Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 61 posiedzeniu w dniu 8 września 2009 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

 

1.    Inwestycje prowadzone w roku 2009 w SP nr 7

 

2.    Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta Łomża za I półrocze 2009 roku – druk nr 615

 

3.    Wytypowanie przedstawiciela komisji do składu komisji ds. przyznawania nagród Prezydenta Miasta

 

4.    Sprawy różne

   

Ad. 1

  

Inwestycje prowadzone w roku 2009 w SP nr 7

  

            Pani Halina Szeligowska – Dyrektor SP nr 7 w Łomży wprowadzając do tematu poinformowała zebranych, że w br. szkoła dokonała wielu inwestycji. Wykonano m.in. wymianę stolarki okiennej w całej szkole, odnowienie sali gimnastycznej. Na wymianę stolarki okiennej szkoła otrzymała kwotę 240tys.zł. W przetargu udało się wynegocjować wykonanie tego zadania za kwotę 130tys.zł, więc pozostałe środki szkoła wydatkowała na wykonanie prac dodatkowych, jakie były niezbędne do wykonania, a zapisane w protokołach przeglądów technicznych szkoły. Były to: remont przebieralni dla uczniów, wymiana podłogi w świetlicy szkolnej, wymiana podłogi w jednej z klas na II piętrze, remont łazienki chłopców na II piętrze. Dodała, że odkąd subwencja przychodzi do szkoły, to szkoły z większym rozmachem mogą sobie planować prace remontowe. Rok 2009 był dla SP nr 9 bogatym rokiem. Następnie poinformowała, że szkoła otrzymała dofinansowanie do wykonania monitoringu i już jutro kamery będą w szkole instalowane. Ponadto udało się również przeprowadzić sieć informatyczną w całej szkole, dzięki czemu każda pracownia ma dostęp do Internetu. 

 

            Przewodnicząca Komisji zabierając głos w dyskusji zwróciła się do Pani Dyrektor SP nr 7 z zapytaniem, czy wykonane inwestycje w br. w szkole są wystarczające, czy są jeszcze do wykonania jakieś pilne prace?

 

            Pani Halina Szeligowska – Dyrektor SP nr 7 w Łomży stwierdziła, że przegląd techniczny, który odbył się przez rozpoczęciem roku szkolnego wskazuje na to, że plac przed szkołą zaczyna się załamywać, zapadać do środka, więc został uwzględniony już jako zadanie pierwszoplanowe do wykonania. Jest to ogromna inwestycja i będzie wykonywana na miarę możliwości finansowych szkoły. Następnie stwierdziła, że plac między szkołą, a boiskiem piłkarskim wymaga wyrównania, zniwelowania. Kolejną sprawą do załatwienia jest sala gimnastyczna, która pomimo tego, że została odmalowana, ale jest niewymiarowa i zdecydowanie za mała na potrzeby szkoły.

  

Następnie komisja dokonała przeglądu szkoły, sali gimnastycznej i boiska.

  

            Po zakończeniu przeglądu Pani Halina Szeligowska – Dyrektor SP nr 7 w Łomży poinformowała komisję, że w planie finansowym szkoły na 2009 rok na remonty zaplanowano kwotę 210tys.zł. Dokonano przeniesienia kwoty 50tys.zł z wyposażenia na remonty szkoły, 43.450zł otrzymała szkoła z rezerwy budżetowej miasta.

 

            Przewodnicząca komisji zabierając głos po przeglądzie szkoły stwierdziła, że rzeczywiście wykonano w niej wiele remontów. Uważa, że szkoła nie ma się czego wstydzić, a wręcz przeciwnie, ma się czym pochwalić i z satysfakcją pokazywać jak powinna wyglądać sala dydaktyczna. Dodała, że jeszcze część pomieszczeń szkoły wymaga dopracowania, ale nie ma w tej placówce jakichś bardzo złych warunków, których szkoła mogłaby się wstydzić.

 

            Kolejno głos w dyskusji zabrała Wiceprzewodnicząca komisji – radna Bogumiła Olbryś, która pogratulowała szkole pięknych pracowni. Dodała, że jest to stara szkoła, z wielkimi tradycjami, a to co się w niej dzieje, ogrom prac wykonanych w niej niezmiernie sprzyja właściwej pracy wychowawczej.

 

            Następnie głos w dyskusji zabrała radna Alicja Konopka. Stwierdziła, że na dwóch posiedzeniach Komisji padały opinie, że ta szkoła jest zaniedbana. Dodała, że z pewnością do dyrekcji szkoły takie informacje dotarły i podejrzewa, że dzisiejsze spotkanie komisji w siedzibie szkoły jest celowe. Dodała, że z przekazywanych relacji radni, członkowie komisji mogli się tylko domyślać, że w tej szkole coś złego się dzieje. Kontynuując swoją wypowiedź stwierdziła, że stwierdzenia padające na posiedzeniach komisji pod adresem tej placówki są niesłuszne, a opinię w tej sprawie przekazała już i Przewodnicząca komisji i wiceprzewodnicząca i ona się z tymi pozytywnymi opiniami zgadza.

 

             Kolejno głos w dyskusji zabrał Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta. Stwierdził, że w każdym środowisku są ludzie przyjaźni dla danej sprawy lub nie i tak samo Pani Dyrektor SP nr 7 boryka się z pewnymi problemami. Dodał, że z dzisiejszego przeglądu wynika, że w szkole dobrze się dzieje, szkoła jest bogata w dzieci, w subwencję, tak więc rozmowy na komisjach poprzednich, o tym, że w tej szkole coś jest nie tak są nieuzasadnione. Wiele prac zostało tu wykonanych w 2009 roku, szkoła ma się czym pochwalić Poza tym stwierdził, że wielu wykonanych prac nie widać, np. odwodnienia szkoły. Bardzo ważnym, potrzebnym środowisku zadaniem, jakie zostało przy szkole wykonane jest boisko piłkarskie. Sala gimnastyczna jest do wykonania ale na to potrzeba sporo środków, najpierw należy opracować całą dokumentację techniczną, wystąpić o środki z zewnątrz. Dodał, że na ostatniej sesji Prezydent Brzeziński przedstawił inwestycje strategiczne i potrzeby finansowe z nimi związane, na które miasto musiało trochę się zadłużyć, więc z ta salą gimnastyczną dla SP nr 7 należy trochę zaczekać. Cieszy się, że Pani Dyrektor dba o istniejącą salę gimnastyczną, że co roku ją odnawia ale póki co tak musi być. Kończąc swoją wypowiedź stwierdził, że bardzo dobrą opinię wystawia tej szkole, bardzo ceni sobie pracę dyrekcji i całej rady pedagogicznej tej placówki. Te pojedyncze, nieprzychylne głosy, które się ukazują, nie przeszkadzają mu.

 

            Pani Alicja Grabińska – Kierownik Oddziału Budżetu Oświaty zabierając głos w tym temacie stwierdził, że SP nr 7 prowadzi bardzo dobrą gospodarkę finansową.

 

            Następnie głos zabrali: radna Wanda Mężyńska, Pan Andrzej Piechociński – Naczelnik Wydziału oświaty, Pani Teresa Morawska – Kierownik Oddziału Budżetu UM oraz radny Jan Bajno, którzy w swoich wypowiedziach bardzo pozytywnie ocenili działalność tej szkoły, jako placówki najbardziej odpowiadającej oczekiwaniom rodziców, placówki o bardzo wysokim poziomie nauczania.

 

            Pani Halina Szeligowska – Dyrektor SP nr 7 w Łomży zabierając ponownie głos w tym punkcie obrad stwierdziła, że jako dyrektor tej szkoły bardzo się cieszy z tego, że doszło do spotkania na terenie szkoły, ponieważ dało to szkole możliwość zrehabilitowania się w oczach władz, radnych. Dodała, że dotarły do niej informacje z poprzednich posiedzeń komisji. Uznała je za bardzo krzywdzące, bo były wypowiadane na forum podczas jej nieobecności. Nie miała więc możliwości ustosunkowania się do nich, ani obrony.

 

            Przewodnicząca obrad odnosząc się do wypowiedzi pani Dyrektor SP nr 7 stwierdziła, że radni chcieli zobaczyć szkołę, wyjaśnić sytuację, żeby nie pozostawić jej ze znakiem zapytania.

Ad. 2

  

Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta Łomża za I półrocze 2009 roku – druk nr 615

  

            Radna Bogusława Olbryś zabierając głos w tym temacie zwróciła się do Pani Kierownik Oddziału Budżetu Oświaty z zapytaniem, czy były jakieś zwroty środków przeznaczonych na zadanie pn.: „Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli”.

 

            Pani Alicja Grabińska - Kierownik Oddziału Budżetu Oświaty wyjaśniła, że zwrotów nie było. ¾  środków przyznanych na to zadanie już zostało przekazanych w I półroczu br.. We wrześniu miała pójść druga tura środków, ale wstrzymano to ze względu na tak niskie wykonanie przez szkoły.

 

            Następnie Przewodnicząca komisji zwróciła uwagę, że Filharmonia osiągnęła w I półroczu br. wpływ ze sprzedaży biletów na kwotę 90.569zł, co stanowi 95,3% wielkości planu rocznego. Dodała, że jest to ogromny plus dla Filharmonii. Świadczy to o tym, że są widzowie, którzy chętnie uczestniczą w koncertach. Dodała, że jak widać są instytucje, które dobrze sobie radzą, bo inne tylko narzekają.

 

            Radna Alicja Konopka zabierając głos w tym punkcie obrad stwierdziła, że jej zdaniem sprawozdanie pokazuje, że w oświacie dzieje się dobrze, że nie ma obaw, że budżet nie zostanie wykonany zgodnie z planem.

 

            Kolejno radna Wanda Mężyńska zwróciła się do Prezydenta Choińskiego z prośbą o wyjaśnienie, które szkoły najbardziej dotknął niż demograficzny.

 

            Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że: w szkołach ponadgimnazjalnych w tym roku szkolnym jest o 148 uczniów mniej niż w roku ubiegłym, w pionie szkół gimnazjalnych jest w sumie ok. 900 dzieci – czyli o dwa oddziały mniej niż w roku poprzednim, zaś w pionie szkół podstawowych niż jest najniższy – dotyczy tylko SP nr 4, w której są tylko 3 oddziały klas I /w poprzednich latach było 5-6 oddziałów klas I/, w SP nr 2 są tylko dwa oddziały klasy I, a w SP nr 5 są o dwa oddziały mniej. Kończąc swoją wypowiedź poinformował, że w br. szkolnym 13 dzieci 6-cio letnich uczęszcza do klas pierwszych. Od przyszłego roku miasto planuje wszystkie dzieci 6-cio letnie przenieść do szkół podstawowych, dać im szansę nauki w klasie I, a jeżeli nie, to obowiązek nauki dziecka 6-cio letniego będą realizować w szkole. Dzięki takiemu rozwiązaniu zwiększy się ilość miejsc w przedszkolach, na które jest duże zapotrzebowanie.

 

            Radny Jan Bajno zaproponował zamknięcie dyskusji w tym temacie i przegłosowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za I półrocze br.

 

            Przewodnicząca obrad zamknęła dyskusję w tym punkcie obrad i poddała pod głosowanie sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za I półrocze br.

             W wyniku głosowania komisja jednogłośnie – 6 głosami za zaopiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za I półrocze br. – zgodnie z drukiem nr 615 w działach merytorycznie podległych komisji. 

Ad. 3

  

 

Wytypowanie przedstawiciela komisji do składu komisji ds. przyznawania nagród Prezydenta Miasta

  

            Radny Jan Bajno zgłosił kandydaturę Przewodniczącej komisji – radnej Agaty Gołaszewskiej.

 

            Przewodnicząca obrad wyraziła zgodę.

 

            Więcej kandydatur nie zgłoszono i w wyniku głosowania komisja 5 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym się pozytywnie zaopiniowała kandydaturę Przewodniczącej komisji – radnej Agaty Gołaszewskiej do składu komisji ds. przyznawania nagród Prezydenta Miasta.

   

Ad.4

  

Sprawy różne:

  

            Radna Wanda Mężyńska zabierając głos w tym punkcie obrad stwierdziła, że na posiedzenie komisji zapraszane są związki zawodowe pracowników oświaty. Jednak od dłuższego czasu nie uczestniczy w posiedzeniach przedstawiciel NSZZ „Solidarność”, chciałaby wiedzieć dlaczego.

 

            Przewodnicząca obrad wyjaśniła, że cały czas zapraszany jest Pan Janusz Żebrowski, być może coś we władzach związku się zmieniło i dlatego Pan Żebrowski na posiedzenia nie dociera. Dodała, że sprawę wyjaśni Biuro rady i na kolejne posiedzenie Przewodniczący  NSZZ „Solidarność” Pracowników Oświaty zostanie zaproszony.

 

            Następnie Przewodnicząca obrad przekazała członkom komisji zaproszenia, jakie na jej ręce wpłynęły do komisji, tj.: z Miejskiej Biblioteki Publicznej, Galerii „Pod Arkadami” oraz z MDK-DŚT.

              W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodnicząca obrad zamknęła posiedzenie komisji.  

 

  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 26 paź 2009 10:37
  • Data opublikowania: poniedziałek, 26 paź 2009 10:40
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 12:34
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej