Biuro Prawne /BRP/
1. Urszula Sienkiewicz - Radca Prawny /Koordynator/
pok. nr 105 tel. 86 2156720
2. Anna Mudel - Chojnowska - Radca Prawny
pok. nr 118, tel. 86 2156720
3. Mieczysław Jagielak - Radca Prawny
pok. nr 116 tel. 86 2156720
4. Arkadiusz Jabłoński - Radca Prawny
ul. Nowa 2, pok 332
5. Dariusz Wąsowski - Radca Prawny
ul. Polna 16, tel. 86 2162000
6. Sebastian Chrzanowski - Referent Prawny
pok. nr 105 tel. 86 2156797
Do zadań Biura Prawnego należy obsługa prawna Prezydenta, Rady i Urzędu, a w szczególności:
1) opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów aktów prawnych Rady i Prezydenta, udzielanie
wsparcia komórkom organizacyjnym w zakresie stosowania zasad prawidłowej legislacji,
2) udzielanie pomocy prawnej pracownikom komórek organizacyjnych w zakresie interpretacji nowych bądź
skomplikowanych przepisów prawnych,
3) opiniowanie nietypowych lub skomplikowanych pod względem prawnym projektów umów i porozumień,
4) sprawowanie doradztwa prawnego w sprawach wynikających z funkcji właściciela, akcjonariusza itp.
podmiotów gospodarczych, a także z funkcji organu założycielskiego,
5) wydawanie opinii prawnych dotyczących w szczególności:
a) rozwiązania z pracownikiem stosunku pracy bez wypowiedzenia,
b) odmowy uznania zgłoszonych roszczeń,
c) spraw związanych z postępowaniem przed organami orzekającymi,
d) zawarcia umowy długoterminowej albo dotyczącej przedmiotu znacznej wartości,
e) zawarcia i rozwiązania umowy z kontrahentem zagranicznym,
f) zawarcia ugody w sprawach majątkowych,
g) umorzenia wierzytelności,
6) opiniowanie projektów rozstrzygnięć w sprawach sporów kompetencyjnych,
7) występowanie w charakterze pełnomocnika Prezydenta lub Miasta w postępowaniu sądowym,
administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi,
8) nadzór prawny nad egzekucją należności Miasta w zakresie opiniowania spraw szczególnie skomplikowanych,
9) informowanie Prezydenta o uchybieniach w działalności Urzędu i jego komórek organizacyjnych w
przestrzeganiu prawa i skutkach tych uchybień, stwierdzonych podczas opiniowania spraw bądź prowadzenia
procesów sądowych,
10) prowadzenie Repertorium spraw sądowych.
2. Biuro Prawne świadczy obsługę prawną także szkołom i placówkom oświatowym prowadzonym przez Miasto
Łomża w następującym zakresie:
a) udzielanie porad prawnych dyrektorom szkół i placówek oświatowych,
b) reprezentowanie dyrektorów szkół i placówek oświatowych przed sądem w sprawach z zakresu prawa pracy,
c) opracowywanie aktów prawnych na potrzeby Prezydenta i Rady,
d) uczestnictwo w razie konieczności w naradach z dyrektorami szkół i placówek oświatowych w zakresie
tematycznym dotyczącym wykładni prawa oświatowego.
3. Biurem Prawnym kieruje Radca Prawny, któremu Prezydent powierzył funkcję Koordynatora, zapewniając
Prezydentowi, Radzie i Urzędowi stałą obsługę prawną i terminowe załatwianie spraw oraz organizując
zastępstwo za nieobecnego w pracy Radcę Prawnego.
4. Radcowie Prawni wchodzący w skład Biura Prawnego działają na podstawie przepisów ustawy o radcach
prawnych i zajmują samodzielne stanowisko podległe bezpośrednio Prezydentowi Miasta.
5. W skład Biura Prawnego mogą wchodzić również osoby zatrudnione na innych stanowiskach (referenta
prawnego, specjalisty itd.), których zakres obowiązków jest indywidulanie określany w osobowym zakresie
obowiązków służbowych, uprawnień i odpowiedzialności pracownika.
6. Radcy Prawni oraz pozostali pracownicy Biura mają prawo domagać się od pracowników Urzędu wszelkich
wyjaśnień i dokumentów, mających związek z rozpatrywaną przez nich sprawą.
7. Szczegółowe zasady funkcjonowania Biura Prawnego określa Regulamin Wewnętrzny Biura Prawnego nadany
przez Prezydenta w drodze zarządzenia.