Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 24/12 z dnia 28 sierpnia 2012 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Witold Chludziński – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Radny Andrzej Grzymała postawił wniosek o zdjęcie z porządku obrad pkt-u 2 – analiza funkcjonowania MPK. Poinformował, że Komisja Finansów na swoim posiedzeniu również zdjęła powyższy punkt, a ponadto postawiła wniosek o zdjęcie tego punktu z porządku obrad sesji do czasu przedłożenia radnym analizy finansowej MPK. Radna Alicja Konopka stwierdziła, że Komisja powinna przegłosować wniosek radnego Grzymały i jako merytoryczna, zaproponować zdjęcie tego punktu z porządku sesji, ponieważ Rada nie ma pełnego obrazu funkcjonowania MPK. Radny Zbigniew Lipski poparł wniosek radnego Grzymały i poprosił o przegłosowanie tego wniosku. Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie wniosek radnego Grzymały o zdjęcie z porządku obrad pkt-u 2. Komisja w wyniku głosowania 10 głosami za, przy braku głosów przeciw i 3 głosach wstrzymujących przyjęła powyższy wniosek. Poddał również pod głosowanie wniosek o zdjęcie punktu – analiza funkcjonowania MPK, z porządku obrad sesji. Komisja, w wyniku głosowania 10 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących wniosek przyjęła. Komisja 10 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących przyjęła następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 23/12 z dnia 3 lipca 2012 r. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, dla których zarządcą jest Prezydent Miasta Łomża oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków – druk nr 363, 363 A. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż – oddanie w wieczyste użytkowanie wieczyste w trybie przetargu ustnego nieograniczonego, nieruchomości stanowiącej własność Miasta Łomża - druk nr 364, 364A. 4. Wykonanie i realizacja inwestycji za I półrocze 2012 roku – druk nr 359. 5. Sprawy różne.

Ad. 1             

Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.            Komisja nie wniosła uwag i wyniku głosowania  13 głosami za - jednogłośnie,  przyjęła protokół  nr 23/12  z dnia 3 lipca  2012 r.  

Ad. 2            

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta przedstawił wniosek i projekt uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, dla których zarządcą jest Prezydent Miasta Łomża oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków ( w załączeniu). Wyjaśnił, że uchwała dotyczy przystanków, których zarządcą jest Prezydent Miasta.             Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 14 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem 363 A.  

Ad. 3            

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta przedstawił wniosek i projekt uchwały w sprawie            wyrażenia zgody na sprzedaż – oddanie w wieczyste użytkowanie wieczyste w trybie przetargu ustnego nieograniczonego, nieruchomości stanowiącej własność Miasta Łomża   (w załączeniu). Dodał, że jest to działanie mające na celu zagospodarowanie terenu i usytuowanej na tym terenie wieży ciśnień. Podzielając pogląd, że  obiekt gastronomiczno-hotelowy,  realizowany w tym miejscu wymaga odpowiedniej ilości miejsc parkingowych i odpowiedniego zaplecza dojazdowego, zostały podjęte działania polegające na powiększeniu obszaru przeznaczonego do obsługi obiektu. Mamy nadzieję, że znajdzie się chętny, który podejmie trud i wysiłek zagospodarowania wieży ciśnień.            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.            Radny Janusz Mieczkowski poprosił o wyjaśnienie jaka będzie cena wyjściowa. Zwrócił się również z pytaniem czy nie należy w specyfikacji przetargowej zawrzeć funkcji jakie ma spełniać ten obiekt i  żeby  wizerunek wieży się nie zmienił. Chodzi o to, aby wieża pozostała taką, jaka jest, a jednocześnie spełniała rolę zgodnie z oczekiwaniami miasta.            Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że nieruchomość łącznie to kwota 534.283 zł, natomiast wartość budowli szacowana jest na kwotę 80.467 zł i to będzie oddane w użytkowanie wieczyste. Pierwsza kwota będzie stanowiła wartość ¼ całości, czyli tych dwóch pozycji.             Innych uwag nie zgłoszono.            Przewodniczący Komisji zamknął dyskusję, a następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały. Komisja w wyniku głosowania 13 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zawarty w druku nr 364 A.  

Ad. 4            

Przewodniczący Komisji przedstawił informację z realizacji inwestycji w I półroczu 2012 r. (w załączeniu). W związku z tym, że informacja dotarła do członków Komisji dużo wcześniej i mieli czas, żeby się z nią zapoznać zaproponował, aby przejść do zadawania pytań i zgłaszania uwag.             Radny Zbigniew Lipski stwierdził, że patrząc na stare miasto widzimy bardzo poważną inwestycję. W związku z tym poprosił o odpowiedź na pytanie ile wydano już pieniędzy na tę inwestycję, kiedy się to zakończy, ile trzeba jeszcze środków finansowych i czy  zostały zabezpieczone dostateczne środki finansowe. Analiza wykonania zakresu prac daje domniemanie, że inwestycja w  tych kwotach nie zamknie się, a zostaną one znacznie  przekroczone. Obawia się, że skosztorysowanie inwestycji wg stawek  kosztów utrzymania przedsiębiorstwa przewyższy zaplanowaną kwotę.             Marek Raszczyk – Naczelnik WIN wyjaśnił, że do chwili obecnej wydano 784.718 zł. Zaawansowanie inwestycji jest ok. w 40 %. Wartość całej inwestycji szacowana jest na kwotę 2.050 tys. zł. Ostateczna wartość ma być rozliczona na podstawie kosztorysu.             Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta uzupełniając stwierdził, że staramy się, aby te kwoty zostały zachowane, a jednocześnie wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom. Przebudowa polega na wykonaniu nawierzchni z kostki i z płyt w układzie równoległym do istniejącej pierzei. Aby zapewnić odpowiednią komunikację klientom sklepów podjęto decyzje, że ciąg główny wyłożony płytami  będzie połączony z wejściami do sklepów. W związku z tym mogą to być koszty, które w sposób dodatkowy wpłyną na zwiększenie wartości inwestycji. Podzielił zdanie radnego Lipskiego co do tego, że jednostki komunalne są droższe niż jednostki zewnętrzne. Nie stosujemy tej praktyki wobec wszystkich inwestycji  przykładem jest ciąg pieszo-rowerowy do cmentarza komunalnego przy ul. Wojska Polskiego mimo, że w pierwszej wersji miał być wykonywany przez MPGKiM, wyłoniony został tańszy wykonawca. Musimy jednak wziąć pod uwagę to, że prace na Starym Rynku mają charakter nietypowy. To nie są prace, które są dostępne w ofertach wykonawców. Dotychczasowe doświadczenie w wykonawstwie ulic przez MPGKiM powoduje, że powierzenie tych prac, gwarantowało dobrą jakość za rozsądną cenę.             Marek Raszczyk – Naczelnik WIN dodał, że nie wszystko da się przewidzieć przy realizacji takiej inwestycji jako przykład podał badania archeologiczne, które „wyszły” w trakcie realizacji.            Radny Andrzej Grzymała poprosił o wyjaśnienie dlaczego tak późno rozpoczęła się realizacja parkingu przy SP nr 4.            Marek Raszczyk – Naczelnik WIN wyjaśnił, że wykonawca na pewno będzie musiał zadbać o sprawy bezpieczeństwa. Procedura przeciągnęła się z uwagi na to, że szkoła jest w strefie ochrony konserwatorskiej.            Radny Andrzej Modzelewski poprosił o odpowiedź na pytanie na jakim etapie znajduje się budowa ul. Senatorskiej.            Marek Raszczyk – Naczelnik WIN  stwierdził, że ułożona została warstwa ścieralna. Do wykonania został chodnik i oznakowanie. Termin w umowie jest do 15 września i inwestycja ta powinna zostać zrealizowana w terminie.             Radna Hanka Gałązka zabierając głos stwierdziła, że wczoraj,  przed SP nr 10 została rozkopana ulica przez MPEC. Dodała, że patrzy na to z niepokojem, ponieważ nie powinno to mieć miejsca przed rozpoczęciem roku szkolnego. Jej zdaniem prace powinny być skończone do poniedziałku. Nie wyobraża sobie jak rodzice dowiozą dzieci do szkoły, jak dzieci dojdą do budynku szkoły. Poprosiła Prezydenta, aby wpłynął na MPEC, żeby prace zostały zakończone przed rozpoczęciem roku szkolnego.            Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że MPEC realizuje istotny dla miasta projekt wymiany rur i być może prace te są uzasadnione, wynikające z harmonogramu projektu unijnego.  Rury musza być wymienione przed sezonem grzewczym. Poprosił o pewna tolerancję   i wyrozumiałość, bo komfort, komfortem, ale sprawa ciepła jest priorytetem. Nie wyobraża sobie, że MPEC, pod koniec września nie zamelduje Prezydentowi Miasta, ze jest gotowe do sezonu grzewczego.             Radny Andrzej Wojtkowski poprosił o wyjaśnienie na jakim etapie jest  opracowanie raportu na temat oddziaływania na środowisko lądowiska przy Grobli Jednaczewskiej. Ja ta inwestycja ma się na dzień dzisiejszy.            Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że opracowanie raportu jest na etapie wstępnym. Obecne informacje wskazują na to, że nie będzie nas stać na realizację lądowiska. Nie podjęta została jeszcze ostatecznie decyzja, ale nie wykluczone, że we wrześniu wpłynie do Rady wniosek w tej sprawie.             Obecna na posiedzeniu radna Elżbieta Rabczyńska stwierdziła,  że zapoznała się z materiałem dot. realizacji inwestycji za I półrocze br. Poprosiła o informacje na temat postępu prac  w zakresie strefy ekonomicznej.            Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta poinformował, że w chwili obecnej został złożony wniosek przez suwalska strefę do Ministerstwa Gospodarki i czekamy na decyzję premiera Pawlaka. Wszelkie działania ze strony miasta zostały dużo wcześniej wykonane i liczymy na to, że decyzja dotrze w najbliższych tygodniach.             Radny Andrzej Grzymała zwrócił się z zapytaniem, czy są jakieś inwestycje, których wykonanie jest zagrożone.            Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta poinformował, że zagrożona jest realizacja  ul. Przemysłowej z uwagi na brak projektu, wspomniane lądowisko przy Grobli Jednaczewskiej. Podobna sytuacja jest z projektowaniem ul. Wąskiej.  Trwają prace projektowe i wszystko zależy od tego jak  będzie prowadzony proces uzgodnień z instytucjami zewnętrznymi i z tym występuje największy problem. W przypadku bulwarów pojawiła się sprawa na ul. Żydowskiej gdzie część działki miejskiej jest w użytkowaniu osoby prywatnej, która dobrowolnie nie chce opuścić terenu. Sprawa jest w sądzie.             Przewodniczący Komisji odnosząc się do str. 25 informacji poprosił o wyjaśnienie kwestii przygotowania dokumentacji dla II LO. Przeszkodą  w chwili obecnej jest przejęcie działki od WSIiP i chciałby wiedzieć na czym to  polega.             Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że brakuje w chwili obecnej jednego elementu, a mianowicie wyrażenia zgody Marszałka na podjętą decyzję przez senat uczelni, który przekazuje działkę miastu.             Kontynuując Przewodniczący Komisji poprosił o wyjaśnienie sprawy przygotowania ogłoszenia na opracowanie dokumentacji na realizację boisk przy SP nr 10, ZSzMech., ZszWet. Wczoraj na posiedzeniu Komisji Finansów radni byli wprowadzani w błąd. Ponadto pytał wczoraj czy toczą się jakieś postępowania, roszczenia o zapłatę.            Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta przyznał rację Przewodniczącemu Komisji. Wyjaśnił, że wczoraj na posiedzeniu Komisji Finansów zaistniała pomyłka, gdyż nastąpił podział kwoty 125 tys. zł na dwa działy. Podział ten wynika z faktu, że musi to być rozdzielone na szkoły podstawowe i szkoły średnie. Taki musi być zapis w budżecie.             Marek Raszczyk – Naczelnik WIN odnosząc się pytania w sprawie postępowań sądowych wobec miasta wyjaśnił, że policja wyjaśnia sprawę podwykonawców przy boisku bocznym. Podwykonawcy nie otrzymali zapłaty od głównego wykonawcy za wykonane prace.             Radny Andrzej Wojtkowski poprosił o informacje odnośnie terminów realizacji Galerii Narew oraz Galerii Veneda.             Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że jeżeli chodzi o Galerię Narew wszyscy praktycznie wiedzą to samo. Pomimo spotkań i składanych deklaracji, np.,  że 15 września miały  rozpocząć się prace odnośnie przebudowy ulicy, nic się nie dzieje. Ze strony miasta wszystko jest wykonane, wydane pozwolenia i nic nie stoi na przeszkodzie, żeby rozpocząć przebudowę układu komunikacyjnego. Miasto nie ma to żadnego wpływu. Galeria Veneda przebudowuje układ komunikacyjny prace trwają. Inwestor nie ma obowiązku informować miasta o prowadzonych pracach.             Innych uwag nie zgłoszono i Komisja w wyniku głosowania 14 głosami za – jednogłośnie przyjęła informację zawartą w druku nr 359. 

Ad. 5            

Radny Andrzej Modzelewski w związku ze zmianą ruchu na ul. Dwornej           przedstawił propozycję usprawniające ruch m.in. ustawienie zakazu postoju na ul. Dwornej przy wjeździe na ul. Giełczyńską.             Radna Elżbieta Rabczyńska przypomniała, że na  prośbę mieszkańców została zainstalowana ławeczka na przystanku MPK przy ul. Nowogrodzkiej. Ławeczka została skradziona. Próbowała załatwić taką ławeczkę i zwróciła się do MPGKiM, a konkretnie do Pani Cwaliny i otrzymała wiadomość, że w ubiegłym roku ławeczka ustawiona była w drodze wyjątku, ale w tym roku trzeba zwracać się do MPK, ponieważ właścicielem przystanku jest to przedsiębiorstwo.             Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że w roku ubiegłym została ustawiona ławka parkowa, nie dostosowana do tych celów. W chwili obecnej zostały wydane dyspozycje, aby umieścić na tym przystanku wbudowaną w chodnik ławkę, której nie da się wynieść, ukraść itp. W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.                                                                                                                                                   Przewodniczący                                                                                                       

Komisji Gospodarki Komunalnej                                                                                                                     

Witold Chludziński  

  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 11 paź 2012 07:58
  • Data opublikowania: czwartek, 11 paź 2012 08:01
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej