Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 1/11 z dnia 10 stycznia 2011 r.

Posiedzenie Komisji otworzyła i obradom przewodniczyła Pani Alicja Agata Gołaszewska – Przewodnicząca Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, która po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum przedstawiła porządek obrad (w załączeniu). Zaproponowała, aby punkt 1 porządku otrzymał brzmienie: Analiza i zaopiniowanie projektu budżetu miasta na 2011 rok w działach merytorycznie podległych Komisji. Poprosiła o uwagi do zaproponowanego porządku. Komisja nie wniosła uwag. W związku z powyższym Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie poprawkę dot. pkt-u 1 porządku obrad. Komisja w wyniku głosowania 4 głosami za – jednogłośnie przyjęła zgłoszoną poprawkę, a następnie 4 głosami za – jednogłośnie, przyjęła następujący porządek obrad: 1. Analiza i zaopiniowanie projektu budżetu miasta na 2011 rok w działach merytorycznie podległych Komisji – druk nr 1, 1/1, 1 A. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Łomża na lata 2011 – 2014 - druk nr 2, 2 A. 3. Propozycje tematów do planu pracy Komisji na 2011 rok. 4. Sprawy różne.
Ad. 1                Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję. Poprosiła o uwagi i wnioski do projektu budżetu miasta na 2011 rok (projekt budżetu w załączeniu). Zabierając głos w dyskusji poprosiła o informację o jakie kwoty wnioskowała Komenda Miejska Policja, Straż Miejska i Komenda Straży Pożarnej, a jakie są ujęte w projekcie budżetu.            Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta poinformowała, że policja życzyła sobie dofinansowanie zadań inwestycyjnych na kwotę 100 tys. zł, do budżetu została przyjęta kwota 50 tys. zł. Zapewnione jest pełne dofinansowanie w kwocie 50 tys. zł na dodatkowe patrole w mieście.       Dofinansowanie Państwowej Straży Pożarnej  zaplanowano w projekcie budżetu w wysokości 100 tys. zł tj. w takiej kwocie, jaka została zgłoszona na zadania inwestycyjne.            W związku z powyższym, Przewodnicząca Komisji zgłosiła wniosek (w załączeniu do protokołu), aby w zakresie poprawy bezpieczeństwa w mieście zwiększyć o 20 tys. zł  dofinansowanie ponadnormatywnych patroli pieszych oraz zmotoryzowanych na terenie miasta, a także zabezpieczenie kwoty 5 tys. zł na zakup specjalistycznego psa służbowego. Uzasadniając, stwierdziła, że zgodnie ze sprawozdaniem Komendanta Miejskiego Policji odnośnie otrzymanych z budżetu miasta 50 tys. zł w roku ubiegłym pokazało, że jest ogromny sens, aby  patrole policji dalej funkcjonowały  w mieście. Zwiększenie w roku bieżącym kwoty o 20 tys. zł poszerza działalność patroli również o ruch drogowy. Odnośnie zabezpieczenia kwoty 5 tys. zł na zakup psa wyjaśniła, że w roku ubiegłym z budżetu miasta przekazane zostały pieniądze na zakup psa i już na przełomie  sierpnia i  września, dzięki właśnie temu psu,  policja wykryła 7 kg narkotyków.             Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta zwróciła się z prośbą do radnych, aby składając wnioski do projektu budżetu, radni wskazywali źródło pochodzenia środków.             Radny Maciej Głaz zaproponował, aby wnioskowana przez Przewodniczącą Komisji kwota w wysokości 25 tys. zł została przeniesiona z zaplanowanych w budżecie miasta środków finansowych w wysokości 100 tys. zł na zadania inwestycyjne  Państwowej Straży Pożarnej.             Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że zgłoszone wnioski w jego odczuciu są uzasadnione. W odczuciu społecznym bezpieczeństwo kojarzy się również z widokiem policjanta na ulicach. Stwierdził, że jest za i przyjmuje te wnioski jako autopoprawkę do projektu budżetu. Wyjaśnił, że wniesiona autopoprawka będzie zakładała zmniejszenie wydatków inwestycyjnych o 25 tys. zł na potrzeby Państwowej Straży Pożarnej. Zdjęta kwota znajdzie swoje miejsce w zmianach do budżetu miasta. Dodał, że Policja otrzyma dofinansowanie teraz, a Straż Pożarna nieco później.             Innych uwag i wniosków nie zgłoszono.            Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie wniosek w sprawie zwiększenia o 20 tys. zł dofinansowanie na ponadnormatywne patrole piesze i zmotoryzowane. Wniosek został przyjęty jednogłośnie,  5 głosami za. Poddała również pod głosowanie wniosek o zabezpieczenie kwoty 5 tys. zł na zakup specjalistycznego psa. Komisja w wyniku głosowania, 5 głosami za – jednogłośnie, wniosek powyższy przyjęła.            Następnie Komisja 5 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt budżetu miasta na 2011 rok w działach merytorycznie podległych Komisji wraz z przyjętymi wnioskami.  Ad. 2             Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie  uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Łomża na lata 2011 – 2014  (w załączeniu). Dodała, że  nowa ustawa przewiduje, iż począwszy od tego roku, łącznie z budżetem i zmianami w budżecie, będzie podejmowana uchwała odnośnie prognozy finansowej miasta.                    Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję.            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.            W związku z powyższym Przewodnicząca Komisji poddała projekt uchwały pod głosowanie. Komisja, w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zawarty w druku nr 2 A.  Ad. 3             Przewodnicząca Komisji poprosiła o uwagi, wnioski oraz  propozycje tematów do przedłożonego projektu planu pracy Komisji na 2011 rok ( projekt w załączeniu). Zaproponowała, aby w  propozycjach tematów  do planu pracy Rady Miejskiej na 2011       znalazły się pkt 1 z miesiąca lutego, pkt 1 z miesiąca kwietnia oraz  pkt 1 z miesiąca września.             Radny Konrad Haponik, odnosząc się do projektu planu pracy Komisji, zaproponował, aby pkt 1 z miesiąca maja - Informacja dotycząca wpływu zwiększonej ilości pojazdów nauki jazdy „L” na bezpieczeństwo w ruchu drogowym w 2010 roku i I kwartale 2011 roku został przeniesiony na miesiąc marzec. Wyjaśnił, że jego propozycja podyktowana jest tym, iż pracując jako instruktor jazdy zdaje sobie sprawę, że w marcu zwiększa się ilość osób zdających na prawo jazdy i uczestniczących w kursach.             Radny Mariusz Chrzanowski zaproponował w związku z powyższym, aby pkt 2 z miesiąca marca – Informacja Prezydenta Miasta na temat realizacji uchwały w sprawie zasad sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie miasta,  przenieść w miejsce zdjętego punktu 1 w miesiącu maju.            Przewodnicząca poddała pod głosowanie propozycję radnych Konrada Haponika i Mariusza Chrzanowskiego pod głosowanie. Komisja 5 głosami za – jednogłośnie dokonała zamiany tematów zgodnie z powyższą propozycja.            Innych uwag nie zgłoszono.            Następnie Komisja w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie przyjęła plan pracy Komisji na 2011 rok wraz z przyjętą poprawką. Komisja przyjęła również tematy do planu pracy Rady Miejskiej   na 2011 zaproponowane przez Przewodniczącą Komisji,  5 głosami za – jednogłośnie. Ad. 4             Przewodnicząca Komisji zwróciła uwagę na zły stan dróg. Zasygnalizowała, aby środki z bieżącego utrzymania dróg jak najszybciej zostały przekazane na poprawę nawierzchni dróg, ponieważ za moment kierowcy będą zgłaszali uszkodzenia samochodów. Uważa, że naprawa nawierzchni, jeśli warunki pogodowe pozwolą,  to w chwili obecnej priorytet.            Andrzej Karwowski – Naczelnik WGKOŚiR wyjaśnił, że ulice systematycznie się degradują. W bardzo złym stanie jest ul. Sikorskiego i ul. Wojska Polskiego. Będą przebudowane ul. Piłsudskiego, Al. Legionow, ul. Spokojna. Przedstawił następnie 3 metody naprawy nawierzchni dróg. Dodał, że aby utrzymać nawierzchnie dróg w dobrym stanie, w budżecie powinno być zaplanowane 6 % wartości odtworzeniowej dróg, a jest 2 %.             W dalszej części posiedzenia radny Konrad Haponik zabierając głos przedstawił na piśmie wniosek w sprawie budowy hali widowiskowo-sportowej przy LO nr 2 i SP nr 2 oraz zapewnienie środków na dokumentację techniczną (wniosek w załączeniu).             Przewodnicząca Komisji stwierdziła, że całkowicie popiera wniosek radnego Haponika. Uważa, że jest to duże przedsięwzięcie, ale powinniśmy poczynić pierwsze kroki, aby szkoła w centrum miasta posiadała salę sportową. Zwróciła się z prośbą do Prezydenta Miasta o przyspieszenie realizacji zadania z lat 2013-2015 na 2011rok. Jej zdaniem jeżeli uda się przeznaczyć część środków na dokumentację w 2011 roku, to łatwiej będzie pozyskać środki zewnętrzne. Poddała wniosek radnego Haponika pod głosowanie.             Komisja, w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie, wniosek przyjęła.            Zbigniew Prosiński – radny zabierając głos w sprawach różnych przedstawił na piśmie wniosek  w sprawie zlokalizowania progów zwalniających na ul. L. Staffa przy blokach nr 2 i 8 (wniosek w załączeniu).             Komisja 5 głosami za – jednogłośnie przyjęła powyższy wniosek.            Maciej Głaz – radny poruszył kwestię hałd śniegu usypanych przy przejściach dla pieszych. Zwrócił się z prośbą do Prezydenta o zobowiązanie służb odpowiedzialnych, aby nie zgarniały śniegu w okolicach przejść dla pieszych szczególnie przejść usytuowanych przy szkołach, ponieważ zaspy zasłaniają stojące dzieci przed przejściem.             Przewodnicząca Komisji kończąc posiedzenie Komisji stwierdziła, że warunki lokalowe Straży Miejskiej są średnie. Zwróciła się do Prezydenta Miasta z prośba o rozważenie możliwości przeznaczenia nowego lokum na potrzeby Straży Miejskiej.W związku z wyczerpaniem porządku Przewodnicząca zamknęła posiedzenie Komisji.  

                                                                                                          Przewodnicząca

                                                                                          Komisji Bezpieczeństwa i Porządku

 

                                                                                                    Alicja Agata Gołaszewska

 

 

 
  • Data powstania: Data powstania: piątek, 1 kwi 2011 10:15
  • Data opublikowania: piątek, 1 kwi 2011 10:18
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej