Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 66 posiedzeniu w dniu 29 maja 2006 roku

Komisja realizowała następujący porządek:
1. Przyjęcie protokołu nr 65/06 z dnia 22 maja 2006 roku
2. Podjęcie uchwały w sprawie nadania honorowego obywatelstwa miasta Łomży - druk nr 678, 678A
3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2006 rok - druk nr 677, 677A, 677/1
4. Informacja na temat planowanego naboru i istniejącej sieci szkół oraz przedszkoli w Łomży - druk nr 675
5. Sprawy różne

Ad. 1

Przyjęcie protokołu nr 65/06 z dnia 22 maja 2006 roku

Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 65/06 z dnia 22 maja 2006r. i w wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie – 11 głosami za.

Ad. 2

Podjęcie uchwały w sprawie nadania honorowego obywatelstwa miasta Łomży

Wniosek w powyższej sprawie przedstawili Komisji wnioskodawcy: Pani Maria Tyszka – nauczyciel SP nr 5, prowadzi Szkolne Koło Wnuka Sybiraka oraz Pan Józef Poczobut – Prezes Związku Sybiraków w Łomży – zgodnie z drukiem nr 678 – w załączeniu do protokołu.
Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały w powyższej sprawie i w wyniku głosowania zaopiniowała ją jednogłośnie pozytywnie – 11 głosami za.

Ad. 3

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2006 rok

Projekt uchwały w powyższej sprawie przedstawiła Komisji Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta zgodnie z drukiem nr 677, 677A, 677/1 – w załączeniu.
Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały w powyższej sprawie i w wyniku głosowania zaopiniowała ją jednogłośnie pozytywnie – 11 głosami za.

Ad. 4

Informacja na temat planowanego naboru i istniejącej sieci szkół oraz przedszkoli w Łomży

Informację w powyższej sprawie przedstawił Komisji Pan Wojciech Kowalik – Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu - zgodnie z drukiem nr 675 – w załączeniu.

Ad. 5

Sprawy różne:

Radny Roman Sarnacki poruszył kwestię związaną z artykułem, jaki został ostatnio zamieszczony w lokalnej prasie, a dotyczył ŁKS. Stwierdził, że w artykule podano, że Zarząd ŁKS za swoje problemy finansowe obarcza Radę i Prezydentów twierdząc, że otrzymał w tym roku tylko 14tyś.zł na tzw. „młodzieżówkę”. Stwierdził, że nie jest to informacja prawdziwa i proponuje, by w chwili gdy stadion zostanie remontowany powołać Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, który zajmie się zarządzaniem stadionu, hotelu mieszczącego się przy nim oraz hali sportowej przy SP 9 i basenem przy SP 10.
Pan Prezydent Choiński wyjaśnił, że na tzw. „młodzieżówkę” ŁKS w tym roku otrzymał 28tyś.zł. Ponadto stwierdził, że z profilaktyki na ŁSK czeka kwota 55 tyś. Zł, jednak zostanie ona ŁKS przekazana dopiero wówczas gdy rozliczy się on z już otrzymanej od miasta dotacji. Ponadto stwierdził, że w dniu jutrzejszym komórka kontroli UM rozpocznie kompleksową kontrolę ŁKS.
Radny Jan Bajno zaproponował, by w kwestii funkcjonowania i zarządzania ŁKS odbyło się specjalne posiedzenie Komisji.
Radna Alicja Konopka stwierdziła, że takich spotkań z ŁKS Rada odbyła już wiele i one nic nie dają. Uważa, że po kontroli klubu Prezydent winien przedstawić Radzie program związany z funkcjonowaniem klubu, Komisja się z nim zapozna, przedstawi swoje ewentualne uwagi i przedłoży Radzie do zaopiniowania.
Radny Zenon Piechociński poparł w swej wypowiedzi propozycję Radnego Sarnackiego, że miasto musi stworzyć kompleksowy program finansowania, funkcjonowania i kontroli ŁKS.
Przewodniczący obrad podsumowując dyskusję w tym temacie stwierdził, że po zakończeniu kontroli ŁKS zwoła posiedzenie Komisji, którego tematem będzie sprawa dalszego funkcjonowania ŁKS z udziałem przedstawicieli klubu.
Kolejno Przewodniczący obrad stwierdził, że na poprzednim posiedzeniu Komisja skierowała do Prezydenta wniosek dot. udzielenia odpowiedzi w których szkołach przeprowadzona zastała regulacja płac pracowników nie będących nauczycielami, a w których z uwagi na brak środków regulacji nie dokonano w jaki sposób Prezydent ten problem zamierza rozwiązać. Prosi Prezydenta Choińskiego o udzielenie odpowiedzi na ten wniosek.
Pan Prezydent Choiński wyjaśnił, że stawka bazowa pracowników oświaty została zwiększona o 100zł i została automatycznie od maja br. wprowadzona w życie, zgodnie z uchwałą Rady. Następnie stwierdził, że z żadnej ze szkół nie wpłynął wniosek o dodatkowe środki na podwyżki płac, nie ma też informacji w której z placówek regulacji nie wprowadzono. Dodał, że jeśli zajdzie potrzeba dołożenia środków którejś z placówek, nastąpi to dopiero po jej półrocznym rozliczeniu.
Pani Alicja Grabińska uzupełniając wypowiedź Prezydenta stwierdziła, że szkoły środki posiadają i dokonały regulacji płac. Dodała, że szczegółowa informacja o stanie finansów jednostek oświatowych będzie znana po złożeniu przez nie sprawozdania za I półrocze.
Następnie Prezydent Choiński wyjaśnił, że jeśli chodzi o zasady i sposób wynagradzania sprzątaczek w szkołach, to za to w pełni odpowiedzialność ponoszą dyrektorzy szkół. Dodał, że dwa lata temu gdy trwały prace nad tym tematem okazało się, że należałoby część personelu zwolnić. Wówczas ci pracownicy sami zaproponowali takie rozwiązanie, że będą pracować w mniejszym wymiarze etatu aby tylko nikt nie stracił pracy. Upłynęło od tego czasu 2 lata i teraz to dyrekcje szkół muszą problem rozwiązać.
Pan Wojciech Kowalik uzupełniając wypowiedź Prezydenta wyjaśnił, że wskaźniki dot. Pracy sprzątaczek zweryfikowało samo życie i rzeczywiście można mieć do nich szereg uwag. Dodał, że badał tę kwestię w kilku samorządach z terenu naszego regionu i okazuje się, że w większości z nich też obowiązują wskaźniki i też nie do końca są one prawidłowe. Uważa, że najlepszym rozwiązaniem będzie wskazanie dyrektorom szkół konkretnej liczby etatów pracowników obsługi szkoły i dyrektorzy sobie z tym powinni doskonale poradzić – w tym kierunku będą też trwały prace wydziału.
Przewodniczący obrad zwrócił się do Naczelnika WOKiS z zapytaniem w jakim terminie można się spodziewać konkretnej propozycji zmiany zasad wynagradzania pracowników obsługi.
Pan Wojciech Kowalik wyjaśnił, że dobrze by było gdyby wraz z nowym rokiem szkolnym te zasady weszły w życie. Na sierpniowe posiedzenie uważa, ze takie materiały będzie w stanie Komisji przedłożyć.
Następnie Radny Roman Sarnacki zabierając głos w tym punkcie obrad stwierdził i jednocześnie zawnioskował, by w związku z trwającymi pracami nad Statutem Miasta dokonana została zmiana nazwy komisji na „Komisja Edukacji, Kultury i Sportu”.
Komisja wniosek radnego Sarnackiego przyjęła przez aklamację.

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie Komisji.


  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 27 cze 2006 13:03
  • Data opublikowania: wtorek, 27 cze 2006 13:05
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 19 gru 2006 09:42
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej