Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 50 posiedzeniu w dniu 24 maja 2005 roku

Komisja realizowała następujący podządek dzienny:
1.
Przyjęcie protokołu nr 48/05 z posiedzenia Komisji z dnia 11 kwietnia 2005 roku.

2.
Zapoznanie z informacją na temat funkcjonowania placówek i stowarzyszeń społeczno- kulturalnych działających na terenie miasta – analiza niedoboru środków finansowych, stan techniczny obiektów kultury /druk nr 448/.

3.
Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawach zmian w statutach:
a) Miejskiego Domu Kultury – Domu Środowisk Twórczych / druk nr 447,447 A/
b) Miejskiej Biblioteki Publicznej / druk nr 447,447 B/
c) Łomżyńskiej Orkiestry Kameralnej / druk nr 447,447 C/
d) Teatru Lalki i Aktora / druk nr 447,447 D/

4.
Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustanowienia Nagrody Prezydenta miasta Łomży za szczególne dokonania w dziedzinie kultury oraz określenia szczegółowych zasad i trybu jej przyznawania /druk nr 450,450 A/.

5.
Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyznania dotacji z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom / druk nr 449,449 A/

6.
Sprawy różne.



Ad. 1

Komisja nie wniosła uwag do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji i przyjęła go w wyniku głosowania, 7 głosami za – jednogłośnie.
Ad. 2
Na wstępie głos w tym punkcie obrad zabrał Pan Roman Borawski – Dyrektor MDK- DŚT. Stwierdził, że sytuacja MDK-DŚT nie jest tragiczna, bo od 25 lat był to Miejski Dom Kultury i od początku jego budżet składał przede wszystkim z dotacji z Urzędu Miasta. Dodał, że nie była to dotacja składana z wielu części, więc nie było takich problemów jakie mają dyrektorzy innych instytucji. Przyznał, że z roku na rok sytuacja jest o tyle gorsza, że budżet nie rośnie w takim stopniu jak rosną koszty utrzymania instytucji i realizacji zadań i jeszcze na dodatek w ubiegłym roku budżet MDK-DŚT został obcięty o około 50 tys. zł. Stwierdził, że powoli zaczyna się to odbijać, tym bardziej, że MDK ciągle dochodzą jakieś nowe zadania i to nie na poziomie jednej imprezy, która niewiele by kosztowała, ale pojawiają się duże przedsięwzięcia, które wymagają poszukiwania środków z zewnątrz. Zwrócił uwagę, że coraz trudniej jest pozyskać pieniądze od sponsorów tym bardziej, że chętnych jest coraz więcej. Dodał, że merytorycznie MDK-DŚT udaje się z roku na rok poszerzyć ofertę i realizować coraz więcej zadań. Jeszcze trzy lata temu nie było żadnego przeglądu ogólnopolskiego organizowanego przez MDK natomiast teraz jest cztery. Doszła też duża impreza w okresie letnim „ Gościniec Łomżyński”, która będzie realizowana po raz drugi. Od kilku lat organizowany jest pokaz sztucznych ogni. Są to imprezy, które robione są obok planu tzn. pieniądze na nie pozyskiwane gdzie się da. Stwierdził, że ostatnie decyzje dotyczące zakupu samochodu i sprzętu nagłaśniającego dla MDK znacznie poprawiły sytuacje związaną z obsługą imprez. Problemy zaczynają być z obiektami. Mianowicie MDK dysponuje Monarem oraz podnajmuje dwa lokale: Galerię Pod Arkadami i budynek przy ul. Dmowskiego, gdzie mieści się pracownia plastyczna. Dodał, że Galerię Pod Arkadami stara się na bieżąco utrzymywać na odpowiednim poziomie. Wewnątrz budynku są przeprowadzane adaptacje i remonty. Poinformował, że miesiąc temu tam gdzie dawniej był bar uruchomiono jeszcze jedną niewielką galerię. Natomiast budynek Monaru po 10 latach od oddania do użytku zaczyna się sypać. Sypie się zewnętrzna elewacja, schody za budynkiem i jest ciągły problem z zawilgoceniem, zacieki z dachu spowodowały zagrzybienie budynku. Dodał, że jest to problem, który musi rozwiązać do końca lipca, bo taka jest decyzja Sanepidu. Drugi problem jest związany z pracownią plastyczną na ul. Dmowskiego. Wyjaśnił, że jest to obiekt, który decyzją Zarządu w 2001 roku został przekazany przez Miasto w użytkowanie MDK-DŚT. Warunkiem przyjęcia tego budynku było przekazanie w użytkowanie, gdyż żeby wykonać generalny remont tego obiektu MDK powinno być właścicielem. MDK wyremontował ten budynek przy dużym udziale firm, które bezpłatnie pewną część prac wykonały. Z czasem okazało się, że nie do końca władze miasta dysponowały całością budynku wraz z gruntem. Poinformował, że obecnie właścicielem budynku ponownie jest MPEC, a MDK-DŚT podnajmuje ten budynek. Stwierdził, że problem polega na tym, że zepsuty jest odpływ kanalizacji. Dodał, że pojawiły się skargi mieszkańców z bloku obok dotyczące wypływającej na zewnątrz wody w stanie przetworzonym. Ten problem powinien być natychmiast rozwiązany, jednak trudno jest ustalić kto to ma zrobić, MPEC czy MDK. Stwierdził, że będzie musiał przyjść do Pana Prezydenta z tą sprawą, aby naciskać MPEC, żeby jednak to oni to wykonali, bo są to poważane prace, które wymagają podkopów.
Następnie głos zabrał Pan Jarosław Antoniuk – Dyrektor Teatru Lalki i Aktora. Poinformował, że stan techniczny budynku Teatru nie budzi żadnych zastrzeżeń. Budynek cały czas wygląda jak nowy. Stwierdził, że jest tylko jeden problem - Teatr nie posiada w budynku głównym magazynu teatralnego. Wynajmuje bardzo duży magazyn od MPWiK. Znajduje tam się ponad 30 dekoracji, około 300 lalek i inne środki inscenizacyjne. Stwierdził, że byłoby dobrze znaleźć jakieś miejsce i pieniądze, żeby w Łomży otworzyć muzeum lalek, czy scenografii. Dodał, że warto to wszystko co jest wyeksponować, żeby nie było zmagazynowane, bo jest to potężna praca ludzi, którzy wykonują te lalki. Stwierdził, że jeżeli chodzi o działalność merytoryczną to ubiegły rok był bardzo udany dla Teatru. Zagrał on ponad 250 spektakli, z tego realizowane były dwie premiery i jedno wznowienie premierowe. Łomżyński Teatr wyjeżdżał ze swoimi spektaklami na festiwale krajowe i zagraniczne. Jest ceniony i szanowany w środowisku teatralnym, nie tylko w środowisku lalkarskim w kraju, ale także za granicą, czego dowodem są realizacje spektakli w innych krajach. Dodał, że bieżący rok w Teatrze też zapowiada się ciekawie, za kilka dni rozpocznie się Międzynarodowy Festiwal Teatralny Walizka. Jest to bardzo duże przedsięwzięcie. Prace nad tym festiwalem trwają od pół roku, bo będzie osiem teatrów zagranicznych i teatry krajowe. Poinformował, że bardzo ciekawie zapowiada się w Teatrze okres powakacyjny. Teatr został zaproszony na trzy bardzo duże festiwale. Dodał, że najpoważniejszym problemem jest brak pieniędzy. Za 413 tys. Teatr musi przeżyć rok czasu, a jest to niemożliwe zatrudniając 26 osób, utrzymując budynek i realizując premiery. Te środki finansowe, które Teatr otrzymał w subwencji kulturalnej za bieżący rok już się kończą. Stwierdził, iż ma informację, że Teatr otrzymał z mecenatu Państwa tylko 100 tys. zł. Niewiadomo, czy Teatr otrzyma pieniądze na realizację festiwalu dlatego, że nikt nie może złożyć w tej chwili deklaracji. Takie wnioski nie są opiniowane przez jedną osobę, a gremialnie przez dyrektorów departamentów po czym następuje akceptacja ministra. Dodał, iż jako szef instytucji bardzo liczy na pomoc ze strony Panów Prezydentów i radnych i że ta subwencja, którą Teatr otrzymał na bieżący rok zostanie zwiększona, gdyż pieniędzy starczy tylko do sierpnia. Ponadto dodał, że pracownicy Teatru od 1998 roku nie mieli podwyżki.
Radna Alicja Konopka zwróciła się z pytaniem jaka jest średnia płaca pracowników.
Pan Jarosław Antoniuk – Dyrektor Teatru Lalki i Aktora odnosząc się do zapytania wyjaśnił, że w teatrze jest to bardzo zróżnicowane, aktor który gra dużo spektakli ma trochę więcej, natomiast jeżeli chodzi o administrację i pracowników obsługi to płaca wynosi brutto 1300 zł, a może nawet i mniej. Dodał, że Dyrektor Teatru zarabia brutto 3100 zł.
Kolejno głos zabrał Pan Jerzy Jastrzębski – Dyrektor Muzeum Północno – Mazowieckiego. Stwierdził, że w części dotyczącej niedoboru środków finansowych zgadza się ze swoim przedmówcą, że sytuacja jest dramatyczna. Te ewentualne 100 tys. zł, które każda z placówek ma dostać, jak się okazało będzie można przeznaczyć na działalność. W tej sytuacji praktycznie nie ma środków na płace i utrzymanie bazy. Dodał, że wszystkie programy o które składało Muzeum, zarówno te duże jak i operacyjne są to środki na działalność. W przypadku takiej instytucji jak Muzeum nie ma możliwości uzupełnienia tymi programami podstawowej działalności. Poinformował, że średnia płaca pracowników to 1400 zł brutto i podobnie jak w Teatrze, bo od 1999 roku nie było żadnej regulacji płac. Jeżeli chodzi o sytuację finansową to w tym roku Muzeum otrzymało dotację miejską 470 tys. W ubiegłym roku ponad 400 tys. zł to były środki z budżetu państwa. Stwierdził, że w tej chwili jeżeli środki będą spływać w miarę równo to do końca lipca będą wykorzystane. Drugim problemem jest kwestia bazy, czy też stanu technicznego obiektu. Wyjaśnił, że sprawa ciągnie się dosyć długo i w tej chwili sytuacja jest taka, że Komisja Regulacyjna nie była w stanie podjąć ostatecznej decyzji w związku z tym Parafia Ewangelicka ma możliwość zwrócenia się w sprawie budynku na Krzywym Kole do sądu. Sprawa sądowa nie wstrzymuje sprawy przejęcia przez Miasto tego budynku, jest możliwość komunalizacji, która została wstrzymana przez Wojewodę z racji osoby trzeciej, czyli Parafii Ewangelicko- Augsburskiej. Dodał, że w międzyczasie zaistniała sytuacja dotycząca PG Nr 4. Stwierdził, że z oficjalnych wypowiedzi Pana Prezydenta wie, że Muzeum będzie miało możliwość przeniesienia się do budynku po PG Nr 4. Jednak żeby Muzeum mogło wejść z dniem 1 września do tego budynku i żeby były zabezpieczone wszystkie media, łącznie z systemem alarmowym to w lipcu, a najpóźniej w sierpniu powinny być podpisane dokumenty dotyczące przejęcia tego budynku. Należałoby również w tym momencie jak najszybciej skomunalizować budynek na Krzywym Kole, żeby Muzeum nie musiało użytkować dwóch budynków, a tym samym ponosić podwójnych kosztów. Stwierdził, że jeżeli chodzi o działalność merytoryczną to w najbliższym czasie 5 czerwca odbędą się Skansenowskie Spotkania w Nowogrodzie, 11 czerwca – Powroty do Przeszłości i 14 czerwca z okazji 30-lecia Akademii Sztuki Współczesnej odbędzie się wystawa łomżyńskiego środowiska plastycznego.
Następnie głos zabrała Pani Krystyna Sobocińska – Dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej. Poinformowała, że Biblioteka powoli przygotowuje się do jubileuszu 60- lecia, który będzie świętować w przyszłym roku. Stwierdziła, że jeżeli chodzi o problemy to są one podobne do tych jakie mają placówki o których była mowa wcześniej. Dodała, że przede wszystkim są to problemy finansowe, ale nie tyle dotyczy to wysokości dotacji, bo ubiegłoroczne środki, którymi dysponowała Biblioteka były największe od 1998 roku. Problem tkwi w tym, że praktycznie prawie przez większość roku niewiadomo, czy te środki będą i w jakiej ostatecznie wysokości. Stwierdziła, że jeżeli te ustalenia następują w okolicach września, albo z początkiem października to wtedy nie mam mowy o jakiejś racjonalnej gospodarce i racjonalnym funkcjonowaniu w ciągu całego roku. Wyjaśniła, że w tym roku Biblioteka otrzymała środki z budżetu miasta i z budżetu starosty na zadania powiatowe, jest to kwota 529 tys. zł. Dodała, że jeżeli MBP otrzyma tylko 100 tys. zł z ministerstwa, czyli prawie 7 razy mniej niż w ubiegłym roku, to będzie w bardzo trudnej sytuacji jeżeli miasto nie pomoże. Poinformowała, że Biblioteka użytkuje kilka lokali, w tym siedziba MBP przy ul. Długiej 13 i lokal przy ul. 3- go Maja 6a są jej własnością. Miejska Biblioteka Publiczna lokal przy ul Długiej zajmuje od 9 lat, natomiast lokal przy ul. 3- go Maja od 13 lat. Stwierdziła, że oba te lokale wymagają remontu, być może jest to skutek nienależytego wykonania, a także systematycznej dewastacji przez ludzi mieszkających w pobliżu. Dodała, że gdyby dotacja była określona z początkiem roku to wiele tych problemów związanych z remontami, Biblioteka byłaby w stanie rozwiązać we własnym zakresie. Na niektóre rzeczy, takie jak remont elewacji na ul. Długiej 13, czy wymiana okien będą potrzebne poważniejsze środki. Następnie stwierdziła, że jeżeli chodzi o działalność to MBP robi to co ma określone w statucie i robi to dobrze. W ubiegłym roku Biblioteka otrzymała za działalność na rzecz promocji czytelnictwa nagrodę Srebrnej Róży, a tym roku otrzymała Złota Odznakę nadaną przez Zarząd Główny Polskiego Związku Niewidomych za działalność na rzecz osób niepełnosprawnych. Dodała, że jeżeli chodzi o pracowników to wszystkie osoby zatrudnione w Bibliotece mają przygotowanie określone przez odpowiednie rozporządzenie Ministra Kultury i prawie wszyscy pracownicy mają minimum 10 letnie doświadczenie. Stwierdziła, że jeżeli chodzi o wynagrodzenie, to w tej chwili bardziej bibliotekarzom opłacałoby się pracować w bibliotekach gminnych niż w MBP w Łomży. Dodała, ze wynagrodzenie Pracowników MBP oscyluje wokół 50 % stawki ministerialnej.


Kolejno głos zabrał Pan Józef Subda – Łomżyńska Orkiestra Kameralna. Stwierdził, że orkiestra nie ma własnej sali widowiskowej, więc problemem jest to, że musi każdorazowo organizować oświetlenie i obsługę techniczną, więc stwarza to dodatkowe koszty. Wynagrodzenia w ŁOK wynoszą od 960 zł do 1200 zł wynagrodzenia zasadnicze maja pracownicy, którzy mają wyższe wykształcenie i 5- letni staż pracy. Dodał, że ŁOK powinna zatrudniać 26 pracowników artystycznych, a zatrudnia tylko 18 ponieważ takie są możliwości finansowe. Stwierdził, że jeżeli chodzi o działalność to Dyrektor ŁOK w miarę swoich możliwości i środków finansowych organizował przeciętnie cztery koncerty miesięcznie i około dziesięciu audycji dla dzieci i młodzieży.

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

Radna Alicja Konopka zabierając głos przypomniała, że na sesji budżetowej radni podnosili problem, że na instytucje kultury brakuje środków już przy budowaniu budżetu. Stwierdziła, że problem był zgłaszany Panu Prezydentowi Brzezińskiemu i obiecywał on, że te środki na pewno znajdą się i instytucje kultury pieniądze otrzymają. Następnie zwróciła się z pytaniem do Pana Krzysztofa Choińskiego – Zastępcy Prezydenta Miasta kiedy te środki będą przydzielone i z czego, a poza tym czy na pewno Muzeum otrzyma budynek po PG Nr 4 i kiedy to będzie.
Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta zwracając się do Pana Romana Borawskiego – Dyrektora MDK- DŚT stwierdził, że ma on budżet zabezpieczony praktycznie na cały rok, jest gospodarzem i powinien tak działać, aby ewentualne braki remontowe zabezpieczać. Dodał, że co do głębszych planów to będzie rozmawiać przy układaniu nowego budżetu.
Odnosząc się do zapytania radnej Alicji Konopka stwierdził, że radni słyszeli to o czym Pan Prezydent zapewniał. Dodał, że sam nadal podtrzymuje to zdanie, że będzie starał się uzupełnić niedobory w kulturze, ale podstawowym zadaniem jest jak najwięcej pieniędzy wyegzekwować z ministerstwa. W tym miesiącu już dwukrotnie Pan Prezydent Brzeziński osobiście woził wnioski do Ministerstwa Kultury na dofinansowanie i robi wszystko, aby te pieniądze uzyskać. Stwierdził, że jest też zabezpieczenie w rezerwie budżetowej na jakąś ewentualność. Wyjaśnił, że jeżeli chodzi o budynek po PG Nr 4 to oficjalnie mówi, że jest on przeznaczony dla Muzeum. Poinformował radnych, że wszystkie sprawy związane z przeniesieniem zostały ułożone w ten sposób, że planowane jest przeniesienie wszystkich uczniów do PG Nr 3 i również zatrudnienie wszystkich osób. Dodał, że już jest rozdysponowane wszystko co do etatu, pozostaje tylko kwestia dokumentów.
Odnosząc się do wypowiedzi Pana Jerzego Jastrzębskiego – Dyrektora Muzeum Północno – Mazowieckiego stwierdził, że wszystko będzie robić, aby na sierpień ten budynek przekazać. Dodał, że chętnie już widziałby Pana Dyrektora Muzeum w Urzędzie Miejskim, aby z Panią Rzędarską ustalił warunki przekazania i już sporządzać dokumenty. Stwierdził, że ma nadzieje że Pan Dyrektor zrobi to wspólnie z pracownikami UM. Poprosił, aby Pan Jastrzębski zaczął działać. Dodał, że będzie pośpieszać, aby PG Nr 4 przenieść jak najszybciej.
Następnie nawiązując do wypowiedzi Pana Józefa Subdy – Łomżyńska Orkiestra Kameralna stwierdził, że zabiega o pozyskanie budynku dla ŁOK. Dodał, że Wojewoda obiecywał, że przekaże salę przy Urzędzie Wojewódzkim.
Radny Zenon Piechociński zwrócił się z pytaniem, czy nie można już dokumentami przekazać budynku po PG Nr 4 dla Muzeum.
Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta odpowiedział, że nie można dlatego, że całe procedury trwają, trzeba wykonać inwentaryzację, więc będzie bardzo dobrze jeżeli budynek zostanie przekazany z końcem lipca.
Pan Jerzy Jastrzębski – Dyrektor Muzeum Północno – Mazowieckiego dodał, że PG Nr 4 żeby wypowiedzieć umowy ze wszystkimi mediami musi być właścicielem i musi to zrobić z trzy miesięcznym okresem wypowiedzenia. Wyjaśnił, że dopiero po wypowiedzeniu przez szkołę może nastąpić cała procedura przejęcia zarządu przez inną placówkę.
Radny Zenon Piechociński zaproponował, aby Pani Dyrektor PG Nr 4 już wypowiedziała umowy.
Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że Pani Dyrektor już to robi.
Radny Lech Kołakowski stwierdził, że zna przypadki, że sprawę zmiany najmu właściciela umowy wszystkich mediów można zrobić w jeden dzień, tylko Zakład Energetyczny, czy miejskie spółki muszą do tego stosownie podejść. Dodał, że dziwi się, że Panu Dyrektorowi Muzeum Północno – Mazowieckiego jest potrzebne na to trzy miesiące.
Pan Jerzy Jastrzębski – Dyrektor Muzeum Północno – Mazowieckiego stwierdził, że nie jemu jest potrzebne tyle czasu tylko szkole. Dodał, że Pani Dyrektor PG Nr 4 ustaliła trzy miesięczny okres wypowiedzenia, więc Muzeum musi czekać dopóki on się nie skończy. Jeżeli MPWiK, czy inne spółki pójdą na ustępstwa to może wcześniej.
Radny Lech Kołakowski stwierdził, że Pan Prezydent zapewne pomoże w sprawach tych terminów.
Odnosząc do wypowiedzi dyrektorów na temat sytuacji ich placówek zauważył, że widać , że każda jednostka cierpi na brak funduszy, ale te pytania nie do końca są do radnych, bo to jest rola Ministra. Stwierdził, że wszystko dzisiaj „schodzi na garnuszek” samorządu, a skąd on ma brać pieniądze, czy dalej Rada ma podnosić podatki dla przedsiębiorców.
Pan Jarosław Antoniuk – Dyrektor Teatru Lalki i Aktora zwracając się do radnego Lecha Kołakowskiego stwierdził, że takim razie trzeba zastanowić się czy kultura jest potrzebna.
Radny Lech Kołakowski stwierdził, że kultura jest bardzo potrzebna w Łomży. Podkreślił, że wie, że Pan Jarosław Antoniuk społecznie udziela się w mieście i poza miastem w konkursach organizowanych w szkołach. Dodał, że jest to bardzo chwalebne i podziękował za to Panu Dyrektorowi Teatru Lalki i Aktora. Stwierdził, że jest wiele problemów, ale myśli że koledzy i koleżanki z Rady będą wspierać sprawy zawiązane z kulturą. Zwrócił się do Pana Krzysztofa Choińskiego – Zastępcy Prezydenta Miasta, aby poczynił wszelkie kroki żeby ludzie otrzymali pobory. Dodał, że szkoda, że pracownicy od 5,6, czy tez 7 lat nie mają podwyżek. Jakiekolwiek regulacje czy kilkuprocentowe dodatki w oświacie są, natomiast pracownicy kultury nie maja żadnych podwyżek i te pobory są na krawędzi ubóstwa. Podkreślił, że będzie prosił kolegów z Rady, aby w projektowaniu przyszłorocznego budżetu wziąć te potrzeby pod uwagę. Stwierdził, że dobrze by było żeby dyrektorzy jednostek kulturalnych skierowali do Rady na piśmie te potrzeby, to będzie konkretny dokument o jaki mogą się oprzeć radni. Następnie podziękował pracownikom kultury, że za te głodowe pensje trwają na tych stanowiskach i szerzą kulturę w mieście.
Radna Alicja Konopka poparła wypowiedź przedmówcy i dodała, aby dyrektorzy zwrócili się dość wcześnie do Pana Prezydenta.
Następnie radny Lech Kołakowski stwierdził, że jeżeli chodzi o Nowogród, to jest to ośrodek kultury regionalnej i powinny być na to dotacje, czy subwencje ministerialne. Dodał, że Drozdowo, Nowogród, Łomżyńska Orkiestra Kameralna, Muzeum, czy inne jednostki to jest sprawa rządowa, bo służą one nie tylko miastu, a poza tym jest to dziedzictwo narodowe.
Radny Roman Sarnacki stwierdził, że chciałby na Komisji Edukacji i Kultury posłuchać o merytorycznych sprawach, o działalności, repertuarze, a Komisja przyjmuje dyrektorów placówek jak „ubogich krewnych„ , że aż wstyd. Dodał, że nie należy oglądać się na Ministra. Trzeba pomóc jednostkom kultury, żeby godnie przeżyły i w budżecie miasta zabezpieczyć takie środki, żeby one starczały przynajmniej do listopada.
Radny Lech Kołakowski zwrócił się do Pana Jarosława Antoniuka – Dyrektora Teatru Lalki i Aktora z pytaniem ile płaci za wynajem magazynu od MPWiK.
Pan Jarosław Antoniuk – Dyrektor Teatru Lalki i Aktora wyjaśnił, że płaci za wynajem symboliczną kwotę 200 zł miesięcznie, a cały magazyn jest do dyspozycji . Magazyn służy również jak garaż dla przyczepy, którą posiada Teatr.

Więcej uwag w tym temacie Komisja nie zgłosiła.


Ad. 3

Wniosek w powyższych sprawach przedstawiła Komisji Pani Ewa Grygo – Kierownik BKSiT– zgodnie z drukami nr 447,447 A, 447 B, 447 C, 447 D – w załączeniu do protokołu.
Komisja nie wniosła uwag do projektów uchwał w sprawach zmian w statutach:
· Miejskiego Domu Kultury – Domu Środowisk Twórczych
· Miejskiej Biblioteki Publicznej
· Łomżyńskiej Orkiestry Kameralnej
· Teatru Lalki i Aktora
i w wyniku głosowania zaopiniowała je jednogłośnie pozytywnie– 6 głosami za.


Ad. 4

Wniosek w powyższej sprawie przedstawił Komisji Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta – zgodnie z drukami nr 450,450 A – w załączeniu do protokołu.
Radny Lech Kołakowski zwrócił się z pytaniem, czy to jest jedna nagroda.
Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że wysokość środków finansowych przewidzianych na nagrody jest ustalana w budżecie w dziale 921- „Kultura i ochrona dziedzictwa”
Pani Ewa Grygo – Kierownik BKSiT dodała, że jest to nagroda, która będzie przyznawana grupowo lub indywidualnie.
Radna Maria Śmiarowska stwierdziła, że przed chwilą dyrektorzy placówek mówili, że borykają się z problemami finansowymi, nie mają na płace, a tu jest mowa o nagrodach, czy nie jest to w złym momencie.
Radny Zenon Piechociński zauważył, że to jest niemoralne.
Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta stwierdził, że dyrektorzy placówek kulturalnych muszą w jakiś sposób uruchomić swoje działania. Przykładowo Pan Roman Borawski – Dyrektor MDK- DŚT wprowadził podwyżkę dla swoich pracowników, ale on tak podziałał w swoim budżecie, że wypracował pieniądze nawet w sytuacji kiedy miał na ten rok pewne ograniczenia.
Radny Lech Kołakowski stwierdził, że mimo biedy w kulturze system nagród powinien być, żeby premiować dobrych pracowników.

Więcej uwag w tym temacie Komisja i w wyniku głosowania / 5 głosami za, przy 1 przeciw i braku głosów wstrzymujących się/ pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie ustanowienia Nagrody Prezydenta miasta Łomży za szczególne dokonania w dziedzinie kultury oraz określenia szczegółowych zasad i trybu jej przyznawania.


Ad. 5

Wniosek w powyższej sprawie przedstawiła Komisji Pani Ewa Grygo – Kierownik BKSiT– zgodnie z drukami nr 449,449 A – w załączeniu do protokołu.
Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały w sprawie przyznania dotacji z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom i w wyniku głosowania zaopiniowała go jednogłośnie pozytywnie– 6 głosami za.


Ad. 6

W tym punkcie obrad Komisja zaopiniowała wniosek w sprawie udzielenia dotacji organizacjom pozarządowym na realizację zadań z zakresu kultury i sportu /druk nr 453 – w załączeniu do protokołu/.
Przewodniczący zgłosił poprawkę, aby z punktu 8- „Ćwierćfinał MP w Piłce Ręcznej Młodziczek” przesunąć kwotę 1000 zł, ponieważ wyjazd się nie odbył z przyczyn obiektywnych, na punkt 9- „Ćwierćfinał MP w Piłce Ręcznej Juniorek M.”
Komisja w wyniku głosowania jednogłośnie/ 6 głosami za/ pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie udzielenia dotacji organizacjom pozarządowym na realizację zadań z zakresu kultury i sportu wraz z powyższą poprawką.

Następnie Pan Wojciech Kowalik – Naczelnik WOKiS przedstawił następujące projekty uchwał:

1. zmieniający uchwałę w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów i słuchaczy zamieszkałych na terenie miasta Łomży /druki nr 459,459 A – w załączeniu do protokołu/
2. zmieniający uchwałę w sprawie zatwierdzenia regulaminu przyznawania uczniom stypendiów finansowanych w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z budżetu państwa /druki nr 460,460 A – w załączeniu do protokołu /


Komisja nie wniosła uwag do projektów uchwał w w/w sprawach i w wyniku głosowania zaopiniowała je pozytywnie następującą ilością głosów:

1. projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów i słuchaczy zamieszkałych na terenie miasta Łomży – 6 głosami za / jednogłośnie/
2. projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie zatwierdzenia regulaminu przyznawania uczniom stypendiów finansowanych w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z budżetu państwa – 6 głosami za / jednogłośnie/

Pan Wojciech Kowalik – Naczelnik WOKiS poinformował, że Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Łomży został laureatem konkursu unijnego na modernizację oferty edukacyjnej szkolnictwa zawodowego. Szkoła otrzymuje w związku z tym za zakup sprzętu, który wykazywała w ramach tego projektu ponad 20.000 euro. Dodał, że ten projekt jest współfinansowany przez Miasto w wysokości 2 %, czyli około 400 euro. W momencie realizacji tego projektu trzeba zabezpieczyć pewne pieniądze, aby ten projekt można było realizować, ponieważ pierwsza transza pieniędzy, która przyjdzie nie będzie stuprocentowa. Stwierdził, że będzie zwracał się z prośbą o zaakceptowanie przesunięcia zabezpieczenia na to środków z budżetu.
Przewodniczący zwrócił się z pytaniem, czy w związku z tym, że stypendia sportowe są dołączone do stypendiów za osiągnięcia w nauce potrzebne są zmiany w regulaminie.
Pan Wojciech Kowalik – Naczelnik WOKiS wyjaśnił, że trzeba jeszcze raz przyjrzeć się regulaminowi. Stwierdził, że sugerowałby spotkanie w tej sprawie.
Następnie Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta stwierdził, ze szumnie poszedł głos w Łomży, że przekazuje się pieniądze na sport niewiadomo jak i dlaczego. Chciałby wyjaśnić, że III LO rzeczywiście dostało 8 tys. zł na sport, ale tylko dlatego , że sprowadziła się do Łomży firma Provident. Firma ta ma program „Trampolina”, czyli doposażenie szkół na sport. Trener Waldziński zajmuje się tenisem ziemnym, kortami i uporczywie przez wiele lat walczy o to. W tym roku podjął się w czynie społecznym wybudować drugi kort. Wobec tego postanowiono, żeby ich dofinansować.

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie Komisji.













































  • Data powstania: Data powstania: środa, 13 lip 2005 09:32
  • Data opublikowania: środa, 13 lip 2005 09:36
  • Data przejścia do archiwum: środa, 13 lip 2005 09:38
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej