Na 29 posiedzeniu w dniu 29 stycznia 2008 roku
-
Opracowanie planu pracy Komisji Edukacji, Kultury i Sportu i propozycji tematów na sesję.
-
Informacja o pracy Komisji Edukacji, Kultury i Sportu w 2007 roku / druk nr 269/3 / .
-
Sprawy różne.
Ad. 1
Przewodnicząca obrad przedstawiła proponowany Plan Pracy Komisji na 2008 rok.
Radny Jan Kleczyński wniósł o ujęcie w planie pracy komisji punktów:
-
„ Informacja na temat przygotowań Miasta do Paralotniowych Mistrzostw Europy”
-
„Ocena funkcjonowania poradnictwa psychologiczno – pedagogicznego w mieście”
Radny Tadeusz Zaremba zaproponował aby punkt 2 „Ocena funkcjonowania poradnictwa psychologiczno – pedagogicznego w mieście” rozszerzyć o doradztwo zawodowe.
Radny Jan Kleczyński zaproponował aby Komisja zajęła się aspektem demograficznym i wiążącymi się z tym skutkami dla łomżyńskich szkół.
Członkowie Komisji odnosząc się do propozycji radnego Jana Kleczyńskiego zdecydowali o wprowadzeniu do Planu Pracy Komisji na 2008 rok punktu „ Polityka oświatowa w mieście Łomża, prognozy i zamierzenia dotyczące dostosowywania sieci placówek oświatowych w świetle zmian demograficznych”.
Następnie Komisja w wyniku głosowania jednogłośnie – 6 głosami za przyjęła Plan Pracy Komisji na 2008 rok – w załączeniu do protokołu.
Ponadto w wyniku głosowania - 6 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 wstrzymujących Komisja przyjęła następujące propozycje tematów do planu pracy Rady Miejskiej na 2008 rok:
Luty
-
Ocena stopnia zaawansowania prac na stadionie miejskim. Funkcjonowanie Klubu ŁKS Browar Łomża.
-
Wydanie opinii do wniosku w sprawie propozycji przekazania obiektu szkolnego jakim jest Zespół Szkół Drzewnych Nr 9 w Łomży na potrzeby OKE w Łomży.
Marzec
-
Ocena stopnia zaawansowania prac remontowych sali widowiskowej przejętej przez Łomżyńską Orkiestrę Kameralną. Funkcjonowanie ŁOK.
-
Ocena funkcjonowania poradnictwa psychologiczno – pedagogicznego i doradztwa zawodowego w mieście .
Kwiecień
-
Informacja na temat funkcjonowania bibliotek miejskich i uczelnianych w Łomży.
Maj – Czerwiec
-
Polityka oświatowa w mieście Łomża, prognozy i zamierzenia dotyczące dostosowywania sieci placówek oświatowych w świetle zmian demograficznych.
Sierpień
-
Ocena realizacji budżetu za I półrocze 2008 r. w działach merytorycznie podległych Komisji.
-
Stopień zaawansowania prac remontowych w obiektach oświatowych, przygotowanie bazy sportowej w obiektach oświatowych przed nowym rokiem szkolnym.
Wrzesień – Październik
-
Informacja o wynikach egzaminów zewnętrznych w łomżyńskich szkołach i działaniach dyrektorów w celu podnoszenia poziomu kształcenia.
Listopad – Grudzień
-
Zaopiniowanie projektu budżetu miasta na 2009 r.
Ad. 2
Komisja nie wniosła uwag do Informacji o pracy Komisji Edukacji, Kultury i Sportu w 2007 roku i w wyniku głosowania przyjęła ją jednogłośnie – 8 głosami za.
Ad. 3
Radna Alicja Konopka zwróciła się z prośbą aby posiedzenia Komisji odbywały się po godzinach pracy.
W wyniku dyskusji Komisja postanowiła, że posiedzenia będą odbywać się we wtorki o godzinie 1530.
Radna Edyta Śledziewska poruszyła sprawę projektu uchwały dot. opłat za świadczenia w prowadzonych przez Miasto Łomża przedszkolach, który Komisja opiniowała na poprzednim posiedzeniu. Uważa, że podwyżka jest bardzo znacząca, bo z kwoty 3,20 na 7,89 zł . Dodała, iż zaczepiają ją mieszkańcy Łomży i mówią, że nie będą mogli posyłać dzieci do przedszkola.
Radny Tadeusz Zaremba stwierdził, że Komisja na skutek reakcji społecznych może wyciągnąć wnioski i zaproponować autopoprawkę do swojego stanowiska.
Następne Komisja w w wyniku głosowania jednogłośnie – 7 głosami za przyjęła następujące stanowisko dot. projektu uchwały w sprawie opłat za świadczenia w prowadzonych przez Miasto Łomża przedszkolach /druk nr 262,262A/:
„ W związku z licznymi uwagami i wątpliwościami mieszkańców Łomży Komisja ponownie wnikliwie przeanalizowała sprawę na posiedzeniu w dniu 29 stycznia i wnioskuje aby Pan Prezydent wskazał konkretna kwotę na poziomie realnym, a nie „do”.
W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodnicząca obrad zamknęła posiedzenie Komisji.