Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 41 posiedzeniu w dniu 25 listopada 2004 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad:
I część

1
Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2004 rok

2
Analiza strony wydatkowej budżetu miasta na 2005 rok – druk nr 357A

II część

1
Spotkanie z przedstawicielami klubów, organizacji i stowarzyszeń sportowych działających na terenie miasta Łomża

2
Sprawy różne


I część posiedzenia Komisji:

Ad. 1

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2004 rok

Wniosek w powyższej sprawie przedstawiła Komisji Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukiem nr 361 – w załączeniu do protokołu.
Przewodniczący obrad zwrócił się do Pani Skarbnik z zapytaniem czy po tych zmianach budżetowych pozostaną jeszcze w szkołach zobowiązania wymagalne.
Pani Skarbnik stwierdziła, że tak. Otrzymuje ze szkół wnioski w sprawie przyznania środków na zobowiązania. Wniosek na największą kwotę wpłynął ze SP nr 9 i opiewa na kwotę 335.000 zł.
Pani Alicja Grabińska uzupełniając wypowiedź Pani Skarbnik stwierdziła, że nie zapłacone jeszcze zobowiązania wymagalne SP nr 10 za ten rok to kwota ok. 500 tyś.zł
Radny Ryszard Matuszewski poprosił Panią Skarbnik o wyjaśnienie stanu kont instytucji kultury na koniec br.

Pani Skarbnik stwierdziła, że instytucje kultury zakończą ten rok budżetowym zerowym stanem konta, bez zobowiązań.
Więcej uwag i zapytań w tym temacie Komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania 7 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2004 rok.

Ad. 2

Analiza strony wydatkowej budżetu miasta na 2005 rok

Projekt budżetu miasta na 2005 rok – stronę wydatkową przedstawiła Komisji Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta.
Radny Roman Sarnacki zabierając głos w dyskusji stwierdził, że po zapoznaniu się z projektem budżetu oświaty odnosi wrażenie, że sytuacja przedstawia się bardzo optymistycznie. W związku z tym poprosił o wyjaśnienie czy zapowiada się finansowo lepszy rok dla oświaty?
Pan Prezydent Choiński odnosząc się do zapytania radnego Sarnackiego stwierdził, że rzeczywiście z projektu budżetu wynika, że jest dobrze. Wyjaśnił jednak, że przy tworzeniu budżetu oświaty na 2005 rok określony został pewien ramowy plan budżetów tych jednostek wyrażony współczynnikami. Dodał, że niektóre jednostki w tych współczynnikach się mieszczą, inne nie. Zalecił dyrektorom szkół dopasowanie planów organizacyjnych kierowanych przez nich szkół do obowiązujących wskaźników, które dotyczą również i zajęć pozalekcyjnych. Kończąc swą wypowiedź stwierdził, że właśnie to działanie – dopasowanie planów organizacyjnych szkół do obowiązujących wskaźników spowodowało tak skonstruować budżet oświaty.
Pani Alicja Grabińska uzupełniając wypowiedź Prezydenta Choińskiego stwierdziła, że w grupie szkół gminnych istnieje niebezpieczeństwo zmniejszenie subwencji z tego tytułu, że w tych szkołach zmniejszyła się o 366 liczba uczniów.
Pani Skarbnik potwierdziła, że na pewno z uwagi na zmniejszoną liczbę uczniów miasto otrzyma mniejszą subwencję. Ponadto stwierdziła, że coraz więcej uczniów uczęszcza do szkół niepublicznych, w związku z czym subwencja na szkoły prowadzone przez samorząd jest coraz mniejsza.
Przewodniczący obrad zwrócił się do Pani Skarbnik z prośbą dotyczącą zasady przydziału środków na zadania zapisane w planie rzeczowo-finansowym inwestycji placówek oświatowych, gdyż np. Pani dyrektor PP nr 10 zgłosiła potrzebę na 13.000 zł na wykonanie posadzek w przedszkolu, a w projekcie budżetu zapisana została na ten cel kwota 7.000 zł. Pyta kto zadecydował, kto określił, że ta kwota jest wystarczająca na zrealizowanie tego zadania.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że w 2003 roku został przyjęty Wieloletni Plan Inwestycyjny i to on określił priorytety w zakresie remontów placówek oświatowych, jak też kwoty niezbędne na ich realizację.
Pan Prezydent Choiński dodał, że przy określaniu zadań inwestycyjnych oprócz WPI brano pod uwagę zalecenia SANEPID-u.
Radna Edyta Śledziewska zabierając głos w dyskusji stwierdziła, że przyglądając się planowi remontów placówek oświatowych na rok 2005 widzi, że niektóre jednostki otrzymają sporo środków – praktycznie tyle na ile złożyły zapotrzebowanie, zaś niektórym jednostkom środków na remonty i inwestycje proponuje się dać bardzo mało.
Radna Alicja Konopka potwierdziła wypowiedź przedmówców. Jako przykład podała PP nr 15, któremu na remonty zaplanowano 20.000 zł, a PP nr 10 tylko 7.000 zł. Dodała, że wiadomym jest iż ogólnie brak środków na ten cel ale uważa, że tę biedę należy dzielić równo.

Pan Prezydent Choiński raz jeszcze wyjaśnił, że taki podział środków jaki zaproponowano na zadania remontowe placówek oświatowych jest zgodny z WPI. Dodał, że zgodnie z nim PP nr 10 miało jeszcze mniej środków zaplanowanych, a zwiększono je o 2.000 zł.
Następnie Radny Ryszard Matuszewski zabierając głos w dyskusji stwierdził, że wykonanie budżetu jednostek kultury za rok 2004 opiewa na kwotę 3.663 tyś. zł. Potrzeby na rok 2005 określone przez instytucje opiewają na kwotę 4.777 tyś. zł, zaś propozycja Prezydenta zapisana w projekcie budżetu to 1.827 tyś. zł. Tak więc różnica wykonania budżetu jednostek kultury za 2004 rok w stosunku do potrzeb to kwota rzędu prawie 3 mln zł, a różnica wykonania budżetu roku 2004 do zgłoszonego planu na 2005 rok to kwota prawie 2 mln zł. W związku z tym poprosił o konkretną odpowiedź na pytanie – co z finansowaniem kultury w mieście w roku 2005.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że o tym, że o tym, że występuje nie dofinansowanie kultury w budżecie decydują pewne czynniki. Zgodnie z obowiązującą ustawą i rozporządzeniem z roku 2004 jednostki kultury mają prawo zgłosić swoje wnioski o dofinansowanie realizowanych zadań w zakresie mecenatu państwa. Dodała, że na rok 2005 na jednostki kultury zaplanowano środki na poziomie roku 2004 – zwiększone o 2,8% inflacji - oprócz Łomżyńskiej Orkiestry Kameralnej, na którą zaplanowano zwiększenie środków z uwagi na potrzebę zatrudnienia 5 muzyków.
Radny Ryszard Matuszewski odnosząc się do wypowiedzi Pani Skarbnik stwierdził, że wiadomym jest, że budżet państwa nie pokryje w pełni wydatków kultury, że dofinansowuje tylko zadania o charakterze ponadregionalnym – pyta skąd więc wziąć resztę środków na zadania z tego zakresu.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że taka sytuacja z finansowaniem zadań kultury trwa już od dwóch lat i mimo wielu obaw ostatecznie budżet państwa przekazywał niezbędne środki na koniec 2003 i 2004 roku w wielkościach, które pozwoliły na zamknięcie budżetu kultury na zero.
Kolejno radny Ryszard Matuszewski poprosił o wyjaśnienie dlaczego w projekcie budżetu nie znalazło się zadanie pn. „Budowa zespołu terenowych obiektów sportowych przy ul. Konstytucji 3 Maja”.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że zadanie to, jak i wiele innych miało być realizowane w ramach Zintegrowanego Programu Rozwoju Regionalnego, jednak nie zostało zaakceptowane i przyjęte do realizacji na rok 2005. Dodała, że zadanie to w roku 2005 zostanie ponownie zgłoszone do realizacji.
Radny Ryszard Matuszewski ponownie zabierając głos w dyskusji stwierdził, że swojej wypowiedzi w sprawie projektu budżetu miasta na 2005 rok w dziale kultura nie zakończy żadnym wnioskiem, ponieważ pieniędzy na te zadania od tego nie przybędzie ale na pewno nie będzie głosował za przedłożoną propozycją.
Następnie głos w dyskusji zabrała radna Alicja Konopka, która zgłosiła wniosek formalny o zdjęcie kwoty 5 tyś. zł z zadania „wymiana stolarki okiennej” w PP nr 15 i zwiększenie o tę kwotę środków na zadanie „wymiana posadzek” w PP nr 10.
W wyniku głosowania Komisja wniosek przyjęła 5 głosami za, przy 4 przeciw i 1 wstrzymującym.
Więcej wniosków Komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania 6 głosami za, przy 2 przeciw i 1 wstrzymującym pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu miasta na 2005 w działach merytorycznie podległych Komisji, wraz z w/w przyjętą przez Komisję poprawką.

Ad. 3

II część posiedzenia Komisji

spotkanie z przedstawicielami klubów, organizacji i stowarzyszeń sportowych działających na terenie miasta Łomża

W spotkaniu uczestniczyły osoby zgodnie z załączoną listą obecności.

Na wstępie Przewodniczący obrad powitał przybyłych gości i przeprosił za opóźnienie spotkania. Następnie poprosił Pana Józefa Babiela – inspektora Biura Kultury, Sportu i Turystyki o przedstawienie zebranym materiału pn. „Sport i kultura fizyczna w Łomży” – w załączeniu.
Pan Józef Babiel przedstawił projekt programu „Sport i kultura fizyczna w Łomży” – w załączeniu do protokołu.
Przedstawiciele klubów, organizacji i stowarzyszeń sportowych zabierając głos w dyskusji nad w/w dokumentem poruszali w szczególności temat zwiększenia środków w budżecie miasta na łomżyński sport, jak też opracowanie jasnych zasad dofinansowywania z budżetu miasta do działalności tych jednostek.
Pan Prezydent Choiński odnosząc się do dyskusji stwierdził, że popiera wniosek o zwiększenie środków na sport. Wyraził nadzieję, że opracowanie i przyjęcie przez Radę programu rozwoju sportu i kultury fizycznej w Łomży będzie pierwszym ale bardzo istotnym krokiem w kierunku poprawy istniejącej w tej dziedzinie sytuacji.

Komisja wyłoniła następujący skład Zespołu ds. Opracowania Programu:

1. Pan Lech Kołakowski – Przewodniczący Zespołu – Radny Rady Miejskiej Łomży
2. Pan Karol Łebkowski – UKS „HERKULES”
3. Pan Stanisław Niedbała – GUKS „Dwójka”
4. Pan Jan Kotowski – LKS „Narew”
5. Pan Mirosław Skawski – UKS „Jedynka”
6. Pan Leszek Muczyński – Łomżyńskie Wodne Pogotowie Ratunkowe
7. Pan Wacław Tarnacki – Sportowy Klub Tenisa Sportowego

Ponadto Komisja wniosła do Pana Prezydenta o usankcjonowanie w/w Zespołu poprzez wydanie stosownego zarządzenia – wniosek w załączeniu do protokołu.
Na tym spotkanie z przedstawicielami klubów, organizacji i stowarzyszeń sportowych zakończono.

Ad. 4

Sprawy różne:

W tym punkcie obrad Komisja:

1. Jednogłośnie pozytywnie – 6 głosami za zaopiniowała wniosek w sprawie udzielenia dotacji organizacjom pozarządowym – zgodnie z drukiem nr 364.

2. Komisja skierowała wniosek do Prezydenta Miasta o ponowne rozpatrzenie wniosku w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego i przyjęcia wartości jednego punktu w złotych celem wynagradzania pracowników nie będących nauczycielami, zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych miasta Łomża, a dotyczącej & 1 ust. 2 Uchwały nr 242/XLV/01 Rady Miejskiej Łomży z dnia 28 lutego 2001 roku i uwzględnienie tego w budżecie miasta Łomży na 2005 rok – zgodnie ze złożoną na piśmie obietnicą /pismo OKS II 0114/13/2004 - w załączeniu.

  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 30 gru 2004 09:23
  • Data opublikowania: czwartek, 30 gru 2004 09:28
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 19 gru 2006 09:46
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej