Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 58 posiedzeniu w dniu 23 czerwca 2009 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

1.    Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń komisji:

 

1)    nr 54/09 z dnia 6 kwietnia 2009 roku

 

2)    nr 55/09 z dnia 23 kwietnia 2009 roku

 

3)    nr 56/09 z dnia 21 maja 2009 roku

 

2.    Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2009 – druk nr 585, 585A, 585/1

 

3.    Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytów inwestycyjnych – druk nr 593, 593A

 

4.    Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia zobowiązania wekslowego – druk nr 591, 591A

 

5.    Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyznania dotacji celowej z budżetu miasta na dofinansowanie zadania z zakresu kultury Miejskiemu Domowi Kultury – Domowi Środowisk Twórczych w Łomży – druk nr 592, 592A

 

6.    Informacja o wypoczynku letnim dzieci i młodzieży – wakacje 2009 – druk nr 590

 

7.    Informacja w sprawie przygotowania wakacyjnych remontów w obiektach oświatowych – druk nr 589

 

8.    Sprawy różne

  

 

Ad. 1 

 

  

Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń komisji:

              Przed przystąpieniem do głosowania Przewodnicząca obrad poprosiła o zgłaszanie uwag do n/w protokołów.

            Radna Alicja Konopka zabierając głos w tym punkcie obrad stwierdziła, że na jednym z poprzednich posiedzeń zgłaszała uwagi do protokołu nr 54/09 ale sprawdziła to, protokół jest prawidłowo napisany i wszystko jest w porządku.

 

            Więcej uwag do protokołów komisja nie zgłosiła.

 

            Następnie Przewodnicząca obrad poddała pod głosowanie n/w protokoły:

  

1.    nr 54/09 z dnia 6 kwietnia 2009 roku – w wyniku głosowania komisja protokół przyjęła jednogłośnie – 6 głosami za

 

2.    nr 55/09 z dnia 23 kwietnia 2009 roku– w wyniku głosowania komisja protokół przyjęła jednogłośnie – 6 głosami za

 

3.    nr 56/09 z dnia 21 maja 2009 roku– w wyniku głosowania komisja protokół przyjęła jednogłośnie – 6 głosami za.

 

 

 Ad. 2  

 

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2009 – druk nr 585, 585A, 585/1

 

  

            Wniosek oraz autopoprawkę Prezydenta Miasta w sprawie zmian w budżecie miasta na 2009 rok przedstawiła komisji Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukami nr 585, 585/1.

 

            Komisja nie wniosła uwag do projektu powyższej uchwały i w wyniku głosowania zaopiniowała go jednogłośnie pozytywnie – 7 głosami za, w działach merytorycznie podległych komisji.

 

 

 

Ad. 3  

 

 

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytów inwestycyjnych – druk nr 593, 593A

 

  

            Wniosek Prezydenta Miasta w powyższej sprawie przedstawiła komisji Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukiem nr 593 – w załączeniu do protokołu.

 

            Radny Krzysztof Sychowicz zabierając głos w tym temacie stwierdził, że ostatnim okresie czasu miasto zaciąga dosyć sporo kredytów inwestycyjnych. W związku z tym poprosił Panią Skarbnik o przedstawienie obecnej sytuacji związanej z zadłużeniem miasta.

 

            Pani Skarbnik wyjaśniła, że na razie jeszcze miasto nie ma problemów finansowych ale one będą  w związku z zaciąganymi kredytami. Dodała, że zadłużenie miasta w stosunku do planowanego dochodu będzie w granicach od 25-35%, natomiast spłata kredytów w roku 2013 będzie najwyższa i będzie dochodziła do 13%. Jest to jeszcze bezpieczny próg ale należy uważać przy ewentualnej potrzebie zaciągania kolejnych kredytów.

 

            Kolejno głos w dyskusji zabrał radny Jan Kleczyński, który zwrócił się do Pani Skarbnik z zapytaniem dotyczącym partycypacji Urzędu Marszałkowskiego na budowę pływalni miejskiej. Dodał, że miasto planowało, że zadanie to zakończy się kwotą 25mln.zł, jednak po przetargu okazało się, że będzie to kwota o 10mln.zł wyższa i wyniesie 35mln.zł. Z informacji, jakie do miasta docierają wynikało, że Marszałek dołoży miastu 5mln.zł na tę pływalnię – pyta czy jest to aktualne.

 

            Pani Skarbnik wyjaśniła, że Prezydent Miasta rozmawiał z Panem Marszałkiem w tej sprawie, są obietnice, ale nie mają one jak na razie przełożenia na piśmie.

 

            Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania jednogłośnie pozytywnie – 7 głosami za zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytów inwestycyjnych.

 

  

Ad. 4

 

  

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia zobowiązania wekslowego – druk nr 591, 591A

 

  

            Wniosek Prezydenta Miasta w powyższej sprawie przedstawiła komisji Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukiem nr 591 – w załączeniu do protokołu.

 

            Komisja nie wniosła uwag w sprawie w/w uchwały i w wyniku głosowania zaopiniowała go jednogłośnie pozytywnie – 7 głosami za.

 

 

  Ad. 5   

 

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyznania dotacji celowej z budżetu miasta na dofinansowanie zadania z zakresu kultury Miejskiemu Domowi Kultury – Domowi Środowisk Twórczych w Łomży – druk nr 592, 592A

  

            Wniosek w powyższej sprawie przedstawiła Komisji Pani Ewa Grygo – Kierownik Biura Kultury, Sportu i Turystyki zgodnie z drukiem nr 592 – w załączeniu do protokołu.

 

Komisja nie wniosła uwag w sprawie w/w uchwały i w wyniku głosowania zaopiniowała go jednogłośnie pozytywnie – 7 głosami za.

 

  

Ad. 6

  

Informacja o wypoczynku letnim dzieci i młodzieży – wakacje 2009 – druk nr 590

  

            Pan Prezydent Choiński uzupełniając przedłożona komisji informację o wypoczynku letnim dzieci i młodzieży stwierdził, że w br. w czasie wakacji przy boiskach szkolnych szkół: SP nr 5, ZSzDiG, II LO i SP nr 4 funkcjonować będą tzw. trenerzy środowiskowi. Nawiązana została w tym zakresie współpraca z Państwową Wyższą Szkołą Informatyki i Przedsiębiorczości, której studenci II roku wychowania fizycznego na tych 4 w/w boiskach będą prowadzili zajęcia z dziećmi i młodzieżą przez całe wakacje. Szkoły w tę współpracę również weszły, udostępniając sale gimnastyczne, sprzęt, szatnie i łazienki. Na koniec wakacji nastąpi podsumowanie tych zajęć, będą nagrody za współzawodnictwo, itp. Dodał, że środki na to zadanie pochodzą z ŁPPiRPA. Ponadto stwierdził, że np. SP nr 7 we własnym zakresie organizuje zajęcia na okres wakacji. Ponadto wszystkie boiska na terenie miasta w wakacje będą otwarte i każde dziecko może z nich korzystać. Poza tym na strzelnicy przy ŁSM nowo wybudowany kompleks rekreacyjny jest już właściwie udostępniony, przy SM „Perspektywa” również są korty tenisowe i inne urządzenia i boiska do czynnego spędzania czasu.

 

            Radny Krzysztof Sychowicz zabierając głos w tym temacie stwierdził, że wymienione w informacji formy wypoczynku zostały zaplanowane w oparciu o środki miasta. Dodał, że w roku ubiegłym można było uzyskać na ten cel środki z Kuratorium ale zostało to przeprowadzone nie za dobrze. W związku z tym zwrócił się z zapytaniem, czy w br. szkoły miały szansę pozyskania środków z Kuratorium na wypoczynek letni.

 

            Pan Prezydent Choiński wyjaśnił, że organizacje pozarządowe składają wnioski o dofinansowanie wypoczynku letniego i do Kuratorium również. Każda szkoła indywidualnie również miała prawo złożyć taki wniosek do Kuratorium ale czy złożyła, to się okaże po podsumowaniu wypoczynku letniego. Ponadto stwierdził, że szkoły i organizacje pozarządowe mają prawo ubiegać się o środki także z Urzędu Marszałkowskiego i z Ministerstwa. Tych źródeł finansowania jest sporo. Dodał, że tegoroczne zadania, które zostały przedstawione w przedłożonej Radzie informacji zostały sfinansowane ze środków profilaktyki, jednak prawdopodobnie w roku przyszłym tak nie nastąpi, gdyż szkoły stają się zbyt wygodne – otrzymują trenera środowiskowego, pieniądze – na drugi rok zaradza, by szkoły opracowały programy na wakacje, by same były odpowiedzialne za funkcjonowanie swoich boisk w czasie wakacji i nie tylko wakacji. Muszą same zacząć zabiegać o środki z różnych źródeł. Kończąc swą wypowiedź stwierdził, że tyle nowych obiektów powstało przy szkołach, że musi mobilizować dyrektorów szkół do racjonalnego ich wykorzystywania. Musi odwracać role – zanim powstanie następny obiekt przy szkole, jej dyrektor będzie musiał przedstawić Prezydentowi system jego wykorzystania. Na zakończenie stwierdził, że zwrócił się do tych czterech szkół gdzie będą trenerzy środowiskowi z prośbą o pomoc, tj. o skierowanie nauczycieli w-f do pomocy tym trenerom, jednak żaden nauczyciel takiej pomocy chciał udzielić. Jest to zgodne z prawem, takie są przepisy, że aby nauczyciel w wakacje pracował, trzeba by mu było za to zapłacić. Dobrowolnie żaden nauczyciel w czasie wakacji pracować nie chciał.

 

            Na tym zakończyła się dyskusja w tym punkcie obrad.

  

Ad. 7

  

Informacja w sprawie przygotowania wakacyjnych remontów w obiektach oświatowych – druk nr 589

  

            Przewodnicząca obrad zabierając głos w tym temacie stwierdziła, że spore pieniądze poszły do SP nr 7 na wymianę wszystkich okien, a tam przydałby się remont łazienek, w których wycieka woda z niesprawnej instalacji, a dzieci tam chodzą i ślizgają się po posadzkach. Stwierdziła, że dobrze by było część środków zamiast na okna przeznaczyć na remont łazienek dla bezpieczeństwa uczniów.

 

            Pan Prezydent Choiński odnosząc się do w/w wypowiedzi stwierdził, że na ten temat była już w dniu wczorajszym dyskusja na Komisji Rodziny. Mówił to tam i dziś powtarza, że dyrektor szkoły ma swój budżet i nim zarządza przez cały rok. Tylko od dyrektora więc zależy jakie prace w szkole wykona, czy wymieni okna, czy zrobi łazienkę. W tym wypadku dyrektor wybrał wymianę okien. Dodał, że to rodzice, Rada Rodziców powinna wywrzeć wpływ na dyrektora by w SP nr 7 najpierw zrobił remont łazienek, a za resztę wymienił okna.

 

            Przewodnicząca obrad zwróciła się do Prezydenta Choińskiego z prośbą, by w tej sprawie porozmawiał z Panią Dyrektor SP nr 7 aby zainteresowała się remontem łazienek w szkole.

 

            Pan Prezydent Choiński wyjaśnił, że otrzymał informację od dwóch komisji Rady i z Dyrekcją SP nr 7 porozmawia, zapyta o zasadność podjętej decyzji. Raz jeszcze podkreślił, że to rada Rodziców powinna wskazywać na potrzeby szkoły.

 

            Na tym zakończono dyskusję w w/w temacie.

   

Ad. 8

 

Sprawy różne:

  

1.    Pan Stanisław Sutyniec – Przewodniczący Zarządu Osiedla nr 10 przedstawił komisji pismo Muzeum w Sztutowie dotyczące Augustyna Gontarskiego – pismo oraz wniosek Rady Osiedla nr 10 w załączeniu do protokołu.

  

Przewodnicząca obrad podziękowała Panu Stanisławowi Sutyńcowi za zajęcie się ta sprawą. Dodała, że pismo to RO nr 10 skierowała również na ręce Prezydenta Miasta. W związku z tym Komisja zaczeka na wniosek Prezydenta Miasta w sprawie uruchomienia procedury nadania rondu im. Augustyna Gontarskiego, a jeśli taki wniosek od Prezydenta w stosownym czasie nie wpłynie, Komisja wystąpi do Prezydenta z wnioskiem o nadanie imienia rondu zgodnie z sugestią RO nr 10.

  

2.    Przewodnicząca obrad stwierdziła, że członkowie komisji wraz z zaproszeniem na posiedzenie komisji otrzymali pismo kierowane przez rodziców dzieci uczęszczających do DDP do Pani Dyrektor Zespołu szkół Specjalnych – w załączeniu.

  

Pan Prezydent Choiński stwierdził, że on osobiście tego pisma nie otrzymał, gdyż nie było do niego adresowane. Otrzymało je Kuratorium Oświaty, Naczelni Wydziału Oświaty UM oraz Komisja Edukacji i Komisja Rodziny. Następnie stwierdził, że w zmianach budżetowych na najbliższej sesji proponowane są środki na wyposażenie ośrodka dla tych dzieci, poszedł też wniosek do Ministerstwa na wyposażenie – trwają więc prace nad zapewnieniem dzieciom godziwych warunków, by w dniu otwarcia ośrodka z dniem 1 września br. był on w pełni wyposażony. Następnie przedstawił komisji treść pisma rodziców dzieci niepełnosprawnych, w którym informują oni Dyrektora DPS, że na rzecz Stowarzyszenia Edukator bezpłatnie został przekazany do użytkowania sprzęt i urządzenia, z których do tej pory korzystali wychowankowie DPS.

 

Więcej spraw różnych nie zgłoszono. Na tym Przewodnicząca obrad zamknęła posiedzenie Komisji.

 Na tym protokół zakończono.
  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 6 sie 2009 09:36
  • Data opublikowania: czwartek, 6 sie 2009 09:42
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 12:17
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej