Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 4/11 z dnia 9 maja 2011 r.

Posiedzenie Komisji otworzyła i obradom przewodniczyła Pani Alicja Agata Gołaszewska – Przewodnicząca Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, która po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum przedstawiła porządek obrad (w załączeniu). Poprosiła o uwagi do zaproponowanego porządku. Komisja w wyniku głosowania 3 głosami za – jednogłośnie przyjęła następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 3/11 z posiedzenia Komisji z dnia 19 kwietnia 2011 r. 2. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2010 rok w działach merytorycznie podległych Komisji – druk nr 71. 3. Informacja dotycząca wpływu zwiększonej ilości pojazdów nauki jazdy „L” na bezpieczeństwo w ruchu drogowym w 2010 roku i I kwartale 2011 r. 4. Ocena bezpieczeństwa miejsc organizacji imprez masowych na terenie miasta Łomża. 5. Informacja Prezydenta Miasta na temat realizacji uchwały w sprawie zasad sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie miasta Łomża. 6. Sprawy różne.
Ad. 1             Przewodnicząca Komisji poprosiła o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.            Członkowie Komisji nie wnieśli uwag i w wyniku głosowania 3 głosami za – jednogłośnie przyjęli protokół nr 3/11 z dnia 19 kwietnia 2011 roku. Ad. 2             Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję   na temat wykonania budżetu miasta za 2010 rok (sprawozdanie w załączeniu).             Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 2 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym zaopiniowała pozytywnie sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za 2010 rok w działach merytorycznie podległych Komisji.   Ad. 3                 Przewodnicząca Komisji przechodząc do omawiania pkt-u dotyczącego wpływu zwiększonej ilości pojazdów nauki jazdy „L” na bezpieczeństwo w ruchu drogowym w 2010 roku i I kwartale 2011 r. przedstawiła pismo Komendanta Miejskiego Policji w powyższej sprawie (pismo w załączeniu), z którego wynika, że policja nie prowadzi ewidencji zdarzeń drogowych z udziałem pojazdów nauki jazdy, a co za tym idzie, nie jest w stanie  określić wpływ powyższych pojazdów na stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Zwróciła się następnie z zapytaniem do Naczelnika Wydziału Komunikacji czy możemy wpłynąć, aby w godzinach szczytu nie jechały 3-5 „L” szczególnie na najbardziej uczęszczanych trasach. Czy można zwrócić się do odpowiednich organów z pouczeniem instruktorów jazdy, aby omijali niektóre trasy w godzinach szczytu.             Adam Maciejewski – p.o. Naczelnika COM wyjaśnił, że nauka jazdy jest to działalność gospodarcza nie podlegająca pod urząd.  W urzędzie działalność ta jest tylko rejestrowana i kontrolowana odnośnie przepisów merytorycznych. W żaden sposób nie można wpływać na ustawianie godzin prowadzenia działalności gospodarczej, ponieważ byłaby to ingerencja w swobody, które każdy obywatel posiada, co do prowadzenia działalności.             Radny Konrad Haponik dodał, że tym bardziej ośrodki szkolenia nauki jazdy  nie podlega pod WORD. Wyjaśnił, że prowadził swój ośrodek i uczestniczył w szkoleniu prowadzonym przez WORD i tam uczulano właścicieli ośrodków nauki jazdy, aby jak najrzadziej w godzinach szczytu korzystać z określonego odcinka drogi. Z doświadczenia wie, że dyrektor WORD-u, aby rozładować tę sytuację zalecił egzaminatorom, aby nie przeprowadzać w godzinach szczytu również egzaminów. Uważa, że Komisja może zwrócić się z taką prośbą do Dyrektora WORD.             Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie – kto jest za skierowaniem pisma do Dyrektora WORD zgodnie z propozycją radnego Haponika. Komisja w wyniku głosowania 3 głosami za – jednogłośnie przyjęła propozycję radnego. Następnie Komisja 3 głosami za – jednogłośnie przyjęła informację nt wpływu samochodów nauki jazdy na bezpieczeństwo w ruchu  drogowym.  Ad. 4             Ewa Grygo – p.o. Naczelnika  WKP przedstawiła informację  dotyczącą bezpieczeństwa miejsc organizacji imprez masowych na terenie miasta. Wyjaśniła, masowych. Należy bardzo dużo warunków spełnić i bardzo dobrze, ponieważ to decyduje o bezpieczeństwie imprez masowych.  Stwierdziła, ze miejsca gdzie odbywają się imprezy masowe to głównie amfiteatr przy ul. Zjazd, hala sportowa przy SP nr 9 i czasami w sali koncertowej filharmonii. Jedną z imprez masowych są mecze piłki nożnej, które muszą spełnić szczególne zasady bezpieczeństwa. 16 lipca odbywa się Gościniec Łomżyński z gwiazdą w tym roku jest to Doda. Wymieniła pozostałe imprezy odbywające się w mieście m.in. Teatr w Walizce, Dni Łomży.            Przewodnicząca Komisji poprosiła o uwagi i pytania.            Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 2 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących przyjęła przedstawioną informację.   Ad. 5                Przewodnicząca Komisji przedstawiła informację Prezydenta Miasta na temat realizacji uchwał w sprawie zasad sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie miasta Łomża (w załączeniu). Otworzyła dyskusję.            Radny Maciej Głaz zwrócił uwagę, że w najbliższym czasie zacznie obowiązywać uchwała Rady Miejskiej w sprawie ilości miejsc sprzedaży alkoholu. Trafiają do niego mieszkańcy z zapytaniem czy wnioski o koncesję złożone przed uprawomocnieniem się są ważne, czy należy złożyć je ponownie.             Iwona Śliwińska -  inspektor Referatu EDG wyjaśniła, że załącznik nr 3 do uchwały Rady Miejskiej określa sposób składania wniosków. Przede wszystkim po uprawomocnieniu się uchwały o zwiększeniu ilości punktów sprzedaży zostaje podana do publicznej wiadomości informacja o ilości nowych punktów i terminach składania wniosków. Takiego ogłoszenia nie było. Wnioski złożone przed ukazaniem się informacji zostają zwrócone wraz z załącznikiem nr 3 do uchwały, określającym obowiązujące zasady.            Komisja nie wniosła innych uwag i w wyniku głosowania 4 głosami za – jednogłośnie przyjęła informację Prezydenta Miasta.   Ad. 6             Przewodnicząca Komisji przedstawiła odpowiedź Z-cy Prezydenta Miasta na wniosek Komisji w sprawie podjęcia działań dot. rozprzestrzeniania się szkodnika kasztanowców w mieście (odpowiedź w załączeniu). W związku z wyczerpaniem porządku Przewodnicząca zamknęła posiedzenie Komisji.  

                                                                                                          Przewodnicząca

                                                                                          Komisji Bezpieczeństwa i Porządku

 

                                                                                                    Alicja Agata Gołaszewska

 

 

 Protokołowała:J. Zawiśniewska   
  • Data powstania: Data powstania: piątek, 16 wrz 2011 08:23
  • Data opublikowania: piątek, 16 wrz 2011 08:25
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej