Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 67 posiedzeniu w dniu 28 grudnia 2009 roku

Komisja realizowała następujący porządek dzienny:

1.    Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń komisji:

 

1)    nr 64/09 z dnia 24 listopada 2009r.

 

2)    nr 65/09 z dnia 25 listopada 2009r.

 

2.    Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli szkół, przedszkoli i placówek prowadzonych przez miasto Łomża – druk nr 707, 707A

 

3.    Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2009 rok – druk nr 709, 709A, 709/1 i 709B

 

4.    Zaopiniowanie autopoprawki Prezydenta Miasta do projektu budżetu miasta na 2010r.  – druk nr 680/1, 680/2

 

5.    Sprawy różne

  

Ad. 1

 

Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń komisji:

  

1.    nr 64/09 z dnia 24 listopada 2009r. – komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 64/09 i w wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie 8 głosami za,

 

2.    nr 65/09 z dnia 25 listopada 2009r.- Komisja nie wniosła również uwag do protokołu nr 65/09 i w wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie 8 głosami za.

    Ad. 2  

Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli szkół, przedszkoli i placówek prowadzonych przez miasto Łomża – druk nr 707, 707A

  

            Wniosek w powyższej sprawie przedstawił komisji Pan Andrzej Piechociński – Naczelnik Wydziału Oświaty – zgodnie z drukiem nr 707 – w załączeniu do protokołu.

 

            Komisja nie wniosła uwag do projektu powyższej uchwały i w wyniku głosowania zaopiniowała go pozytywnie 7 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym się.

  

Ad. 3

  

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2009 rok – druk nr 709, 709A, 709/1 i 709B

  

            Wniosek w sprawie zmian w budżecie miasta wraz z autopoprawką Prezydenta Miasta przedstawiła komisji Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukami nr 709 i 709/1 – w załączeniu do protokołu.

 

Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały w powyższej sprawie i w wyniku głosowania zaopiniowała go pozytywnie 7 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym się.

  

Ad. 4

  

Zaopiniowanie autopoprawki Prezydenta Miasta do projektu budżetu miasta na 2010r.  – druk nr 680/1, 680/2

  

Komisja nie wniosła uwag do w/w autopoprawek Prezydenta do projektu budżetu miasta na 2010 rok i w wyniku głosowania zaopiniowała je pozytywnie 5 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 wstrzymujących się.

  

Ad. 5

  Sprawy różne:  

1.    Przewodnicząca obrad przedstawiła komisji pismo rodziców dzieci uczęszczających do DzDP w sprawie zwrotu kosztów transportu i opieki w czasie przejazdu dzieci – w załączeniu do protokołu.

  

Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta zabierając głos w tym temacie stwierdził, że zgodnie z ustaleniami z jednego z poprzednich posiedzeń Komisji, Naczelnik Wydziału Oświaty spotkał się z rodzicami, przeprowadził negocjacje i uważa sprawę na dziś za załatwioną.

  

2.    Przewodnicząca obrad przedstawiła komisji pismo rodziców dzieci uczęszczających do SP nr 10 w sprawie planów co do dalszego funkcjonowania basenu – pismo w załączeniu do protokołu.

  

Pan Krzysztof Choiński – Zastępca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że zgłosili się do niego rodzice dzieci uczęszczających do SP nr 10 z prośbą, by wziął udział w spotkaniu, jakie odbędzie się w tej sprawie w tej szkole. Ustalił z  rodzicami termin spotkania. Dodał, że na drugi dzień po spotkaniu z rodzicami przyszła do niego z wizytą Pani Dyrektor SP nr 10. Zapytał ją wówczas dlaczego do chwili obecnej nie przekazała jeszcze basenu w zarząd MOSiR. Wyjaśnił ponadto, że powołując MOSiR samorząd jasno określił, że ten basen po remoncie ma służyć całej społeczności, ma być ogólnodostępny, a nie tylko jednej szkole. Pani Dyrektor Gałązka do dnia dzisiejszego nie przekazała basenu MOSiR-owi, upiera się z jego oddaniem, wobec czego przekazał telefonicznie informację do szkoły, że dopóki nie będzie uporządkowana sprawa z zarządem basenu i ze względu na nawał spotkań przedświątecznych, by spotkanie zostało przełożone na styczeń 2010r. Stało się tak, że Pani Dyrektor nie przekazała rodzicom jego prośby o przełożenie spotkania, tak sprawę przekazano mediom, że mimo tego, że rodzice czekali, on na spotkaniu w szkole się nie pojawił. Następnie wyjaśnił, że w związku z zaistniałą sytuacją Przekazano Pani Dyrektor SP 10 pismo nakazujące uporządkowanie sprawy zarządu basenu. Dziś jest termin ostateczny wykonania tego polecenia Prezydenta. Oczekuje, że w dniu dzisiejszym basen zostanie ze SP nr 10 przekazany w zarząd MOSiR. Jeżeli nie, jutro sprawa będzie dalej procedowana.

 

Następnie Przewodnicząca obrad poprosiła o wyjaśnienie czy już jest wiadomo, jak będzie wyglądać sprawa korzystania z basenu przez dzieci uczęszczające do SP nr 10 podczas zajęć wychowania fizycznego.

 

Informacji w powyższej sprawie udzielił komisji Pan Andrzej Piechociński – Naczelnik Wydziału Oświaty. Stwierdził, że Pani Dyrektor SP nr 10 otrzymała pismo wyjaśniające, że szkoła wszystkie zajęcia, które wynikają z obowiązkowych godzin, z godzin dodatkowych, z sekcji sportowych, które przy szkole działają – że wszystkie te godziny mogą i będą się odbywały na basenie, tak jak było do tej pory – wystarczy tylko, że szkoła zgłosi ile, jakich godzin i w jakim czasie chce zrobić na basenie i będzie do niego miała dostęp. Dodał, że przeprowadzone zostało badanie dotyczące wszystkich typów szkół dotyczące zapotrzebowania na basen i z badania tego wynika, że na dzień dzisiejszy to zapotrzebowanie jest znikome. SP nr 10 ma przywilej tego rodzaju, że może bez transportu i dodatkowej opieki skorzystać z basenu - daje się jej możliwość korzystania z wszystkich godzin, które sobie na basenie zaplanuje. Ponadto stwierdził, że jednocześnie poinformowana została Pani Dyrektor SP 10, że zrzeczenie się zarządu trwałego dotyczy tylko i wyłącznie spraw prowadzenia ogólnodostępnych usług odpłatnych na rzecz społeczeństwa, obsługi technicznej, zatrudniania i zwalniania pracowników. Wszystkie inne warunki dostępności tego basenu dla szkoły są pełne, takie same jak w sytuacji sprzed remontu. To jest zachowanie absolutnie wszystkich projektów i planów dydaktycznych, wychowawczych związanych z basenem, który sąsiaduje ze szkołą. Dodał, że podjęta wcześniej decyzja, o której na komisjach była mowa, że organem prowadzącym dla obiektów sportowych w mieście, w tym dla basenu przy SP 10 będzie MOSiR i to on ma wziąć na siebie dbanie o stan techniczny basenu, zatrudnianie i zwalnianie pracowników, a także prowadzenie usługi ogólnodostępności basenu dla całego społeczeństwa. Pani Dyrektor SP 10 ma to na piśmie podpisanym przez organ prowadzący, że wszystkie jej potrzeby oświatowe są zaspokojone i mają możliwość zrealizowania. One nie będą bezpłatne, bo nie ma nic za darmo, ale jeżeli będą w arkuszu organizacyjnym szkoły, to będzie to w budżecie szkoły lub będzie inna forma, która będzie prowadziła do tego, że ogółem ze szkoły za korzystanie z basenu będzie szła pula środków do MOSiR. Dodał, że dotyczy to oczywiście obowiązkowych godzin wf, dodatkowych godzin zapisanych w arkuszu kalkulacyjnym i pracy grup sportowych, które opierają się też o basen.

              Na tym posiedzenie komisji zakończono.
  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 28 sty 2010 09:53
  • Data opublikowania: czwartek, 28 sty 2010 09:56
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 12:36
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej