Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 16 posiedzeniu w dniu 26 czerwca 2003 roku

Komisja zajmowała się:
1.
Przyjęciem protokołów z poprzednich posiedzeń Komisji.

2.
Zaopiniowaniem projektu uchwały w sprawie ustalenia trybu udzielania dotacji, a także zasad ich przyznawania i wysokości dla publicznych oraz niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek prowadzonych przez osoby prawne i fizyczne.

3.
Przyjęciem informacji na temat programów wychowawczych i profilaktycznych realizowanych w szkołach na terenie miasta Łomży.

4.
Przyjęciem informacji dotyczącej bezpieczeństwa w szkołach i placówkach oświatowych.

5.
Zaopiniowaniem autopoprawki Prezydenta do wniosku z dnia 9 czerwca 2003r. w sprawie zmian w budżecie na 2003r.

6.
Zaopiniowaniem projektu uchwały w sprawie przyznania dotacji z budżetu miasta dla pozostałych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych.

7.
Przyjęciem informacji dotyczącej oceny, zapotrzebowania i funkcjonowania nauczania integracyjnego w placówkach oświatowych.

8.
Sprawy różne.

Ad. 1

Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń Komisji:

1. nr 12/03 z dnia 12 maja 2003r. – Komisja nie wniosła uwag do protokołu i w wyniku głosowania przyjęła go 7 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym
2. nr 13/03 z dnia 22 maja 2003r. - Komisja nie wniosła uwag do protokołu i w wyniku głosowania przyjęła go 5 głosami za, przy braku głosów przeciw i 3 wstrzymujących
3. nr 14/03 z dnia 28 maja 2003r. Komisja nie wniosła uwag do protokołu i w wyniku głosowania przyjęła go 6 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 wstrzymujących
4. nr 15/03 z dnia 12 czerwca 2003r. - Komisja nie wniosła uwag do protokołu i w wyniku głosowania przyjęła go 5 głosami za, przy braku głosów przeciw i 3 wstrzymujących

Ad. 2

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia trybu udzielania dotacji, a także zasad ich przyznawania i wysokości dla publicznych oraz niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek prowadzonych przez osoby prawne i fizyczne –


Wniosek w powyższej sprawie przedstawiła Komisji Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta.
Komisja nie wniosła uwag do przedstawionego wniosku i w wyniku głosowania pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie ustalenia trybu udzielania dotacji, a także zasad ich przyznawania i wysokości dla publicznych oraz niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek prowadzonych przez osoby prawne i fizyczne – 7 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym.

Ad. 3

Przyjęcie informacji na temat programów wychowawczych i profilaktycznych realizowanych w szkołach na terenie miasta Łomży –
Informację na temat programów wychowawczych realizowanych w łomżyńskich szkołach przedstawił Komisji Pan Jerzy Łuba – Naczelnik Wydziału Oświaty, zaś z informacją na temat programów profilaktycznych zapoznał Komisję Pan Józef Babiel – Naczelnik Wydziału Zdrowia, Kultury i Sportu.
W trakcie dyskusji nad tym punktem obrad radni zwrócili uwagę na brak szczegółowych informacji dotyczących programów profilaktycznych realizowanych przez różne jednostki w poszczególnych placówkach /jaki program w danej szkole jest realizowany, za jaką kwotę, ile dana jednostka już dotacji z miasta otrzymała, o jaką kwotę się ubiegała, a jaką proponuje się przyznać, itp./. Uwagi dotyczyły także klasyfikacji i przepływu środków do poszczególnych jednostek, braku konkretnych zasad przyznawania środków na zadania profilaktyczne. Opowiedzieli się za przekazywaniem dotacji na konkretne zadania, np. dofinansowanie różnych form wypoczynku, a nie na szkolenia czy pogadanki.
Więcej uwag w tym temacie Komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania przedstawione informacje – zawarte w drukach nr 109 i 112 przyjęła 2 głosami za, przy braku głosów przeciw i 6 wstrzymujących.

Ad. 4

Przyjęcie informacji dotyczącej bezpieczeństwa w szkołach i placówkach oświatowych –
Na wstępie głos w tym punkcie obrad zabrał Pan Adam Skibiński - przedstawiciel Miejskiej Komendy Policji, który pokrótce przedstawił Komisji główne problemy związane z bezpieczeństwem w szkołach, ich przyczyny, a także działania podejmowane w tym zakresie przy udziale Policji. Stwierdził, że główne problemy to: narkotyki, alkohol, agresja, wagary, brak kontaktu opiekunów i rodziców ze szkołą. Zwrócił uwagę na potrzebę współpracy Straży Miejskiej i Policji w zakresie prowadzenia wspólnych patroli w miejscach spędzania czasu wolnego przez młodzież /w tym kawiarenki internetowe, puby, dyskoteki/, szczególnie w godzinach wieczornych. Stwierdził również, że żaden, nawet najlepszy program profilaktyczny realizowany bez profilaktyki i reedukacji rodziców nie ma sensu.
Następnie Komisja udzieliła głosu Panu Markowi Makieła – Przewodniczącemu RO nr 3, który w swej wypowiedzi poruszył kwestię stanu porządku i bezpieczeństwa w rejonie starego szpitala przy ul. M.C.Skłodowskiej – pismo w załączeniu do protokołu. Uzupełniając przedłożone pismo stwierdził, że w jednym z dokumentów Rady wyczytał, że sugestią placówek oświatowych jest podjęcie działań w kierunku: przywrócenia możliwości formalno-prawnych do współpracy z Wojewódzkim Ośrodkiem terapii Uzależnień, włączenie burs szkolnych do ogólnomiejskich działań w zakresie bezpieczeństwa, podjęcie prób umożliwienia bezkosztowego udziału dzieci i młodzieży w imprezach kulturalnych organizowanych przez instytucje podległe Prezydentowi Miasta, otoczenie większym nadzorem policyjnym rejonów miasta, w których znajdują się placówki całodobowego pobytu młodzieży, włączenie do opieki nad obiektami oświatowymi funkcjonariuszy Straży Miejskiej. Kończąc swą wypowiedź zwrócił się z zapytaniem, czy te sugestie zostały uwzględnione?
Następnie Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie n/w wnioski, zgłoszone w trakcie dyskusji:
1. by przewodniczącym Miejskiej Komisji ds Rozwiązywania Problemów Alkoholowych został Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta – w wyniku głosowania Komisja wniosek przyjęła jednogłośnie – 7 głosami za
2. o uzupełnienie składu Miejskiej Komisji ds Rozwiązywania Problemów Alkoholowych o dwóch przedstawicieli Policji – w wyniku głosowania Komisja wniosek przyjęła jednogłośnie – 7 głosami za
3. by przy konstruowaniu budżetu miasta w kolejnych latach sukcesywnie zwiększane były środki finansowe na działalność kół zainteresowań w placówkach oświatowych i wychowawczych – w wyniku głosowania Komisja wniosek przyjęła jednogłośnie – 7 głosami za.
Następnie Komisja 5 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym przyjęła informację dot. oceny stanu bezpieczeństwa w mieście wraz z w/w, przyjętymi przez Komisję wnioskami.

Ad. 5

Zaopiniowanie autopoprawki Prezydenta do wniosku z dnia 9 czerwca 2003r. w sprawie zmian w budżecie na 2003r.
Wnioski w powyższej sprawie przedstawiła Komisji Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta /wnioski w załączeniu do protokołu/.
Radny Jan Bajno wniósł o nie opiniowanie przedmiotowych uchwał w dniu dzisiejszym. Zaproponował zwołanie wspólnego posiedzenia Komisji Edukacji i Kultury z Komisją Finansów i Skarbu Miasta – w najbliższy poniedziałek, tj. 30.06.br. i dopiero na tym posiedzeniu ich zaopiniowanie. Wniosek swój uzasadnił potrzebą szczegółowego zapoznania się z materiałami, które nie miały być przedmiotem obrad dzisiejszego spotkania, a są bardzo istotne - dotyczą budżetu miasta. Następnie wniósł o przeprowadzenie kontroli w placówkach oświatowych, które ponoszą najwyższe koszty rzeczowe, a przedstawione przez nie zapotrzebowanie na środki finansowe jest inne /większe/ niż przyznana subwencja z budżetu miasta.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że co roku dokonywane są kontrole placówek oświatowych, zgodnie z planem kontroli ustalonym przez Prezydenta Miasta. Dodała, że w 2003r. kontrolą objęte są np. SP nr 7 i SP nr 2.
Radna Alicja Konopka poparła wniosek przedmówcy dot. potrzeby dokonania kontroli i bieżącego monitorowania budżetów jednostek oświatowych. Dodała, że z dokumentów wynika, że nie wszyscy dyrektorzy jednostek oświatowych jednakowo dysponują przyznaną im subwencją, dotyczy to m.in. wypłat nagród dyrektora szkoły – w jednych szkołach nagrody nauczyciele otrzymali, w innych nie. Świadczy to o tym, że jedni dyrektorzy oszczędnie wydatkują środki, a inni je rozdają, a potem wnioskują do miasta o dofinansowanie. Wniosła następnie o przekazanie Komisji Edukacji pełnej informacji na temat poszczególnych placówek oświatowych /szkół i przedszkoli/.
Radny Jan Bajno przypomniał, że Komisja na jednym z posiedzeń miała przeanalizować wnioski złożone przez poszczególne jednostki oświatowe – te wnioski, które spowodują przesunięcie środków na zadania oświatowe z rezerwy budżetowej. Tych wniosków jednak komisja jeszcze nie analizowała, a pieniędzy w rezerwie jest coraz mniej.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że jeśli chodzi o nagrody, to każda jednostka musi zgodnie z przepisami prawa taki fundusz utworzyć. Kwestia ich wypłat w poszczególnych jednostkach jest sprawą odrębną. Ponadto dodała, że wszystkie jednostki w najbliższym czasie przedłożą swoje sprawozdania finansowe za okres styczeń-kwiecień br. i na ich podstawie będzie możliwość dokonania analiz.
Radny Jan Bajno wycofał wcześniej zgłoszony wniosek o nie opiniowanie w dniu dzisiejszym przedmiotowych projektów uchwał w sprawie zmian w budżecie. Zwrócił jednak uwagę, by na przyszłość takie sytuacje nie miały miejsca, by radni z wyprzedzeniem otrzymywali materiały i mieli czas na zapoznanie się z nimi. Wniósł także, by opinia Komisji dotyczyła tylko działów merytorycznie podległych komisji.
W związku z brakiem dalszych uwag i zapytań Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2003 rok.
W wyniku głosowania Komisja 6 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymują-cym pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2003 rok w działach merytorycznie podległych.
Następnie poddał pod głosowanie wniosek radnego Bajno o przeprowadzenie kontroli w placówkach oświatowych, które ponoszą największe koszty rzeczowe, a przedstawione przez nie zapotrzebowanie na środki finansowe jest inne /większe/ niż przyznana subwencja z budżetu miasta.
W wyniku głosowania Komisja wniosek przyjęła jednogłośnie – 7 głosami za.

Ad. 6

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyznania dotacji z budżetu miasta dla pozostałych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych.

Wniosek w powyższej sprawie przedstawił Komisji Pan Józef Babiel – Naczelnik Wydziału Zdrowia, Kultury i Sportu.
W dyskusji członkowie Komisji zwrócili uwagę na fakt, by na przyszłość wnioski o dofinansowanie trafiały pod obrady Komisji przed, a nie po zrealizowaniu zadań.
W wyniku głosowania projekt uchwały w powyższej sprawie Komisja zaopiniowała pozytywnie 6 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym.

Ad. 7

Przyjęcie informacji dotyczącej oceny, zapotrzebowania i funkcjonowania nauczania integracyjnego w placówkach oświatowych –
Informację w powyższej sprawie przedstawił Komisji Pan Jerzy Łuba – Naczelnik Wydziału Oświaty –.
Komisja nie wniosła uwag do przedłożonej informacji i w wyniku głosowania przyjęła ją jednogłośnie – 7 głosami za.

Ad. 8

Sprawy różne:

1. Radna Alicja Konopka zgłosiła wniosek, by to merytoryczne komisje Rady desygnowały swoich przedstawicieli do pracy w komisjach konkursowych.
W wyniku głosowania Komisja wniosek przyjęła jednogłośnie – 7 głosami za.
Ponadto Komisja 6 głosami za, przy 0 przeciw i 1 wstrzymującym przyjęła wniosek - kierując go do Prezydenta Miasta, by z ramienia Komisji Edukacji i Kultury w pracy Komisji konkursowej na dyrektora Zespołu Centrów Kształcenia Ustawicznego uczestniczyła radna Alicja Konopka.

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie Komisji.

  • Data powstania: Data powstania: piątek, 18 lip 2003 12:18
  • Data opublikowania: piątek, 12 wrz 2003 13:48
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 19 gru 2006 09:50
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej