Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 13/11 z dnia 25 października 2011 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Henryk Piekarski – Z-ca Przewodniczącego Komisji Gospodarki Komunalnej, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Radna Bogumiła Olbryś stwierdziła, że pkt 2 porządku obrad dotyczy jej osoby. W związku z tym oświadczyła, że wyłącza się z dyskusji jak również z głosowania nad projektem uchwały. Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie, przyjęła następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 11/11 z dnia 20 września 2011 r. oraz protokołu nr 12/11 z dnia 28 września 2011 r. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie bezprzetargowym, nieruchomości stanowiącej własność miasta Łomży, która nie może być zagospodarowania jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – druk nr 191, 191 A. 3. Sprawy różne.
Ad. 1             Przewodniczący obrad poprosił o uwagi do protokołów z poprzednich posiedzeń Komisji.            Komisja nie wniosła uwag i wyniku głosowania  9 głosami za - jednogłośnie przyjęła protokół  nr 11/11 z dnia 20 września   2011 r. Następnie 9 głosami za – jednogłośnie przyjęła protokół nr 12/11 z dnia 28 września 2011 r.  Ad. 2             Jerzy Bittner – Naczelnik WGN przedstawił wniosek i projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż,  w trybie bezprzetargowym, nieruchomości stanowiącej własność miasta Łomży, która nie może być zagospodarowania jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej  (w załączeniu).            Przewodniczący obrad otworzył dyskusję.            Odpowiadając na pytania radnego Andrzeja Grzymały  Jerzy Bittner – Naczelnik WGN wyjaśnił, że wywłaszczenie nastąpiło w latach 80-tych. Właściciele otrzymali zapłatę za wywłaszczony grunt rzędu ok. 14 zł za m². W chwili obecnej będą musieli ponownie wykupić grunt.             Radny Janusz Nowakowski stwierdził, że miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, który został uchwalony przyniósł pewne rozwiązania problemów, które zawsze w tym miejscu były. Droga była punktem spornym. Działka, o której mowa samodzielnie jest niemożliwa  do zagospodarowania. Plan wyraźnie wskazuje do której działki ta część może przylegać i można powiedzieć, że jest to powrót do stanu wcześniejszego.             Radna Hanka Gałązka stwierdziła, że nie widziała tej działki, ale domyśla się, że w chwili obecnej działka jest zaniedbana. Uważa, że należy poprawić warunki i warunki również dojazdowe do posesji państwa Olbryś. Miasto na tym nie traci, a wręcz ma obowiązek wobec  właścicieli wobec tego co się odbyło w latach 80-tych tym bardziej, że zainteresowani będą wykupywać działkę kilkakrotnie drożej niż otrzymali w momencie wywłaszczenia.              Przewodniczący obrad zamknął dyskusję. Poddał pod głosowanie projekt uchwały. Komisja w wyniku głosowania 7 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymujących zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zawarty w druku nr 191 A. Radna Bogumiła Olbryś nie brała udziału w głosowaniu.  Ad. 3             Radny Andrzej Modzelewski poprosił o informację do kogo należy teren przy ul. M. Skłodowskiej Curie w pobliżu starego szpitala i PG nr 3.  Poinformował, że dzieci z gimnazjum zbierają się tam i palą papierosy, natomiast wieczorem zbiera się towarzystwo pijące alkohol. Ludzie boją się przechodzić pobliskim chodnikiem. Czy można uporządkować ten teren.             Jerzy Bittner – Naczelnik WGN wyjaśnił, że część terenu należy do Marszałka, część jest własnością gminy Łomża, a także ministerstwa.            Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że od strony bezpieczeństwa ruchu problem na pewno zostanie rozwiązany. Powstaną parkingi, estetycznie ukształtowane tereny zielone, zatoki postojowe zabezpieczające czterech właścicieli tego terenu. Co do kwestii bezpieczeństwa, zobowiązana zostanie straż miejska do monitorowania terenów.             Radny Andrzej Grzymała poprosił o wyjaśnienie jakie sankcje grożą firmie Echo Investment z racji nie wywiązania się z umowy podpisanej z miastem w kwestii budowy dróg.             Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że poczytuje sobie osobiście za zasługę, że do pozwolenia na budowę wprowadzony został zapis, który uzależnia uzyskanie zgody na użytkowanie od pełnej realizacji porozumienia zawartego z miastem. Gdyby tego zapisu nie było, to pozwolenie na budowę zrealizowane zgodnie ze sztuką budowlaną, umożliwia złożenie wniosku o uzyskanie zgody na użytkowanie. Dzięki temu zapisowi również nie można zmienić nawet przecinka w zawartym porozumieniu z Galerią Weneda, bo w tym momencie musielibyśmy zmienić pozwolenie na budowę, które otwiera cała procedurę. Dodał, że nie ma żadnego zagrożenia w tej kwestii.             Wojciech Winko  - redaktor Gońca  Łomżyńskiego  zwrócił się z apelem o rozwiązanie problemu ludzi z tzw. marginesu społecznego, którzy dzień w dzień spożywają alkohol na ul. Dwornej naprzeciwko katedry. Z rozmów ze strażnikami miejskimi wynika, że niewiele można z tym zrobić, ale trzeba znaleźć rozwiązanie, który wyeliminuje i zniechęci tych ludzi do spożywania w tym miejscu alkoholu.             Następnie Przewodniczący obrad przedstawił  pisma skierowane do Komisji Gospodarki Komunalnej:·         Wspólnoty Mieszkaniowej „Dąb” w sprawie dofinansowania remontu budynku przy ul. Krótkiej 3 w Łomży ( w załączeniu)  – Komisja w wyniku głosowania 10 głosami za – jednogłośnie skierowała pismo do Prezydenta celem rozpatrzenia i udzielenia odpowiedzi,·         Rady Osiedla nr 3 do Prezydenta Miasta w sprawie rewitalizacji boiska oraz pasa zieleni przebiegającego od ul. Obrońców Łomży do ul. Przyjaźni (w załączeniu)  – do wiadomości,·         Odpowiedź Naczelnika  WGK udzielona D.T. Żebrowskim w sprawie uporządkowania drzewostanu i wymiany chodników w pasie drogowym ul. Sikorskiego (w załączeniu) – do wiadomości.            Radny Andrzej Wojtkowski poprosił o informację dot. inwestycji w  SP nr 5.            Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że nie chodzi o to, że nie ma woli, chęci remontu instalacji elektrycznej w SP nr 5, ale najistotniejszym problemem w chwili obecnej jest, czy uda się zachować odpowiedni poziom bezpieczeństwa dzieciom i młodzieży w szkole podczas prowadzonego remontu instalacji. Specjaliści z Wydziału Inwestycji UM, że jest to niemożliwe. Wykuwanie otworów pod przewody elektryczne spowoduje takie zapylenie obiektu, że nie da się wyeliminować sytuacji, że jakieś dziecko będzie zagrożone skutkami tych prac. Odcięcie zasilania obiektu nie jest sprawą prostą, bo co innego odciąć jedną salę, a co innego odciąć całe piętro, czy pion. Stwierdził, że jeszcze raz poprosi, aby pracownicy ponownie to sprawdzili. Jeżeli powiedzą, że jest to niebezpieczne, technicznie utrudnione i nie do przeprowadzenia, to w ramach dobrze rozumianego interesu dzieci  zaproponujemy inwestycję do realizacji w roku 2012 z rozpoczęciem tego natychmiast z chwilą opuszczenia  szkoły przez dzieci. W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie Komisji.                                                                                                                          Z-ca Przewodniczącego                                                                                       Komisji Gospodarki Komunalnej                                                                                                   Henryk Piekarski  
  • Data powstania: Data powstania: piątek, 2 gru 2011 08:44
  • Data opublikowania: piątek, 2 gru 2011 08:47
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej