Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 3/11 z dnia 19 kwietnia 2011 r.

W posiedzeniu udział wzięły osoby zgodnie z załączoną listą obecności. Posiedzenie Komisji otworzyła i obradom przewodniczyła Pani Alicja Agata Gołaszewska – Przewodnicząca Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, która po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum przedstawiła porządek obrad (w załączeniu). Poprosiła o uwagi do zaproponowanego porządku. Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie przyjęła następujący porządek obrad: I część posiedzenia: 1. Przyjęcie protokołu nr 2/11 z posiedzenia Komisji z dnia 24 marca 2011 r. 2. Informacja o stanie sanitarnym miasta za 2010 rok – druk nr 72. 3. Informacja o stanie bezpieczeństwa na drogach w granicach miasta Łomży - druk nr 81. 4. Informacja na temat realizacji zadań inwestycyjnych w 2010 r. w zakresie dróg i chodników w mieście oraz miejsc postojowych. 5. Sprawy różne. II część posiedzenia: 1. Zapoznanie się z realizacją inwestycji – wizyta na stadionie miejskim.
I część posiedzeniaAd. 1             Przewodnicząca Komisji poprosiła o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.            Członkowie Komisji nie wnieśli uwag i w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie przyjęli protokół nr 2/11 z dnia 24 marca 2011 roku.  Ad. 2             Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję na temat stanu sanitarnego miasta za 2010 rok (informacja w załączeniu). Poprosiła o pytania i uwagi.  Zwróciła uwagę, że artykuły nabiałowe znajdują się na ladzie, a powinny znajdować się w chłodziarce.            Agnieszka Grzeszczuk – Inspektor Sanitarny w Łomży wyjaśniła, że klienci powinni na tego typu sprawy reagować. Dodała, że kara jaką może nałożyć wojewódzki inspektor jest to kwota 5-krotnej wartości wystawionego towaru, to jej zdaniem jest to bardzo niska kara. Przy takim wyborze sklepów jaki jest dzisiaj, klient powinien zrezygnować z zakupów w takim sklepie.  Stwierdziła następnie, że zmienia się sytuacja jeśli chodzi o stan sanitarny kąpieliska miejskiego. Chciałaby poruszyć również kwestię targowiska oraz toalet w mieście. Wyjaśniła, że od stycznia zmieniły się przepisy i miejsce do kąpieli od tego roku będzie pod nadzorem Sanepidu tylko i wyłącznie wtedy jeżeli badania, które wykona miasto, będą stwierdzały przekroczenia.  Obowiązek  badania wody spadł na właściciela kąpieliska czyli zlecenie badań i nadzór nad jakością wody leży po stronie właściciela.            Radny Zbigniew Prosiński poprosił o wyjaśnienie czy dotyczy to również fontanny funkcjonującej przy ul. Konstytucji 3 Maja.            Agnieszka Grzeszczuk – Inspektor Sanitarny w Łomży wyjaśniła, że jest przepis dotyczący wody do spożycia, ale nie ma przepisu, który określałby jakie są normy wody w fontannie. Jeżeli organizator terenu robi tam kąpielisko, to odpowiada za istniejące warunki i powinien sprawdzić czy nie ma tam drobnoustrojów. Badanie wody w basenach, wody wodociągowej przeprowadzane są w ramach kontroli wewnętrznej. Kontynuując omawianie podniesionych przez siebie problemów stwierdziła, że od pewnego czasu w mediach toczy się dyskusja na temat ożywienia starówki, ogródków piwnych, restauracji i barów. Wyjaśniła, że  w tym rejonie jest tylko jedno wc publiczne, które mieści się w hali targowej. W sytuacji kiedy przedsiębiorca chce otworzyć restaurację musi zapewnić dostęp do toalet, szczególnie jeżeli ma zamiar sprzedawać piwo. Budynki usytuowane na starówce nie do końca mają rozwiązany problem kanalizacji. Wyjaśniła, że jeżeli powstanie miejsce, które będzie gromadziło dużo ilość ludzi, to trzeba zapewnić dostęp do toalety.             Członkowie Komisji nie zgłosili uwag. W związku z powyższym Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie przedstawioną  informację. Komisja, w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie przyjęła informację zawartą w druku nr 72.             Jolanta Mieczkowska – Kierownik Delegatury w Łomży  WIIORiN poinformowała, że w mieście bardzo szybko rozprzestrzenia się szkodnik kasztanowców, szrotówek kasztanowiaczek. Inspekcja Ochrony Roślin wysyła informacje na ten temat do różnych instytucji również do Urzędu Miejskiego z prośbą o zainteresowanie i podjęcie działań zmierzających do zwalczania szkodnika. Niestety nie widać większego zainteresowania problemem, a jest dość poważny ponieważ szkodnik powoduje trwałe uszkodzenia drzew. Są różne metody walki m.in. stosowanie lepów na pniach, czy wygrabianie liści spod drzew. Dodała, że w innych województwach władze są zainteresowane i podejmują działania, które oczywiście wiążą się z wydatkowanie określonych środków finansowych.            Przewodnicząca Komisji zaproponowała, aby Komisja skierowała wniosek do Prezydenta Miasta  o zobowiązanie podległych służb do podjęcia działań mających na celu walkę ze szkodnikiem. Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie wniosek przyjęła.   Ad. 3             Robert Marciniak – Komenda Miejska Policji - przedstawił informację na temat stanu bezpieczeństwa na drogach za 2010 r. oraz I kwartał 2011 r.              Andrzej Karwowski – Naczelnik WGKOŚiR przedstawił informację na temat stanu bezpieczeństwa na drogach za 2010 rok (w załączeniu).             Przewodnicząca Komisji zwracając się do przedstawiciela KMP poprosiła o wyjaśnienie, czy są przepisy regulujące ilość samochodów nauki jazdy L ?            Robert Marciniak – Komenda Miejska Policji - wyjaśnił, że nie ma takich przepisów.             Radny Zbigniew Prosiński stwierdził, że nie powinniśmy walczyć z L-kami. Przyjeżdżają ludzie z całego województwa podlaskiego i nie tylko. Na pewno muszą coś zjeść, część podatków zostaje w mieście, w WORD-e ludzie mają pracę.             Innych uwag nie zgłoszono. Komisja w wyniku głosowania  6 głosami za – jednogłośnie przyjęła informację zgodnie z drukiem nr  81.       Ad. 4             Anna Armista – Naczelnik Wydziały Inwestycji przedstawiła informację na temat realizacji zadań inwestycyjnych w 2010 roku w zakresie dróg i chodników w mieście oraz miejsc postojowych ( w załączeniu).             Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję.            Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie przyjęła powyższą informację.  Ad. 5             Nie zgłoszono            Przewodnicząca zamknęła I część Komisji.  II część posiedzenia Ad. 1             Komisja dokonała przeglądu stadionu miejskiego, w wyniku którego stwierdziła szereg usterek.            Anna Armista – Naczelnik Wydziału Inwestycji wyjaśniła, że został sporządzony wykaz wszystkich usterek i przedłożony wykonawcy. Wykonawca został zobowiązany  do usunięcia usterek w terminie do dnia 30 kwietnia br. w ramach obowiązującej gwarancji.             W związku z powyższym Komisja  ustaliła, że po tym terminie i po usunięciu usterek w ramach napraw gwarancyjnych,  dokona ponownego przeglądu stadionu.W związku z wyczerpaniem porządku Przewodnicząca zamknęła posiedzenie Komisji.
  • Data powstania: Data powstania: środa, 11 maj 2011 13:06
  • Data opublikowania: środa, 11 maj 2011 13:08
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej