrobiznesu, to samo, co się działo przy Lidlu. Jeśli będzie taka potrzeba, to niech ktoś ten grunt kupuje, ale to jest grunt położony przy ulicy i być może miasto będzie chciało tam wybudować przedszkole albo coś innego. Stwierdził wprost, że w Łomży przedsiębiorcy dzielą się na tych, którzy rozwijają się własnymi siłami i tych, którzy rozwijają się dzięki dobrym interesom z miastem i dlatego nie chciałby mieć świadomości, że do tego przykłada rękę.

Henryka Pezowicz – Naczelnik WGN – wyjaśniła, że jeżeli nie ma planu zagospodarowania przestrzennego na dany teren, to obowiązuje decyzja o warunkach zabudowy, na mocy której miasto buduje niezbędne obiekty.

Radny Janusz Mieczkowski poprosił o wyjaśnienie, kto jest inicjatorem tej zamiany, miasto, czy Państwo Kurpiewscy.

Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta – wyjaśnił, że wnioskodawcą są Państwo Kurpiewscy.

Przewodniczący Komisji również poprosił o zaprotokołowanie, że w przeciwieństwie do radnego Zaremby, nie boi się, że „CBA będzie wyrażało jego opinię” i będzie głosował jednak za zamianą nieruchomości. Odnosząc się do mapy terenu zwrócił uwagę, że blok nr 15 przy ul. Sybiraków jest blokiem komunalnym. Dodał, że w  perspektywie liczą na rozwój miasta i wszystkie znaki na niebie wskazują, że budownictwo mieszkaniowe „będzie szło na te tereny” i jego zdaniem jest to nieuniknione. Przy ul. Kazańskiej są wszystkie bloki komunalne, a we wcześniejszym projekcie, na mapach, jest przebicie ul. Sybiraków aż do Osiedla Medyk, a dokładnie do ul. Owocowej. Dodał, że nie boi się CBA i będzie głosował za zamianą, aby można było podjąć dalsze kroki.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta – wyjaśnił, że miasto podjęło inicjatywę na wniosek Państwa Kurpiewskich, który idzie w sposób naturalny w kierunku zagospodarowywania następnych terenów i jego zdaniem doszukiwanie się drugiego dna nie ma żadnego sensu. Jako Zastępca Prezydenta Miasta stara się odpowiadać na wszystkie prośby przedsiębiorców, którzy chcą pozytywnie wpływać na rozwój naszego miasta i to jest jeden z wniosków, który porządkuje ten rejon miasta. Na posiedzeniach Komisji Gospodarki Komunalnej „przerabianych jest” wiele takich tematów dotyczących nieruchomości, które albo jest niezagospodarowane, albo niewłaściwie zagospodarowane, albo wymagają uporządkowania i to jest jeden z takich przykładów. Ta sprawa nie ma dla niego jakiś priorytetów, a została przedstawiona Radzie Miejskiej pod rozwagę w związku z wnioskiem.

            Radny Tadeusz Zaremba stwierdził, że nie będzie więcej zabierał głosu. Chciałby tylko powiedzieć, że nie doszukuje się tutaj drugiego dna, a wydaje się mu, że jeżeli miasto stwarza przestrzeń do rozwoju, to powinno tam zrobić plan zagospodarowania, a nie tak jak było, że tu obecny nawet, jeden ważny członek tej komisji musiał drogą sądową budować się na swojej działce, bo nie było pozwolenia. To jest kwestia usytuowania dróg, to jest kwestia usytuowania całej infrastruktury i jeżeli będziemy robili w ten sposób, to za chwilę będziemy mieli pistolet. Z wniosku nie wynika, że jest to droga przejazdowa, jest to tylko parking przed blokiem i dojazd i to jest typowe zadanie developera, żeby takie rzeczy zrobić we własnym zakresie i wcale nie jest to zobowiązanie miasta, żeby dokonywać zamiany.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta – stwierdził, że warto finansować plany zagospodarowania przestrzennego, ale myśli, że nie byłoby to racjonalne posunięcie z tego powodu, że później jest realizacja tego planu. Mamy wiele planów, które nie są zrealizowane i w ramach konsekwencji, których ludzie się dopominają i realizacji, a względem możliwości budżetowych, trudno wywiązać się z zobowiązań. W związku z tym opracowywanie planu, jego zdaniem, nie ma sensu. Jeżeli ktoś chce rozwijać swoje inwestycje, to nie stwarza żadnych przeszkód w takim wymiarze w jakim może, stara się wspierać każdą inicjatywę.

            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGK – stwierdził, że swego czasu została opracowana koncepcja zagospodarowania tego terenu. Na etapie tworzenia tej koncepcji analizowano możliwości obsługi komunikacyjnej przy założeniu, że tam będzie rozwijało się budownictwo mieszkaniowe wielo i jednorodzinne, co pokazuje również studium uwarunkowań. Trasa jednego z głównych łączeń komunikacyjnych w ten obszar pokrywa się we fragmencie dokładnie z tą działką, której dotyczy wniosek, co jest bardzo istotne. Dlatego też, w jego przekonaniu, tam nie ma innej możliwości otwarcia całego układu komunikacyjnego tej części miasta, która będzie się rozwijać, tylko przez przedłużenie ul. Kazańskiej i ul. Sybiraków. Dodał, że prędzej, czy później miasto będzie musiało podjąć ryzyko.

            Innych głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Przewodniczący zamknął dyskusję, a następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały. Komisja, w wyniku głosowania 3 głosami za, przy 3 głosach przeciw i 3 głosach wstrzymujących, nie zajęła stanowiska co do projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości położonych w Łomży, przy ul. Sybiraków, zawartego w druku 358 A.

 

Ad. 3

 

Henryka Pezowicz – Naczelnik WGN – przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie przetargu, nieruchomości położonej w Łomży przy Kalinowej (w załączeniu).

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

Radny Ireneusz Cieślik poprosił o wyjaśnienie, co będzie z lokatorem, który zamieszkuje omawianą działkę. Dodał, że jest tam gniazdo bocianie, do którego co roku wraca bocian, z którego mieszkańcy osiedla są bardzo dumni. Poprosił o zabezpieczenie i nie zakłócanie spokoju bociana.

Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta – stwierdził, że temat nie zostanie zbagatelizowany i zadeklarował, że poszukają nowego miejsca w okolicy.

Innych głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Komisja, w wyniku głosowania 3 głosami za, przy 1 głosie przeciw i 4 głosami wstrzymującymi, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 359 A.

 

Ad. 4, 5, 6, 7

 

            Andrzej Karwowski naczelnik WGK – przedstawił wniosek i projekty uchwał w sprawie:

a)    wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości,

b)    szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania

           odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych    

           odpadów,

c)    regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Łomża,

d)    terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (wniosek i projekty uchwał w załączeniu).

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Komisja w wyniku głosowania, 8 głosami za – jednogłośnie, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości zgodnie z drukiem nr 360 A.

Komisja, w wyniku głosowania, 8 głosami za – jednogłośnie, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, zgodnie z drukiem nr 361 A.

Komisja, w wyniku głosowania, 8 głosami za – jednogłośnie, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Łomża, zgodnie z drukiem nr 362 A.

Komisja, w wyniku głosowania, 8 głosami za – jednogłośnie, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zgodnie z drukiem nr 363 A.

 

Ad. 8

 

            Przewodniczący Komisji otwierając dyskusję na temat sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2015 rok (w załączeniu) w działach merytorycznie podległych Komisji, poprosił o pytania i uwagi.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie – zaopiniowała pozytywnie realizację budżetu miasta za 2015 rok w działach merytorycznie podległych Komisji zgodnie z drukiem nr 338.

 

Ad. 9

 

            Przewodniczący Komisji poinformował, że w planie pracy Rady Miejskiej w miesiącu maju ujęty jest temat: analiza funkcjonowania MPEC oraz stanu realizacji planu zaopatrzenia miasta w ciepło. W związku z tym, że w bieżącym roku Komisja Gospodarki Komunalnej zajmowała się już dwukrotnie tematem MPEC zaproponował, aby realizację tego tematu z miesiąca maja br. przesunąć na miesiąc wrzesień br.

            Komisja, w wyniku głosowania 7 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, przyjęła propozycję Przewodniczącego Komisji.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta – poinformował, że w dniu jutrzejszym odbędzie się posiedzenie Komisji Rozwoju, Przedsiębiorczości i Zagospodarowania Przestrzennego, na które zostali zaproszeni wszyscy radni. Poprosił radnych o przybycie na posiedzenie, bez względu na to, czy są członkami tej Komisji, czy nie, a także o przekazanie tej informacji innym radnym. W trakcie posiedzenia radni będą mieli możliwość zadawania wszelkich pytań i na podstawie uzyskanych informacji będą mogli wypracować stanowisko, a na sesji Rady Miejskiej w dniu 25 maja, podjąć decyzję. Ponadto poinformował, że zwrócił się do radnych z prośbą o zgłaszanie zapotrzebowania na utwardzenie dróg gruntowych, które znajdują się w mieście, a które można utwardzić płytami pozyskanymi z ul. Wiosennej i ul. Zawady Przedmieście. Poinformował następnie, że miasto otrzymało środki unijne w wysokości niespełna 10 mln. zł, z których część będzie przeznaczona na inwestycję, a część na pokrycie deficytu budżetowego, a także będzie podpisana umowa na dofinansowanie budowy ul. Wiosennej . Poinformował także, że odbędzie się przetarg na wszystkie działki w strefie ekonomicznej.

            Radna Elżbieta Rabczyńska poprosiła o wyjaśnienie czy został wybrany wykonawca budowy szaletu na Placu Niepodległości i jaki będzie koszt inwestycji. Ponadto przypomniała, że Komisja pracowała ostatnio nad Programem Budowy Ulic. Poprosiła o odpowiedź na pytanie, dlaczego nie pracujemy nad Programem Remontów Ulic?

            Marek Raszczyk – Naczelnik WIN wyjaśnił, że Program Remontów Ulic obowiązuje do 2017 roku, natomiast Program Budowy Ulic do 2016 roku. Odnosząc się do budowy szaletu wyjaśnił, że właśnie na tą sesję jest wniosek o zwiększenie środków na budowę szaletu, ponieważ najniższa oferta to 170-180 tys. zł.    

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

 

 

 

                                                                                                                      Przewodniczący

                                                                                                       Komisji Gospodarki Komunalnej

 

                                                                                                                     Witold Chludziński

  • Data powstania: Data powstania: piątek, 24 cze 2016 11:51
  • Data opublikowania: piątek, 24 cze 2016 11:52
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej