Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 47 posiedzeniu w dniu 26 listopada 2008 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

1.    Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń komisji:

a/ nr 44/08 z dnia 9.X.2008r.

b/ nr 45/08 z dnia 24.X.2008r. i z dnia 29.X.2008r.

2.    Informacje o wynikach egzaminów zewnętrznych szkół, dla których organem prowadzącym jest miasto Łomża i działania dyrektorów szkół w celu podnoszenia poziomu kształcenia – druk nr 452

3.    Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej Uchwałę nr 160/XXVII/08 Rady Miejskiej Łomży z dnia 26 marca 2008 roku w sprawie przyznania dotacji z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom – druk 456

4.    Zaopiniowanie wniosku w sprawie przyznania dotacji z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań publicznych w sferze sportu i kultury fizycznej, zleconych do realizacji stowarzyszeniom – druk nr 458.

5.    Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyznania dotacji  z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom - druk nr 457, 457A

6.    Wytypowanie przedstawiciela komisji do składu komisji konkursowej celem wyłonienia dyrektora Zespołu Szkół Drzewnych i Gimnazjalnych

7.    Wytypowanie przedstawiciela komisji do składu komisji konkursowej celem wyłonienia dyrektora Publicznego Przedszkola nr 8

8.    Wytypowanie przedstawiciela komisji do składu Kapituły Nagrody Prezydenta Łomży za szczególne dokonania w dziedzinie kultury

9.    Wytypowanie przedstawiciela komisji do składu Łomżyńskiej Rady Sportu

10. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2008 rok – druk nr 449

11. Zaopiniowanie projektu budżetu miasta Łomży na 2009 rok – druk nr 442

12. Sprawy różne

 Ad. 1 

Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń komisji:a/ nr 44/08 z dnia 9.X.2008r.b/ nr 45/08 z dnia 24.X.2008r. i z dnia 29.X.2008r.            

Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 44/08 i w wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie – 10 głosami za.           

Komisja nie wniosła również uwag do protokołu nr 45/08 i w wyniku głosowania przyjęła go 10 głosami za – jednogłośnie. 

Następnie Przewodnicząca obrad udzieliła głosu Panu Marcinowi B. Sroczyńskiemu – Zastępcy Prezydenta Miasta, który przedstawił Komisji propozycję zmiany koncepcji Łomżyńskiego Centrum Kultury. Stwierdził, że w budżecie miasta na ten rok przewidziane są pieniądze na wykonanie dokumentacji projektowej Łomżyńskiego Centrum Kultury. Koncepcja tego centrum była przedmiotem obrad kilku komisji Rady. Dodał, że w momencie, gdy o ŁCK dyskutowano Łomżyńska Orkiestra kameralna, dziś już Filharmonia, nie posiadała swojego lokum i nie wiedziano jeszcze, gdzie docelowo będą się odbywać jej koncerty. Dziś sytuacja Filharmonii zmieniła się. Miasto pozyskało budynek po sali widowiskowej przy ul. Nowa 2 i jest już pełen projekt adaptacji tego obiektu pod potrzeby Filharmonii, jak też złożony już został wniosek o dofinansowanie tego zadania z funduszy europejskich. Ma nadzieję,  że wniosek ten uzyska akceptację i środki na to przyjdą, a nawet jeśli nie to miasto środki na ten cel będzie musiało wygospodarować. Jest już gotowa specyfikacja na Łomżyńskie Centrum Kultury i okazuje się, że powiela ona funkcjonalność sali widowiskowej przy ul. Nowej 2. W związku z tym zrodziło się pytanie, czy nie zmienić funkcjonalności tego obiektu, który ma być projektowany w ŁCK na obiekt widowiskowo-sportowy. Byłaby to sala, na której mogłyby się odbywać koncerty i przedstawienia ale zarazem byłaby to sala przystosowana do tego, aby rozgrywać tam różnego rodzaju mecze, odbywać różne spotkania sportowe.              Członkowie Komisji poparli zmianę koncepcji sali przedstawioną przez Prezydenta Sroczyńskiego i w wyniku głosowania zaopiniowali ją jednogłośnie pozytywnie – 10 głosami za.

Ad. 2 

Informacje o wynikach egzaminów zewnętrznych szkół, dla których organem prowadzącym jest miasto Łomża i działania dyrektorów szkół w celu podnoszenia poziomu kształcenia – druk nr 452           

Informację w formie Multimedialnej w powyższej sprawie przedstawiła zebranym Pani Jolanta Gołaszewska – Zastępca Dyrektora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łomży – zgodnie z drukiem nr 452. Głos w dyskusji w tym temacie zabrali:           

Radny Tadeusz Zaremba zabierając głos w dyskusji stwierdził, że bardzo się cieszy, że komisja miała możliwość zapoznania się z powyższą informacją. Dodał, że budżet oświaty dzięki staraniom Wiceprezydenta stanowi coraz większy udział w budżecie miasta mimo tego, że inne inwestycje też się rozwijają. Osobiście chciałby, by zestawienie wyników egzaminów było dostępne dla radnych w odniesieniu do poszczególnych szkół.. Uważa, że miarą dojrzałości samorządu jest również zadawanie sobie pytania co będzie dalej, nie tylko bieżące funkcjonowanie i właśnie przedstawiona informacja to szanse dzieci i młodzieży na to, że odniosą sukces w edukacji i w życiu. Uważa, że samorząd, tak jak czyni to OKE, również systemowo powinien przeglądać efekty edukacji. Następnie zwrócił się z prośbą o pisemną informację – jaki % absolwentów szkół zawodowych, którzy w danym roku ukończyło szkołę, przystąpiło do egzaminów zawodowych. Jest to bardzo ważna informacja, bo pokazuje na ile dzieci pomyliły się z wyborem swojego zawodu, pokazuje też niezbyt sprawnie funkcjonujące szkolne doradztwo zawodowe i cały system ukierunkowania na rozwój kariery, jak też ogólnie błędy systemu oświaty. Wniósł następnie, by komisja spróbowała na te wyniki popatrzeć głębiej, od strony poszczególnych szkół, by zastanowić się jakie mogą być przyczyny tego zróżnicowania, o ile ono jest, w szczególności chodzi mu o szkolnictwo zawodowe w odniesieniu do rynku pracy.         

Radny Jan Bajno zwrócił się do Pani Dyrektor OKE z zapytaniem, czy jest możliwość wcześniejszego przekazania informacji, np. na początku października, gdyż uważa, że winna być ona brana pod uwagę przy zmianach budżetu w części dotyczącej nagród dla pracowników oświaty. Dodał, że w sprawach różnych wystąpi z wnioskiem, by Prezydent w sposób szczególny wyróżniał dyrektorów szkół, w których wyniki egzaminów są najlepsze.          

Radny Tadeusz Zaremba odnosząc się do wypowiedzi przedmówcy stwierdził, że jest daleki od porównywania wyników szkół w sposób bezpośredni, gdyż istniej tzw. „edukacyjna wartość dodana” i nagroda tak naprawdę nie należy się tylko temu, który pracuje z samymi najlepszymi uczniami, ale również temu, który mając uczniów o mniejszych szansach edukacyjnych stwarza możliwość wyjścia na prostą. Branie pod uwagę tylko średniej z egzaminu nie jest właściwym podejściem.          

Radna Alicja Konopka nie zgodziła się z wnioskiem radnego Bajno. Stwierdziła, że wiadomym jest, że w niektórych szkołach uczą się „wybrani” uczniowie, lepsi i nie może być tak, że dyrektor wykonujący tę samą pracę, a nawet często trudniejszą, bo z trudniejszą młodzieżą pracuje się trudniej, ma być karany, a dyrektor pracujący ze zdolniejszymi uczniami ma być nagradzany. Wniosek radnego Bajno jest jej zdaniem mało obiektywny.           

Radna Bogusława Olbryś zabierając głos w dyskusji poparła wypowiedź radnej Alicji Konopka. Stwierdziła, że nie jest sztuką praca ze zdolna młodzieżą, a przede wszystkim nie to powinno być podstawą do nagradzania dyrektorów.           

Radny Jan Bajno stwierdził, że wniosek podtrzyma i zgłosi go, jak wcześniej powiedział w sprawach różnych. Dodał, że nie chodzi mu o to, że komisja ma przyznawać nagrody, uważa, że został źle zrozumiany.          

Pan Prezydent Choiński zabierając głos w dyskusji stwierdził, że jeśli chodzi o nagrody, to jest na to ustanowiony tzw. fundusz nagród i jest on w pełni wykorzystywany odkąd to on ma możliwość opiekować się łomżyńską oświata. Dodał, że w latach poprzednich fundusz ten był wykorzystywany w ok. 60%. Ponadto stwierdził, że jest regulamin przyznawania nagród i na jego podstawie te nagrody są przydzielane.  Następnie podziękował dyrektorom za efekty pracy, za to, że wyniki egzaminów uczniów łomżyńskich szkół są powyżej średniej krajowej.           

Kolejno głos w dyskusji zabrała Pani Dyrektor SP nr 5 i Dyrektor PG nr 3, którzy wyjaśnili, że są zadowoleni z wyników egzaminów swoich uczniów pomimo tego, że są one nieco niższe niż w pozostałych szkołach. Dodali, że wpływa miało na to wiele rzeczy, wiele warunków zewnętrznych.          

Następnie głos w dyskusji zabrała Pani Elżbieta Dąbrowska – Publiczne Gimnazjum nr 2, która stwierdziła, że w tym roku odbył się próbny egzamin w gimnazjach z języka obcego, o którym media mówiły, że nie będzie on brany pod uwagę ani w tym roku, ani w następnym. Młodzież tego słuchała i przystąpiła do niego bez przejęcia, bez chęci wykazania się wiadomościami. Zwróciła się z prośbą, by jeśli jest taka możliwość, to na przyszłość takich informacji w mediach nie należy podawać, gdyż uważa, że miało to wpływ na wynik osiągnięty z tego egzaminu w tym i w ubiegłym roku.           

Pani Jolanta Gołaszewska – Zastępca Dyrektora OKE wyjaśniła, że celem takiej informacji na pewno nie było to, żeby uczniowie lekceważyli sobie ten egzamin. Informację o tym, że wyniki tego egzaminu nie będą brane pod uwagę przy rekrutacji w tym roku przekazała Pani Minister Hal właśnie po to, żeby uspokoić środowisko, że wprowadzenie nowego egzaminu nie spowoduje wysokich wymagań. Tylko temu ta informacja służyła.          

Więcej uwag w tym temacie nie zgłoszono.          

Przewodnicząca kończąc ten punkt obrad podziękowała Pani Dyrektor Gołaszewskiej, panu Prezydentowi Choińskiemu oraz Panu Naczelnikowi Piechocińskiemu za profesjonalnie przygotowany materiał,  a Dyrektorom szkół za wysiłek i trud w nauczaniu, który przyniósł tak dobre wyniki egzaminów uczniów łomżyńskich szkół. Następnie poddała pod głosowanie przedłożoną informację.           

W wyniku głosowania komisja informację przyjęła jednogłośnie – 7 głosami za.  

Ad. 3 

Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej Uchwałę nr 160/XXVII/08 Rady Miejskiej Łomży z dnia 26 marca 2008 roku w sprawie przyznania dotacji z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom – druk 456            

Wniosek w powyższej sprawie przedstawiła komisji Pani Ewa Grygo – Kierownik Biura Kultury, Sportu i Turystki zgodnie z drukiem nr 456 – w załączeniu do protokołu.              

Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały w powyższej sprawie i w wyniku głosowania zaopiniowała go jednogłośnie pozytywnie – 7 głosami za.  

Ad. 4 

Zaopiniowanie wniosku w sprawie przyznania dotacji z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań publicznych w sferze sportu i kultury fizycznej, zleconych do realizacji stowarzyszeniom – druk nr 458. 

Wniosek w powyższej sprawie przedstawiła komisji Pani Ewa Grygo – Kierownik Biura Kultury, Sportu i Turystki zgodnie z drukiem nr 458 – w załączeniu do protokołu.                

Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały w powyższej sprawie i w wyniku głosowania zaopiniowała go jednogłośnie pozytywnie – 7 głosami za.  

Ad. 5 

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyznania dotacji  z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom - druk nr 457, 457A             

Wniosek w powyższej sprawie przedstawiła komisji Pani Ewa Grygo – Kierownik Biura Kultury, Sportu i Turystki zgodnie z drukiem nr 457 – w załączeniu do protokołu.             

Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały w powyższej sprawie i w wyniku głosowania zaopiniowała go jednogłośnie pozytywnie – 7 głosami za.   

Ad. 6 

Wytypowanie przedstawiciela komisji do składu komisji konkursowej celem wyłonienia dyrektora Zespołu Szkół Drzewnych i Gimnazjalnych 

Do składu w/w komisji konkursowej zgłoszono następujące kandydatury:           

Radny Jan Bajno zaproponował kandydaturę Przewodniczącej Komisji.

Przewodnicząca obrad wyraziła zgodę.

Radny Jan Kleczyński zaproponował radnego Tadeusza Zarembę.           

Radny Tadeusz Zaremba wyraził zgodę.

Więcej kandydatur nie zgłoszono.           

W wyniku głosowania w/w kandydaci otrzymali następującą ilość głosów:

Radna Agata Gołaszewska – 3 głosy za

Radny Tadeusz Zaremba – 4 głosy za.          

W wyniku głosowania komisja wytypowała radnego Tadeusza Zarembę do składu komisji konkursowej  celem wyłonienia dyrektora Zespołu Szkół Drzewnych i Gimnazjalnych.   

Ad. 7

Wytypowanie przedstawiciela komisji do składu komisji konkursowej celem wyłonienia dyrektora Publicznego Przedszkola nr 8 

Do składu w/w komisji konkursowej zgłoszono następujące kandydatury:           

Radna Bogusława Olbryś zgłosiła kandydaturę radnej Wandy Mężyńskiej.        

Radna Wanda Mężyńska wyraziła zgodę.

Więcej kandydatur nie zgłoszono.          

W wyniku głosowania komisja jednogłośnie – 7 głosami za opowiedziała się za kandydaturą radnej Wandy Mężyńskiej do składu komisji konkursowej celem wyłonienia dyrektora Publicznego Przedszkola nr 8.    

Ad. 8 

Wytypowanie przedstawiciela komisji do składu Kapituły Nagrody Prezydenta Łomży za szczególne dokonania w dziedzinie kultury 

Do składu w/w komisji konkursowej zgłoszono następujące kandydatury:           

Radna Wanda Mężyńska zgłosiła kandydaturę radnej Alicji Konopka.          

Radna Alicja Konopka wyraziła zgodę.

Więcej kandydatur nie zgłoszono.          

W wyniku głosowania Komisja jednogłośnie – 7 głosami za wytypowała radną Alicję Konopka do składu Kapituły Nagrody Prezydenta Łomży za szczególne dokonania w dziedzinie kultury.

Ad. 9 

Wytypowanie przedstawiciela komisji do składu Łomżyńskiej Rady Sportu 

Przewodnicząca obrad zgłosiła kandydaturę radnego Jana Bajno.          

Radny Jan Bajno wyraził zgodę.

Radna Alicja Konopka zgłosiła kandydaturę radnej Bogusławy Olbryś.          

Radna Bogusława Olbryś wyraziła zgodę.

Więcej kandydatur nie zgłoszono.

W wyniku głosowania w/w kandydaci otrzymali następującą ilość głosów:

Radny Jan Bajno – 2 głosy za,

Radna Bogusława Olbryś – 5 głosów za.          

W wyniku głosowania komisja wytypowała radną Bogusławę Olbryś do składu Łomżyńskiej Rady Sportu.     

Ad. 10 

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2008 rok – druk nr 449            

Radny Tadeusz Zaremba zabierając głos w sprawie powyższej uchwały stwierdził, że proponuje się w niej zdjęcie kwoty 156tys.zł ze Stowarzyszenia EDUKATOR jako kwotę, która wynika z naliczenia dotacji dla dzieci 2,5-letnich, które ze szczególnych powodów poszły wcześniej do przedszkola. Uważa, że jest to działanie niesymetryczne w stosunku do innych, miejskich placówek i należy na przyszłość takiej sytuacji uniknąć, bo winne to jest na równi miasto, jak i samo stowarzyszenie, bo pewnych rzeczy nie uzgodniono. Kończąc swą wypowiedź stwierdził, że sprawę porusza z uwagi na to, że jest to problem społeczny. Uważa, że takim podejściem miasto nie wykorzystuje szansy, jaką stwarza współdziałanie z innymi partnerami. Nad tym ubolewa.          

Przewodnicząca obrad poparła wypowiedź przedmówcy.          

Pani Skarbnik odnosząc się do wypowiedzi radnego Tadeusza Zaremby stwierdziła, że będą podjęte działania, by to stowarzyszenie uzyskało pomoc z funduszu zdrowia. Na ile to się uda, trudno dziś powiedzieć.           

Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2008 rok wraz z dwoma poprawkami Prezydenta - 4 głosami za, przy braku głosów przeciw i 3 wstrzymujących. 

Ad. 11 

Zaopiniowanie projektu budżetu miasta Łomży na 2009 rok – druk nr 442            

Radny Jan Kleczyński poprosił Panią Skarbnik o wyjaśnienie, w jakim stopniu subwencja oświatowa zabezpiecza potrzeby oświaty?           

Pani Skarbnik stwierdziła, że na oświatę składa się dział „Oświata i wychowanie” oraz dział „Edukacyjna opieka wychowawcza”. Łącznie do obu tych działów miasto do budżetu dokłada 22.250tys.zł. Jeśli odłączy się od tych zadań przedszkole jako zadanie własne gminy, to 23% wydatków oświaty gminnej stanowi dofinansowanie budżetu, a tylko 0,6% w powiecie.          

Radny Tadeusz Zaremba poruszył kwestię środków zaplanowanych w budżecie na 2009 rok na Zespół Szkół Drzewnych i Gimnazjalnych – 250tys.zł. Stwierdził, że radni zagwarantowali tej szkole możliwość rozwoju. Pyta więc czy jest to wystarczająca kwota na zadania i potrzeby nowo utworzonego zespołu szkół.            

Pan Prezydent Choiński wyjaśnił, że już w tym roku sporo w tej placówce zrobiono. Za te 250tys.zł planuje wykonanie szatni, wykonanie którejś z pracowni na potrzeby Szkoły Drzewnej, jak też chciałby, aby została wymieniona część okien. Dodał, że w trakcie roku jeśli zajdzie potrzeba to środki dla szkoły też będzie można przekazać, chce aby rozwój tej szkoły następował i w razie potrzeb będzie wnioskował dla niej o finanse. Dodał, że część budynku, którą zajmowała do niedawna PWSIiP jest wyremontowana.           

Następnie radny Jan Bajno poprosił obecnego na posiedzeniu Dyrektora PG 3 – Pana Macieja Listowskiego o przedstawienie najistotniejszych potrzeb szkoły.

Pan Maciej Listowski wyjaśnił, że obecnie wykonywana jest posadzka na korytarzu I piętra szkoły. Do wykonania jest laboratorium dla ochrony środowiska, pracownia technologii drewna i pracownia geodezyjna na potrzeby Szkoły Drzewnej, a w tym roku chciałby, aby przygotowany został magazyn pod sprzęt geodezyjny oraz pomieszczenie socjalne dla pracowników obsługi. Dodał, że kosztorys wykonany pod pracownię ochrony środowiska opiewa na kwotę ok. 60tys.zł., przygotowanie szatni bez wyposażenia to kolejne 60tys.zł + koszt szafek – 60tys.zł. Zgodził się następnie z wypowiedzią Prezydenta, że nie koniecznie wszystkie okna należy natychmiast wymienić, za zasadne uważa wymianę okien w salach lekcyjnych, pozostałe – na korytarzach mogą być zmieniane sukcesywnie. Do wymiany są też posadzki w klasach, jak tez inne prace ale już takie bardziej kosmetyczne. Wyjaśnił, że są w szkole pomieszczenia, które też można byłoby wykorzystać, należałoby dobudować pomieszczenia przy Sali gimnastycznej jak też powiększyć, dobudować salę gimnastyczną, jeśli szkoła będzie się rozwijała. Kończąc swą wypowiedź wyraził nadzieję, że zaplanowana na potrzeby szkoły kwota 250tys.zł na rok 2009 w ciągu roku zostanie zwiększona. Gdyby Pan Prezydent i Państwo radni od razu tę kwotę zwiększyli, to byłoby to korzystniejsze.           

Następnie głos w dyskusji zabrała radna Alicja Konopka. Stwierdził, że jej zdaniem już teraz należy o 100tys.zł zwiększyć budżet tej placówki, by było widoczne, że radni i Prezydenci na tę szkołę patrzą inaczej, bo znając życie uważa, że gorzej będzie znaleźć środki w ciągu roku budżetowego. Jeśli już w budżecie przyjmie się większą kwotę, to inaczej, lepiej będzie wyglądał budżet tej szkoły i widoczna będzie większa troska samorządu o tę placówkę, a jej to obiecywano.             Przewodnicząca obrad zabierając głos w dyskusji poparła stanowisko radnej Alicji Konopka. Również uważa, że dodatkowe 100tys.zł dla tej placówki to bardzo dużo na jej rozwój.            

Pani Skarbnik zwróciła się do komisji z prośbą, by utrzymać kwotę 250tys.zł, by nie robić problemu ze zmianą projektu budżetu, bo jest w nim masę zadań zaplanowanych i przyjętych w WPI i ciężko teraz z któregokolwiek z nich zdjąć środki, by dać tej szkole. Obiecała, że w ciągu roku jeśli tylko będą jakieś dodatkowe środki, ta szkoła je otrzyma.           

Pan Prezydent Choiński wyjaśnił, że w 2009 roku planowane są do wykonania ogromne inwestycje, tj. dwa baseny, stadion, inwestycje drogowe. Jak widać w oświacie nie ma zaplanowanych właściwie środków na tzw. remonty bieżące. Celowo to uczyniono z racji tego, że w latach ubiegłych te placówki były bardzo mocno inwestowane. Są w tym roku środki dla przedszkoli i burs – właściwie dla wszystkich po 50tys.zł., jak też na nowo tworzona bursę idą określone środki.            Radny Tadeusz Zaremba poparł wypowiedź radnej Konopka i Gołaszewskiej. Uważa, że chodzi o gest Rady w stosunku do nowo tworzonego zespołu szkół, bo on się zmaterializuje. Uważa, że Komisja winna zwrócić się do Prezydenta z wnioskiem, by jeszcze w pierwszej wersji budżetu zwiększyć dofinansowanie dla nowo tworzonego zespołu szkół do kwoty 350tys.zł.            

W wyniku głosowania Komisja wniosek przyjęła jednogłośnie – 7 głosami za.           

Kolejno radna Wanda Mężyńska zwróciła się do Prezydenta Choińskiego z prośba o bliższe szczegóły dotyczące realizacji  zadania „Adaptacja budynku na potrzeby zespołu rewalidacyjno-opiekuńczego”.            

Pan Prezydent Choiński wyjaśnił, że realizacja tego zadania będzie uzależniona od potrzeb naszego środowiska. Na dzień dzisiejszy w Zespole Szkół Specjalnych jest jeden oddział rewalidacyjno-wychowawczy i on już funkcjonuje. Natomiast drugi taki oddział jest przy DPS-ie. W budżecie jest zabezpieczona kwota 100tys.zł, którą planuje się zainwestować w budynek przy ZSzS. Należy go odremontować, wykonać łazienki, nowe pomieszczenia, dostosować go należy do potrzeb. Dodał, że do czasu wyremontowania tego budynku, jeśli rodzice wyrażą zgodę, to uważa, że należy w DPS tę grupę dzieci pozostawić. Jeśli takiej woli rodzice nie wyrażą, to jest możliwość przeniesienia zespołu z DPS do PP nr 8. Innych propozycji nie ma i nie będzie. Jeśli rodzice chcą zejść z opłat, to muszą chcieć przejść pod oświatę. Innego rozwiązania nie ma.           

Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania 6 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu miasta na 2009 rok, wraz z w/w, przyjętym przez komisję wnioskiem.  

Ad. 12 

Sprawy różne: 

W tym punkcie obrad: 

1.    Zapoznała się z treścią pisma PG nr 2 w sprawie nadania szkole im. Papieża Jana Pawła II – Pan Prezydent Choiński wyjaśnił, że na najbliższą sesję zostanie przygotowany projekt uchwały w tej sprawie, Rada w głosowaniu wypowie się w tej kwestii

2.    Zapoznała się z pismem ROK w sprawie dofinansowania – Pan Prezydent wyjaśnił, że ROK jest przez miasto dofinansowywany, otrzymuje środki z ŁPPiRPA. Uważa wniosek za niezasadny

3.    Zgłosiła wniosek dotyczący pracy Rady, tj., zgłoszenia Przewodniczącemu Rady wniosku w sprawie przeniesienia sesji Rady na czwartki, by był dodatkowy dzień na spotkania Komisji. Ponadto zaproponowano, by posiedzenia Komisji odbywały się w środy.            

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodnicząca obrad zamknęła posiedzenie Komisji. 

Na tym protokół zakończono.

 

  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 29 gru 2008 13:33
  • Data opublikowania: poniedziałek, 29 gru 2008 13:44
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 12:10
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej