Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 2/11 z dnia 10 stycznia 2011 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Witold Chludziński – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum przedstawił porządek posiedzenia. Zaproponował uzupełnienie porządku obrad o pkt dot. budowy bulwarów. Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie przyjęła porządek obrad z poprawką: 1. Zaopiniowanie projektu budżetu miasta na 2011 rok – druk nr 1, 1/1, 1 A. 2. Informacja dot. budowy bulwarów nadnarwiańskich. 3. Sprawy różne.
Ad. 1             Przewodniczący Komisji przypomniał, że na poprzednim posiedzeniu w dniu 4 stycznia br.  radni zgłosili wnioski do projektu budżetu miasta na 2011 rok, które zostały przekazane Prezydentowi Miasta. Poprosił Prezydenta o ustosunkowanie się do poszczególnych wniosków.            Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta udzielił odpowiedzi na poszczególne  wnioski : radnego Jana Bajno  - odnośnie wniosku 1 stwierdził, że podstawą działań inwestycyjnych jest plan zagospodarowania przestrzennego. Na tym terenie nie ma jeszcze planu. Dodał, że planowane jest przygotowanie programu tzw. ulic osiedlowych i ulic znajdujących się na obrzeżach miasta. Wspólnie z Radą opracowane zostaną kryteria, wg których ulice zostaną podzielone na grupy. Taki program zostanie przedstawiony w II kwartale bieżącego roku. To radni będą decydowali, które ulice i w jakiej kolejności będą realizowane. Dlatego też chciałby, aby ten wniosek – budowa łącznika pomiędzy ul. Krzywą, a ul. Nowoprojektowaną został zakwalifikowany  do tego programu. - odnośnie 2 wniosku wyjaśnił, że miasto posiada kontener sanitarny, który może być wykorzystany na terenie strzelnicy przy ul. Konstytucji 3 Maja. Sprawa była analizowana i z punktu widzenia ekonomicznego dzierżawienie pojedynczej kabiny wraz z serwisem  okazało się najtańsze. Koszt utrzymania szaletu wynosiłby ok. 12 tys. zł. Dlatego też proponowane jest przesunięcie zadania do kwoty 48 tys. zł w dziale 90095 – utrzymanie szaletu. W ten sposób zabezpieczone będą potrzeby terenów rekreacyjnych przy  Konstytucji 3 Maja oraz cmentarza przy M. Kopernika, -  wniosek nr 3 przyjęty do realizacji,-  wniosek nr 4 został, podobnie jak pierwszy wniosek, zakwalifikowany do programu ulic osiedlowych. Wyjaśnił, że w momencie kiedy powstanie program, zostaną dokonane zmiany w budżecie celem zapewnienia środków na ten cel.  radnego Andrzeja Grzymały – wyjaśnił, że parking ten powinien znaleźć się na terenie szkoły, czyli wewnątrz terenu szkolnego. Jest tam miejsce na 12 miejsc parkingowych. W roku bieżącym zostaną zapewnione środki finansowe na opracowanie dokumentacji. radnego Ireneusza Cieślika – odnośnie ul. Polnej stwierdził, że wniosek analizowany był w kilku podejściach. Było kilka projektów, które nie mogły być zrealizowane z uwagi na niemożność wykupu gruntów. Ostatecznie pas drogowy został zawężony, gdzie z przyczyn technicznych nie ma możliwości  uruchomienia linii autobusowej. Wiąże się to  z parametrami jezdni i z faktem, że są wymagane określone łuki na skrzyżowaniach. Dokumentacja na ul. Polną jest, ale sięgacz do szkoły nie jest w niej uwzględniony.             Radny Janusz Nowakowski zabierając głos w sprawie wniosku radnego Cieślika stwierdził, że ma propozycję, aby sięgacz ul. Polnej dopisać do zadania ujętego w projekcie budżetu – przygotowanie inwestycji w tym współfinansowanych przez UE. Postawił wniosek, aby dopisać projekt dojazdu z możliwością zawracania i parkowania przy SP nr 5 i SP nr 4 (wniosek w załączeniu).            Kontynuując Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta udzielił odpowiedzi na kolejne wnioski do projektu budżetu miasta na 2011 rok: radnego Andrzeja Wojtkowskiego – wniosek przyjęty do realizacji w ramach środków na bieżące utrzymanie dróg.  radnej Bogumiły Olbryś – odnośnie wniosku nr 1 stwierdził, że jest to kolejny wniosek do programu, o którym mówił wcześniej. -  wniosek nr 2 i 3 dot. ul. Piaskowej i ul. Śmiarowskiego  również zakwalifikowano do programu dróg. Dodał, że w przypadku ul. Śmiarowskiego  brak jest aktualnego planu zagospodarowania przestrzennego. Wyjaśnił, że w ślad za opracowanym i zatwierdzonym przez Radę  programem pójdą zmiany do budżetu. radnej Alicji Konopka – wyjaśnił, że proponują przesunięcie 10 tys. zł z ul. Stawowej, czyli zwiększenie zadania do 60 tys. zł co pozwoli na wykonanie 35 stanowisk postojowych przy ul. por. Łagody.             Radna Alicja Konopka zabierając głos stwierdziła, że jest zaskoczona propozycją Pana Prezydenta . Uważa, że 35 miejsc parkingowych nie zaspokoi potrzeb mieszkańców miasta, nie mówiąc już o mieszkańcach samej ulicy.             Przewodniczący Komisji poparł wypowiedź radnej Konopka.  Natomiast radny Ireneusz Cieślik stwierdził, że jest przeciwny przeznaczaniu dodatkowych 10 tys. zł na parkingi przy ul. por. Łagody, ponieważ przed chwilą był  problem skąd wziąć pieniądze na przygotowanie inwestycji przy SP nr 5.  radnej Hanki Gałązka i radnego Witolda Chludzińskiego – stwierdził, że ul. Wiosenna jest objęta  projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, który jest na etapie drugiego wyłożenia do wglądu publicznego. Dopóki nie ma planu, budowa ul. Wiosennej w obecnym układzie jest bezcelowa. Odnośnie drugiego wniosku w sprawie  basenu przy   ul. Niemcewicza wyjaśnił, że nie przewidują zakupu wypłycenia.             Przewodniczący Komisji zabierając głos  wyjaśnił, że ul. Wiosenna nie ma nic wspólnego z opracowaniem planu zagospodarowania przestrzennego dzielnicy Zawad Przedmieście. Zwrócił uwagę, że w projekcie budżetu znalazła się ul.  Stawowa, gdzie mieszka 1 mieszkaniec, a ulica, z której korzystają setki dzieci nie może doczekać się realizacji. Postawił wniosek, aby w dziale 60016 dopisać zadania – opracowanie dokumentacji technicznej  ul. Wiosennej.            Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta stwierdził, że wg niego pierwszą ulicą do realizacji może być ul. Wiosenna pod warunkiem, że będzie to elementem przemyślanego planu, a takim elementem jest plan zagospodarowania przestrzennego dla tego terenu. Dodał, że ich intencją nie jest eliminowanie, czy nie budowanie w miejscach, które są autentycznie potrzebne dla miasta. Ul. Wiosenna jest ulica bardzo ważna dla tamtej części miasta, natomiast plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje zmianę kategorii w zakresie przyłączy.             Radna Hanka Gałązka  stwierdziła, że plan zagospodarowania przestrzennego będzie w II kwartale br. i nic chyba nie stoi na przeszkodzie, aby wykonać dokumentację techniczną na ul. Wiosenną. Ulica jest bardzo niebezpieczna, o dużym natężeniu ruchu i jest więcej jak pewna, że ulica ta zmieści się w programie realizacji dróg. Odnosząc się do wypowiedzi Prezydenta dot. wniosku w sprawie basenu poprosiła o ujęcie  w protokole zapisu, że wniosek ten jest bardzo słuszny, ponieważ chodzi o bezpieczeństwo dzieci, a także fakt, że brak wypłycenia uniemożliwia prawidłową naukę pływania.  radnego Witolda Chludzińskiego  - wyjaśnił, że wniosek zostaje przyjęty do realizacji. Zaproponował, zgodnie z wnioskiem,  środki finansowe  w wysokości 100 tys. zł  z zadania – monitoring miasta.              Bogumiła Olbryś – radna wyjaśniła, że na poprzednim posiedzeniu składała wniosek dotyczący ul. Śmiarowskiego. Stwierdziła, że nie był to wniosek intencyjny, a   wniosek formalny i chodzi  o opracowanie dokumentacji technicznej ul. Śmiarowskiego (wniosek w załączeniu).             Zabierając głos radny Ireneusz Cieślik stwierdził, że dotąd uważał, że jeśli inwestycja jest rozpoczęta, to powinna być zakończona. Tymczasem zadanie pn. ul. Zielna z dokończeniem ul. Sosnowej. Ul. Zielna została wykonana, a nie ma zabezpieczenia środków na dokończenie ul. Sosnowej ok. 250 m. Dlatego też postawił wniosek o zabezpieczenie środków na dokończenie ul. Sosnowej (wniosek w załączeniu).             Przewodniczący Komisji poinformował, że Komisja Gospodarki Komunalnej w terminie do dnia 14 stycznia br. zobligowana jest do przedłożenia opinii w sprawie projektu budżetu miasta na 2011 rok do Komisji Finansów i Skarbu Miasta. Dodał, Pan Prezydent przedstawił stanowisko dot. wniosków Komisji, po wysłuchaniu którego uważa, że wszystkie wnioski Komisji, zarówno te zgłoszone na poprzednim posiedzeniu, jak i te zgłoszone na dzisiejszym,  powinny być przekazane do Komisji Finansów. W związku z powyższym poddał pod głosowanie zgłoszone wnioski. Jako pierwszy poddał pod głosowanie wniosek radnego Nowakowskiego w sprawie rozszerzenia zakresu opracowania dokumentacji technicznej o dojazd i parking przy SP nr 4 i SP nr 5 (wniosek w załączeniu). Komisja, w wyniku głosowania 13 głosami za – jednogłośnie wniosek przyjęła. Następnie poddał pod głosowanie wniosek radnej Olbryś w sprawie opracowania dokumentacji technicznej ul. Śmiarowskiego. Komisja, w wyniku głosowania 10 głosami za przy braku głosów przeciw i 3 głosach wstrzymujących wniosek przyjęła. Poddał również pod głosowanie radnego Cieślika w sprawie zabezpieczenia środków na zakończenie ul. Sosnowej. Komisja w wyniku głosowania 3 głosami za, przy 1 głosie przeciw i 9 głosami wstrzymującymi, wniosek przyjęła.             Kontynuując, poddał pod głosowanie wnioski zgłoszone na posiedzeniu w dniu 4 stycznia br. do projektu budżetu miasta na 2011 rok. Komisja w wyniku głosowania 10 głosami za – jednogłośnie przyjęła zgłoszone wnioski. Następnie poddał pod głosowanie – kto jest za pozytywnym zaopiniowaniem projektu budżetu miasta na 2011 rok wraz z przyjętymi wnioskami. Komisja, w wyniku głosowania 11 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym zaopiniowała pozytywnie projekt budżetu miasta na 2011 rok w działach merytorycznie podległych Komisji wraz z przyjętymi wnioskami.  Ad. 2             Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta przedstawił  informację (w załączeniu) na temat realizacji  I etapu bulwarów nadnarwiańskich. Wyjaśnił, że I etap przedsięwzięcia przewiduje budowę nadbrzeża portowego, portu rzecznego i mariny oraz ciągów komunikacyjnych pieszego i rowerowego.             Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję. Zabierając głos w dyskusji poprosił o podanie ogólnej wartości III etapów przedsięwzięcia.            Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta   poinformował, że  wartość  kosztorysowa prac obejmujących odcinek od ul. Żydowskiej do starego mostu wynosi ok. 50 mln. zł. I etap, który będzie realizowany,  został oszacowany na 27 mln. zł, natomiast póki co nie ma wyceny wartości prac kosztorysowych na etap między ul. Żydowską, a nowym mostem z częścią rekreacyjną przy plaży miejskiej. Wykonawca zaoferował wykonanie I etapu za kwotę 13.680 zł. Do tego należy oczywiście doliczyć koszty zagospodarowania terenu, zakupy o charakterze wyposażeniowym itd.             Przewodniczący Komisji zwrócił się z zapytaniem do Skarbnik Miasta, czy przy obecnym kryzysie ogólnopolskim stać  miasto na udział własny w realizacji bulwarów. Stwierdził, że nie jest przeciwnikiem budowy bulwarów, ale czy budżet miasta na tym nie ucierpi i czy zaspokojone zostaną bieżące  potrzeby miasta.             Jadwiga Kozłowska Skarbnik Miasta stwierdziła, że takiej deklaracji nie złoży. Radni o tej inwestycji wiedzieli w roku ubiegłym i wtedy dofinansowanie wynosiło 9.127 tys.zł. Dzisiaj, kiedy dofinansowanie zostało zwiększone o 4.714 tys. zł, gdzie jest prawie wybrany wykonawca nie wie, czy jest to akurat dobry moment do zastanawiania się, czy mamy inwestycje realizować, czy nie.             Radny Andrzej Grzymała stwierdził, że strona dochodowa musi się równać stronie wydatkowej. Środki na realizację bulwarów są zabezpieczone, za dużo zostało zainwestowane w to przedsięwzięcie, aby to teraz zatrzymywać. Poprosił o informacje ile kosztował projekt bulwarów.            Radna Alicja Konopka stwierdziła, że bardzo by się cieszyła, gdyby bulwary były zrealizowane, jest jednak pełna obaw, czy budżet miasta to udźwignie. Z jednej strony chciałaby, aby bulwary powstały, a z drugiej strony zastanawia się, czy to jest najpotrzebniejsza inwestycja w mieście  w obecnej sytuacji finansowej kraju i miasta. Nie jest przeciwna tej inwestycji, obawia się tylko, co będzie dalej z finansami miasta.             Jadwiga Kozłowska Skarbnik Miasta odpowiadając na pytanie radnego Grzymały wyjaśniła, że na projekt miasto wydało 620 tys. zł.             Radny Janusz Mieczkowski stwierdził, że wyłożone zostały znaczne  środki finansowe, są konkretne cele, podjęto uchwały, a jutro zostanie podjęta kolejna. Jego zdaniem należy wziąć za to odpowiedzialność i realizować inwestycję. To nie jest czas na zadawanie pytań czy to ma sens, czy nie ma sensu, ponieważ odpowiedź na to pytanie już padło. Jeśli podejmuje się decyzję, to trzeba ja realizować. Uważa, że nad sprawa realizacji bulwarów przejść do porządku dziennego i nie wracać, nie pytać, a poczekać na efekt końcowy. Uważa, że inwestycja jest celowa i powinna być realizowana.            Radna Bogumiła Olbryś stwierdziła, że jest odmiennego zdania niż przedmówca. Uważa, że trzeba pytać, trzeba dociekać, trzeba mieć jasny ogląd sytuacji. Uważa, że inwestycja jest potrzeba.  Będzie realizowany I etap, jest dofinansowanie i  jej zdaniem, inwestycja oczekiwana od 25 lat przez mieszkańców powinna ujrzeć światło dzienne.             Przewodniczący Komisji zakończył dyskusję. Ad. 3             Nie zgłoszono.                      W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.             
  • Data powstania: Data powstania: piątek, 11 mar 2011 08:51
  • Data opublikowania: piątek, 11 mar 2011 08:53
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej