Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 41 posiedzeniu w dniu 26 sierpnia 2008 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad:
 

 

  1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

  2. Przygotowanie szkół, przedszkoli i placówek do nowego roku szkolnego – druk nr 401.

  3. Stopień zaawansowania prac remontowych w obiektach oświatowych, przygotowanie bazy sportowej w obiektach oświatowych przed nowym rokiem szkolnym – druk nr 395, 395/1.

  4. Sprawy różne.

 

Ad. 1

 

Przewodnicząca obrad poprosiła o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

Członkowie Komisji nie wnieśli uwag i w wyniku głosowania 7 głosami za – jednogłośnie przyjęli protokół nr 40/08 z dnia 19 sierpnia 2008 roku.

 

Ad. 2

 

Pan Krzysztof Choiński – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że informacja nt przygotowania szkół, przedszkoli i placówek do nowego roku szkolnego (w załączeniu) została przesłana radnym. Poprosił o pytania i uwagi do przedłożonego materiału.

Pan Jan Kleczyński poprosił o informację jaki jest stan przygotowań do nowego roku szkolnego Zespołu Szkół Drzewnych.

Pan Krzysztof Choiński – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że tak jak mówił na ostatniej sesji, na dzień dzisiejszy nie ma zmian. W miesiącu wrześniu przygotowywany jest temat na Komisję i będziemy dyskutować nt połączenia Zespołu Szkół Drzewnych i Gimnazjum nr 3. Wyjaśnił, że jest już po rozmowach z instytucjami, od których temat jest uzależniony, np. z PWSIiP, ponieważ uczelnia ta dokonuje wynajmu pomieszczeń. Dodał, że mówił również na sesji, że pod koniec sierpnia będzie chodził na narady, aby zaczerpnąć opinii w sprawie połączenia szkół. Obie szkoły otrzymają stosowne pismo w tej sprawie i będziemy dyskutować w określonym terminie. Te wszystkie sprawy będą omawiane najpierw na komisji i postara się wcześniej przekazać materiały i w końcu września temat stanie na sesji.

 

Pani Edyta Śledziewska zabierając głos stwierdziła, że chciałaby zwrócić uwagę na sytuację w jakiej znajduje się Szkoła Drzewna, która ciągnie się ok roku i tak naprawdę szkoła nie wie na jakim gruncie stoi. Jest to sytuacja zawieszenia w próżni tej szkoły. Uczniowie i ich rodzice nie wiedzieli np. gdzie ta szkoła będzie funkcjonowała, co odbiło się na naborze do szkoły.

Pan Krzysztof Choiński – Z-ca Prezydenta zwrócił się do radnej Śledziewskiej o przyjęcie tych terminów, o których mówił. Gdyby środowisko szkoły od początku podeszło do konkretnych rozmów, żeby nie było sytuacji zwaśniających, skłócających z organem prowadzącym, to na dzień dzisiejszy szkoła miałaby już pełną stabilizację. W jego koncepcji nie ma likwidacji szkoły, a budynek ten czy inny ma służyć szkole. Jego obowiązkiem jest patrzenie na całą oświatę w mieście. Zaproponował, aby temat Szkoły Drzewnej na dzisiaj zakończyć.

Pan Tadeusz Zaremba zabierając głos stwierdził, że problem Szkoły Drzewnej to nie jest sprawa tego roku, jest to problem wielu lat wstecz. Niewątpliwie potrzebne są odważne, przemyślane i uzgodnione w całej społeczności decyzje. Zwrócił się z prośba do Pana Prezydenta, aby wspólnie ze szkołą znaleźć ścieżkę wyjścia, ponieważ nie jest dobrze jeśli podejmowane decyzje w trakcie ulegają zmianie. Szkoła powinna mieć perspektywę, stabilne miejsce rozwoju, a cały ten gorszący spektakl powinien się zakończyć. Zaproponował, aby ten temat zakończyć.

Pan Krzysztof Sychowicz odnosząc się do przedłożonej informacji poprosił o wyjaśnienie na jakim etapie prowadzone są prace remontowe w obiektach sportowych.

Pan Wojciech Kowalik – Naczelnik WOKiS wyjaśnił, że informacja dotycząca remontów jest informacją dynamiczną, ponieważ już w chwili obecnej jest inna sytuacja niż na ten dzień kiedy informacja była pisana. Dodał, że nie rozstrzygnięto przetargu dot. budowy boisk wielofunkcyjnych w związku z tym, że wpłynęły protesty i wszystko zostało zablokowane. Nie rozpoczęcie prac przy tych boiskach powoduje to, że dotychczasowa substancja tych boisk pozostała taka sama, czyli mam taki stan jaki mieliśmy do tej pory. Zmieniło się trochę w bazie lokalowej jeśli chodzi o obiekty sportowe tj. ZSO gdzie zostały uruchomione trzy sale.

Pan Krzysztof Choiński – Z-ca Prezydenta odnosząc się do przetargu na boiska wyjaśnił, że jeżeli dojdzie do unieważnienia przetargu, to automatycznie procedura zaczyna się od początku. Jego zdaniem, nawet pomimo to, jeszcze byłaby szansa, aby w tym roku do jesieni boiska były wykonane.

Pan Jan Kleczyński poprosił o wyjaśnienie jakimi kryteriami kieruje się miasto typując tą, a nie inną szkołę do np. termoizolacji. Wie, że w SP nr 5 trwają właśnie prace termoizolacyjne, a Rada nie podjęła jeszcze decyzji odnośnie zaciągnięcia kredytu.

Pan Krzysztof Choiński – Z-ca Prezydenta odpowiadając na pytanie stwierdził, że kolejność termomodernizacji wynika ze stanu poszczególnych budynków. Dodał, że pieniądze na termoizolacje mieliśmy zabezpieczone w budżecie miasta, to mogliśmy to zrobić.

Pan Tadeusz Zaremba uzupełniając wypowiedź Pana Prezydenta wyjaśnił, że w budżecie było uchwalone do wykorzystania 22 mln. zł kredytów. Na tym etapie mamy 12 mln. zł. Jest to kredyt krótkoterminowy i po realizacji zadania czyli ociepleniu szkoły miasto dostaje 25 % zwrotu i tu nie ma żadnego zagrożenia.

Komisja innych uwag nie zgłosiła.

 

Ad. 3

 

Przewodnicząca obrad poprosiła o uwagi i pytania do informacji zawartej w druku nr 395 i 395/1 (informacje w załączeniu).

Pani Agata Gołaszewska poprosiła o wyjaśnienie sprawy remontu basenu, kwestię zajęć wychowania fizycznego oraz pracowników tam zatrudnionych. Zwróciła się również z zapytaniem czy przy konstruowaniu budżetu 2009 roku przewidziany jest przy udziale środków z zewnątrz remont bazy sportowej we wszystkich placówkach oświatowych.

Pan Krzysztof Choiński – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że zajęcia wychowania fizycznego, które odbywały się na basenie teraz będą odbywały się na sali gimnastycznej, korytarzach, boisku. Szkoły, które korzystały dodatkowo z basenu, przenoszą się na swoje podwórko, ponieważ basen jest całkowicie wyłączony. Pytanie jest zasadne jeżeli chodzi o pracowników po wyłączeniu basenu. Stwierdził, że do końca nie jest zadowolony z tego, co się stało. Było 16 pracowników i w przypadku rozwiązania basenu każdemu trzeba by było dać odprawę dlatego też podjęto inicjatywę zmierzająca do przeniesienia pracowników m.in. Pan Janusz Krajewski, obecny na posiedzeniu Komisji został przeniesiony do Wydziału Oświaty. W chwili obecnej 8 osób nie ma takiego przeniesienia, otrzymali wypowiedzenia. Na dzień dzisiejszy wie, które to były nazwiska, wie, gdzie były wyznaczone miejsca i jeżeli dyrektor przyjmie takie pracownika, który wziął już odprawę, to ten dyrektor zostanie ukarany dostępnymi mu narzędziami w formie nagany itp. Wyjaśnił, że na dzień dzisiejszy wie, które obiekty wymagają remontu i w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym zaplanowana jest oświata na ileś lat.

Pan Tadeusz Zaremba postawił wniosek o przedstawienie na dzień 30 września zbiorczej, syntetycznej informacji na temat struktury zatrudnienia, stażu pracy, zakresu godzin ponadwymiarowych i wszystkich innych spraw, które są związane z potencjałem kadry oświatowej z uwzględnieniem osób, które posiadają uprawnienia emerytalne i osób, które spełniają kryteria wcześniejszego dostępu do emerytury. Uzasadniając wyjaśnił, że w całej oświacie, nie tylko u nas, nastąpiło pewne zakleszczenie kadrowe. Z jednej strony młodzi ludzie kończą szkoły, nie mogą rozpocząć pracy, bo nie mam miejsc, natomiast istniejące miejsca są bardzo często obsadzane ludźmi, którzy już są na emeryturze bądź mogliby z powodzeniem na tę emeryturę pójść. Szczególnie dramatycznie jest w szkolnictwie zawodowym.

Przewodnicząca obrad poddała wniosek radnego Zaremby pod głosowanie. W wyniku głosowania 9 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących Komisja wniosek przyjęła.

Innych uwag nie zgłoszono.

Ad. 4

 

Nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodnicząca obrad zakończyła posiedzenie Komisji.

  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 2 paź 2008 08:50
  • Data opublikowania: czwartek, 2 paź 2008 08:52
  • Data edycji: piątek, 5 gru 2008 13:20
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 12:08
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej