Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 5/11 z dnia 31 sierpnia 2011 r.

Posiedzenie Komisji otworzyła i obradom przewodniczyła Pani Alicja Agata Gołaszewska – Przewodnicząca Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, która po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum przedstawiła porządek obrad (w załączeniu). Poprosiła o uwagi do zaproponowanego porządku. Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 4 głosami za – jednogłośnie przyjęła następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 4/11 z dnia 9 maja 2011 r. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu - druk nr 157, 157A. 3. Sprawy różne.
Ad. 1             Przewodnicząca Komisji poprosiła o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.            Członkowie Komisji nie wnieśli uwag i w wyniku głosowania 4 głosami za – jednogłośnie przyjęli protokół nr 4/11 z dnia 9 maja 2011 roku. Ad. 2             Przewodnicząca Komisji otworzyła dyskusję na temat projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu  (wniosek i projekt uchwały w załączeniu). Poprosiła o wnioski i uwagi do przedłożonego projektu.         Radny Zbigniew Lipski stwierdził, że dobrze się stało, że miasto podjęło ten temat. Jemu, jako zarządcy nieruchomości, uchwała taka jest  potrzebna. Dodał, że po zapoznaniu się z projektem nie wnosi żadnych uwag.           Radny Konrad Haponik poinformował, że na parkingu na Osiedlu Południe stoi od roku kompletnie zniszczony samochód.         Radny Zbigniew Prosiński  przedstawił odpowiedź Prezydenta Miasta na swoją interpelację w sprawie usunięcia pojazdu, o którym mówił radny Haponik.          Innych uwag nie zgłoszono.         Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie projekt uchwały. Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 157 A.   Ad. 3             Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta odnosząc się do sprawy przedstawionej przez radnego Prosińskiego wyjaśnił, że   sprawie zostanie nadany bieg, a sprawa osobiście zajmie się Pan Naczelnik Maciejewski. Zostanie skierowane do właściciela samochodu zapytanie i jeżeli nie będzie reakcji, pojazd zostanie usunięty.             Radny Zbigniew Lipski nawiązując do patroli policji postawił wniosek, aby w momencie zakończenia dofinansowywanie  z budżetu miasta  ponadnormatywnych patroli, policja   przedłożyła informację o skuteczności tych patroli oraz  jakie efekty osiągnięto w tym zakresie szczególnie w tych rejonach miasta, które były objęte działaniem patroli . Uważa, że taka informacja winna być złożona do końca października i o ile będą efekty należy  przewidzieć w budżecie miasta dalsze wsparcie finansowe policji w tym zakresie.             Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie przyjęła wniosek radnego Lipskiego.            Kontynuując swoją wypowiedź radny Zbigniew Lipski poinformował, że na terenie miasta działa człowiek, które postępowanie można zaliczyć do wandalizmu. Ten młody człowiek pisze na ścianach obiektów użyteczności publicznej, bloków itp. Zostały zrobione zdjęcia zniszczonych obiektów, zostaną one przekazane policji, wszystkim szkołom i instytucjom. Zostanie również ufundowana nagroda dla osoby, która wskaże wandala. Uważa, że robi to jeden człowiek, ponieważ wszystkie napisy wykonane są tym samym charakterem pisma. Napisy nie dają się  zmywać. Zwrócił się z prośbą do Prezydenta Miasta, aby przy okazji spotkań, odpraw uczulał wszystkich w celu podejmowania działań, które umożliwią wykrycie sprawcy. Poinformował również, że w chwili obecnej na Osiedlu Perspektywa trwa remont kapitalny skeate parku, m.in. kładzione są masy na boiska. Zwrócił się z prośbą, aby Straż Miejska pomogła mu w godzinach popołudniowych, szczególnie teraz, kiedy rozpoczyna się nowy rok szkolny, w egzekwowaniu przepisów obowiązujących na skeate parku. Najtrudniejszy jest pierwszy tydzień – dwa nowego roku szkolnego. Potem młodzież się uspakaja.             Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że  na ostatniej komisji Komendant Policji proszony był  o przeprowadzenie kilku kontroli. Prośby zostały zbagatelizowane. Miasto odbiera to jako afront  także w kontekście tego, że wykładane    środki z budżetu miasta na piesze patrole. Dziwi go postawa Komendanta Wydziału Ruchu Drogowego, który piszę, że ma tak szeroki teren, że nie jest w stanie być wszędzie. W ciągu 15 minut przez ul. Wojska Polskiego przejeżdża 42 pojazdy ciężkie i prosimy policję o konkretne działania. Dodał, że nie występuje w swoim własnym interesie, ale w interesie mieszkańców. Stwierdził, że mówi to po to, aby członkowie Komisji wiedzieli, że sytuacja z policją nie wygląda  tak „różowo” .            W związku z powyższym radny Zbigniew Lipski postawił wniosek, aby policja przedłożyła informację z działań podejmowanych przez policje na odcinku poruszania się pojazdów ciężkich , w jakimś okresie czasu, ile skontrolowano, ile ukarano.            Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie wniosek radnego Lipskiego. Komisja, w wyniku głosowania, 6 głosami za – jednogłośnie wniosek powyższy przyjęła.            Następnie Przewodnicząca Komisji przedstawiła pisma skierowane do Komisji:- pismo Pana Marka Makieły (w załączeniu).             Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta odnosząc się do przedstawionego pisma stwierdził, że każdy sklep zatrudnia ochroniarzy, których obowiązkiem jest zabezpieczenie porządku na terenie i wokół obiektu. Dodał, że zobowiąże Straż Miejską do kontroli miejsc, gdzie przechodnie narażeni są na sytuacje opisane w piśmie Pana Makieły.  - wniosek Państwowej Straży Pożarnej w sprawie  sfinansowania ze środków miasta w wysokości 25 tys. zł zakupu suszarki do węży pożarniczych (w załączeniu).              Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta poinformował, że Straż Pożarna otrzymała 8 tys. zł. Przypomniał, że są to pieniądze, które zostały odebrane Straży Pożarnej z przeznaczeniem na ponadnormatywne patrole policji z zastrzeżeniem, że kwota ta wróci do Straży Pożarnej. Uważa jednak, że na etapie planowania budżetu należy się zastanowić na ile miasto, jako całość, stać na finansowanie różnych zakupów również o charakterze decyzyjnym. Dodał, że nie uchyla się od ustaleń dot. kwoty 25 tys. zł.             Przewodnicząca Komisji postawiła wniosek, aby kwota 25 tys. zł została zwrócona Państwowej Straży Pożarnej zgodnie z ustaleniami. Komisja,  w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie, wniosek przyjęła.   - odpowiedź na wniosek Komisji dotyczący usterek na stadionie miejskim. Poinformowała, że jest to bardzo obszerny temat i będzie przedmiotem obrad następnej Komisji.W związku z wyczerpaniem porządku Przewodnicząca zamknęła posiedzenie Komisji. 
  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 10 lis 2011 07:32
  • Data opublikowania: czwartek, 10 lis 2011 07:34
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej