Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 64 posiedzeniu w dniu 24 kwietnia 2006 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 62/06 i 63/06 z poprzednich posiedzeń Komisji 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2006 rok - druk nr 652, 652A 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy - druk nr 659, 659A 4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego i przyjęcia wartości jednego punktu w złotych celem wynagradzania pracowników nie będących nauczycielami zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych oświaty Miasta Łomży - druk nr 648, 648A 5. Zaopiniowanie wniosku w sprawie udzielenia dotacji z budżetu miasta na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom w sferze kultury - druk nr 655 6. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyznania dotacji z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom - druk nr 654, 654A 7. Informacja o działalności placówek, instytucji, stowarzyszeń i organizacji kultury w Łomży - druk nr 653 8. Informacja na temat stanu bezpieczeństwa w łomżyńskich szkołach – druk nr 662 9. Informacja dot. sieci szkół ponadgimnazjalnych, nowych kierunków kształcenia oraz naboru na rok szkolny 2006/2007 – druk nr 663 10. Sprawy różne
Ad. 1

Przyjęcie protokołu nr 62/06 i 63/06 z poprzednich posiedzeń Komisji

1.
Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 62/06 z dnia 14.03.2006r. i w wyniku głosowania przyjęła go 7 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymu-jącym
2.
Komisja nie wniosła również uwag do protokołu nr 63/06 z dnia 23.03.2006r. i w wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie – 8 głosami za.


Ad. 2


Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2006 rok - druk nr 652, 652A

Wniosek w sprawie zmian w budżecie miasta na 2006 rok przedstawiła Komisji Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukiem nr 652 – w załączeniu do protokołu.
Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały w powyższej sprawie i w wyniku głosowania zaopiniowała ją jednogłośnie pozytywnie – 8 głosami za.

Ad. 3


Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy - druk nr 659, 659A

Wniosek w powyższej sprawie przedstawił Komisji Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta – zgodnie z drukiem nr 659 – w załączeniu.
Radny Ryszard Matuszewski poprosił o wyjaśnienie dlaczego przedstawiono akurat taką nazwę ulicy?
Pan Prezydent Choiński wyjaśnił, że z wnioskiem o nadanie nazwy ulicy wystąpili właściciele tego terenu. Dodał, że na przedmiotowym terenie nie ma Rady Osiedla i dlatego brak opinii tego organu.
Pan Zenon Choiński zabierając głos w dyskusji stwierdził, że jego zdaniem wniosek jest bezprawny, gdyż w imieniu mieszkańców zgłosiła go firma, a nie ma do tego prawa.
Więcej uwag w tym temacie Komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania 3 głosami za, przy 1 przeciw i 6 wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy.

Ad. 4


Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego i przyjęcia wartości jednego punktu w złotych celem wynagradzania pracowników nie będących nauczycielami zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych oświaty Miasta Łomży - druk nr 648, 648A

Wniosek w powyższej sprawie przedstawiła Komisji Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukiem nr 648 – w załączeniu do protokołu.
Radny Roman Sarnacki zwrócił się z zapytaniem czy placówki oświatowe mają środki na ten cel, czy podwyżki zabezpieczy budżet miasta.
Pan Prezydent Choiński wyjaśnił, że szkoły otrzymały polecenie uregulowania swoich spraw finansowych , dokonania przeszeregowań pracowników czego w wielu szkołach nie uczyniono. Następnie dokonana zostanie szczegółowa ich analiza i jeśli zajdzie potrzeba, w uzasadnionych przypadkach budżet miasta do podwyżek dołoży, jednak zasadą jest ich realizacja w ramach środków posiadanych przez placówki.


Następnie radni: Roman Sarnacki i Jan Bajno wnieśli o oznaczenie gwiazdką kwoty 650zł w tabeli stanowiącej Załącznik nr 1 do projektu uchwały i zapisanie pod tabelą informacji o znaczeniu tego zapisu następującej treści: „zmniejszenie o 10% nie dotyczy kwoty 650zł”.
W wyniku głosowania Komisja wniosek przyjęła jednogłośnie – 10 głosami za.
Więcej uwag w tym temacie Komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie – 10 głosami za, wraz z w/w wniesioną przez Komisję poprawką.

Ad. 5


Zaopiniowanie wniosku w sprawie udzielenia dotacji z budżetu miasta na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom w sferze kultury - druk nr 655

Wniosek w powyższej sprawie przedstawiła Komisji Pani Ewa Grygo – Kierownik Biura Kultury i Sportu – zgodnie z drukiem nr 655 – w załączeniu do protokołu.
Komisja nie wniosła uwag do w/w propozycji dotacji i w wyniku głosowania jednogłośnie pozytywnie – 9 głosami za zaopiniowała powyższy wniosek.

Ad. 6


Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyznania dotacji z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom - druk nr 654, 654A

Wniosek w powyższej sprawie przedstawiła Komisji Pani Ewa Grygo – Kierownik Biura Kultury i Sportu – zgodnie z drukiem nr 654, 654A – w załączeniu do protokołu.
Komisja nie wniosła uwag do projektu powyższej uchwały i w wyniku głosowania zaopiniowała ją jednogłośnie pozytywnie – 9 głosami za.

Ad. 7


Informacja o działalności placówek, instytucji, stowarzyszeń i organizacji kultury w Łomży - druk nr 653

Przed przystąpieniem do realizacji tego punktu obrad Przewodniczący Komisji wyjaśnił, że w uzgodnieniu z Radnym Ryszardem Matuszewskim zaproponuje w miesiącu maju br. spotkanie na temat działalności w/w placówek, przy udziale ich dyrektorów. Spotkanie odbędzie się w nowej siedzibie Muzeum Północno Mazowieckiego.
Radny Ryszard Matuszewski wyjaśnił, że rozmawiał wstępnie z dyrektorem muzeum. Dyrektor zaprasza do nowej siedziby muzeum i oczekuje na propozycję terminu spotkania. Następnie poprosił o informację dotyczącą kosztów wynajmu sali przekazanej do użytkowania orkiestrze w razie organizacji na niej imprezy przez inny podmiot. Kolejno stwierdził, że nie może doprosić się informacji na temat uposażenia dyrektora Łomżyńskiej Orkiestry Kameralnej, jak też uposażeń pracowników administracyjnych i merytorycznych zatrudnionych w łomżyńskich jednostkach kultury.
Pan Prezydent Choiński odnosząc się do zapytań radnego Matuszewskiego wyjaśnił, że nie jest przygotowany w chwili obecnej do udzielenia odpowiedzi dot. kosztów wynajmu sali koncertowej przez orkiestrę. Dodał, że wszelkie sprawy będzie można szczegółowo omówić i wyjaśnić na spotkaniu z dyrektorami jednostek kultury, o którym wspomniał Przewodniczący Komisji.
Następnie Pani Ewa Grygo przedstawiła informację dotyczącą uposażenia dyrektorów i pracowników jednostek kultury w załączeniu.

Ad. 8

Informacja na temat stanu bezpieczeństwa w łomżyńskich szkołach – druk nr 662

Pan Prezydent Choiński uzupełniając przedłożoną informację wyjaśnił, że na początku roku szkolnego dokonano oceny i podziału środków na remonty jednostek oświatowych na ogólną kwotę ok. 1.500tyś.zł z budżetu miasta. Ponadto dużo zadań z tego zakresu otrzymało spore dofinansowanie z PFRON.
Radny Sarnacki zwrócił się do Prezydenta Choińskiego z zapytaniem jak przebiegać będzie egzamin maturalny w Zespole Szkół Drzewnych, gdzie wyłączono z użytkowania aulę, na której ten egzamin zawsze się odbywał. Dodał, że należy tej szkole pomóc w przebiegu matury. Ponadto stwierdził, że proponuje się zwiększenie kierunków nauczania w tej szkole, a więc jej ewentualna likwidacja z uwagi na termin jest niezasadna. Uważa, że tej szkoły nie należy likwidować, ewentualnie można ją przenieść w całości do innego lokalu.
Pan Prezydent Choiński wyjaśnił, że matura w ZSzD odbędzie się albo w auli, która już przez nadzór budowlany została włączona do użytkowania, bądź w klasach lekcyjnych. Nie będzie potrzeby organizowania tego egzaminu poza siedzibą szkoły. Dodał, że rozmowy w tej sprawie są w toku. Zapewnił, że szkoła nie zostanie zlikwidowana, jeśli zaś zajdzie potrzeba wyremontowania w całości jej siedziby, jest miejsce by ją w pełni przenieść do Zespołu Szkół Mechanicznych.
Następnie Przewodniczący obrad stwierdził, że w okresie wiosennym nasila się problem wagarowiczów. W związku z tym poprosił Prezydenta o przeanalizowa-nie i zbadanie możliwości prawnych włączenia do tego zagadnienia strażników Straży Miejskiej. Dodał, że Straż Miejska Olsztyna już od kilku lat patrolując miasto zwraca uwagę na szwędającą się po mieście młodzież i jeśli jest to młodzież wagarująca odwozi ją do szkoły czy do rodziców i opiekunów.
Pan Prezydent Choiński wyjaśnił, że rozważy tę kwestię, sprawdzi możliwości prawne. osobiście jest jednak zdania, by same szkoły w tym kierunku poczyniły pewne działania.

Ad. 9

Informacja dot. sieci szkół ponadgimnazjalnych, nowych kierunków kształcenia oraz naboru na rok szkolny 2006/2007 – druk nr 663

Komisja nie wniosła uwag do w/w informacji.

Ad. 10


Sprawy różne:

Radny Roman Sarnacki zwrócił się do Prezydenta Choińskiego z prośbą o zbadanie kwestii użytkowania sali gimnastycznej przy III LO. Wyjaśnił, że salę tę na cały rok wynajął klub „Return”, co bardzo utrudnia tej szkole działalność popołudniową. Sprawa ta dotyczy również sobót i niedziel. Ponadto stwierdził, że nie ma nic przeciwko wynajmowi sali przez klub, jednak uważa, że jeśli w danym dniu szkoła ma turniej czy inną imprezę powinna ze swej sali korzystać, a nie szukać wolnej sali w innych szkołach. Kończąc swą wypowiedź poprosił Prezydenta o zbadanie tej sprawy i przedłożenie Komisji informacji na następnym posiedzeniu. Prosi również o wyjaśnienie czy klub „Return” odpłatnie, czy nieodpłatnie korzysta z tej sali.
Następnie głos w dyskusji zabrała Prezes ZNP Aleutyna Kołos, która podziękowała Prezydentowi i radnym za zrealizowanie wniosku ZNP dot. podwyżek płac pracowników nie będących nauczycielami. Dodała, że co prawda wniosek nie został zrealizowany w całości ale dziękuje i za to.
W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie Komisji.





  • Data powstania: Data powstania: piątek, 2 cze 2006 08:10
  • Data opublikowania: piątek, 2 cze 2006 08:14
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 19 gru 2006 09:53
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej