Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Wydział Gospodarowania Nieruchomościami /WGN/

1. Paulina Gałązka - Naczelnik
pok. nr 208, tel. (86) 215 68 19 ,br>
2. Krzysztof Jarzyło - Zastępca Naczelnika
pok. nr 211, tel. (86) 215 68 20

 

Wydział Gospodarowania Nieruchomościami /WGN/

 

1. Renata Niklewicz - Inspektor – gospodarowanie nieruchomościami Miasta Łomża,

pok. nr 211, tel. (86) 215 68 24


2. Sławomir Jabłonowski - Główny Specjalista – naliczanie opłat adiacenckich, renta planistyczna, odszkodowania za drogi w ramach zrid, mienie zabużańskie, prowadzenie zamówień publicznych, prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej dla Wydziału GN

pok. nr 212, tel. (86) 215 68 28

 

3. Małgorzata Chludzińska - Starszy Inspektor – gospodarowanie nieruchomościami Skarbu Państwa

pok. nr 212, tel. (86) 215 68 25

 

4. Anna Mazur - Inspektor – naliczanie i aktualizacja opłat za użytkowanie wieczyste, przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności

pok. nr 209, tel. (86) 215 68 23

 

5. Ewa Cwalina - inspektor - sprzedaż lokali komunalnych, ustanawianie służebności na nieruchomościach miejskich i Skarbu Państwa

pok. nr 209, tel. (86) 215 68 23

 

6. Martyna Szabłowska - inspektor – nazewnictwo ulic, numeracja porządkowa nieruchomości, podziały i rozgraniczenia nieruchomości

pok. nr 210, tel. (86) 215 68 20

 

7. Tomasz Brokowski - inspektor - sprzedaż nieruchomości gminnych

pok. nr 211 , tel. (86) 215 68 24

 

8. Monika Szczytkowska - inspektor - gospodarowanie nieruchomościami Miasta Łomża na prawach powiatu, prowadzenie budżetu Wydziału, przekształcenia prawa użytkowania wieczystegow  prawo własności lokali komunalnych i bud. jednorodzinnego

pok. nr 212, tel.  (86) 215 68 26

 

Do zadań Wydziału należy:

1. Prowadzenie całości spraw związanych z efektywnym gospodarowaniem gminnym zasobem nieruchomości, powiatowym zasobem nieruchomości i zasobem nieruchomości Skarbu Państwa, a w szczególności:

1)    Sprzedaż, zamiana, darowizna lub oddawania w użytkowanie wieczyste nieruchomości wchodzących w skład w/w zasobów, w tym sprzedaż lokali mieszkalnych stanowiących własność Miasta Łomża, na rzecz dotychczasowych najemców;

2)    Nabywanie nieruchomości do w/w zasobów;

3)    Przekazywanie gruntów z w/w zasobów; w trwały zarząd jednostkom organizacyjnym nieposiadającym osobowości prawnej, sprawowanie kontroli nad wykonywaniem tego prawa, stwierdzanie wygaśnięcia tego prawa; aktualizacji opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu;

4)    Oddawanie gruntów z w/w zasobów w najem, dzierżawę, użyczenie lub użytkowanie oraz kontrola wykonywania i rozwiązywania tych praw;

5)    Sprawowanie kontroli wykorzystywania nieruchomości w sposób zgodny z uzasadniającym zastosowaniem bonifikaty przy ich zbywaniu;

6)    Wydawanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości w celu budowy, przebudowy i modernizacji urządzeń infrastruktury technicznej (zgoda właścicielska);

7)    Ustanawianie służebności na nieruchomościach z zasobów;

8)    Wyrażania zgody na złożenie wniosku na wycinkę drzew przez zarządcę, trwałego zarządcę lub posiadacza nieruchomości;

9)    Regulacja stanu prawnego nieruchomości; w tym aktualizacja zapisów w księgach wieczystych;

10) Ujawnianie samowolnego użytkowania nieruchomości oraz naliczania opłat z tytułu bezumownego korzystania z nieruchomości;

11)Zabezpieczenie nieruchomości stanowiących zasób, nieprzekazanych innym podmiotom w zarząd, użytkowanie, dzierżawę, bądź na innych zasadach prawem przewidzianych, przed uszkodzeniem lub zniszczeniem;

12)Wydawania zgody na realizację inwestycji na działkach sąsiadujących z działkami wchodzącymi w skład zasobów, po granicy lub w odległości mniejszej niż wynika to z przepisów prawa budowlanego;

13)Ewidencjonowanie nieruchomości zgodnie z katastrem nieruchomości;

14)Sporządzanie planów wykorzystania zasobów nieruchomości;

15)Dokonywanie zamówień na usługi i materiały na potrzeby gospodarowania nieruchomościami wchodzącymi w skład zasobów.

16)Planowanie i prowadzenie remontów bieżących i konserwacji nieruchomości oraz ich części składowych, usuwanie awarii, a także zawieranie umów w tym zakresie.

2. Prowadzenie spraw związanych obsługą użytkowania wieczystego nieruchomości, stanowiących własność Skarbu Państwa, Miasta Łomża, Miasta Łomża na prawach powiatu w tym:

1)    Aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego,

2)    Udzielanie bonifikaty od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych;

3)    Udzielanie zgody na wniesienie opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych w innym terminie, nieprzekraczającym danego roku kalendarzowego;

4)    Sprawowanie kontroli wykonywania prawa użytkowania wieczystego oraz rozwiązywanie tych praw;

5)    Przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości;

6)    Sprzedaż nieruchomości na rzecz ich użytkowników wieczystych.

3. Korzystania przez Miasto z prawa pierwokupu.

4. Prowadzenie spraw związanych z objęciem przez Miasto nieruchomości w drodze spadku.

5. Komunalizacja nieruchomości należących do Skarbu Państwa na podstawie ustawy Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych, włącznie ze wznowieniem postępowania, uchyleniem decyzji oraz stwierdzeniem nieważności decyzji w tych sprawach.

6. Regulacja stanu prawnego dróg na podstawie art. 73 ustawy Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną.

7. Podejmowanie czynności w postępowaniach sądowych, w szczególności w sprawach dotyczących własności lub innych praw rzeczowych na nieruchomości, o zapłatę należności za korzystanie z nieruchomości, o roszczenia ze stosunku najmu, dzierżawy lub użyczenia, o stwierdzenie nabycia spadku, o stwierdzenie nabycia własności nieruchomości przez zasiedzenie, odnośnie nieruchomości Skarbu Państwa, Miasta Łomża i Miasta Łomża na prawach powiatu.

8. Wykonywanie prac związanych z planowaniem budżetu, jego zmianami oraz związanych ze sprawozdawczością z jego realizacji.

9. Udzielanie zezwoleń na zakładanie i przeprowadzanie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania lub dystrybucji płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych lub naziemnych obiektów i urządzeń, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraża na to zgody, a także ustalanie odszkodowań z tego tytułu.

10. Prowadzenie spraw związanych z wywłaszczeniem i zwrotem nieruchomości w tym ustalanie odszkodowań oraz innych opłat.

11. Prowadzenie spraw i zadań z zakresu geodezji, w szczególności:

1) opracowywanie decyzji dotyczących podziałów nieruchomości,

2) prowadzenie postępowań o rozgraniczenie nieruchomości,

3) prowadzenie scaleń i podziałów nieruchomości,

4) prowadzenie spraw z zakresu nazewnictwa ulic i placów oraz numeracji nieruchomości,

5) Prowadzenie całości spraw związanych z wyłączeniem gruntów z produkcji rolnej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

 

6) współpraca z Starostwem Powiatowym w Łomży w zakresie zawartego porozumienia w sprawie prowadzenia ewidencji gruntów i budynków oraz ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej z terenu Miasta Łomża, w tym przekazywanie korespondencji w sprawach geodezji oraz ewidencji gruntów i budynków do Starostwa Powiatowego w Łomży,

11. Ustalanie odszkodowań:

a)    za nieruchomości przejęte pod drogi publiczne w trybie ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych;

b)    za nieruchomości przejęte pod drogi publiczne na podstawie ostatecznych decyzji zatwierdzających podział nieruchomości (art. 98 ustawy o gospodarce nieruchomościami);

c)    za nieruchomości zajęte pod drogi publiczne na podstawie art. 73 ustawy Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administracją publiczną.

13. Ustalanie wysokości odszkodowania bądź opłat z tytułu wzrostu wartości nieruchomości związanych ze zmianą planów miejscowych.

14. Ustalanie opłat adiacenckich.

15. Prowadzenie kasy fiskalnej oraz fakturowanie transakcji sprzedaży nieruchomości oraz opłat za użytkowanie wieczyste, najem i dzierżawę (w tym zestawienia miesięczne faktur).

16. Przygotowywaniem według potrzeb niezbędnych materiałów informacyjnych i dokumentów dotyczących nieruchomości.

17. Współpraca z Miejskim Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej ZB - Zakład Gospodarki Mieszkaniowej oraz z organami, które na mocy przepisów szczególnych gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa.

18. Wydział wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych oraz zlecone doraźnie przez Prezydenta lub Zastępcę Prezydenta.

  • Data powstania: Data powstania: piątek, 18 mar 2022 11:06
  • Data opublikowania: piątek, 9 lis 2007 11:34
  • Data edycji: środa, 4 mar 2009 13:06
  • Wytwarzający informację: Sławomir Jabłonowski
  • Opublikował(a): Sławomir Jabłonowski
  • Zaakceptował(a): Sławomir Jabłonowski
  • Artykuł był czytany: 21108 razy
  • Ilość edycji: 6
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej