Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 35 posiedzeniu w dniu 18 czerwca 2013 roku

 

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

1. Przyjęcie protokołu nr 34/13 z poprzedniego posiedzenia komisji

2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2013 rok – druk nr 546, 546A

3. Informacja dotycząca przygotowania placówek oświatowych prowadzonych przez miasto Łomża do remontów w czasie wakacji – druk nr 548

4. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie Stypendium Prezydenta Miasta Łomży za szczególne osiągnięcia naukowe i sportowe oraz zasad jego udzielania, dla uczniów oraz studentów I roku uczelni publicznych i niepublicznych – druk nr 547, 547A

5. Informacja o przygotowaniu wypoczynku dzieci i młodzieży w czasie wakacji „Lato 2013” – druk nr 552

6. Sprawy różne i wolne wnioski

Ad. 1

Przyjęcie protokołu nr 34/13 z poprzedniego posiedzenia komisji

Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 34/13 z poprzedniego posiedzenia i w wyniku głosowania przyjęła go 9 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym.

Ad. 2

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2013 rok – druk nr 546, 546A

Wniosek w sprawie zmian w budżecie miasta na 2013 rok w działach merytorycznie podległych Komisji przedstawiła Pani Bożena Szypulska – Kierownik Oddziału Budżetu – zgodnie z drukiem nr 546 – w załączeniu do protokołu.

Radny Andrzej Wojtkowski poprosił o wyjaśnienie zasadności zakupu nowego busa dla Teatru Lalki i Aktora, tj. czy stary bus nie nadaje się już do użytku, czy też teatr będzie miał dwa pojazdy.

Pani Bożena Szypulska – Kierownik Oddziału Budżetu wyjaśniła, że nie potrafi udzielić odpowiedzi na pytanie radnego. Dodała, że we wniosku teatru nie ma żadnej informacji na temat dalszego przeznaczenia starego busa.

Więcej uwag i zapytań w tym temacie komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania jednogłośnie pozytywnie - 10 głosami za zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2013 rok w działach merytorycznie podległych komisji – zgodnie z drukiem nr 546A.

Ad. 3

Informacja dotycząca przygotowania placówek oświatowych prowadzonych przez miasto Łomża do remontów w czasie wakacji – druk nr 548

Radny Ireneusz Cieślik zabierając głos w dyskusji poprosił o wyjaśnienie na czym będzie polegała modernizacja korytarzy w SP nr 10.

Pan Andrzej Piechociński – Naczelnik Wydziału Oświaty wyjaśnił, że nawierzchnia korytarzy w SP nr 10 jest w bardzo złym stanie, zagraża bezpieczeństwu wszystkich użytkowników szkoły i zostanie poddana gruntownemu remontowi – będzie zmieniona posadzka i zostaną pomalowane ściany.

Radny Ireneusz Cieślik ponownie zabierając głos w tym punkcie obrad zwrócił uwagę na remonty przeprowadzane wewnątrz szkół. Stwierdził, że przetargi na tego typu prace powinny być tak ogłaszane, by termin zakończenia remontów jednostek oświatowych zakończył się przed 1 września, jeszcze w wakacje.

Pan Andrzej Piechociński – Naczelnik Wydziału Oświaty wyjaśnił, że większość przetargów już wyłoniła wykonawców i nie ma obawy przedłużenia remontów na wrzesień. Jak ostatecznie przebiegną prace, okaże się we wrześniu. Dodał, że dotychczas nie zdarzyło się tak /oprócz auli w I LO/, że prace w którejś ze szkół były kończone już po rozpoczęciu roku szkolnego.

Radny Andrzej Wojtkowski poprosił o wyjaśnienie, czy przetarg na zadanie realizowane w Zespole Szkół Weterynaryjnych już został rozstrzygnięty. Dodał, że jest to bardzo ważne zadanie i należy dopilnować, by zostało właściwie i w terminie wykonane.

Pan Andrzej Piechociński – Naczelnik Wydziału Oświaty wyjaśnił, że służby odpowiedzialne z realizację tego zadania złożyły już wszystkie wymagane dokumenty do ogłoszenia przetargu. Dodał, że ta inwestycja może być wykonywana i po rozpoczęciu roku szkolnego, bo dotyczy wykonania izolacji pionowej ścian sali gimnastycznej.

Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła i w/w informację przyjęła przez aklamację.

Ad. 4

Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie Stypendium Prezydenta Miasta Łomży za szczególne osiągnięcia naukowe i sportowe oraz zasad jego udzielania, dla uczniów oraz studentów I roku uczelni publicznych i niepublicznych – druk nr 547, 547A

Wniosek Prezydenta Miasta w w/w sprawie przedstawił Pan Andrzej Piechociński – Naczelnik Wydziału Oświaty, zgodnie z drukiem nr 547 – w załączeniu do protokołu.

Radny Andrzej Wojtkowski zabierając głos w w/w sprawie podziękował władzom miasta za uwzględnienie jego prośby i przedłożenie Radzie do uchwalenia stosownego projektu uchwały. Następnie stwierdził, że po konsultacjach ze środowiskiem sportowym zgłasza wniosek formalny o zmianę terminu składania wniosków na stypendia sportowe, tj. do dnia 5 września danego roku. Wniosek powyższy uzasadnił tym, że w czasie wakacji odbywają się jeszcze różnego rodzaju zawody, Mistrzostwa Polski, itd. W związku z tym do 5 września należy dać czas nauczycielom w-f na napisanie i dostarczenie wniosków.

Radny Ireneusz Cieślik również złożył formalny wniosek o przedłużenie terminu składania wniosków na stypendia naukowe do dnia 15 lipca danego roku. Uzasadniając wniosek stwierdził, że podobnie jak w przypadku stypendiów sportowych, należy dać czas nauczycielom po zakończeniu roku szkolnego na napisanie i złożenie wniosków.

Radna Bogumiła Olbryś odnosząc się do wniosku złożonego przez radnego Cieślika stwierdziła, że osobiście składała wiele wniosków o przyznanie stypendium i uważa, że wydłużanie terminu ich składania nie jest uzasadnione. Nauczyciele mają wystarczająco dużo czasu do 5 lipca na napisanie i złożenie wniosku. Kolejno odniosła się do kwestii przyznawania stypendiów. Stwierdziła, że w roku ubiegłym komisja przyznająca stypendia podeszła do sprawy bardzo dobrze, jednak pamięta lata kiedy to stypendia za wyniki w nauce oraz stypendia sportowe otrzymywali niemal tylko uczniowie dwóch łomżyńskich szkół, tj. I i II LO. W związku z powyższym zwróciła się do Pani Prezydent z prośbą aby w tym roku dzieci ze wszystkich szkół miały możliwość otrzymania stypendiów, a nie tylko z tych dwóch szkół, bo się okaże, że nikt nie ma takich osiągnięć jak I i II LO.  Dodała, że Marszałek Województwa Podlaskiego oraz Kurator Oświaty i Wychowania właśnie tak podchodzą do stypendiów, że otrzymują je uczniowie ze wszystkich szkół, a nie tylko z najlepszych.

Radny Konrad Haponik odnosząc się do w/w wypowiedzi stwierdził, że pula środków na stypendia jest ograniczona. Z jednej strony rozumie podejście radnej, jednak z drugiej strony takie podejście może spowodować, że laureat konkursu przedmiotowego czy mistrz w którejś z dziedzin sportu takiego stypendium nie dostanie. Uważa, że stypendium Prezydenta Miasta powinni otrzymywać najlepsi uczniowie i sportowcy, niezależnie z której są szkoły.

Radna Edyta Śledziewska stwierdziła, że nagrody dla najlepszych uczniów szkoły może przyznać dyrektor szkoły, natomiast stypendium Prezydenta Miasta jest przyznawane w oparciu o regulamin. Regulamin ten jest jednakowy dla wszystkich szkół i zgodnie z nim stypendia otrzymują najlepsi uczniowie i sportowcy z Łomży, choćby wszyscy byli z jednej szkoły. Takie jest założenie stypendium przyznawanego przez Prezydenta Miasta – by otrzymywali je najlepsi, najbardziej zdolni, uzyskujący najwyższe osiągnięcia naukowe i sportowe uczniowie łomżyńskich szkół.

Radna Hanka Gałązka poparła wypowiedź przedmówczyni. Stwierdziła, że szkoły mają swoje kryteria i regulaminy nagradzania uczniów. Stypendium Prezydenta Miasta jest natomiast skierowane dla najlepszych z najlepszych, a to, że ci najlepsi bardzo często uczą się w jednej czy dwóch szkołach, to nie jest to problemem tych szkół.

Radna Bogumiła Olbryś nie zgodziła się z wypowiedziami przedmówców. Zdaniem radnej stypendia Prezydenta Miasta powinny być przyznawane sprawiedliwie dla uczniów wszystkich szkół, a nie jednej czy dwóch. Należy uczniów motywować, by nie zgubić w uczniach tego co najważniejsze – motywacji, wspierania, aktywacji i tolerancji.

Radna Bernadeta Krynicka stwierdziła, że przygotowanie ucznia do olimpiady przedmiotowej to bardzo ciężka praca. Niektórzy nauczyciele i niektóre szkoły przykładają się do tego i mają efekty w postaci laureatów olimpiad, zawodów, mistrzostw i to tym najbardziej zasłużonym stypendia się należą.

Radny Jan Bajno zabierając głos w sprawie stypendiów zwrócił uwagę na przedmiot uchwały, na podstawie której stypendia są przyznawane – jest to uchwała w sprawie przyznania stypendium Prezydenta Miasta za szczególne osiągnięcia naukowe i sportowe.

Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta odnosząc się do wypowiedzi radnej Olbryś stwierdziła, że jest regulamin przyznawania stypendiów i należy go przestrzegać. Następnie odnosząc się do zgłoszonych wniosków stwierdziła, że wniosek radnego Wojtkowskiego jest uzasadniony, bo rzeczywiście zawody sportowe odbywają się do końca sierpnia, natomiast olimpiady i konkursy z innych przedmiotów już nie. Jeżeli jednak radny Cieślik wniosek formalny złożył i go podtrzymuje, przyjmuje go i zgłosi na sesji jako autopoprawkę.

Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie /7 głosami za, przy braku głosów przeciw i 3 głosach wstrzymujących/ wraz z poprawką, aby zapis & 4 ust. 2 otrzymał brzmienie: „Wnioski składa się w Wydziale Oświaty Urzędu Miejskiego w Łomży ul. Farna 1 w następujących terminach: stypendia naukowe do 15 lipca danego roku, stypendia sportowe do dnia 5 września danego roku”, którą Pani Prezydent przyjęła jako autopoprawkę.

Ad. 5

Informacja o przygotowaniu wypoczynku dzieci i młodzieży w czasie wakacji „Lato 2013” – druk nr 552

Komisja nie wniosła uwag do w/w informacji i przyjęła ją przez aklamację.

Ad. 6

Sprawy różne i wolne wnioski:

Przewodniczący obrad przedstawił pismo w sprawie wytypowania przedstawiciela komisji na dwuletnią kadencję do składu komisji ds. przyznawania nagród Prezydenta Miasta – pismo w załączeniu do protokołu.

Wiceprzewodniczący Komisji – radny Ireneusz Waldemar Cieślik zabierając głos w powyższej sprawie stwierdził, że zgodnie z ustaloną kolejnością przedstawicielem komisji do składu w/w gremium jest radny Konrad Haponik.

Radny Konrad Haponik stwierdził, że zrzeka się pracy w komisji ds. przyznawania nagród Prezydenta Miasta na rzecz Przewodniczącego Komisji – radnego Janusza Mieczkowskiego.

Przewodniczący obrad wyraził zgodę na pracę w w/w komisji.

Komisja przez aklamację opowiedziała się za kandydaturą radnego Janusza Mieczkowskiego – Przewodniczącego Komisji jako przedstawiciela do składu komisji ds. przyznawania nagród Prezydenta.

Radna Bogumiła Olbryś zabierając głos w kwestii formalnej zwróciła się do Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Komisji z prośbą o dopilnowanie aby przedstawiciele komisji w równym stopniu brali udział w różnego rodzaju komisjach konkursowych na dyrektorów szkół. Dodała, że wielu członków komisji uczestniczyło już 3-4 krotnie w pracach komisji konkursowych, a są osoby, które jeszcze ani razu w tych komisjach nie pracowały. Należy to uszeregować i ujednolicić. Poprosiła o weryfikowanie i bardziej sprawiedliwe „obdzielanie” członków komisji do składu komisji konkursowych.

Przewodniczący obrad zabierając głos w kwestii poruszonej przez radną Olbryś wyjaśnił, że „chcąc być wybranym, należy dać się wybrać”, tj. być obecnym na posiedzeniu komisji. Dodał, że jedynym odstępstwem od zasady ustalonej przez komisję na początku kadencji w tej sprawie były wypadki, kiedy kolejność udziału w komisji konkursowej wypadła na radnego nieobecnego na posiedzeniu – w takim wypadku następny radny z listy był typowany. Innych odstępstw od przyjętej zasady nie było.

Radna Bernadeta Krynicka stwierdziła, że nie ma zastrzeżeń do sposobu typowania przedstawicieli komisji do komisji konkursowych organizowanych przez Prezydenta Miasta, nie czuje się pokrzywdzona.

Radna Edyta Śledziewska również nie zgodziła się z wypowiedzią radnej Olbryś. Uważa wręcz przeciwnie, że przyjęta przez komisję zasada kolejności wg listy uporządkowała sprawę, z którą wcześniej były problemy, pretensje i niejasności. Przyjęta przez komisję zasada uporządkowała tę kwestię. Jest przydział  wg listy – i jest to klarowne, przejrzyste i uczciwe.

Następnie Przewodniczący obrad przedstawił obecność radnych w komisjach konkursowych, zgodnie z listą prowadzoną przez Wiceprzewodniczącego Komisji.

Więcej uwag i spraw w tym punkcie obrad komisja nie zgłosiła.

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie komisji.

  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 27 sie 2013 08:12
  • Data opublikowania: wtorek, 27 sie 2013 08:15
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej