Biuro Rady Miejskiej /BRM/
pok. nr 203, tel. (86) 215 67 02
e-mail: biuro.rm@um.lomza.pl
1. Izabela Jankiewicz - Główny Specjalista pok. nr 202 tel. (86) 215 67 04
2. Beata Gałązka - Inspektor pok. nr 202 tel. (86) 215 67 03
§ 51 Regulaminu Organizacyjnego UM
Biuro Rady Miejskiej
1. Do zadań Biura Rady należy całość zadań związanych z obsługą organizacyjną, kancelaryjną i techniczną Rady, jej komisji i organów rad osiedli, w szczególności:
1) obsługa merytoryczna oraz kancelaryjno - biurowa Rady i jej organów, w tym:
a) organizacyjne przygotowanie posiedzeń Rady i Komisji,
b) zapewnianie prawidłowego przygotowania materiałów na sesje Rady, posiedzenia Komisji oraz przekazywanie ich tym organom,
c) opracowywanie materiałów z obrad Rady i jej organów (wniosków i opinii) oraz przekazywanie ich odpowiednim adresatom do załatwienia,
d) prowadzenie rejestru uchwał Rady, interpelacji i wniosków Radnych oraz opinii i wniosków Komisji, czuwanie nad terminowym ich załatwianiem,
e) koordynowanie działań związanych z inicjatywą uchwałodawczą mieszkańców Łomży,
2) pomoc w opracowywaniu projektów planów pracy Rady i jej organów oraz informowanie zainteresowanych o zadaniach, wynikających z uchwalonego planu,
3) współudział w opracowywaniu uchwał Rady, wniosków i opinii Komisji w sprawach merytorycznych i organizacyjnych,
4) współdziałanie z przewodniczącymi Komisji, w szczególności w zakresie zapewnienia udziału Komisji w przygotowywaniu projektów uchwał,
5) opracowywanie, w zakresie zleconym przez Radę, informacji o terminowości realizacji interpelacji i wniosków radnych oraz działalności Komisji,
6) czuwanie nad zabezpieczeniem praw radnych, a w szczególności wynikających z ochrony stosunku pracy radnych i przygotowywanie projektów uchwał w tych sprawach,
7) współudział w przygotowywaniu projektów planów spotkań radnych z wyborcami oraz dyżurów radnych,
8) przekazywanie podjętych uchwał Wojewodzie Podlaskiemu, RIO i Prezydentowi,
9) zapewnienie Radzie pomocy merytorycznej i prawnej w niezbędnym zakresie,
10) podejmowanie, w zakresie zleconym przez Radę, czynności zmierzających do zapewnienia współdziałania Rady i jej organów z organizacjami społeczno - politycznymi i samorządowymi,
11) współudział w pracach związanych z zabezpieczeniem prawidłowego przeprowadzenia referendów ogólnokrajowych i lokalnych, spisów, wyborów: prezydenckich, do Sejmu RP, Senatu RP, Parlamentu Europejskiego, samorządowych do władz Miasta, samorządowych do władz wojewódzkich i innych określonych przepisami prawa,
12) organizacja i przeprowadzanie wyborów na ławników sądów powszechnych,
13) organizacja i przeprowadzanie wyborów do Organów Samorządów Mieszkańców Osiedli,
14) publikacja w BIP informacji z zakresu pracy Rady i jej komisji.
15) organizowanie szkolenia radnych,
16) prowadzenie Rejestru Honorowych Obywateli Miasta Łomży.
2. Biuro wykonuje także inne zadania zlecone doraźnie przez Prezydenta, Przewodniczącego Rady lub Sekretarza.